دانش جوین
دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

«ملاقات خصوصی» و «ماهان»؛ رفت‌وآمد بین دو دنیای متفاوت

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۴ بهمن ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
2
16
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

در چهارمین روز جشنواره چهلم فیلم فجر دو فیلم ملاقات خصوصی اثر امید شمس به همراه ماهان به کارگردانی حمید شاه‌حاتمی به نمایش درآمد. دو فیلمی که درباره رفت‌و آمد بین دو دنیا؛ خانه یا زندان و زندگی یا نمایش در رفت‌وآمد است.

فیلم ملاقات خصوصی اثر امید شمس موقعیت پیچیده بین دو دنیای زندان و محیط بیرون را در پیوند با یک رابطه مطرح می‌کند. از یک‌سو محیط طبیعی، جهان رنگ‌ها، طبیعت و تصاویر را مشاهده می‌کنیم و در سوی دیگر جهان تنگ، پر ازدحام و ناامن زندان را. پیوند بین این دو دنیا غالبا به‌واسطه صدا و گاه تصاویر مجازی است.

فیلم توانسته است این فضای دوگانه و فاصله بین آدم‌ها، فضاها و موقعیت‌ها را در تمام طول کار حفظ کند. نکته جالب این است که این فاصله و نرسیدن در بستر یک درام عاشقانه پیش می‌رود که در آن میل به وصال و اتحاد رابطه با حدت و شدت وجود دارد.

فیلم بین دنیای بیرون و سختی‌های زندگی و ناامنی در یک محله حاشیه‌ای با دنیای زندان در نوسان است. همان‌طور که آدم‌های بیرونی به راحتی می‌توانند به داخل زندان بیفتند، زندانی‌ها امیدوار به خروج از زندان هستند. اما روایت ملاقات خصوصی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که رفتن یکی به بیرون مصادف با افتادن دیگری به داخل زندان است و آدم‌ها برای تغییر موقعیت به نفع خودشان باید عزیزان خود را قربانی کنند. این جهان دوگانه در کنار تصاویر گاه خیره‌کننده فیلم به ملاقات خصوصی جان تازه‌ای بخشیده است.

نوسان بین دو جهان

ماهان ساخته حمید شاه‌حاتمی فیلمی است که بین دو دنیای زندگی روزمره و دنیای نمایش در نوسان است و هر دو دنیا با سختی‌ها و مصائب بسیار همراه است. جهان خارج با بیماری و ناملایمات فراوانی آمیخته است و جهان نمایش با جایگزین‌ کردن آدم‌ها. در این فیلم دنیای نمایش طیف وسیعی دارد و از تئاتر تا نمایش عروسکی را در بر می‌گیرد.

زندگی به قصد نمایش و نمایش برای پیش‌بردن زندگی سرلوحه شخصیت اصلی فیلم است. این دو دنیای متفاوت در عین مشکلات قابل انطباق باهم نیستند و تلاش شخصیت برای منطبق‌کردن این دو دنیا به جایی نمی‌رسد، اما در نهایت هنر است که به داد زندگی می‌رسد تا ماهان بتواند آن را دوام بیاورد و بر بیماری و یاس غلبه کند.

ماهان فیلمی است که در یک نقطه مستقر نمی‌شود. از یک‌سو بین تهران و شهرهای مختلف، بیماری و سلامتی و از سوی دیگر و از همه بارزتر بین هنر و زندگی در نوسان است. این دوگانگی و رفت‌وآمد بین شهرها، هنر و زندگی به فیلم تصاویر و مفاهیمی اضافه کرده که می‌تواند در نوع خود تازگی داشته باشد.

در چهارمین روز جشنواره چهلم فیلم فجر دو فیلم ملاقات خصوصی اثر امید شمس به همراه ماهان به کارگردانی حمید شاه‌حاتمی به نمایش درآمد. دو فیلمی که درباره رفت‌و آمد بین دو دنیا؛ خانه یا زندان و زندگی یا نمایش در رفت‌وآمد است.

فیلم ملاقات خصوصی اثر امید شمس موقعیت پیچیده بین دو دنیای زندان و محیط بیرون را در پیوند با یک رابطه مطرح می‌کند. از یک‌سو محیط طبیعی، جهان رنگ‌ها، طبیعت و تصاویر را مشاهده می‌کنیم و در سوی دیگر جهان تنگ، پر ازدحام و ناامن زندان را. پیوند بین این دو دنیا غالبا به‌واسطه صدا و گاه تصاویر مجازی است.

فیلم توانسته است این فضای دوگانه و فاصله بین آدم‌ها، فضاها و موقعیت‌ها را در تمام طول کار حفظ کند. نکته جالب این است که این فاصله و نرسیدن در بستر یک درام عاشقانه پیش می‌رود که در آن میل به وصال و اتحاد رابطه با حدت و شدت وجود دارد.

