دانش جوین
سه شنبه, خرداد ۲۰, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی صنعت و تجارت

انتقاد شدید رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از عملکرد خودروسازان: نقد می‌فروشید نسیه پول قطعه‌ساز را پرداخت می‌کنید؟/ ضرورت رقابتی شدن ساختار خودروسازان

دانش جوین توسط دانش جوین
۰۶ دی ۱۴۰۰
در صنعت و تجارت
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
10
71
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
نقد می‌فروشید نسیه پول قطعه‌ساز را پرداخت می‌کنید؟/ ضرورت رقابتی شدن ساختار خودروسازان

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد خودروسازان و بیان ایرادات مسیر حرکتی‌ آن‌ها که مانع پیشرفت‌شان شده است، بر ضرورت تغییر ساختار خودروسازان و رقابتی شدن ساختار خودروسازی در کشور تاکید کرد.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، گردهمایی قطعه‌سازان خودروی کشور با حضور عزت‌الله اکبری تالارپشتی (رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی)، سید مصطفی میرسلیم (عضو تشخیص مصلحت نظام و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس) و نمایندگان خودروسازان بزرگ و جمعی از قطعه‌سازان برگزار شد.

در این مراسم، فرهاد به‌نیا -سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو- ضمن تشریح آسیب‌های صنعتی و به‌ویژه عمومی ناشی از خودروهای فرسوده، نسبت به ادامه روند فعلی در بحث اسقاط خودروها هشدار داد و گفت: هفت میلیون و ٣٠٠ هزار گواهی اسقاط در کشور وجود دارد؛ این حالیست که بیش از سه میلیون و ۱۰۸ هزار خودروی فرسوده و ۹ میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده در کشور در حال تردد هستند. با ادامه این روند تا سال ۱۴۰۴ شاهد تردد بالغ بر هشت میلیون دستگاه خودروی فرسوده در کشور خواهیم بودیم. باتوجه به اینکه خودروهای فرسوده سالانه قریب به ۴۵ میلیون لیتر مصرف سوخت مازاد دارند و تاکنون از محل خودروهای فرسوده فعلی ۵۳ هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور زیان وارد شده است، این زیان اقتصادی به کشور تا سال ١۴٠۴ (هشت میلیون خودرو فرسوده) به بیش از ۵۵۰ هزار میلیارد تومان خواهند رسید.

وی ضمن اشاره به ابطال آیین‌نامه اجرایی ماده ٨ قانون هوای پاک در سال ١٣٩۶ و تعطیلی بیش از۲۲۰ مرکز اسقاط در کشور، در رابطه با هزینه‌های جانبی تردد خودروهای فرسوده، خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش بیماران ریوی، قلبی و… و مشکلات تامین دارو و درمان ناشی از بروز این بیماری‌ها، با تردد خودروهای فرسوده تنها در استان تهران دو میلیارد و ۶٠٠ میلیون دلار خسارت برآورد شده است که سهم هر شهروند ایرانی بالغ بر هفت میلیون تومان خواهد بود. ضمن اینکه هزینه سالانه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای پارکینگ خودروهای فرسوده برآورد شده است.

این مقام صنعتی تصریح کرد: آیا تاکنون مسئولان سیاست‌گذار خودرو به عواقب تصمیم‌گیری خود فکر کرده‌اند؟ شرایط فعلی سبب شده تا از تیراژ تولید بالا از سال ١٣٩٠ تاکنون دور بمانیم. در حالیکه در سال ١٣٩٠ بالغ بر یک میلیون و ۶٠٠ هزار دستگاه تولید شد، نه تنها این میزان در سال گذشته به یک میلیون دستگاه هم نرسید، بلکه به بعد افزایش زیان سنگین خودروسازان، افزایش بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان، ناتوانی قطعه‌سازان در به‌روزآوری ماشین‌آلات و خطوط تولید و همچنین ناتوانی خودروسازان در ارائه پلت‌فرم‌های جدید، کاهش اشتغال‌زایی، افزایش نارضایتی مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و… هم حاصل شد.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات با بیان اینکه از جانب قیمت‌گذاری خودرو در سال گذشته بالغ بر ۴٣ هزار میلیارد تومان در مقابل آن حجم از زیان انباشته خودروسازان به دست دلالان رسید که امسال نیز به ۵۵ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: با آزادسازی قیمت خودرو می‌توان از وارد شدن رانت به جیب دلالان جلوگیری کرد.

