دانش جوین
دوشنبه, مرداد ۶, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

نکاتی برای نگهداری سنسورهای تایر محور

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۰۶ مرداد ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
0
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

سنسور باد لاستیک TPMS یا  (Tire Pressure Monitoring System) به‌عنوان یکی از فناوری‌های پیشرفته، نقش کلیدی در نظارت بر وضعیت لاستیک‌ها ایفا می‌کند و از بروز حوادث ناشی از فشار نامناسب باد پیشگیری می‌کند. 

این سیستم با ارائه اطلاعات لحظه‌ای به راننده، نه‌تنها ایمنی را افزایش می‌دهد، بلکه در کاهش مصرف سوخت و حفظ سلامت لاستیک‌ها نیز تاثیر بسزایی دارد. 

سنسور باد لاستیک TPMS سیستمی الکترونیکی است که با نصب بر روی لاستیک‌ها، فشار و دمای هر تایر را به‌صورت لحظه‌ای پایش می‌کند. 

این سنسور با ارسال داده‌ها به واحد کنترل مرکزی، راننده را از کم‌بادی یا بیش‌بادی هر لاستیک آگاه می‌سازد تا اقدامات لازم به‌موقع انجام شود. یکی از وظایف مهم آن، کاهش مصرف سوخت از طریق حفظ فشار بهینه لاستیک‌هاست که به بهبود راندمان موتور کمک می‌کند. 

همچنین، با جلوگیری از فشار ناسالم، عمر مفید لاستیک‌ها را افزایش داده و از سایش زودرس آن‌ها جلوگیری می‌کند. 

استفاده از سنسور باد لاستیک به‌طور مستقیم ایمنی رانندگان و سرنشینان را با هشدار به‌موقع درباره مشکلات لاستیک افزایش می‌دهد و از تصادفات ناشی از ترکیدن یا کم‌بادی لاستیک جلوگیری می‌کند. 

این سیستم همچنین با حفظ فشار مناسب، راندمان سوخت را بهبود می‌بخشد و هزینه‌های مرتبط با مصرف اضافی سوخت را کاهش می‌دهد. یکی دیگر از مزایای آن، کاهش سایش ناهموار لاستیک‌هاست که با توزیع یکنواخت وزن خودرو، طول عمر لاستیک‌ها را بیشتر کرده و نیاز به تعویض زودهنگام را کم می‌کند. دو نوع اصلی سنسور باد لاستیک شامل سیستم مستقیم (dTPMS) و غیرمستقیم (iTPMS) است. 

سیستم dTPMS با استفاده از سنسورهای فیزیکی داخل لاستیک و باتری لیتیومی، فشار و دما را مستقیما اندازه‌گیری می‌کند و دقت بالایی دارد. در مقابل، سیستم iTPMS با بهره‌گیری از سنسورهای سرعت چرخ و داده‌های سیستم ABS، فشار را به‌صورت غیرمستقیم تخمین می‌زند و نیازی به سخت‌افزار اضافی ندارد و اگرچه هزینه خرید آن پایین‌تر است اما نیاز به ریست دارد. 

در سال‌های اخیر که استانداردهای 85 گانه الزامی شده است اکثر خودروهای داخلی به سنسور باد لاستیک مجهز هستند. 

خودروهایی همچون شاهین و کوییک از سنسور کروز و والف آلومینیومی استفاده می‌کنند درحالی‌که محصولات ایران‌خودرو از جمله دنا و پژو پارس دارای سنسور داخلی و باتری با عمر حدود 7 سال هستند. 

محصولات وارداتی همچون کیا و هیوندای از سنسورهای خارجی و گران‌تر استفاده می‌کنند. 

برخی محصولات مونتاژی جک و چری نیز دارای والف لاستیکی بوده و به تعویض غیراصولی کاملا حساس هستند. 

سنسور باد لاستیک TPMS با پایش لحظه‌ای وضعیت لاستیک‌ها، ایمنی رانندگی را ارتقا داده و هزینه‌های مرتبط با مصرف سوخت و تعویض زودهنگام لاستیک را کاهش می‌دهد. 

شناخت انواع این سنسورها، عیب‌یابی به‌موقع و نگهداری صحیح از آن‌ها می‌تواند از بروز مشکلات جدی جلوگیری کند. 

در کشور ما، با توجه به نیاز روزافزون به ایمنی جاده‌ای، ترویج استفاده از این فناوری و آموزش رانندگان در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.

سنسور باد لاستیک TPMS یا  (Tire Pressure Monitoring System) به‌عنوان یکی از فناوری‌های پیشرفته، نقش کلیدی در نظارت بر وضعیت لاستیک‌ها ایفا می‌کند و از بروز حوادث ناشی از فشار نامناسب باد پیشگیری می‌کند. 

