دانش جوین
یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی دانشگاه

مسئله محوری و تفکر محور دو رکن مهم تحول در علوم انسانی

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۱ بهمن ۱۴۰۰
در دانشگاه
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
4
31
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
مسئله محوری و تفکر محور دو رکن مهم تحول در علوم انسانی

قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی و رئیس مرکز همکاری به ارکان تحول در علوم انسانی اشاره کرد و گفت: مسئله‌محوری در پژوهش و تفکرمحوری در آموزش، دو رکن مهم در تحول علوم انسانی است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، دکتر محمدجواد هراتی در نشست علمی دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع «آموزه‌های قرآنی و تحول علوم انسانی» با اشاره به اهمیت «مسئله محوری» در پژوهش افزود: مسئله محوری، دغدغه‌مندی ایجاد می‌کند و این موضوع انسانیت دردمند تولید می‌کند که به دنبال درد و مشکلات جامعه خود می رود و فردی که درد و مشکل جامعه خود را پیدا می کند، به دنبال درمان درد و به تعبیری حل مسائل و پاسخ به سولات است و در آن موفق می‌شود و با این رویکرد علوم متحول می شود و مسیری دیگری را طی خواهد کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی تأکید کرد: مسئله محوری در چند سطح قابل پیگیری است که مهم ترین آن، سطح دانشجویی است و باید دانشجویان را به سوی مسئله‌محوری هدایت کرد و اگر دانشجو را مسئله‌محور شود، استاد نیز «مسئله محور» می‌شود و در مرحله بعد پژوهشکده و پژوهشگاه و دانشگاه مسئله محور باید داشته باشیم.

رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش علوم قرآنی و علوم انسانی کشور با اشاره به روایت مَنْ أَکْثَرَ اَلْفِکْرَ فِیمَا تَعَلَّمَ أَتْقَنَ عِلْمَهُ وَ تَفَهَّمَ مَا لَمْ یَکُنْ یَفْهَمُ، تفکر محوری را از دیگر ضروریات در تحول علوم انسانی دانست و افزود: آنچه در این روایت تأکید می‌شود، تفکر فراوان در آنچه انسان می‌آموزد است و در صورتی می توان به تحول رسید که فکر کردن در آنچه آموخته ایم را به دانشجویان آموزش دهیم که این امر موجب می شود تا از نگاه از بیرون به آنچه آموخته ایم، داشته باشیم و از این رهگذر زمینه را برای تحول فراهم کنیم.

وی با تاکید بر تفکرمحوری در آموزه‌های قرآنی گفت: مبنای آموزش در نگاه اسلامی که در علوم انسانی باید نمود داشته باشد، تفکرمحوری است و تعابیر قرآن که بارها بر تفکر کردن و تعقل کردن تصریح می کند، شاهدی بر این مدعا است.

هراتی افزود: لکن در رویکردهای آموزشی که اخیراً بر پارادایم فکری خاصی بنا شده، تفکرمحوری را به حاشیه می‌راند؛ به عنوان نمونه در یک حوزه جدید در بحث علوم شناختی برخی جریان‌ ها در حال شکل‌ گیری است که به دنبال تربیت انسان با استفاده از روش‌هایی است که در آن بتواند با استفاده از ابزارهای الکترونیکی کنترل و هدایت انسان را بر عهده داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی تاکید کرد: در این رویکرد که نگاه به انسان را صرفاً مادی می داند، تفکر از انسان گرفته می شود و انسان متعالی تبدیل به انسان ابزار ساز می شود و متأسفانه رسوخ خزنده این رویکرد به حوزه علوم انسانی و حتی در حوزه سیاستگذاری علم، به اسم تحول در علوم انسانی زمینه سازی برای انحطاط در این حوزه را فراهم می کند.