به‌نیا ضمن اشاره به اینکه پیشنهاد انجمن سازندگان قطعات اعطای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت برای لیزینگ و کمک به فروش خودرو در کشور است؛ یادآور شد: از این طریق طی سه سال رقمی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نصیب بیت المال خواهد شد. همچنین اجرای قانون خروج خودرو فرسوده از چرخه ترافیکی، ایجاد زمینه‌هایی برای افزایش تولید خودروسازان، صدور اجازه واردات خودرو بدون انتقال ارز نیز از جمله راهکارهای پیشنهادی ما است.

وی در بیان ماحصل صدور اجازه واردات خودرو بدون انتقال ارز، گفت: این اقدام منجر به کاهش شدید قیمت خودروهای داخلی در بازار خواهد شد و از محل درآمد واردات، درآمد دولت افزایش چشمگیری خواهد داشت.

ایجاد رقابت در خودروسازی ضروروی است/ “شو” های خودروسازان اجازه نمی‌دهد پیشرفت کنند…

در ادامه این مراسم عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی- ضمن انتقادهای شدید از عملکرد فعلی دو خودروساز بزرگ- اظهار کرد: مشکل صنعت خودروسازی به یکی از مهمترین مسائل کشور تبدیل شده است که مدام در مجلس به آن پرداخته می‌شود. امروز نیز با رئیس مجلس در رابطه با حوزه خودرو جلسه‌ای داشته‌ایم و همه به دنبال این هستیم تا ببینیم برای صنعت خودرو چه باید کرد؟ خودروسازان این روزها طرح‌های فروش برگزار می‌کنند و نقدا از مشتریان پول دریافت می‌کنند اما نمی‌توانند بدهب خود به خودروسازان را پرداخت کنند! 

وی تصریح کرد: خودروسازان ما اگر با مدیریت درست، حرکت کنند، باید بتوانند از وزیر صمت مطالبه‌گری داشته باشند. اگر خودروسازان مطالبه‌گر شوند، وزیر نمی‌تواند پاسخگو نباشد اما متاسفانه دولت با شش درصد سهام در همه امور دخالت می‌کند اما صدای سهامداران اصلی، قطعه‌سازان و خود خودروسازان در نمی‌آید! شما دو خودروساز با بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته، چگونه خود را خودروساز می‌خوانید؟! نمایندگان مجلس به دنبال میز هستند یا شما؟ چرا قطعه‌ساز با حجم عظیمی از مطالبات از خودروسازان روبرو است؟ 

رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تغییر ساختار خودروسازان داخلی و رقابتی شدن ساختار آن‌ها، اظهار کرد: ساختارها دارای مشکل هستند؛ وگرنه چطو است که فردی در خودروسازی دولتی هیچ پیشرفتی ندارد اما به محض ورود به یک شرکت خصوصی به خوبی می‌درخشد؟ مشخص کنید شما دولت هستید یا ملت؟ در حقیقت نمایش‌ها و “شوها”ی خودروسازان نمی‌گذارد که بتوانند سر بلند کرده و پیشرفت کنند. اگر خودروساز خوبی باشیم، قطعه‌ساز خوبی خواهیم بود و بالعکس. ضروی است که خودروسازی رقابتی شود؛ نه‌اینکه خودروسازی‌ها تبدیل به حیاط خلوت دولت شوند و به مهره‌های اصلی اجازه صحبت و اظهار نظر داده نشود. خودروسازان در وهله اول بایستی توانمندی فرزندان کشور را باور داشته باشند.

خودروسازان و قطعه‌سازان قرارداد تضمین خرید امضا کنند

اکبری تالارپشتی ادامه داد: خودروسازان اگر راست می‌گویند، با قطعه‌سازانی که قبولشان دارند، همانگونه که سال گذشته ایران‌خودرو دیزل را از خاک بلند کردیم و مجدد راه‌اندازی کردیم، قرارداد تضمین خرید منعقد کنند.

وی با بیان اینکه امروزه بخش عمده‌ای از تصادفات جاده‌ای به دلیل تولید خودروهای بی کیفیت است، گفت: نمایندگان مجلس پیگیر مطالبات مردم هستند و از روی هوا و هوس حرفی نمی‌زنند. این روزها برخی پول‌ها در مملکت گم می‌شود که یکی از آن‌ها در خودروسازی‌ها است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تشکیل کنسرسیوم‌هایی از سوی قطعه‌سازان، خاطرنشان کرد: زمانیکه که پیشنهاد تشکیل کنسرسیومی قطعه‌سازان مطرح شد، ما نیز حمایت کردیم و انجمن نیز سازندگان قطعات نیز کنسرسیوم را تشکیل و کار خود را به درستی انجام داد اما سپس کار به آن‌ها داده نشد و بازهم مثل همیشه موضوع و توان بخش خصوصی با انگیزه نادیده گرفته شد. 

