دانش جوین
شنبه, مرداد ۱۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

«ایران‌ خودرو» بر سر دو راهی سودآوری یا ادامه زیاندهی

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۰۹ مرداد ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

بر اساس اعلام این شرکت، افزایش قابل‌توجه هزینه نهاده‌های تولید، به‌ویژه از دی‌ماه ۱۴۰۳، در کنار عدم به‌روزرسانی قیمت فروش محصولات، اصلی‌ترین دلایل زیان‌بار شدن عملکرد عملیاتی ایران‌خودرو در این دوره بوده‌اند .

طبق این گزارش، قیمت‌های فروش مورد استفاده در فصل اول سال ۱۴۰۴، همان نرخ‌های ابلاغ‌شده در آبان‌ماه ۱۴۰۳ بوده که بر پایه صورت‌های مالی حسابرسی‌شده سال ۱۴۰۲ و ساختار هزینه‌ای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ تعیین شده‌اند. این درحالی است که از آن زمان تاکنون هزینه‌های تولید افزایش قابل‌توجهی یافته، اما قیمت فروش محصولات همچنان ثابت مانده است.

ایران‌خودرو با تاکید بر ضرورت صیانت از حقوق سهامداران و پیشگیری از توقف تولید اعلام کرده در قیمت فروش محصولاتش بازنگری کرده است. این شرکت با استناد به بند ۲-۲ بخش «ث» ماده ۴۸ قانون برنامه هفتم توسعه، مصوبه شماره ۵۴۳ شورای‌رقابت را که مبتنی بر ضوابط قیمت‌گذاری سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۴۰۲ بوده، فاقد وجاهت قانونی می‌داند.

ایران‌خودرو همچنین به رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری و اجرائیه صادره از شعبه اجرای احکام این مرجع اشاره کرده که طی آن، ضوابط مذکور رسما ابطال شده و وزارت صمت نیز دیگر مرجع قانونی برای قیمت‌گذاری خودرو محسوب نمی‌شود.

با وجود این، ایران‌خودرو اعلام کرده که همچنان در چارچوب مصوبات فعلی شورای‌رقابت حرکت می‌کند، اما برای تضمین تداوم فعالیت، افزایش تولید و جلوگیری از وارد شدن آسیب به ذینفعان، قیمت‌گذاری جدیدی را براساس واقعیات اقتصادی پیشنهاد داده است.

در این میان، دو سناریو برای آینده مالی این شرکت ترسیم شده است؛ در سناریوی اول، در صورت تایید قیمت‌های پیشنهادی هیات‌مدیره، ایران‌خودرو از وضعیت زیان عملیاتی خارج شده و به‌سود خواهد رسید. اما در سناریوی دوم، چنان‌چه تنها افزایش ۱۵ درصدی قیمت مورد تایید وزارت صمت اعمال شود و قیمت‌های پیشنهادی شرکت پذیرفته نشود، ایران‌خودرو بار دیگر مشمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت خواهد شد؛ وضعیتی که محدودیت‌های جدی در فرآیند تامین مالی و فعالیت‌های جاری شرکت ایجاد خواهد کرد. این درحالی است که اگر قرار باشد ایران‌خودرو با اعمال قیمت‌گذاری دستوری همچنان با انباشت زیان روبه‌رو باشد، این روند نه‌تنها توازن مالی شرکت را به‌خطر می‌اندازد، بلکه تبعات گسترده‌ای برای تولید، اشتغال و زنجیره‌تامین صنعت‌خودرو در پی خواهد داشت.

درچنین شرایطی شرکت ایران‌خودرو خواهان بازنگری جدی در سازوکارهای قیمت‌گذاری از سوی نهادهای سیاست‌گزار شده است.

بر اساس اعلام این شرکت، افزایش قابل‌توجه هزینه نهاده‌های تولید، به‌ویژه از دی‌ماه ۱۴۰۳، در کنار عدم به‌روزرسانی قیمت فروش محصولات، اصلی‌ترین دلایل زیان‌بار شدن عملکرد عملیاتی ایران‌خودرو در این دوره بوده‌اند .

