دانش جوین
چهارشنبه, مرداد ۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

افزایش تولید خودروهای اقتصادی، سیاست جدید وزارت صمت

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۰۶ مرداد ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

بر این اساس، در پانزدهمین جلسه شورای معاونین این وزارتخانه که در تیرماه با حضور سیدمحمد اتابک، وزیر صمت برگزار شد، افزایش تولید خودروهای اقتصادی به‌عنوان سیاست اولویت‌دار دولت در حوزه خودرو به‌تصویب رسید.

همچنین مقرر شد هماهنگی برای افزایش تولید خودروهای اقتصادی با شرکت‌های تولیدکننده صورت پذیرد. این تغییر رویکرد از آن جهت اهمیت دارد که خودروهای اقتصادی با قیمت پایین‌تر، مصرف سوخت کمتر و هزینه نگهداری پایین‌تر، برای قشر وسیعی از جامعه به‌ویژه اقشار متوسط و کم‌درآمد بیشتر قابل دسترس‌ خواهند بود.

در سال‌های اخیر، شکاف بین قدرت خرید مردم و قیمت خودروهای داخلی به‌یکی از چالش‌های جدی بازار تبدیل شده است؛ وضعیتی که موجب کاهش تقاضای واقعی و افزایش سوداگری در بازار شد.

درچنین شرایطی، افزایش تولید خودروهای اقتصادی می‌تواند به‌تعدیل این شکاف کمک کند و شرایط خرید خودرو را برای طیف گسترده‌تری از مردم فراهم سازد. از سوی دیگر، این سیاست با افزایش عرضه خودروهای ارزان‌قیمت به‌بازار، می‌تواند به‌کاهش تدریجی قیمت‌ها و شکل‌گیری یک تعادل منطقی میان عرضه و تقاضا منجر شود.

افزون بر آن، ارتقای بهره‌وری خطوط تولید خودروسازان و مدیریت بهینه منابع با محوریت خودروهای اقتصادی، به‌بهبود وضعیت مالی شرکت‌ها نیز کمک خواهد کرد.

خودروهای این بخش از بازار معمولا با تیراژ بالا تولید می‌شوند و سودآوری آن‌ها در مقیاس تولید انبوه تامین می‌شود؛ بنابراین، اگر خودروسازان بتوانند با طراحی مدل‌های جدید و ارتقای کیفیت، بازار این محصولات را تثبیت کنند، پایداری اقتصادی صنعت‌خودرو نیز تقویت خواهد شد.

در کنار این سیاست محوری، شورای معاونین وزارت صمت در مصوبات دیگر خود نیز بر ثبات بازار تاکید کرده است. در همین جلسه، افزایش قیمت خودرو در بازار بیش از سقف ۱۵ درصدی تعیین‌شده از سوی وزارتخانه ممنوع اعلام شد.

از دیگر بندهای مصوبه شورای معاونین وزارت صمت می‌توان به‌تذکر جدی به خودروسازان برای جلوگیری از عقب ‌افتادن از برنامه تولید اشاره کرد؛ موضوعی که در سال‌های گذشته نیز مورد انتقاد بوده و بر عملکرد کلی صنعت‌خودرو تاثیر منفی گذاشته است.

علاوه‌بر این، اجرای سریع فرآیند واردات خودرو برای ایرانیان مقیم خارج از کشور بدون انتقال ارز نیز مورد تاکید قرار گرفت؛ اقدامی که می‌تواند بخشی از تقاضای بازار را از طریق واردات کنترل‌شده پاسخ دهد. دربخش پایانی این مصوبه، به مساله تامین نقدینگی برای خودروسازان پرداخته شد.

در این راستا، با توجه به خصوصی‌سازی برخی شرکت‌ها نظیر ایران‌خودرو، وزارت صمت اعلام کرد درصورتی که این شرکت‌ها خود را با سیاست‌های کلان وزارتخانه هماهنگ کنند، حمایت‌های لازم برای حل مشکلات به‌ویژه در زمینه نقدینگی به‌عمل خواهد آمد.

همچنین توافقاتی با بانک‌مرکزی برای کمک به حل مشکل کمبود منابع مالی در شرکت‌های خودروساز صورت گرفته است.

بر این اساس، در پانزدهمین جلسه شورای معاونین این وزارتخانه که در تیرماه با حضور سیدمحمد اتابک، وزیر صمت برگزار شد، افزایش تولید خودروهای اقتصادی به‌عنوان سیاست اولویت‌دار دولت در حوزه خودرو به‌تصویب رسید.