انتهای پیام

نقد می‌فروشید نسیه پول قطعه‌ساز را پرداخت می‌کنید؟/ ضرورت رقابتی شدن ساختار خودروسازان

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد خودروسازان و بیان ایرادات مسیر حرکتی‌ آن‌ها که مانع پیشرفت‌شان شده است، بر ضرورت تغییر ساختار خودروسازان و رقابتی شدن ساختار خودروسازی در کشور تاکید کرد.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، گردهمایی قطعه‌سازان خودروی کشور با حضور عزت‌الله اکبری تالارپشتی (رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی)، سید مصطفی میرسلیم (عضو تشخیص مصلحت نظام و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس) و نمایندگان خودروسازان بزرگ و جمعی از قطعه‌سازان برگزار شد.

در این مراسم، فرهاد به‌نیا -سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو- ضمن تشریح آسیب‌های صنعتی و به‌ویژه عمومی ناشی از خودروهای فرسوده، نسبت به ادامه روند فعلی در بحث اسقاط خودروها هشدار داد و گفت: هفت میلیون و ٣٠٠ هزار گواهی اسقاط در کشور وجود دارد؛ این حالیست که بیش از سه میلیون و ۱۰۸ هزار خودروی فرسوده و ۹ میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده در کشور در حال تردد هستند. با ادامه این روند تا سال ۱۴۰۴ شاهد تردد بالغ بر هشت میلیون دستگاه خودروی فرسوده در کشور خواهیم بودیم. باتوجه به اینکه خودروهای فرسوده سالانه قریب به ۴۵ میلیون لیتر مصرف سوخت مازاد دارند و تاکنون از محل خودروهای فرسوده فعلی ۵۳ هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور زیان وارد شده است، این زیان اقتصادی به کشور تا سال ١۴٠۴ (هشت میلیون خودرو فرسوده) به بیش از ۵۵۰ هزار میلیارد تومان خواهند رسید.

وی ضمن اشاره به ابطال آیین‌نامه اجرایی ماده ٨ قانون هوای پاک در سال ١٣٩۶ و تعطیلی بیش از۲۲۰ مرکز اسقاط در کشور، در رابطه با هزینه‌های جانبی تردد خودروهای فرسوده، خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش بیماران ریوی، قلبی و… و مشکلات تامین دارو و درمان ناشی از بروز این بیماری‌ها، با تردد خودروهای فرسوده تنها در استان تهران دو میلیارد و ۶٠٠ میلیون دلار خسارت برآورد شده است که سهم هر شهروند ایرانی بالغ بر هفت میلیون تومان خواهد بود. ضمن اینکه هزینه سالانه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای پارکینگ خودروهای فرسوده برآورد شده است.

این مقام صنعتی تصریح کرد: آیا تاکنون مسئولان سیاست‌گذار خودرو به عواقب تصمیم‌گیری خود فکر کرده‌اند؟ شرایط فعلی سبب شده تا از تیراژ تولید بالا از سال ١٣٩٠ تاکنون دور بمانیم. در حالیکه در سال ١٣٩٠ بالغ بر یک میلیون و ۶٠٠ هزار دستگاه تولید شد، نه تنها این میزان در سال گذشته به یک میلیون دستگاه هم نرسید، بلکه به بعد افزایش زیان سنگین خودروسازان، افزایش بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان، ناتوانی قطعه‌سازان در به‌روزآوری ماشین‌آلات و خطوط تولید و همچنین ناتوانی خودروسازان در ارائه پلت‌فرم‌های جدید، کاهش اشتغال‌زایی، افزایش نارضایتی مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و… هم حاصل شد.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات با بیان اینکه از جانب قیمت‌گذاری خودرو در سال گذشته بالغ بر ۴٣ هزار میلیارد تومان در مقابل آن حجم از زیان انباشته خودروسازان به دست دلالان رسید که امسال نیز به ۵۵ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: با آزادسازی قیمت خودرو می‌توان از وارد شدن رانت به جیب دلالان جلوگیری کرد.

به‌نیا ضمن اشاره به اینکه پیشنهاد انجمن سازندگان قطعات اعطای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت برای لیزینگ و کمک به فروش خودرو در کشور است؛ یادآور شد: از این طریق طی سه سال رقمی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نصیب بیت المال خواهد شد. همچنین اجرای قانون خروج خودرو فرسوده از چرخه ترافیکی، ایجاد زمینه‌هایی برای افزایش تولید خودروسازان، صدور اجازه واردات خودرو بدون انتقال ارز نیز از جمله راهکارهای پیشنهادی ما است.

