دانش جوین
یکشنبه, مرداد ۱۲, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

«گیتار اصالتاً یک ساز ایرانی است» منتشر شد

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۰۹ مرداد ۱۴۰۴
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
«گیتار اصالتاً یک ساز ایرانی است» منتشر شد
1
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب پژوهشی «گیتار اصالتاً یک ساز ایرانی است» نوشته پدرام امینی ابیانه نوازنده و پژوهشگر موسیقی که به‌تازگی منتشر شده، با رویکردی تحلیلی، تاریخی و فرهنگی، به بازخوانی ریشه‌های گیتار در تمدن ایران می‌پردازد.

نویسنده در این اثر با نگاهی متفاوت و مستند، بر این باور است که برخلاف تصور رایج، خاستگاه گیتار نه در غرب، بلکه در شرق و به‌ویژه ایران باستان بوده و سازهایی مانند عود، نیاکان مستقیم گیتار امروزی به‌شمار می‌آیند.

این کتاب با هدف شناخت داشته‌های کهن و میراث‌های فرهنگی فراموش‌شده، به سیر تکامل و تحول گیتار در کشورهای مختلف پرداخته و نقش تمدن ایرانی را در پیدایش و گسترش آن بررسی کرده است.

مطالب کتاب در بخش‌هایی چون خاستگاه گیتار در ایران، «گیتار» سازی با اصالت ایرانی، شناخت کوک شش‌سیم گیتار، تحلیل تاریخی ساز عود، وسعت صدادهی و ساختار کوک سیم‌های عود، مقایسه تطبیقی ساختار گیتار با سازهای شرقی، تحولات گیتار از دوران باستان تا امروز، جایگاه گیتار در فرهنگ‌های مختلف و نقش ایران در زنجیره تکامل سازهای زهی تنظیم شده و با تکیه بر منابع مستند، روایتی تحلیلی و تاریخی از پیدایش و توسعه این ساز ارائه می‌دهد.

پدرام امینی ابیانه متولد ۱۳۴۸، فعالیت حرفه‌ای خود را از کودکی با نواختن آکاردئون آغاز کرد و سپس به یادگیری گیتار پرداخت. او از محضر استادان بین‌المللی چون رامون واسکوئز، پاکو پنیا و خوان مارتین بهره‌مند شد و از سال ۱۳۶۹ با اجرای نخستین کنسرت‌های رسمی، به‌طور جدی وارد عرصه حرفه‌ای موسیقی شد. از آن زمان تاکنون، ده‌ها اجرای زنده در سالن‌ها و فرهنگسراهای مختلف کشور، به‌همراه انتشار آلبوم‌های متعدد در سبک گیتار بی‌کلام، در کارنامه هنری وی ثبت شده است. امینی ابیانه دانش‌آموخته کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه آزاد تهران و دارای دکترای نوازندگی از دانشگاه اوراسیای گرجستان است. او علاوه بر نوازندگی، سابقه‌ای بلند در آموزش موسیقی دارد و طی بیش از سه دهه تدریس، هزاران هنرجو را در سطوح مختلف تربیت کرده است.

کتاب «گیتار» در ۱۰۰ صفحه، همراه با منابع گسترده، تصاویر تطبیقی و بخشی از نت‌های تحلیلی منتشر شده و اثری خواندنی برای موسیقی‌دانان، پژوهشگران، هنرجویان موسیقی و تمامی علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران به‌شمار می‌رود. این کتاب هم‌اکنون از طریق کتاب‌فروشی‌های معتبر و پلتفرم‌های آنلاین در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب پژوهشی «گیتار اصالتاً یک ساز ایرانی است» نوشته پدرام امینی ابیانه نوازنده و پژوهشگر موسیقی که به‌تازگی منتشر شده، با رویکردی تحلیلی، تاریخی و فرهنگی، به بازخوانی ریشه‌های گیتار در تمدن ایران می‌پردازد.