این سیستم با ارائه اطلاعات لحظه‌ای به راننده، نه‌تنها ایمنی را افزایش می‌دهد، بلکه در کاهش مصرف سوخت و حفظ سلامت لاستیک‌ها نیز تاثیر بسزایی دارد. 

سنسور باد لاستیک TPMS سیستمی الکترونیکی است که با نصب بر روی لاستیک‌ها، فشار و دمای هر تایر را به‌صورت لحظه‌ای پایش می‌کند. 

این سنسور با ارسال داده‌ها به واحد کنترل مرکزی، راننده را از کم‌بادی یا بیش‌بادی هر لاستیک آگاه می‌سازد تا اقدامات لازم به‌موقع انجام شود. یکی از وظایف مهم آن، کاهش مصرف سوخت از طریق حفظ فشار بهینه لاستیک‌هاست که به بهبود راندمان موتور کمک می‌کند. 

همچنین، با جلوگیری از فشار ناسالم، عمر مفید لاستیک‌ها را افزایش داده و از سایش زودرس آن‌ها جلوگیری می‌کند. 

استفاده از سنسور باد لاستیک به‌طور مستقیم ایمنی رانندگان و سرنشینان را با هشدار به‌موقع درباره مشکلات لاستیک افزایش می‌دهد و از تصادفات ناشی از ترکیدن یا کم‌بادی لاستیک جلوگیری می‌کند. 

این سیستم همچنین با حفظ فشار مناسب، راندمان سوخت را بهبود می‌بخشد و هزینه‌های مرتبط با مصرف اضافی سوخت را کاهش می‌دهد. یکی دیگر از مزایای آن، کاهش سایش ناهموار لاستیک‌هاست که با توزیع یکنواخت وزن خودرو، طول عمر لاستیک‌ها را بیشتر کرده و نیاز به تعویض زودهنگام را کم می‌کند. دو نوع اصلی سنسور باد لاستیک شامل سیستم مستقیم (dTPMS) و غیرمستقیم (iTPMS) است. 

سیستم dTPMS با استفاده از سنسورهای فیزیکی داخل لاستیک و باتری لیتیومی، فشار و دما را مستقیما اندازه‌گیری می‌کند و دقت بالایی دارد. در مقابل، سیستم iTPMS با بهره‌گیری از سنسورهای سرعت چرخ و داده‌های سیستم ABS، فشار را به‌صورت غیرمستقیم تخمین می‌زند و نیازی به سخت‌افزار اضافی ندارد و اگرچه هزینه خرید آن پایین‌تر است اما نیاز به ریست دارد. 

در سال‌های اخیر که استانداردهای 85 گانه الزامی شده است اکثر خودروهای داخلی به سنسور باد لاستیک مجهز هستند. 

خودروهایی همچون شاهین و کوییک از سنسور کروز و والف آلومینیومی استفاده می‌کنند درحالی‌که محصولات ایران‌خودرو از جمله دنا و پژو پارس دارای سنسور داخلی و باتری با عمر حدود 7 سال هستند. 

محصولات وارداتی همچون کیا و هیوندای از سنسورهای خارجی و گران‌تر استفاده می‌کنند. 

برخی محصولات مونتاژی جک و چری نیز دارای والف لاستیکی بوده و به تعویض غیراصولی کاملا حساس هستند. 

سنسور باد لاستیک TPMS با پایش لحظه‌ای وضعیت لاستیک‌ها، ایمنی رانندگی را ارتقا داده و هزینه‌های مرتبط با مصرف سوخت و تعویض زودهنگام لاستیک را کاهش می‌دهد. 

شناخت انواع این سنسورها، عیب‌یابی به‌موقع و نگهداری صحیح از آن‌ها می‌تواند از بروز مشکلات جدی جلوگیری کند. 

در کشور ما، با توجه به نیاز روزافزون به ایمنی جاده‌ای، ترویج استفاده از این فناوری و آموزش رانندگان در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.

اخبارجدیدترین

خودرو چینی آشغال است؟

افزایش تولید خودروهای اقتصادی، سیاست جدید وزارت صمت

فروش نقدی محصولات «سیبا موتور» با تخفیف ویژه آغاز شد

سنسور باد لاستیک TPMS یا  (Tire Pressure Monitoring System) به‌عنوان یکی از فناوری‌های پیشرفته، نقش کلیدی در نظارت بر وضعیت لاستیک‌ها ایفا می‌کند و از بروز حوادث ناشی از فشار نامناسب باد پیشگیری می‌کند. 

این سیستم با ارائه اطلاعات لحظه‌ای به راننده، نه‌تنها ایمنی را افزایش می‌دهد، بلکه در کاهش مصرف سوخت و حفظ سلامت لاستیک‌ها نیز تاثیر بسزایی دارد. 