وی در بیان ماحصل صدور اجازه واردات خودرو بدون انتقال ارز، گفت: این اقدام منجر به کاهش شدید قیمت خودروهای داخلی در بازار خواهد شد و از محل درآمد واردات، درآمد دولت افزایش چشمگیری خواهد داشت.

ایجاد رقابت در خودروسازی ضروروی است/ “شو” های خودروسازان اجازه نمی‌دهد پیشرفت کنند…

در ادامه این مراسم عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی- ضمن انتقادهای شدید از عملکرد فعلی دو خودروساز بزرگ- اظهار کرد: مشکل صنعت خودروسازی به یکی از مهمترین مسائل کشور تبدیل شده است که مدام در مجلس به آن پرداخته می‌شود. امروز نیز با رئیس مجلس در رابطه با حوزه خودرو جلسه‌ای داشته‌ایم و همه به دنبال این هستیم تا ببینیم برای صنعت خودرو چه باید کرد؟ خودروسازان این روزها طرح‌های فروش برگزار می‌کنند و نقدا از مشتریان پول دریافت می‌کنند اما نمی‌توانند بدهب خود به خودروسازان را پرداخت کنند! 

وی تصریح کرد: خودروسازان ما اگر با مدیریت درست، حرکت کنند، باید بتوانند از وزیر صمت مطالبه‌گری داشته باشند. اگر خودروسازان مطالبه‌گر شوند، وزیر نمی‌تواند پاسخگو نباشد اما متاسفانه دولت با شش درصد سهام در همه امور دخالت می‌کند اما صدای سهامداران اصلی، قطعه‌سازان و خود خودروسازان در نمی‌آید! شما دو خودروساز با بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته، چگونه خود را خودروساز می‌خوانید؟! نمایندگان مجلس به دنبال میز هستند یا شما؟ چرا قطعه‌ساز با حجم عظیمی از مطالبات از خودروسازان روبرو است؟ 

رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تغییر ساختار خودروسازان داخلی و رقابتی شدن ساختار آن‌ها، اظهار کرد: ساختارها دارای مشکل هستند؛ وگرنه چطو است که فردی در خودروسازی دولتی هیچ پیشرفتی ندارد اما به محض ورود به یک شرکت خصوصی به خوبی می‌درخشد؟ مشخص کنید شما دولت هستید یا ملت؟ در حقیقت نمایش‌ها و “شوها”ی خودروسازان نمی‌گذارد که بتوانند سر بلند کرده و پیشرفت کنند. اگر خودروساز خوبی باشیم، قطعه‌ساز خوبی خواهیم بود و بالعکس. ضروی است که خودروسازی رقابتی شود؛ نه‌اینکه خودروسازی‌ها تبدیل به حیاط خلوت دولت شوند و به مهره‌های اصلی اجازه صحبت و اظهار نظر داده نشود. خودروسازان در وهله اول بایستی توانمندی فرزندان کشور را باور داشته باشند.

خودروسازان و قطعه‌سازان قرارداد تضمین خرید امضا کنند

اکبری تالارپشتی ادامه داد: خودروسازان اگر راست می‌گویند، با قطعه‌سازانی که قبولشان دارند، همانگونه که سال گذشته ایران‌خودرو دیزل را از خاک بلند کردیم و مجدد راه‌اندازی کردیم، قرارداد تضمین خرید منعقد کنند.

وی با بیان اینکه امروزه بخش عمده‌ای از تصادفات جاده‌ای به دلیل تولید خودروهای بی کیفیت است، گفت: نمایندگان مجلس پیگیر مطالبات مردم هستند و از روی هوا و هوس حرفی نمی‌زنند. این روزها برخی پول‌ها در مملکت گم می‌شود که یکی از آن‌ها در خودروسازی‌ها است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تشکیل کنسرسیوم‌هایی از سوی قطعه‌سازان، خاطرنشان کرد: زمانیکه که پیشنهاد تشکیل کنسرسیومی قطعه‌سازان مطرح شد، ما نیز حمایت کردیم و انجمن نیز سازندگان قطعات نیز کنسرسیوم را تشکیل و کار خود را به درستی انجام داد اما سپس کار به آن‌ها داده نشد و بازهم مثل همیشه موضوع و توان بخش خصوصی با انگیزه نادیده گرفته شد. 