انتهای پیام

مسئله محوری و تفکر محور دو رکن مهم تحول در علوم انسانی

قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی و رئیس مرکز همکاری به ارکان تحول در علوم انسانی اشاره کرد و گفت: مسئله‌محوری در پژوهش و تفکرمحوری در آموزش، دو رکن مهم در تحول علوم انسانی است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، دکتر محمدجواد هراتی در نشست علمی دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع «آموزه‌های قرآنی و تحول علوم انسانی» با اشاره به اهمیت «مسئله محوری» در پژوهش افزود: مسئله محوری، دغدغه‌مندی ایجاد می‌کند و این موضوع انسانیت دردمند تولید می‌کند که به دنبال درد و مشکلات جامعه خود می رود و فردی که درد و مشکل جامعه خود را پیدا می کند، به دنبال درمان درد و به تعبیری حل مسائل و پاسخ به سولات است و در آن موفق می‌شود و با این رویکرد علوم متحول می شود و مسیری دیگری را طی خواهد کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی تأکید کرد: مسئله محوری در چند سطح قابل پیگیری است که مهم ترین آن، سطح دانشجویی است و باید دانشجویان را به سوی مسئله‌محوری هدایت کرد و اگر دانشجو را مسئله‌محور شود، استاد نیز «مسئله محور» می‌شود و در مرحله بعد پژوهشکده و پژوهشگاه و دانشگاه مسئله محور باید داشته باشیم.

رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش علوم قرآنی و علوم انسانی کشور با اشاره به روایت مَنْ أَکْثَرَ اَلْفِکْرَ فِیمَا تَعَلَّمَ أَتْقَنَ عِلْمَهُ وَ تَفَهَّمَ مَا لَمْ یَکُنْ یَفْهَمُ، تفکر محوری را از دیگر ضروریات در تحول علوم انسانی دانست و افزود: آنچه در این روایت تأکید می‌شود، تفکر فراوان در آنچه انسان می‌آموزد است و در صورتی می توان به تحول رسید که فکر کردن در آنچه آموخته ایم را به دانشجویان آموزش دهیم که این امر موجب می شود تا از نگاه از بیرون به آنچه آموخته ایم، داشته باشیم و از این رهگذر زمینه را برای تحول فراهم کنیم.

وی با تاکید بر تفکرمحوری در آموزه‌های قرآنی گفت: مبنای آموزش در نگاه اسلامی که در علوم انسانی باید نمود داشته باشد، تفکرمحوری است و تعابیر قرآن که بارها بر تفکر کردن و تعقل کردن تصریح می کند، شاهدی بر این مدعا است.

هراتی افزود: لکن در رویکردهای آموزشی که اخیراً بر پارادایم فکری خاصی بنا شده، تفکرمحوری را به حاشیه می‌راند؛ به عنوان نمونه در یک حوزه جدید در بحث علوم شناختی برخی جریان‌ ها در حال شکل‌ گیری است که به دنبال تربیت انسان با استفاده از روش‌هایی است که در آن بتواند با استفاده از ابزارهای الکترونیکی کنترل و هدایت انسان را بر عهده داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی تاکید کرد: در این رویکرد که نگاه به انسان را صرفاً مادی می داند، تفکر از انسان گرفته می شود و انسان متعالی تبدیل به انسان ابزار ساز می شود و متأسفانه رسوخ خزنده این رویکرد به حوزه علوم انسانی و حتی در حوزه سیاستگذاری علم، به اسم تحول در علوم انسانی زمینه سازی برای انحطاط در این حوزه را فراهم می کند.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

چگونه آزمون TOLC و SAT آینده تحصیلی شما را تضمین می‌کنند؟

رازهای برتر موفقیت تحصیلی: بهترین مشاور کنکور و راهکارهای نوین جهت فتح قله‌های علم