سنسور باد لاستیک TPMS سیستمی الکترونیکی است که با نصب بر روی لاستیک‌ها، فشار و دمای هر تایر را به‌صورت لحظه‌ای پایش می‌کند. 

این سنسور با ارسال داده‌ها به واحد کنترل مرکزی، راننده را از کم‌بادی یا بیش‌بادی هر لاستیک آگاه می‌سازد تا اقدامات لازم به‌موقع انجام شود. یکی از وظایف مهم آن، کاهش مصرف سوخت از طریق حفظ فشار بهینه لاستیک‌هاست که به بهبود راندمان موتور کمک می‌کند. 

همچنین، با جلوگیری از فشار ناسالم، عمر مفید لاستیک‌ها را افزایش داده و از سایش زودرس آن‌ها جلوگیری می‌کند. 

استفاده از سنسور باد لاستیک به‌طور مستقیم ایمنی رانندگان و سرنشینان را با هشدار به‌موقع درباره مشکلات لاستیک افزایش می‌دهد و از تصادفات ناشی از ترکیدن یا کم‌بادی لاستیک جلوگیری می‌کند. 

این سیستم همچنین با حفظ فشار مناسب، راندمان سوخت را بهبود می‌بخشد و هزینه‌های مرتبط با مصرف اضافی سوخت را کاهش می‌دهد. یکی دیگر از مزایای آن، کاهش سایش ناهموار لاستیک‌هاست که با توزیع یکنواخت وزن خودرو، طول عمر لاستیک‌ها را بیشتر کرده و نیاز به تعویض زودهنگام را کم می‌کند. دو نوع اصلی سنسور باد لاستیک شامل سیستم مستقیم (dTPMS) و غیرمستقیم (iTPMS) است. 

سیستم dTPMS با استفاده از سنسورهای فیزیکی داخل لاستیک و باتری لیتیومی، فشار و دما را مستقیما اندازه‌گیری می‌کند و دقت بالایی دارد. در مقابل، سیستم iTPMS با بهره‌گیری از سنسورهای سرعت چرخ و داده‌های سیستم ABS، فشار را به‌صورت غیرمستقیم تخمین می‌زند و نیازی به سخت‌افزار اضافی ندارد و اگرچه هزینه خرید آن پایین‌تر است اما نیاز به ریست دارد. 

در سال‌های اخیر که استانداردهای 85 گانه الزامی شده است اکثر خودروهای داخلی به سنسور باد لاستیک مجهز هستند. 

خودروهایی همچون شاهین و کوییک از سنسور کروز و والف آلومینیومی استفاده می‌کنند درحالی‌که محصولات ایران‌خودرو از جمله دنا و پژو پارس دارای سنسور داخلی و باتری با عمر حدود 7 سال هستند. 

محصولات وارداتی همچون کیا و هیوندای از سنسورهای خارجی و گران‌تر استفاده می‌کنند. 

برخی محصولات مونتاژی جک و چری نیز دارای والف لاستیکی بوده و به تعویض غیراصولی کاملا حساس هستند. 

سنسور باد لاستیک TPMS با پایش لحظه‌ای وضعیت لاستیک‌ها، ایمنی رانندگی را ارتقا داده و هزینه‌های مرتبط با مصرف سوخت و تعویض زودهنگام لاستیک را کاهش می‌دهد. 

شناخت انواع این سنسورها، عیب‌یابی به‌موقع و نگهداری صحیح از آن‌ها می‌تواند از بروز مشکلات جدی جلوگیری کند. 

در کشور ما، با توجه به نیاز روزافزون به ایمنی جاده‌ای، ترویج استفاده از این فناوری و آموزش رانندگان در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.

سنسور باد لاستیک TPMS یا  (Tire Pressure Monitoring System) به‌عنوان یکی از فناوری‌های پیشرفته، نقش کلیدی در نظارت بر وضعیت لاستیک‌ها ایفا می‌کند و از بروز حوادث ناشی از فشار نامناسب باد پیشگیری می‌کند. 

این سیستم با ارائه اطلاعات لحظه‌ای به راننده، نه‌تنها ایمنی را افزایش می‌دهد، بلکه در کاهش مصرف سوخت و حفظ سلامت لاستیک‌ها نیز تاثیر بسزایی دارد. 

سنسور باد لاستیک TPMS سیستمی الکترونیکی است که با نصب بر روی لاستیک‌ها، فشار و دمای هر تایر را به‌صورت لحظه‌ای پایش می‌کند. 