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری

بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است

سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است

نقد می‌فروشید نسیه پول قطعه‌ساز را پرداخت می‌کنید؟/ ضرورت رقابتی شدن ساختار خودروسازان

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد خودروسازان و بیان ایرادات مسیر حرکتی‌ آن‌ها که مانع پیشرفت‌شان شده است، بر ضرورت تغییر ساختار خودروسازان و رقابتی شدن ساختار خودروسازی در کشور تاکید کرد.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، گردهمایی قطعه‌سازان خودروی کشور با حضور عزت‌الله اکبری تالارپشتی (رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی)، سید مصطفی میرسلیم (عضو تشخیص مصلحت نظام و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس) و نمایندگان خودروسازان بزرگ و جمعی از قطعه‌سازان برگزار شد.

در این مراسم، فرهاد به‌نیا -سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو- ضمن تشریح آسیب‌های صنعتی و به‌ویژه عمومی ناشی از خودروهای فرسوده، نسبت به ادامه روند فعلی در بحث اسقاط خودروها هشدار داد و گفت: هفت میلیون و ٣٠٠ هزار گواهی اسقاط در کشور وجود دارد؛ این حالیست که بیش از سه میلیون و ۱۰۸ هزار خودروی فرسوده و ۹ میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده در کشور در حال تردد هستند. با ادامه این روند تا سال ۱۴۰۴ شاهد تردد بالغ بر هشت میلیون دستگاه خودروی فرسوده در کشور خواهیم بودیم. باتوجه به اینکه خودروهای فرسوده سالانه قریب به ۴۵ میلیون لیتر مصرف سوخت مازاد دارند و تاکنون از محل خودروهای فرسوده فعلی ۵۳ هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور زیان وارد شده است، این زیان اقتصادی به کشور تا سال ١۴٠۴ (هشت میلیون خودرو فرسوده) به بیش از ۵۵۰ هزار میلیارد تومان خواهند رسید.

وی ضمن اشاره به ابطال آیین‌نامه اجرایی ماده ٨ قانون هوای پاک در سال ١٣٩۶ و تعطیلی بیش از۲۲۰ مرکز اسقاط در کشور، در رابطه با هزینه‌های جانبی تردد خودروهای فرسوده، خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش بیماران ریوی، قلبی و… و مشکلات تامین دارو و درمان ناشی از بروز این بیماری‌ها، با تردد خودروهای فرسوده تنها در استان تهران دو میلیارد و ۶٠٠ میلیون دلار خسارت برآورد شده است که سهم هر شهروند ایرانی بالغ بر هفت میلیون تومان خواهد بود. ضمن اینکه هزینه سالانه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای پارکینگ خودروهای فرسوده برآورد شده است.

این مقام صنعتی تصریح کرد: آیا تاکنون مسئولان سیاست‌گذار خودرو به عواقب تصمیم‌گیری خود فکر کرده‌اند؟ شرایط فعلی سبب شده تا از تیراژ تولید بالا از سال ١٣٩٠ تاکنون دور بمانیم. در حالیکه در سال ١٣٩٠ بالغ بر یک میلیون و ۶٠٠ هزار دستگاه تولید شد، نه تنها این میزان در سال گذشته به یک میلیون دستگاه هم نرسید، بلکه به بعد افزایش زیان سنگین خودروسازان، افزایش بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان، ناتوانی قطعه‌سازان در به‌روزآوری ماشین‌آلات و خطوط تولید و همچنین ناتوانی خودروسازان در ارائه پلت‌فرم‌های جدید، کاهش اشتغال‌زایی، افزایش نارضایتی مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و… هم حاصل شد.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات با بیان اینکه از جانب قیمت‌گذاری خودرو در سال گذشته بالغ بر ۴٣ هزار میلیارد تومان در مقابل آن حجم از زیان انباشته خودروسازان به دست دلالان رسید که امسال نیز به ۵۵ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: با آزادسازی قیمت خودرو می‌توان از وارد شدن رانت به جیب دلالان جلوگیری کرد.

به‌نیا ضمن اشاره به اینکه پیشنهاد انجمن سازندگان قطعات اعطای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت برای لیزینگ و کمک به فروش خودرو در کشور است؛ یادآور شد: از این طریق طی سه سال رقمی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نصیب بیت المال خواهد شد. همچنین اجرای قانون خروج خودرو فرسوده از چرخه ترافیکی، ایجاد زمینه‌هایی برای افزایش تولید خودروسازان، صدور اجازه واردات خودرو بدون انتقال ارز نیز از جمله راهکارهای پیشنهادی ما است.

وی در بیان ماحصل صدور اجازه واردات خودرو بدون انتقال ارز، گفت: این اقدام منجر به کاهش شدید قیمت خودروهای داخلی در بازار خواهد شد و از محل درآمد واردات، درآمد دولت افزایش چشمگیری خواهد داشت.