فیلم بین دنیای بیرون و سختی‌های زندگی و ناامنی در یک محله حاشیه‌ای با دنیای زندان در نوسان است. همان‌طور که آدم‌های بیرونی به راحتی می‌توانند به داخل زندان بیفتند، زندانی‌ها امیدوار به خروج از زندان هستند. اما روایت ملاقات خصوصی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که رفتن یکی به بیرون مصادف با افتادن دیگری به داخل زندان است و آدم‌ها برای تغییر موقعیت به نفع خودشان باید عزیزان خود را قربانی کنند. این جهان دوگانه در کنار تصاویر گاه خیره‌کننده فیلم به ملاقات خصوصی جان تازه‌ای بخشیده است.

نوسان بین دو جهان

ماهان ساخته حمید شاه‌حاتمی فیلمی است که بین دو دنیای زندگی روزمره و دنیای نمایش در نوسان است و هر دو دنیا با سختی‌ها و مصائب بسیار همراه است. جهان خارج با بیماری و ناملایمات فراوانی آمیخته است و جهان نمایش با جایگزین‌ کردن آدم‌ها. در این فیلم دنیای نمایش طیف وسیعی دارد و از تئاتر تا نمایش عروسکی را در بر می‌گیرد.

زندگی به قصد نمایش و نمایش برای پیش‌بردن زندگی سرلوحه شخصیت اصلی فیلم است. این دو دنیای متفاوت در عین مشکلات قابل انطباق باهم نیستند و تلاش شخصیت برای منطبق‌کردن این دو دنیا به جایی نمی‌رسد، اما در نهایت هنر است که به داد زندگی می‌رسد تا ماهان بتواند آن را دوام بیاورد و بر بیماری و یاس غلبه کند.

ماهان فیلمی است که در یک نقطه مستقر نمی‌شود. از یک‌سو بین تهران و شهرهای مختلف، بیماری و سلامتی و از سوی دیگر و از همه بارزتر بین هنر و زندگی در نوسان است. این دوگانگی و رفت‌وآمد بین شهرها، هنر و زندگی به فیلم تصاویر و مفاهیمی اضافه کرده که می‌تواند در نوع خود تازگی داشته باشد.

اخبارجدیدترین

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود

مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد

این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!

در چهارمین روز جشنواره چهلم فیلم فجر دو فیلم ملاقات خصوصی اثر امید شمس به همراه ماهان به کارگردانی حمید شاه‌حاتمی به نمایش درآمد. دو فیلمی که درباره رفت‌و آمد بین دو دنیا؛ خانه یا زندان و زندگی یا نمایش در رفت‌وآمد است.

فیلم ملاقات خصوصی اثر امید شمس موقعیت پیچیده بین دو دنیای زندان و محیط بیرون را در پیوند با یک رابطه مطرح می‌کند. از یک‌سو محیط طبیعی، جهان رنگ‌ها، طبیعت و تصاویر را مشاهده می‌کنیم و در سوی دیگر جهان تنگ، پر ازدحام و ناامن زندان را. پیوند بین این دو دنیا غالبا به‌واسطه صدا و گاه تصاویر مجازی است.

فیلم توانسته است این فضای دوگانه و فاصله بین آدم‌ها، فضاها و موقعیت‌ها را در تمام طول کار حفظ کند. نکته جالب این است که این فاصله و نرسیدن در بستر یک درام عاشقانه پیش می‌رود که در آن میل به وصال و اتحاد رابطه با حدت و شدت وجود دارد.

فیلم بین دنیای بیرون و سختی‌های زندگی و ناامنی در یک محله حاشیه‌ای با دنیای زندان در نوسان است. همان‌طور که آدم‌های بیرونی به راحتی می‌توانند به داخل زندان بیفتند، زندانی‌ها امیدوار به خروج از زندان هستند. اما روایت ملاقات خصوصی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که رفتن یکی به بیرون مصادف با افتادن دیگری به داخل زندان است و آدم‌ها برای تغییر موقعیت به نفع خودشان باید عزیزان خود را قربانی کنند. این جهان دوگانه در کنار تصاویر گاه خیره‌کننده فیلم به ملاقات خصوصی جان تازه‌ای بخشیده است.

نوسان بین دو جهان

ماهان ساخته حمید شاه‌حاتمی فیلمی است که بین دو دنیای زندگی روزمره و دنیای نمایش در نوسان است و هر دو دنیا با سختی‌ها و مصائب بسیار همراه است. جهان خارج با بیماری و ناملایمات فراوانی آمیخته است و جهان نمایش با جایگزین‌ کردن آدم‌ها. در این فیلم دنیای نمایش طیف وسیعی دارد و از تئاتر تا نمایش عروسکی را در بر می‌گیرد.

زندگی به قصد نمایش و نمایش برای پیش‌بردن زندگی سرلوحه شخصیت اصلی فیلم است. این دو دنیای متفاوت در عین مشکلات قابل انطباق باهم نیستند و تلاش شخصیت برای منطبق‌کردن این دو دنیا به جایی نمی‌رسد، اما در نهایت هنر است که به داد زندگی می‌رسد تا ماهان بتواند آن را دوام بیاورد و بر بیماری و یاس غلبه کند.