این سنسور با ارسال داده‌ها به واحد کنترل مرکزی، راننده را از کم‌بادی یا بیش‌بادی هر لاستیک آگاه می‌سازد تا اقدامات لازم به‌موقع انجام شود. یکی از وظایف مهم آن، کاهش مصرف سوخت از طریق حفظ فشار بهینه لاستیک‌هاست که به بهبود راندمان موتور کمک می‌کند. 

همچنین، با جلوگیری از فشار ناسالم، عمر مفید لاستیک‌ها را افزایش داده و از سایش زودرس آن‌ها جلوگیری می‌کند. 

استفاده از سنسور باد لاستیک به‌طور مستقیم ایمنی رانندگان و سرنشینان را با هشدار به‌موقع درباره مشکلات لاستیک افزایش می‌دهد و از تصادفات ناشی از ترکیدن یا کم‌بادی لاستیک جلوگیری می‌کند. 

این سیستم همچنین با حفظ فشار مناسب، راندمان سوخت را بهبود می‌بخشد و هزینه‌های مرتبط با مصرف اضافی سوخت را کاهش می‌دهد. یکی دیگر از مزایای آن، کاهش سایش ناهموار لاستیک‌هاست که با توزیع یکنواخت وزن خودرو، طول عمر لاستیک‌ها را بیشتر کرده و نیاز به تعویض زودهنگام را کم می‌کند. دو نوع اصلی سنسور باد لاستیک شامل سیستم مستقیم (dTPMS) و غیرمستقیم (iTPMS) است. 

سیستم dTPMS با استفاده از سنسورهای فیزیکی داخل لاستیک و باتری لیتیومی، فشار و دما را مستقیما اندازه‌گیری می‌کند و دقت بالایی دارد. در مقابل، سیستم iTPMS با بهره‌گیری از سنسورهای سرعت چرخ و داده‌های سیستم ABS، فشار را به‌صورت غیرمستقیم تخمین می‌زند و نیازی به سخت‌افزار اضافی ندارد و اگرچه هزینه خرید آن پایین‌تر است اما نیاز به ریست دارد. 

در سال‌های اخیر که استانداردهای 85 گانه الزامی شده است اکثر خودروهای داخلی به سنسور باد لاستیک مجهز هستند. 

خودروهایی همچون شاهین و کوییک از سنسور کروز و والف آلومینیومی استفاده می‌کنند درحالی‌که محصولات ایران‌خودرو از جمله دنا و پژو پارس دارای سنسور داخلی و باتری با عمر حدود 7 سال هستند. 

محصولات وارداتی همچون کیا و هیوندای از سنسورهای خارجی و گران‌تر استفاده می‌کنند. 

برخی محصولات مونتاژی جک و چری نیز دارای والف لاستیکی بوده و به تعویض غیراصولی کاملا حساس هستند. 

سنسور باد لاستیک TPMS با پایش لحظه‌ای وضعیت لاستیک‌ها، ایمنی رانندگی را ارتقا داده و هزینه‌های مرتبط با مصرف سوخت و تعویض زودهنگام لاستیک را کاهش می‌دهد. 

شناخت انواع این سنسورها، عیب‌یابی به‌موقع و نگهداری صحیح از آن‌ها می‌تواند از بروز مشکلات جدی جلوگیری کند. 

در کشور ما، با توجه به نیاز روزافزون به ایمنی جاده‌ای، ترویج استفاده از این فناوری و آموزش رانندگان در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.

پست قبلی

علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد

پست بعدی

کدام سگمنت از خودروها مورد توجه خریداران است؟

مربوطه پست ها

خودرو

خودرو چینی آشغال است؟

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
افزایش تولید خودروهای اقتصادی، سیاست جدید وزارت صمت
خودرو

افزایش تولید خودروهای اقتصادی، سیاست جدید وزارت صمت

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
فروش نقدی محصولات «سیبا موتور» با تخفیف ویژه آغاز شد
خودرو

فروش نقدی محصولات «سیبا موتور» با تخفیف ویژه آغاز شد

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
ابطال دور جدید ثبت‌نام قرعه‌کشی وارداتی‌ها
خودرو

ابطال دور جدید ثبت‌نام قرعه‌کشی وارداتی‌ها

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
بازار خودرو قفل شد!
خودرو

بازار خودرو قفل شد!

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
درآمدها با هزینه‌ها تناسبی ندارد
خودرو

درآمدها با هزینه‌ها تناسبی ندارد

۰۶ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هشت =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • شروع اعزام زائران عمره از ابتدای شهریور
  • «سلمان فارسی» اثر منحصر به فرد جهان می‌شود؛ قول پخش تا اواسط سال بعد
  • طرح سریال های جدید به تایید ساترا رسید
  • رشد ۵ برابری کشف ماینرهای غیرمجاز در ۱۴۰۴
  • وضعیت سبز در خط دفاع پرسپولیس با دو بازیکن جدید
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.