ایجاد رقابت در خودروسازی ضروروی است/ “شو” های خودروسازان اجازه نمی‌دهد پیشرفت کنند…

در ادامه این مراسم عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی- ضمن انتقادهای شدید از عملکرد فعلی دو خودروساز بزرگ- اظهار کرد: مشکل صنعت خودروسازی به یکی از مهمترین مسائل کشور تبدیل شده است که مدام در مجلس به آن پرداخته می‌شود. امروز نیز با رئیس مجلس در رابطه با حوزه خودرو جلسه‌ای داشته‌ایم و همه به دنبال این هستیم تا ببینیم برای صنعت خودرو چه باید کرد؟ خودروسازان این روزها طرح‌های فروش برگزار می‌کنند و نقدا از مشتریان پول دریافت می‌کنند اما نمی‌توانند بدهب خود به خودروسازان را پرداخت کنند! 

وی تصریح کرد: خودروسازان ما اگر با مدیریت درست، حرکت کنند، باید بتوانند از وزیر صمت مطالبه‌گری داشته باشند. اگر خودروسازان مطالبه‌گر شوند، وزیر نمی‌تواند پاسخگو نباشد اما متاسفانه دولت با شش درصد سهام در همه امور دخالت می‌کند اما صدای سهامداران اصلی، قطعه‌سازان و خود خودروسازان در نمی‌آید! شما دو خودروساز با بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته، چگونه خود را خودروساز می‌خوانید؟! نمایندگان مجلس به دنبال میز هستند یا شما؟ چرا قطعه‌ساز با حجم عظیمی از مطالبات از خودروسازان روبرو است؟ 

رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تغییر ساختار خودروسازان داخلی و رقابتی شدن ساختار آن‌ها، اظهار کرد: ساختارها دارای مشکل هستند؛ وگرنه چطو است که فردی در خودروسازی دولتی هیچ پیشرفتی ندارد اما به محض ورود به یک شرکت خصوصی به خوبی می‌درخشد؟ مشخص کنید شما دولت هستید یا ملت؟ در حقیقت نمایش‌ها و “شوها”ی خودروسازان نمی‌گذارد که بتوانند سر بلند کرده و پیشرفت کنند. اگر خودروساز خوبی باشیم، قطعه‌ساز خوبی خواهیم بود و بالعکس. ضروی است که خودروسازی رقابتی شود؛ نه‌اینکه خودروسازی‌ها تبدیل به حیاط خلوت دولت شوند و به مهره‌های اصلی اجازه صحبت و اظهار نظر داده نشود. خودروسازان در وهله اول بایستی توانمندی فرزندان کشور را باور داشته باشند.

خودروسازان و قطعه‌سازان قرارداد تضمین خرید امضا کنند

اکبری تالارپشتی ادامه داد: خودروسازان اگر راست می‌گویند، با قطعه‌سازانی که قبولشان دارند، همانگونه که سال گذشته ایران‌خودرو دیزل را از خاک بلند کردیم و مجدد راه‌اندازی کردیم، قرارداد تضمین خرید منعقد کنند.

وی با بیان اینکه امروزه بخش عمده‌ای از تصادفات جاده‌ای به دلیل تولید خودروهای بی کیفیت است، گفت: نمایندگان مجلس پیگیر مطالبات مردم هستند و از روی هوا و هوس حرفی نمی‌زنند. این روزها برخی پول‌ها در مملکت گم می‌شود که یکی از آن‌ها در خودروسازی‌ها است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تشکیل کنسرسیوم‌هایی از سوی قطعه‌سازان، خاطرنشان کرد: زمانیکه که پیشنهاد تشکیل کنسرسیومی قطعه‌سازان مطرح شد، ما نیز حمایت کردیم و انجمن نیز سازندگان قطعات نیز کنسرسیوم را تشکیل و کار خود را به درستی انجام داد اما سپس کار به آن‌ها داده نشد و بازهم مثل همیشه موضوع و توان بخش خصوصی با انگیزه نادیده گرفته شد. 

انتهای پیام

نقد می‌فروشید نسیه پول قطعه‌ساز را پرداخت می‌کنید؟/ ضرورت رقابتی شدن ساختار خودروسازان

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد خودروسازان و بیان ایرادات مسیر حرکتی‌ آن‌ها که مانع پیشرفت‌شان شده است، بر ضرورت تغییر ساختار خودروسازان و رقابتی شدن ساختار خودروسازی در کشور تاکید کرد.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، گردهمایی قطعه‌سازان خودروی کشور با حضور عزت‌الله اکبری تالارپشتی (رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی)، سید مصطفی میرسلیم (عضو تشخیص مصلحت نظام و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس) و نمایندگان خودروسازان بزرگ و جمعی از قطعه‌سازان برگزار شد.