نویسنده در این اثر با نگاهی متفاوت و مستند، بر این باور است که برخلاف تصور رایج، خاستگاه گیتار نه در غرب، بلکه در شرق و به‌ویژه ایران باستان بوده و سازهایی مانند عود، نیاکان مستقیم گیتار امروزی به‌شمار می‌آیند.

این کتاب با هدف شناخت داشته‌های کهن و میراث‌های فرهنگی فراموش‌شده، به سیر تکامل و تحول گیتار در کشورهای مختلف پرداخته و نقش تمدن ایرانی را در پیدایش و گسترش آن بررسی کرده است.

مطالب کتاب در بخش‌هایی چون خاستگاه گیتار در ایران، «گیتار» سازی با اصالت ایرانی، شناخت کوک شش‌سیم گیتار، تحلیل تاریخی ساز عود، وسعت صدادهی و ساختار کوک سیم‌های عود، مقایسه تطبیقی ساختار گیتار با سازهای شرقی، تحولات گیتار از دوران باستان تا امروز، جایگاه گیتار در فرهنگ‌های مختلف و نقش ایران در زنجیره تکامل سازهای زهی تنظیم شده و با تکیه بر منابع مستند، روایتی تحلیلی و تاریخی از پیدایش و توسعه این ساز ارائه می‌دهد.

پدرام امینی ابیانه متولد ۱۳۴۸، فعالیت حرفه‌ای خود را از کودکی با نواختن آکاردئون آغاز کرد و سپس به یادگیری گیتار پرداخت. او از محضر استادان بین‌المللی چون رامون واسکوئز، پاکو پنیا و خوان مارتین بهره‌مند شد و از سال ۱۳۶۹ با اجرای نخستین کنسرت‌های رسمی، به‌طور جدی وارد عرصه حرفه‌ای موسیقی شد. از آن زمان تاکنون، ده‌ها اجرای زنده در سالن‌ها و فرهنگسراهای مختلف کشور، به‌همراه انتشار آلبوم‌های متعدد در سبک گیتار بی‌کلام، در کارنامه هنری وی ثبت شده است. امینی ابیانه دانش‌آموخته کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه آزاد تهران و دارای دکترای نوازندگی از دانشگاه اوراسیای گرجستان است. او علاوه بر نوازندگی، سابقه‌ای بلند در آموزش موسیقی دارد و طی بیش از سه دهه تدریس، هزاران هنرجو را در سطوح مختلف تربیت کرده است.

کتاب «گیتار» در ۱۰۰ صفحه، همراه با منابع گسترده، تصاویر تطبیقی و بخشی از نت‌های تحلیلی منتشر شده و اثری خواندنی برای موسیقی‌دانان، پژوهشگران، هنرجویان موسیقی و تمامی علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران به‌شمار می‌رود. این کتاب هم‌اکنون از طریق کتاب‌فروشی‌های معتبر و پلتفرم‌های آنلاین در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

اخبارجدیدترین

حامد بهداد از سکوت نقشش در «پیر پسر» گفت

«بتهوون» در انتظار اجرای دوباره؛ بعد از ماه صفر به صحنه می‌رویم

مروری برتک آهنگ‌های مردادِ داغ؛ از «نفس» چاوشی تا «سووشون» قربانی

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب پژوهشی «گیتار اصالتاً یک ساز ایرانی است» نوشته پدرام امینی ابیانه نوازنده و پژوهشگر موسیقی که به‌تازگی منتشر شده، با رویکردی تحلیلی، تاریخی و فرهنگی، به بازخوانی ریشه‌های گیتار در تمدن ایران می‌پردازد.

نویسنده در این اثر با نگاهی متفاوت و مستند، بر این باور است که برخلاف تصور رایج، خاستگاه گیتار نه در غرب، بلکه در شرق و به‌ویژه ایران باستان بوده و سازهایی مانند عود، نیاکان مستقیم گیتار امروزی به‌شمار می‌آیند.