طبق این گزارش، قیمت‌های فروش مورد استفاده در فصل اول سال ۱۴۰۴، همان نرخ‌های ابلاغ‌شده در آبان‌ماه ۱۴۰۳ بوده که بر پایه صورت‌های مالی حسابرسی‌شده سال ۱۴۰۲ و ساختار هزینه‌ای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ تعیین شده‌اند. این درحالی است که از آن زمان تاکنون هزینه‌های تولید افزایش قابل‌توجهی یافته، اما قیمت فروش محصولات همچنان ثابت مانده است.

ایران‌خودرو با تاکید بر ضرورت صیانت از حقوق سهامداران و پیشگیری از توقف تولید اعلام کرده در قیمت فروش محصولاتش بازنگری کرده است. این شرکت با استناد به بند ۲-۲ بخش «ث» ماده ۴۸ قانون برنامه هفتم توسعه، مصوبه شماره ۵۴۳ شورای‌رقابت را که مبتنی بر ضوابط قیمت‌گذاری سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۴۰۲ بوده، فاقد وجاهت قانونی می‌داند.

ایران‌خودرو همچنین به رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری و اجرائیه صادره از شعبه اجرای احکام این مرجع اشاره کرده که طی آن، ضوابط مذکور رسما ابطال شده و وزارت صمت نیز دیگر مرجع قانونی برای قیمت‌گذاری خودرو محسوب نمی‌شود.

با وجود این، ایران‌خودرو اعلام کرده که همچنان در چارچوب مصوبات فعلی شورای‌رقابت حرکت می‌کند، اما برای تضمین تداوم فعالیت، افزایش تولید و جلوگیری از وارد شدن آسیب به ذینفعان، قیمت‌گذاری جدیدی را براساس واقعیات اقتصادی پیشنهاد داده است.

در این میان، دو سناریو برای آینده مالی این شرکت ترسیم شده است؛ در سناریوی اول، در صورت تایید قیمت‌های پیشنهادی هیات‌مدیره، ایران‌خودرو از وضعیت زیان عملیاتی خارج شده و به‌سود خواهد رسید. اما در سناریوی دوم، چنان‌چه تنها افزایش ۱۵ درصدی قیمت مورد تایید وزارت صمت اعمال شود و قیمت‌های پیشنهادی شرکت پذیرفته نشود، ایران‌خودرو بار دیگر مشمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت خواهد شد؛ وضعیتی که محدودیت‌های جدی در فرآیند تامین مالی و فعالیت‌های جاری شرکت ایجاد خواهد کرد. این درحالی است که اگر قرار باشد ایران‌خودرو با اعمال قیمت‌گذاری دستوری همچنان با انباشت زیان روبه‌رو باشد، این روند نه‌تنها توازن مالی شرکت را به‌خطر می‌اندازد، بلکه تبعات گسترده‌ای برای تولید، اشتغال و زنجیره‌تامین صنعت‌خودرو در پی خواهد داشت.

درچنین شرایطی شرکت ایران‌خودرو خواهان بازنگری جدی در سازوکارهای قیمت‌گذاری از سوی نهادهای سیاست‌گزار شده است.

اخبارجدیدترین

فونیکس، همواره در مسیر ارتقا!

ناز خودروساز دیگر خریدار ندارد

چگونه «آئودی» سفر و هیجان را ترکیب کرد؟

بر اساس اعلام این شرکت، افزایش قابل‌توجه هزینه نهاده‌های تولید، به‌ویژه از دی‌ماه ۱۴۰۳، در کنار عدم به‌روزرسانی قیمت فروش محصولات، اصلی‌ترین دلایل زیان‌بار شدن عملکرد عملیاتی ایران‌خودرو در این دوره بوده‌اند .

طبق این گزارش، قیمت‌های فروش مورد استفاده در فصل اول سال ۱۴۰۴، همان نرخ‌های ابلاغ‌شده در آبان‌ماه ۱۴۰۳ بوده که بر پایه صورت‌های مالی حسابرسی‌شده سال ۱۴۰۲ و ساختار هزینه‌ای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ تعیین شده‌اند. این درحالی است که از آن زمان تاکنون هزینه‌های تولید افزایش قابل‌توجهی یافته، اما قیمت فروش محصولات همچنان ثابت مانده است.