در این مراسم، فرهاد به‌نیا -سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو- ضمن تشریح آسیب‌های صنعتی و به‌ویژه عمومی ناشی از خودروهای فرسوده، نسبت به ادامه روند فعلی در بحث اسقاط خودروها هشدار داد و گفت: هفت میلیون و ٣٠٠ هزار گواهی اسقاط در کشور وجود دارد؛ این حالیست که بیش از سه میلیون و ۱۰۸ هزار خودروی فرسوده و ۹ میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده در کشور در حال تردد هستند. با ادامه این روند تا سال ۱۴۰۴ شاهد تردد بالغ بر هشت میلیون دستگاه خودروی فرسوده در کشور خواهیم بودیم. باتوجه به اینکه خودروهای فرسوده سالانه قریب به ۴۵ میلیون لیتر مصرف سوخت مازاد دارند و تاکنون از محل خودروهای فرسوده فعلی ۵۳ هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور زیان وارد شده است، این زیان اقتصادی به کشور تا سال ١۴٠۴ (هشت میلیون خودرو فرسوده) به بیش از ۵۵۰ هزار میلیارد تومان خواهند رسید.

وی ضمن اشاره به ابطال آیین‌نامه اجرایی ماده ٨ قانون هوای پاک در سال ١٣٩۶ و تعطیلی بیش از۲۲۰ مرکز اسقاط در کشور، در رابطه با هزینه‌های جانبی تردد خودروهای فرسوده، خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش بیماران ریوی، قلبی و… و مشکلات تامین دارو و درمان ناشی از بروز این بیماری‌ها، با تردد خودروهای فرسوده تنها در استان تهران دو میلیارد و ۶٠٠ میلیون دلار خسارت برآورد شده است که سهم هر شهروند ایرانی بالغ بر هفت میلیون تومان خواهد بود. ضمن اینکه هزینه سالانه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای پارکینگ خودروهای فرسوده برآورد شده است.

این مقام صنعتی تصریح کرد: آیا تاکنون مسئولان سیاست‌گذار خودرو به عواقب تصمیم‌گیری خود فکر کرده‌اند؟ شرایط فعلی سبب شده تا از تیراژ تولید بالا از سال ١٣٩٠ تاکنون دور بمانیم. در حالیکه در سال ١٣٩٠ بالغ بر یک میلیون و ۶٠٠ هزار دستگاه تولید شد، نه تنها این میزان در سال گذشته به یک میلیون دستگاه هم نرسید، بلکه به بعد افزایش زیان سنگین خودروسازان، افزایش بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان، ناتوانی قطعه‌سازان در به‌روزآوری ماشین‌آلات و خطوط تولید و همچنین ناتوانی خودروسازان در ارائه پلت‌فرم‌های جدید، کاهش اشتغال‌زایی، افزایش نارضایتی مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و… هم حاصل شد.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات با بیان اینکه از جانب قیمت‌گذاری خودرو در سال گذشته بالغ بر ۴٣ هزار میلیارد تومان در مقابل آن حجم از زیان انباشته خودروسازان به دست دلالان رسید که امسال نیز به ۵۵ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: با آزادسازی قیمت خودرو می‌توان از وارد شدن رانت به جیب دلالان جلوگیری کرد.

به‌نیا ضمن اشاره به اینکه پیشنهاد انجمن سازندگان قطعات اعطای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت برای لیزینگ و کمک به فروش خودرو در کشور است؛ یادآور شد: از این طریق طی سه سال رقمی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نصیب بیت المال خواهد شد. همچنین اجرای قانون خروج خودرو فرسوده از چرخه ترافیکی، ایجاد زمینه‌هایی برای افزایش تولید خودروسازان، صدور اجازه واردات خودرو بدون انتقال ارز نیز از جمله راهکارهای پیشنهادی ما است.

وی در بیان ماحصل صدور اجازه واردات خودرو بدون انتقال ارز، گفت: این اقدام منجر به کاهش شدید قیمت خودروهای داخلی در بازار خواهد شد و از محل درآمد واردات، درآمد دولت افزایش چشمگیری خواهد داشت.