همچنین مقرر شد هماهنگی برای افزایش تولید خودروهای اقتصادی با شرکت‌های تولیدکننده صورت پذیرد. این تغییر رویکرد از آن جهت اهمیت دارد که خودروهای اقتصادی با قیمت پایین‌تر، مصرف سوخت کمتر و هزینه نگهداری پایین‌تر، برای قشر وسیعی از جامعه به‌ویژه اقشار متوسط و کم‌درآمد بیشتر قابل دسترس‌ خواهند بود.

در سال‌های اخیر، شکاف بین قدرت خرید مردم و قیمت خودروهای داخلی به‌یکی از چالش‌های جدی بازار تبدیل شده است؛ وضعیتی که موجب کاهش تقاضای واقعی و افزایش سوداگری در بازار شد.

درچنین شرایطی، افزایش تولید خودروهای اقتصادی می‌تواند به‌تعدیل این شکاف کمک کند و شرایط خرید خودرو را برای طیف گسترده‌تری از مردم فراهم سازد. از سوی دیگر، این سیاست با افزایش عرضه خودروهای ارزان‌قیمت به‌بازار، می‌تواند به‌کاهش تدریجی قیمت‌ها و شکل‌گیری یک تعادل منطقی میان عرضه و تقاضا منجر شود.

افزون بر آن، ارتقای بهره‌وری خطوط تولید خودروسازان و مدیریت بهینه منابع با محوریت خودروهای اقتصادی، به‌بهبود وضعیت مالی شرکت‌ها نیز کمک خواهد کرد.

خودروهای این بخش از بازار معمولا با تیراژ بالا تولید می‌شوند و سودآوری آن‌ها در مقیاس تولید انبوه تامین می‌شود؛ بنابراین، اگر خودروسازان بتوانند با طراحی مدل‌های جدید و ارتقای کیفیت، بازار این محصولات را تثبیت کنند، پایداری اقتصادی صنعت‌خودرو نیز تقویت خواهد شد.

در کنار این سیاست محوری، شورای معاونین وزارت صمت در مصوبات دیگر خود نیز بر ثبات بازار تاکید کرده است. در همین جلسه، افزایش قیمت خودرو در بازار بیش از سقف ۱۵ درصدی تعیین‌شده از سوی وزارتخانه ممنوع اعلام شد.

از دیگر بندهای مصوبه شورای معاونین وزارت صمت می‌توان به‌تذکر جدی به خودروسازان برای جلوگیری از عقب ‌افتادن از برنامه تولید اشاره کرد؛ موضوعی که در سال‌های گذشته نیز مورد انتقاد بوده و بر عملکرد کلی صنعت‌خودرو تاثیر منفی گذاشته است.

علاوه‌بر این، اجرای سریع فرآیند واردات خودرو برای ایرانیان مقیم خارج از کشور بدون انتقال ارز نیز مورد تاکید قرار گرفت؛ اقدامی که می‌تواند بخشی از تقاضای بازار را از طریق واردات کنترل‌شده پاسخ دهد. دربخش پایانی این مصوبه، به مساله تامین نقدینگی برای خودروسازان پرداخته شد.

در این راستا، با توجه به خصوصی‌سازی برخی شرکت‌ها نظیر ایران‌خودرو، وزارت صمت اعلام کرد درصورتی که این شرکت‌ها خود را با سیاست‌های کلان وزارتخانه هماهنگ کنند، حمایت‌های لازم برای حل مشکلات به‌ویژه در زمینه نقدینگی به‌عمل خواهد آمد.

همچنین توافقاتی با بانک‌مرکزی برای کمک به حل مشکل کمبود منابع مالی در شرکت‌های خودروساز صورت گرفته است.

اخبارجدیدترین

تغییر رنگ صورت‌های مالی « سایپا»؛ از قرمز به سبز

چالش بیشتر برای تولید داخلی تایر

برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت نفت «بهران»

بر این اساس، در پانزدهمین جلسه شورای معاونین این وزارتخانه که در تیرماه با حضور سیدمحمد اتابک، وزیر صمت برگزار شد، افزایش تولید خودروهای اقتصادی به‌عنوان سیاست اولویت‌دار دولت در حوزه خودرو به‌تصویب رسید.