نحوه استخراج مقاله از پایان نامه مدیریت و روانشناسی

مسئله محوری و تفکر محور دو رکن مهم تحول در علوم انسانی

قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی و رئیس مرکز همکاری به ارکان تحول در علوم انسانی اشاره کرد و گفت: مسئله‌محوری در پژوهش و تفکرمحوری در آموزش، دو رکن مهم در تحول علوم انسانی است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، دکتر محمدجواد هراتی در نشست علمی دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع «آموزه‌های قرآنی و تحول علوم انسانی» با اشاره به اهمیت «مسئله محوری» در پژوهش افزود: مسئله محوری، دغدغه‌مندی ایجاد می‌کند و این موضوع انسانیت دردمند تولید می‌کند که به دنبال درد و مشکلات جامعه خود می رود و فردی که درد و مشکل جامعه خود را پیدا می کند، به دنبال درمان درد و به تعبیری حل مسائل و پاسخ به سولات است و در آن موفق می‌شود و با این رویکرد علوم متحول می شود و مسیری دیگری را طی خواهد کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی تأکید کرد: مسئله محوری در چند سطح قابل پیگیری است که مهم ترین آن، سطح دانشجویی است و باید دانشجویان را به سوی مسئله‌محوری هدایت کرد و اگر دانشجو را مسئله‌محور شود، استاد نیز «مسئله محور» می‌شود و در مرحله بعد پژوهشکده و پژوهشگاه و دانشگاه مسئله محور باید داشته باشیم.

رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش علوم قرآنی و علوم انسانی کشور با اشاره به روایت مَنْ أَکْثَرَ اَلْفِکْرَ فِیمَا تَعَلَّمَ أَتْقَنَ عِلْمَهُ وَ تَفَهَّمَ مَا لَمْ یَکُنْ یَفْهَمُ، تفکر محوری را از دیگر ضروریات در تحول علوم انسانی دانست و افزود: آنچه در این روایت تأکید می‌شود، تفکر فراوان در آنچه انسان می‌آموزد است و در صورتی می توان به تحول رسید که فکر کردن در آنچه آموخته ایم را به دانشجویان آموزش دهیم که این امر موجب می شود تا از نگاه از بیرون به آنچه آموخته ایم، داشته باشیم و از این رهگذر زمینه را برای تحول فراهم کنیم.

وی با تاکید بر تفکرمحوری در آموزه‌های قرآنی گفت: مبنای آموزش در نگاه اسلامی که در علوم انسانی باید نمود داشته باشد، تفکرمحوری است و تعابیر قرآن که بارها بر تفکر کردن و تعقل کردن تصریح می کند، شاهدی بر این مدعا است.

هراتی افزود: لکن در رویکردهای آموزشی که اخیراً بر پارادایم فکری خاصی بنا شده، تفکرمحوری را به حاشیه می‌راند؛ به عنوان نمونه در یک حوزه جدید در بحث علوم شناختی برخی جریان‌ ها در حال شکل‌ گیری است که به دنبال تربیت انسان با استفاده از روش‌هایی است که در آن بتواند با استفاده از ابزارهای الکترونیکی کنترل و هدایت انسان را بر عهده داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی تاکید کرد: در این رویکرد که نگاه به انسان را صرفاً مادی می داند، تفکر از انسان گرفته می شود و انسان متعالی تبدیل به انسان ابزار ساز می شود و متأسفانه رسوخ خزنده این رویکرد به حوزه علوم انسانی و حتی در حوزه سیاستگذاری علم، به اسم تحول در علوم انسانی زمینه سازی برای انحطاط در این حوزه را فراهم می کند.

انتهای پیام

مسئله محوری و تفکر محور دو رکن مهم تحول در علوم انسانی

قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی و رئیس مرکز همکاری به ارکان تحول در علوم انسانی اشاره کرد و گفت: مسئله‌محوری در پژوهش و تفکرمحوری در آموزش، دو رکن مهم در تحول علوم انسانی است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، دکتر محمدجواد هراتی در نشست علمی دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع «آموزه‌های قرآنی و تحول علوم انسانی» با اشاره به اهمیت «مسئله محوری» در پژوهش افزود: مسئله محوری، دغدغه‌مندی ایجاد می‌کند و این موضوع انسانیت دردمند تولید می‌کند که به دنبال درد و مشکلات جامعه خود می رود و فردی که درد و مشکل جامعه خود را پیدا می کند، به دنبال درمان درد و به تعبیری حل مسائل و پاسخ به سولات است و در آن موفق می‌شود و با این رویکرد علوم متحول می شود و مسیری دیگری را طی خواهد کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی تأکید کرد: مسئله محوری در چند سطح قابل پیگیری است که مهم ترین آن، سطح دانشجویی است و باید دانشجویان را به سوی مسئله‌محوری هدایت کرد و اگر دانشجو را مسئله‌محور شود، استاد نیز «مسئله محور» می‌شود و در مرحله بعد پژوهشکده و پژوهشگاه و دانشگاه مسئله محور باید داشته باشیم.

رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش علوم قرآنی و علوم انسانی کشور با اشاره به روایت مَنْ أَکْثَرَ اَلْفِکْرَ فِیمَا تَعَلَّمَ أَتْقَنَ عِلْمَهُ وَ تَفَهَّمَ مَا لَمْ یَکُنْ یَفْهَمُ، تفکر محوری را از دیگر ضروریات در تحول علوم انسانی دانست و افزود: آنچه در این روایت تأکید می‌شود، تفکر فراوان در آنچه انسان می‌آموزد است و در صورتی می توان به تحول رسید که فکر کردن در آنچه آموخته ایم را به دانشجویان آموزش دهیم که این امر موجب می شود تا از نگاه از بیرون به آنچه آموخته ایم، داشته باشیم و از این رهگذر زمینه را برای تحول فراهم کنیم.

وی با تاکید بر تفکرمحوری در آموزه‌های قرآنی گفت: مبنای آموزش در نگاه اسلامی که در علوم انسانی باید نمود داشته باشد، تفکرمحوری است و تعابیر قرآن که بارها بر تفکر کردن و تعقل کردن تصریح می کند، شاهدی بر این مدعا است.

هراتی افزود: لکن در رویکردهای آموزشی که اخیراً بر پارادایم فکری خاصی بنا شده، تفکرمحوری را به حاشیه می‌راند؛ به عنوان نمونه در یک حوزه جدید در بحث علوم شناختی برخی جریان‌ ها در حال شکل‌ گیری است که به دنبال تربیت انسان با استفاده از روش‌هایی است که در آن بتواند با استفاده از ابزارهای الکترونیکی کنترل و هدایت انسان را بر عهده داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی تاکید کرد: در این رویکرد که نگاه به انسان را صرفاً مادی می داند، تفکر از انسان گرفته می شود و انسان متعالی تبدیل به انسان ابزار ساز می شود و متأسفانه رسوخ خزنده این رویکرد به حوزه علوم انسانی و حتی در حوزه سیاستگذاری علم، به اسم تحول در علوم انسانی زمینه سازی برای انحطاط در این حوزه را فراهم می کند.

انتهای پیام

برچسب ها: علوم انسانی
پست قبلی

لهستان به اوکراین تسلیحات “دفاعی” می‌دهد

پست بعدی

آغاز به کار کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی از فردا

مربوطه پست ها

چگونه آزمون TOLC و SAT آینده تحصیلی شما را تضمین می‌کنند؟
دانشگاه

چگونه آزمون TOLC و SAT آینده تحصیلی شما را تضمین می‌کنند؟

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
رازهای برتر موفقیت تحصیلی: بهترین مشاور کنکور و راهکارهای نوین جهت فتح قله‌های علم
دانشگاه

رازهای برتر موفقیت تحصیلی: بهترین مشاور کنکور و راهکارهای نوین جهت فتح قله‌های علم

۲۹ اسفند ۱۴۰۳
نحوه استخراج مقاله از پایان نامه مدیریت و روانشناسی
دانشگاه

نحوه استخراج مقاله از پایان نامه مدیریت و روانشناسی

۱۴ مهر ۱۴۰۳
راهنمای کامل جلسه دفاع از پایان‌ نامه
دانشگاه

راهنمای کامل جلسه دفاع از پایان‌ نامه

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
آموزش زبان آلمانی از طریق فیلم‌ها و سریال‌ها
دانشگاه

آموزش زبان آلمانی از طریق فیلم‌ها و سریال‌ها

۱۲ فروردین ۱۴۰۳
اصول کلیدی برنامه ریزی درسی
دانشگاه

آموزش انجام برنامه ریزی درسی | موفقیت تحصیلی با برنامه ریزی

۲۴ شهریور ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • خداحافظی کارتال با پرسپولیس؛ بازگشت به فنر باغچه؟!
  • جنگ ترامپ و ماسک؛ بازار میم‌کوین‌ها نیز با ۳۵۵ میلیون دلار حجم معاملات منفجر شد!
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.