ایجاد رقابت در خودروسازی ضروروی است/ “شو” های خودروسازان اجازه نمی‌دهد پیشرفت کنند…

در ادامه این مراسم عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی- ضمن انتقادهای شدید از عملکرد فعلی دو خودروساز بزرگ- اظهار کرد: مشکل صنعت خودروسازی به یکی از مهمترین مسائل کشور تبدیل شده است که مدام در مجلس به آن پرداخته می‌شود. امروز نیز با رئیس مجلس در رابطه با حوزه خودرو جلسه‌ای داشته‌ایم و همه به دنبال این هستیم تا ببینیم برای صنعت خودرو چه باید کرد؟ خودروسازان این روزها طرح‌های فروش برگزار می‌کنند و نقدا از مشتریان پول دریافت می‌کنند اما نمی‌توانند بدهب خود به خودروسازان را پرداخت کنند! 

وی تصریح کرد: خودروسازان ما اگر با مدیریت درست، حرکت کنند، باید بتوانند از وزیر صمت مطالبه‌گری داشته باشند. اگر خودروسازان مطالبه‌گر شوند، وزیر نمی‌تواند پاسخگو نباشد اما متاسفانه دولت با شش درصد سهام در همه امور دخالت می‌کند اما صدای سهامداران اصلی، قطعه‌سازان و خود خودروسازان در نمی‌آید! شما دو خودروساز با بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته، چگونه خود را خودروساز می‌خوانید؟! نمایندگان مجلس به دنبال میز هستند یا شما؟ چرا قطعه‌ساز با حجم عظیمی از مطالبات از خودروسازان روبرو است؟ 

رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تغییر ساختار خودروسازان داخلی و رقابتی شدن ساختار آن‌ها، اظهار کرد: ساختارها دارای مشکل هستند؛ وگرنه چطو است که فردی در خودروسازی دولتی هیچ پیشرفتی ندارد اما به محض ورود به یک شرکت خصوصی به خوبی می‌درخشد؟ مشخص کنید شما دولت هستید یا ملت؟ در حقیقت نمایش‌ها و “شوها”ی خودروسازان نمی‌گذارد که بتوانند سر بلند کرده و پیشرفت کنند. اگر خودروساز خوبی باشیم، قطعه‌ساز خوبی خواهیم بود و بالعکس. ضروی است که خودروسازی رقابتی شود؛ نه‌اینکه خودروسازی‌ها تبدیل به حیاط خلوت دولت شوند و به مهره‌های اصلی اجازه صحبت و اظهار نظر داده نشود. خودروسازان در وهله اول بایستی توانمندی فرزندان کشور را باور داشته باشند.

خودروسازان و قطعه‌سازان قرارداد تضمین خرید امضا کنند

اکبری تالارپشتی ادامه داد: خودروسازان اگر راست می‌گویند، با قطعه‌سازانی که قبولشان دارند، همانگونه که سال گذشته ایران‌خودرو دیزل را از خاک بلند کردیم و مجدد راه‌اندازی کردیم، قرارداد تضمین خرید منعقد کنند.

وی با بیان اینکه امروزه بخش عمده‌ای از تصادفات جاده‌ای به دلیل تولید خودروهای بی کیفیت است، گفت: نمایندگان مجلس پیگیر مطالبات مردم هستند و از روی هوا و هوس حرفی نمی‌زنند. این روزها برخی پول‌ها در مملکت گم می‌شود که یکی از آن‌ها در خودروسازی‌ها است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تشکیل کنسرسیوم‌هایی از سوی قطعه‌سازان، خاطرنشان کرد: زمانیکه که پیشنهاد تشکیل کنسرسیومی قطعه‌سازان مطرح شد، ما نیز حمایت کردیم و انجمن نیز سازندگان قطعات نیز کنسرسیوم را تشکیل و کار خود را به درستی انجام داد اما سپس کار به آن‌ها داده نشد و بازهم مثل همیشه موضوع و توان بخش خصوصی با انگیزه نادیده گرفته شد. 

انتهای پیام

برچسب ها: خودروسازي
پست قبلی

اومیکرون و احتمال لغو بازی یوونتوس- ناپولی

پست بعدی

مازندران صدرنشین شد جزییات سفرهای مردم در آخرین ماه پاییز

مربوطه پست ها

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری
صنعت و تجارت

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است
صنعت و تجارت

بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است
صنعت و تجارت

سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
لزوم گسترش همکاری‌های معدنی بین ایران و افغانستان/ تصدی‌گری دولت در بخش معدن کاهش یابد
صنعت و تجارت

لزوم گسترش همکاری‌های معدنی بین ایران و افغانستان/ تصدی‌گری دولت در بخش معدن کاهش یابد

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بهترين برند پودر كاكائو در ايران
صنعت و تجارت

بهترین برند پودر کاکائو در ایران

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد
صنعت و تجارت

رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 19 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • سیگنال صعودی ارز چین لینک «Chainlink»
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.