این کتاب با هدف شناخت داشته‌های کهن و میراث‌های فرهنگی فراموش‌شده، به سیر تکامل و تحول گیتار در کشورهای مختلف پرداخته و نقش تمدن ایرانی را در پیدایش و گسترش آن بررسی کرده است.

مطالب کتاب در بخش‌هایی چون خاستگاه گیتار در ایران، «گیتار» سازی با اصالت ایرانی، شناخت کوک شش‌سیم گیتار، تحلیل تاریخی ساز عود، وسعت صدادهی و ساختار کوک سیم‌های عود، مقایسه تطبیقی ساختار گیتار با سازهای شرقی، تحولات گیتار از دوران باستان تا امروز، جایگاه گیتار در فرهنگ‌های مختلف و نقش ایران در زنجیره تکامل سازهای زهی تنظیم شده و با تکیه بر منابع مستند، روایتی تحلیلی و تاریخی از پیدایش و توسعه این ساز ارائه می‌دهد.

پدرام امینی ابیانه متولد ۱۳۴۸، فعالیت حرفه‌ای خود را از کودکی با نواختن آکاردئون آغاز کرد و سپس به یادگیری گیتار پرداخت. او از محضر استادان بین‌المللی چون رامون واسکوئز، پاکو پنیا و خوان مارتین بهره‌مند شد و از سال ۱۳۶۹ با اجرای نخستین کنسرت‌های رسمی، به‌طور جدی وارد عرصه حرفه‌ای موسیقی شد. از آن زمان تاکنون، ده‌ها اجرای زنده در سالن‌ها و فرهنگسراهای مختلف کشور، به‌همراه انتشار آلبوم‌های متعدد در سبک گیتار بی‌کلام، در کارنامه هنری وی ثبت شده است. امینی ابیانه دانش‌آموخته کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه آزاد تهران و دارای دکترای نوازندگی از دانشگاه اوراسیای گرجستان است. او علاوه بر نوازندگی، سابقه‌ای بلند در آموزش موسیقی دارد و طی بیش از سه دهه تدریس، هزاران هنرجو را در سطوح مختلف تربیت کرده است.

کتاب «گیتار» در ۱۰۰ صفحه، همراه با منابع گسترده، تصاویر تطبیقی و بخشی از نت‌های تحلیلی منتشر شده و اثری خواندنی برای موسیقی‌دانان، پژوهشگران، هنرجویان موسیقی و تمامی علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران به‌شمار می‌رود. این کتاب هم‌اکنون از طریق کتاب‌فروشی‌های معتبر و پلتفرم‌های آنلاین در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب پژوهشی «گیتار اصالتاً یک ساز ایرانی است» نوشته پدرام امینی ابیانه نوازنده و پژوهشگر موسیقی که به‌تازگی منتشر شده، با رویکردی تحلیلی، تاریخی و فرهنگی، به بازخوانی ریشه‌های گیتار در تمدن ایران می‌پردازد.

نویسنده در این اثر با نگاهی متفاوت و مستند، بر این باور است که برخلاف تصور رایج، خاستگاه گیتار نه در غرب، بلکه در شرق و به‌ویژه ایران باستان بوده و سازهایی مانند عود، نیاکان مستقیم گیتار امروزی به‌شمار می‌آیند.

این کتاب با هدف شناخت داشته‌های کهن و میراث‌های فرهنگی فراموش‌شده، به سیر تکامل و تحول گیتار در کشورهای مختلف پرداخته و نقش تمدن ایرانی را در پیدایش و گسترش آن بررسی کرده است.