ایران‌خودرو با تاکید بر ضرورت صیانت از حقوق سهامداران و پیشگیری از توقف تولید اعلام کرده در قیمت فروش محصولاتش بازنگری کرده است. این شرکت با استناد به بند ۲-۲ بخش «ث» ماده ۴۸ قانون برنامه هفتم توسعه، مصوبه شماره ۵۴۳ شورای‌رقابت را که مبتنی بر ضوابط قیمت‌گذاری سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۴۰۲ بوده، فاقد وجاهت قانونی می‌داند.

ایران‌خودرو همچنین به رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری و اجرائیه صادره از شعبه اجرای احکام این مرجع اشاره کرده که طی آن، ضوابط مذکور رسما ابطال شده و وزارت صمت نیز دیگر مرجع قانونی برای قیمت‌گذاری خودرو محسوب نمی‌شود.

با وجود این، ایران‌خودرو اعلام کرده که همچنان در چارچوب مصوبات فعلی شورای‌رقابت حرکت می‌کند، اما برای تضمین تداوم فعالیت، افزایش تولید و جلوگیری از وارد شدن آسیب به ذینفعان، قیمت‌گذاری جدیدی را براساس واقعیات اقتصادی پیشنهاد داده است.

در این میان، دو سناریو برای آینده مالی این شرکت ترسیم شده است؛ در سناریوی اول، در صورت تایید قیمت‌های پیشنهادی هیات‌مدیره، ایران‌خودرو از وضعیت زیان عملیاتی خارج شده و به‌سود خواهد رسید. اما در سناریوی دوم، چنان‌چه تنها افزایش ۱۵ درصدی قیمت مورد تایید وزارت صمت اعمال شود و قیمت‌های پیشنهادی شرکت پذیرفته نشود، ایران‌خودرو بار دیگر مشمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت خواهد شد؛ وضعیتی که محدودیت‌های جدی در فرآیند تامین مالی و فعالیت‌های جاری شرکت ایجاد خواهد کرد. این درحالی است که اگر قرار باشد ایران‌خودرو با اعمال قیمت‌گذاری دستوری همچنان با انباشت زیان روبه‌رو باشد، این روند نه‌تنها توازن مالی شرکت را به‌خطر می‌اندازد، بلکه تبعات گسترده‌ای برای تولید، اشتغال و زنجیره‌تامین صنعت‌خودرو در پی خواهد داشت.

درچنین شرایطی شرکت ایران‌خودرو خواهان بازنگری جدی در سازوکارهای قیمت‌گذاری از سوی نهادهای سیاست‌گزار شده است.

بر اساس اعلام این شرکت، افزایش قابل‌توجه هزینه نهاده‌های تولید، به‌ویژه از دی‌ماه ۱۴۰۳، در کنار عدم به‌روزرسانی قیمت فروش محصولات، اصلی‌ترین دلایل زیان‌بار شدن عملکرد عملیاتی ایران‌خودرو در این دوره بوده‌اند .

طبق این گزارش، قیمت‌های فروش مورد استفاده در فصل اول سال ۱۴۰۴، همان نرخ‌های ابلاغ‌شده در آبان‌ماه ۱۴۰۳ بوده که بر پایه صورت‌های مالی حسابرسی‌شده سال ۱۴۰۲ و ساختار هزینه‌ای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ تعیین شده‌اند. این درحالی است که از آن زمان تاکنون هزینه‌های تولید افزایش قابل‌توجهی یافته، اما قیمت فروش محصولات همچنان ثابت مانده است.

ایران‌خودرو با تاکید بر ضرورت صیانت از حقوق سهامداران و پیشگیری از توقف تولید اعلام کرده در قیمت فروش محصولاتش بازنگری کرده است. این شرکت با استناد به بند ۲-۲ بخش «ث» ماده ۴۸ قانون برنامه هفتم توسعه، مصوبه شماره ۵۴۳ شورای‌رقابت را که مبتنی بر ضوابط قیمت‌گذاری سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۴۰۲ بوده، فاقد وجاهت قانونی می‌داند.