ماهان فیلمی است که در یک نقطه مستقر نمی‌شود. از یک‌سو بین تهران و شهرهای مختلف، بیماری و سلامتی و از سوی دیگر و از همه بارزتر بین هنر و زندگی در نوسان است. این دوگانگی و رفت‌وآمد بین شهرها، هنر و زندگی به فیلم تصاویر و مفاهیمی اضافه کرده که می‌تواند در نوع خود تازگی داشته باشد.

در چهارمین روز جشنواره چهلم فیلم فجر دو فیلم ملاقات خصوصی اثر امید شمس به همراه ماهان به کارگردانی حمید شاه‌حاتمی به نمایش درآمد. دو فیلمی که درباره رفت‌و آمد بین دو دنیا؛ خانه یا زندان و زندگی یا نمایش در رفت‌وآمد است.

فیلم ملاقات خصوصی اثر امید شمس موقعیت پیچیده بین دو دنیای زندان و محیط بیرون را در پیوند با یک رابطه مطرح می‌کند. از یک‌سو محیط طبیعی، جهان رنگ‌ها، طبیعت و تصاویر را مشاهده می‌کنیم و در سوی دیگر جهان تنگ، پر ازدحام و ناامن زندان را. پیوند بین این دو دنیا غالبا به‌واسطه صدا و گاه تصاویر مجازی است.

فیلم توانسته است این فضای دوگانه و فاصله بین آدم‌ها، فضاها و موقعیت‌ها را در تمام طول کار حفظ کند. نکته جالب این است که این فاصله و نرسیدن در بستر یک درام عاشقانه پیش می‌رود که در آن میل به وصال و اتحاد رابطه با حدت و شدت وجود دارد.

فیلم بین دنیای بیرون و سختی‌های زندگی و ناامنی در یک محله حاشیه‌ای با دنیای زندان در نوسان است. همان‌طور که آدم‌های بیرونی به راحتی می‌توانند به داخل زندان بیفتند، زندانی‌ها امیدوار به خروج از زندان هستند. اما روایت ملاقات خصوصی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که رفتن یکی به بیرون مصادف با افتادن دیگری به داخل زندان است و آدم‌ها برای تغییر موقعیت به نفع خودشان باید عزیزان خود را قربانی کنند. این جهان دوگانه در کنار تصاویر گاه خیره‌کننده فیلم به ملاقات خصوصی جان تازه‌ای بخشیده است.

نوسان بین دو جهان

ماهان ساخته حمید شاه‌حاتمی فیلمی است که بین دو دنیای زندگی روزمره و دنیای نمایش در نوسان است و هر دو دنیا با سختی‌ها و مصائب بسیار همراه است. جهان خارج با بیماری و ناملایمات فراوانی آمیخته است و جهان نمایش با جایگزین‌ کردن آدم‌ها. در این فیلم دنیای نمایش طیف وسیعی دارد و از تئاتر تا نمایش عروسکی را در بر می‌گیرد.

زندگی به قصد نمایش و نمایش برای پیش‌بردن زندگی سرلوحه شخصیت اصلی فیلم است. این دو دنیای متفاوت در عین مشکلات قابل انطباق باهم نیستند و تلاش شخصیت برای منطبق‌کردن این دو دنیا به جایی نمی‌رسد، اما در نهایت هنر است که به داد زندگی می‌رسد تا ماهان بتواند آن را دوام بیاورد و بر بیماری و یاس غلبه کند.

ماهان فیلمی است که در یک نقطه مستقر نمی‌شود. از یک‌سو بین تهران و شهرهای مختلف، بیماری و سلامتی و از سوی دیگر و از همه بارزتر بین هنر و زندگی در نوسان است. این دوگانگی و رفت‌وآمد بین شهرها، هنر و زندگی به فیلم تصاویر و مفاهیمی اضافه کرده که می‌تواند در نوع خود تازگی داشته باشد.

برچسب ها: جشنواره فیلم فجرچهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر
پست قبلی

علی نصیریان: داریوش مهرجویی به من یاد داد مقابل دوربین چه کنم

پست بعدی

زوج ترسناک بارسلونا؛ بهتر از دمبله کنار مسی

مربوطه پست ها

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود
هنر و فرهنگ

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد
هنر و فرهنگ

مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!
هنر و فرهنگ

این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد
هنر و فرهنگ

بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
«میرزا مخنث» و بازخوانی خشونت تاریخی آقامحمدخان در کرمان
هنر و فرهنگ

«میرزا مخنث» و بازخوانی خشونت تاریخی آقامحمدخان در کرمان

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
از اثر جدید بنکسی تا نظر عجیب یک نگارگر درباره اینکه هنرمند خلاق نیست!
هنر و فرهنگ

از اثر جدید بنکسی تا نظر عجیب یک نگارگر درباره اینکه هنرمند خلاق نیست!

۱۶ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 4 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
  • بهترین برند پودر کاکائو در ایران
  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.