همچنین مقرر شد هماهنگی برای افزایش تولید خودروهای اقتصادی با شرکت‌های تولیدکننده صورت پذیرد. این تغییر رویکرد از آن جهت اهمیت دارد که خودروهای اقتصادی با قیمت پایین‌تر، مصرف سوخت کمتر و هزینه نگهداری پایین‌تر، برای قشر وسیعی از جامعه به‌ویژه اقشار متوسط و کم‌درآمد بیشتر قابل دسترس‌ خواهند بود.

در سال‌های اخیر، شکاف بین قدرت خرید مردم و قیمت خودروهای داخلی به‌یکی از چالش‌های جدی بازار تبدیل شده است؛ وضعیتی که موجب کاهش تقاضای واقعی و افزایش سوداگری در بازار شد.

درچنین شرایطی، افزایش تولید خودروهای اقتصادی می‌تواند به‌تعدیل این شکاف کمک کند و شرایط خرید خودرو را برای طیف گسترده‌تری از مردم فراهم سازد. از سوی دیگر، این سیاست با افزایش عرضه خودروهای ارزان‌قیمت به‌بازار، می‌تواند به‌کاهش تدریجی قیمت‌ها و شکل‌گیری یک تعادل منطقی میان عرضه و تقاضا منجر شود.

افزون بر آن، ارتقای بهره‌وری خطوط تولید خودروسازان و مدیریت بهینه منابع با محوریت خودروهای اقتصادی، به‌بهبود وضعیت مالی شرکت‌ها نیز کمک خواهد کرد.

خودروهای این بخش از بازار معمولا با تیراژ بالا تولید می‌شوند و سودآوری آن‌ها در مقیاس تولید انبوه تامین می‌شود؛ بنابراین، اگر خودروسازان بتوانند با طراحی مدل‌های جدید و ارتقای کیفیت، بازار این محصولات را تثبیت کنند، پایداری اقتصادی صنعت‌خودرو نیز تقویت خواهد شد.

در کنار این سیاست محوری، شورای معاونین وزارت صمت در مصوبات دیگر خود نیز بر ثبات بازار تاکید کرده است. در همین جلسه، افزایش قیمت خودرو در بازار بیش از سقف ۱۵ درصدی تعیین‌شده از سوی وزارتخانه ممنوع اعلام شد.

از دیگر بندهای مصوبه شورای معاونین وزارت صمت می‌توان به‌تذکر جدی به خودروسازان برای جلوگیری از عقب ‌افتادن از برنامه تولید اشاره کرد؛ موضوعی که در سال‌های گذشته نیز مورد انتقاد بوده و بر عملکرد کلی صنعت‌خودرو تاثیر منفی گذاشته است.

علاوه‌بر این، اجرای سریع فرآیند واردات خودرو برای ایرانیان مقیم خارج از کشور بدون انتقال ارز نیز مورد تاکید قرار گرفت؛ اقدامی که می‌تواند بخشی از تقاضای بازار را از طریق واردات کنترل‌شده پاسخ دهد. دربخش پایانی این مصوبه، به مساله تامین نقدینگی برای خودروسازان پرداخته شد.

در این راستا، با توجه به خصوصی‌سازی برخی شرکت‌ها نظیر ایران‌خودرو، وزارت صمت اعلام کرد درصورتی که این شرکت‌ها خود را با سیاست‌های کلان وزارتخانه هماهنگ کنند، حمایت‌های لازم برای حل مشکلات به‌ویژه در زمینه نقدینگی به‌عمل خواهد آمد.

همچنین توافقاتی با بانک‌مرکزی برای کمک به حل مشکل کمبود منابع مالی در شرکت‌های خودروساز صورت گرفته است.

بر این اساس، در پانزدهمین جلسه شورای معاونین این وزارتخانه که در تیرماه با حضور سیدمحمد اتابک، وزیر صمت برگزار شد، افزایش تولید خودروهای اقتصادی به‌عنوان سیاست اولویت‌دار دولت در حوزه خودرو به‌تصویب رسید.

همچنین مقرر شد هماهنگی برای افزایش تولید خودروهای اقتصادی با شرکت‌های تولیدکننده صورت پذیرد. این تغییر رویکرد از آن جهت اهمیت دارد که خودروهای اقتصادی با قیمت پایین‌تر، مصرف سوخت کمتر و هزینه نگهداری پایین‌تر، برای قشر وسیعی از جامعه به‌ویژه اقشار متوسط و کم‌درآمد بیشتر قابل دسترس‌ خواهند بود.

در سال‌های اخیر، شکاف بین قدرت خرید مردم و قیمت خودروهای داخلی به‌یکی از چالش‌های جدی بازار تبدیل شده است؛ وضعیتی که موجب کاهش تقاضای واقعی و افزایش سوداگری در بازار شد.