ایران‌خودرو همچنین به رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری و اجرائیه صادره از شعبه اجرای احکام این مرجع اشاره کرده که طی آن، ضوابط مذکور رسما ابطال شده و وزارت صمت نیز دیگر مرجع قانونی برای قیمت‌گذاری خودرو محسوب نمی‌شود.

با وجود این، ایران‌خودرو اعلام کرده که همچنان در چارچوب مصوبات فعلی شورای‌رقابت حرکت می‌کند، اما برای تضمین تداوم فعالیت، افزایش تولید و جلوگیری از وارد شدن آسیب به ذینفعان، قیمت‌گذاری جدیدی را براساس واقعیات اقتصادی پیشنهاد داده است.

در این میان، دو سناریو برای آینده مالی این شرکت ترسیم شده است؛ در سناریوی اول، در صورت تایید قیمت‌های پیشنهادی هیات‌مدیره، ایران‌خودرو از وضعیت زیان عملیاتی خارج شده و به‌سود خواهد رسید. اما در سناریوی دوم، چنان‌چه تنها افزایش ۱۵ درصدی قیمت مورد تایید وزارت صمت اعمال شود و قیمت‌های پیشنهادی شرکت پذیرفته نشود، ایران‌خودرو بار دیگر مشمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت خواهد شد؛ وضعیتی که محدودیت‌های جدی در فرآیند تامین مالی و فعالیت‌های جاری شرکت ایجاد خواهد کرد. این درحالی است که اگر قرار باشد ایران‌خودرو با اعمال قیمت‌گذاری دستوری همچنان با انباشت زیان روبه‌رو باشد، این روند نه‌تنها توازن مالی شرکت را به‌خطر می‌اندازد، بلکه تبعات گسترده‌ای برای تولید، اشتغال و زنجیره‌تامین صنعت‌خودرو در پی خواهد داشت.

درچنین شرایطی شرکت ایران‌خودرو خواهان بازنگری جدی در سازوکارهای قیمت‌گذاری از سوی نهادهای سیاست‌گزار شده است.

پست قبلی

ابلاغ رسمی افزایش قیمت نان در تهران

پست بعدی

خبر خوش برای هواداران پرسپولیس؛ ۳ بازیکن خارجی جذب می‌شوند

مربوطه پست ها

فونیکس، همواره در مسیر ارتقا!
خودرو

فونیکس، همواره در مسیر ارتقا!

۱۰ مرداد ۱۴۰۴
خودرو

ناز خودروساز دیگر خریدار ندارد

۱۰ مرداد ۱۴۰۴
چگونه «آئودی» سفر و هیجان را ترکیب کرد؟
خودرو

چگونه «آئودی» سفر و هیجان را ترکیب کرد؟

۰۹ مرداد ۱۴۰۴
«نفت سپاهان» سالی متفاوت را پشت سر گذاشت
خودرو

«نفت سپاهان» سالی متفاوت را پشت سر گذاشت

۰۹ مرداد ۱۴۰۴
معایب گوناگون قیمت‌گذاری دستوری در بازار خودرو
خودرو

معایب گوناگون قیمت‌گذاری دستوری در بازار خودرو

۰۹ مرداد ۱۴۰۴
دادستان تهران در راستای حمایت از تولید از «سایپا» بازدید کرد
خودرو

دادستان تهران در راستای حمایت از تولید از «سایپا» بازدید کرد

۰۹ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • هدیه سازمانی تبلیغاتی؛ راهی هوشمندانه برای برندینگ پایدار
  • پیشرفته‌ترین رادار فضایی/ از پشت ابرها زمین را با دقت سانتی‌متری رصد می‌کند
  • قطارها در ۵۰ سال آینده چه ظاهری پیدا می‌کنند؟
  • شمایل‌های پرده‌های عاشورا بازتاب چیست؟
  • کارمندان اپل چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.