مطالب کتاب در بخش‌هایی چون خاستگاه گیتار در ایران، «گیتار» سازی با اصالت ایرانی، شناخت کوک شش‌سیم گیتار، تحلیل تاریخی ساز عود، وسعت صدادهی و ساختار کوک سیم‌های عود، مقایسه تطبیقی ساختار گیتار با سازهای شرقی، تحولات گیتار از دوران باستان تا امروز، جایگاه گیتار در فرهنگ‌های مختلف و نقش ایران در زنجیره تکامل سازهای زهی تنظیم شده و با تکیه بر منابع مستند، روایتی تحلیلی و تاریخی از پیدایش و توسعه این ساز ارائه می‌دهد.

پدرام امینی ابیانه متولد ۱۳۴۸، فعالیت حرفه‌ای خود را از کودکی با نواختن آکاردئون آغاز کرد و سپس به یادگیری گیتار پرداخت. او از محضر استادان بین‌المللی چون رامون واسکوئز، پاکو پنیا و خوان مارتین بهره‌مند شد و از سال ۱۳۶۹ با اجرای نخستین کنسرت‌های رسمی، به‌طور جدی وارد عرصه حرفه‌ای موسیقی شد. از آن زمان تاکنون، ده‌ها اجرای زنده در سالن‌ها و فرهنگسراهای مختلف کشور، به‌همراه انتشار آلبوم‌های متعدد در سبک گیتار بی‌کلام، در کارنامه هنری وی ثبت شده است. امینی ابیانه دانش‌آموخته کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه آزاد تهران و دارای دکترای نوازندگی از دانشگاه اوراسیای گرجستان است. او علاوه بر نوازندگی، سابقه‌ای بلند در آموزش موسیقی دارد و طی بیش از سه دهه تدریس، هزاران هنرجو را در سطوح مختلف تربیت کرده است.

کتاب «گیتار» در ۱۰۰ صفحه، همراه با منابع گسترده، تصاویر تطبیقی و بخشی از نت‌های تحلیلی منتشر شده و اثری خواندنی برای موسیقی‌دانان، پژوهشگران، هنرجویان موسیقی و تمامی علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران به‌شمار می‌رود. این کتاب هم‌اکنون از طریق کتاب‌فروشی‌های معتبر و پلتفرم‌های آنلاین در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

پست قبلی

حساب بازنشستگان مردادماه به‌صورت ویژه شارژ می‌شود

پست بعدی

شکست تیم ملی بسکتبال مقابل روسیه

مربوطه پست ها

حامد بهداد از سکوت نقشش در «پیر پسر» گفت
هنر و فرهنگ

حامد بهداد از سکوت نقشش در «پیر پسر» گفت

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
«بتهوون» در انتظار اجرای دوباره؛ بعد از ماه صفر به صحنه می‌رویم
هنر و فرهنگ

«بتهوون» در انتظار اجرای دوباره؛ بعد از ماه صفر به صحنه می‌رویم

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
مروری برتک آهنگ‌های مردادِ داغ؛ از «نفس» چاوشی تا «سووشون» قربانی
هنر و فرهنگ

مروری برتک آهنگ‌های مردادِ داغ؛ از «نفس» چاوشی تا «سووشون» قربانی

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
طنین «نما و نغمه‌های عاشورایی» در موزه دفاع مقدس پیچید
هنر و فرهنگ

طنین «نما و نغمه‌های عاشورایی» در موزه دفاع مقدس پیچید

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
انتشار فراخوان مسابقه عکس جشن عکاسان سینما
هنر و فرهنگ

انتشار فراخوان مسابقه عکس جشن عکاسان سینما

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
تارانتینو یاد رفیق رفته را گرامی داشت
هنر و فرهنگ

تارانتینو یاد رفیق رفته را گرامی داشت

۱۲ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 4 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • حمله شبانه به دادستان رفسنجان با چاقو!
  • حمله حامد بهداد به داریوش ارجمند/ نه اخلاق حرفه ای دارد نه تکنیک!
  • هوای امروز تهران قابل‌ قبول، اما ناپایدار
  • ۳ ستاره پرسپولیس در آستانه درب خروج
  • حامد بهداد از سکوت نقشش در «پیر پسر» گفت
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.