درچنین شرایطی، افزایش تولید خودروهای اقتصادی می‌تواند به‌تعدیل این شکاف کمک کند و شرایط خرید خودرو را برای طیف گسترده‌تری از مردم فراهم سازد. از سوی دیگر، این سیاست با افزایش عرضه خودروهای ارزان‌قیمت به‌بازار، می‌تواند به‌کاهش تدریجی قیمت‌ها و شکل‌گیری یک تعادل منطقی میان عرضه و تقاضا منجر شود.

افزون بر آن، ارتقای بهره‌وری خطوط تولید خودروسازان و مدیریت بهینه منابع با محوریت خودروهای اقتصادی، به‌بهبود وضعیت مالی شرکت‌ها نیز کمک خواهد کرد.

خودروهای این بخش از بازار معمولا با تیراژ بالا تولید می‌شوند و سودآوری آن‌ها در مقیاس تولید انبوه تامین می‌شود؛ بنابراین، اگر خودروسازان بتوانند با طراحی مدل‌های جدید و ارتقای کیفیت، بازار این محصولات را تثبیت کنند، پایداری اقتصادی صنعت‌خودرو نیز تقویت خواهد شد.

در کنار این سیاست محوری، شورای معاونین وزارت صمت در مصوبات دیگر خود نیز بر ثبات بازار تاکید کرده است. در همین جلسه، افزایش قیمت خودرو در بازار بیش از سقف ۱۵ درصدی تعیین‌شده از سوی وزارتخانه ممنوع اعلام شد.

از دیگر بندهای مصوبه شورای معاونین وزارت صمت می‌توان به‌تذکر جدی به خودروسازان برای جلوگیری از عقب ‌افتادن از برنامه تولید اشاره کرد؛ موضوعی که در سال‌های گذشته نیز مورد انتقاد بوده و بر عملکرد کلی صنعت‌خودرو تاثیر منفی گذاشته است.

علاوه‌بر این، اجرای سریع فرآیند واردات خودرو برای ایرانیان مقیم خارج از کشور بدون انتقال ارز نیز مورد تاکید قرار گرفت؛ اقدامی که می‌تواند بخشی از تقاضای بازار را از طریق واردات کنترل‌شده پاسخ دهد. دربخش پایانی این مصوبه، به مساله تامین نقدینگی برای خودروسازان پرداخته شد.

در این راستا، با توجه به خصوصی‌سازی برخی شرکت‌ها نظیر ایران‌خودرو، وزارت صمت اعلام کرد درصورتی که این شرکت‌ها خود را با سیاست‌های کلان وزارتخانه هماهنگ کنند، حمایت‌های لازم برای حل مشکلات به‌ویژه در زمینه نقدینگی به‌عمل خواهد آمد.

همچنین توافقاتی با بانک‌مرکزی برای کمک به حل مشکل کمبود منابع مالی در شرکت‌های خودروساز صورت گرفته است.

پست قبلی

فروش نقدی محصولات «سیبا موتور» با تخفیف ویژه آغاز شد

پست بعدی

کترینگ چیست؟ با انواع کترینگ آشنا شوید

مربوطه پست ها

تغییر رنگ صورت‌های مالی « سایپا»؛ از قرمز به سبز
خودرو

تغییر رنگ صورت‌های مالی « سایپا»؛ از قرمز به سبز

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
چالش بیشتر برای تولید داخلی تایر
خودرو

چالش بیشتر برای تولید داخلی تایر

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت نفت «بهران»
خودرو

برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت نفت «بهران»

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
خودرو

چه بر سر واردات خودرو آمد؟

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
خودرو

خودرو چینی آشغال است؟

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
فروش نقدی محصولات «سیبا موتور» با تخفیف ویژه آغاز شد
خودرو

فروش نقدی محصولات «سیبا موتور» با تخفیف ویژه آغاز شد

۰۶ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهار =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • آغاز فروش ویژه اربعین کفش ملی با شعار «همپای ایران حسینی»
  • مهرشاد سهیلی برنامه‌ای در صداوسیما ندارد؛ پول‌پاشی برای سفیدشویی
  • جلسه شورای هنر با تاکید سندنویسی هنرهای تجسمی برگزار شد
  • قراداد خدمات رسانه‌ای تئاتر رسمیت پیدا کرد
  • جیمی لی کرتیس هالیوود را ترک می‌کند؛ انتقاد از ظاهر ساختگی سلبریتی‌ها
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.