دانش جوین
شنبه, مرداد ۱۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

ساختار بسیار خوب و فیلمنامه‌ای که می‌توانست بهتر باشد

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۶ بهمن ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
2
14
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

آنها تصمیم می گیرند پابه پای مردان به نبرد با دشمن بپردازند و در این مدت حوادث و وقایع عجیبی انتظارشان را می کشد.

یکی از اهداف مهم نظامی صدام در حمله‌ی سراسری به خاک ایران در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تصرّف شهر بااهمیت خرمشهر بود. برای همین بخشی از توان نظامی اعم از نیروی پیاده و مکانیزه را برای تصرف این شهر مهیا کرد و از آغاز رسمی جنگ حملات زیادی را برای به‌زانو درآوردن مدافعان شهر به انجام رساند.

یکی از شدیدترین درگیری‌ها در روز ۱۰ مهر ۱۳۵۹ در حوالی میدان راه‌آهن اتفاق افتاد. با این حال یک لشکر زرهی ارتش عراق در روز ۱۹ مهرماه از رودخانه‌ی کارون در منطقه‌ی مارد عبور کرد و با بستن جاده‌های خرمشهر- اهواز و آبادان- اهواز خرمشهر را به‌طور کامل محاصره کرد. در این شرایط دیگر کمک به نیروهای مدافع شهر ممکن نبود و نیروهای عراقی در شامگاه روز ۲۱ مهر ۵۹ خود را به مدخل خرمشهر رساندند.

ماجرای دسته دختران دقیقا از شدیدترین روز نبرد آغاز می شود یعنی همان دهم مهر ۵۹ اما در این هنگامه دود و خون و آتش و گلوله، کمتر صحنه هایی از درگیری مردانه در میدان جنگ به چشم می خورد و هر آنچه که بیشتر وجود دارد توجه به نقش کمتر دیده شده حضور زنان در جبهه های جنگ است.

نقشی که سینمای ایران تقریبا به آن نپرداخته و وقتی این حضور با یکی از دراماتیک ترین درگیری ها و نبردهای جنگ هشت ساله گره می خورد بدون تردید قابل ستایش است.

دسته دختران فیلمنامه بدی ندارد اما با توجه به تبلیغات زمان پیش تولید و پس از آن و مشاهده ساختار فیلم انتظار بسیار بالاتری از فیلمنامه می رفت و ایکاش گروه تولید از فیلمنامه نویسان حرفه ای تر و استخوان خرد کرده تری استفاده می کرد.

البته نباید زحمات گروه نویسندگان فعلی را نیز نادیده گرفت اما مثلا میلاد اکبرنژاد بیشتر به عنوان نمایشنامه نویس شناخته شده است تا فیلمنامه نویس و کیست که نداند فیلمنامه و نمایشنامه تفاوت های ماهوی با یکدیگر دارند و الزاما یک نمایشنامه نویس خوب نمی تواند فیلمنامه نویس خوبی باشد و بالعکس.

شخصیت های دسته دختران از پرداخت کاملی برخوردار نیستند و فقط یکی دو خط درباره هرکدامشان می دانیم که همین یکی دو خط، خود حاوی داستانک های ریز و درشتی است که بعضا کمکی برای داستان اصلی نیستند و به همین دلیل است که جدا شدن تک تک هر کدام از این شخصیت ها در امتداد مسیر داستان برای مخاطب باور پذیر به نظر نمی رسد.

گره افکنی اصلی فیلم نیز خیلی دیر رخ می دهد (شاید از دقیقه ۴۰ به بعد) و همین امر نیز جان فیلم را می گیرد و اجازه نمی دهد با اثری خوش ریتم طرف باشیم . چرا که از این دقیقه به بعد اتفاقات ریز و درشت چنان سریع و پی در پی رخ می دهند که دیگر مجالی برای توجه به تعلیق و ریتم باقی نمی ماند.

کارگردانی قابل قبول است. بدون شک هدایت و مدیریت چنین پروداکشنی بسیار سخت و طاقت فرساست که انصافا قیدی از پسش برآمده. و البته در این مسیر از طراحی صحنه و لباس، جلوه های ویژه صوتی و تصویری و فیلمبرداری نیز خدمات شایان توجهی دریافت کرده و این بخش ها جزو بخش های اثر گذار فیلم و در ردیف نامزدهای احتمالی دریافت سیمرغ جشنواره هستند.

بازی‌ها نیز خوب و یکدست است و البته باید به بازی متفاوت و قدرتمند فرشته حسینی در نقش سیمین اشاره کنم که بخش دیگری از استعداد و توانایی های این بازیگر جوان و آینده دار سینمای ایران را به رخ کشید و او نیز احتمالا در ردیف نامزدهای دریافت جایزه بازیگری قرار خواهد گرفت.

در مجموع دسته دختران فیلمی اثر گذار و ماندگار در سینمای ایران است و با توجه به اثر زنانه قبلی منیر قیدی یعنی ویلایی ها به انتظار سه گانه زنانه جنگی او باید بنشینیم.

آنها تصمیم می گیرند پابه پای مردان به نبرد با دشمن بپردازند و در این مدت حوادث و وقایع عجیبی انتظارشان را می کشد.

یکی از اهداف مهم نظامی صدام در حمله‌ی سراسری به خاک ایران در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تصرّف شهر بااهمیت خرمشهر بود. برای همین بخشی از توان نظامی اعم از نیروی پیاده و مکانیزه را برای تصرف این شهر مهیا کرد و از آغاز رسمی جنگ حملات زیادی را برای به‌زانو درآوردن مدافعان شهر به انجام رساند.

یکی از شدیدترین درگیری‌ها در روز ۱۰ مهر ۱۳۵۹ در حوالی میدان راه‌آهن اتفاق افتاد. با این حال یک لشکر زرهی ارتش عراق در روز ۱۹ مهرماه از رودخانه‌ی کارون در منطقه‌ی مارد عبور کرد و با بستن جاده‌های خرمشهر- اهواز و آبادان- اهواز خرمشهر را به‌طور کامل محاصره کرد. در این شرایط دیگر کمک به نیروهای مدافع شهر ممکن نبود و نیروهای عراقی در شامگاه روز ۲۱ مهر ۵۹ خود را به مدخل خرمشهر رساندند.

ماجرای دسته دختران دقیقا از شدیدترین روز نبرد آغاز می شود یعنی همان دهم مهر ۵۹ اما در این هنگامه دود و خون و آتش و گلوله، کمتر صحنه هایی از درگیری مردانه در میدان جنگ به چشم می خورد و هر آنچه که بیشتر وجود دارد توجه به نقش کمتر دیده شده حضور زنان در جبهه های جنگ است.

نقشی که سینمای ایران تقریبا به آن نپرداخته و وقتی این حضور با یکی از دراماتیک ترین درگیری ها و نبردهای جنگ هشت ساله گره می خورد بدون تردید قابل ستایش است.

دسته دختران فیلمنامه بدی ندارد اما با توجه به تبلیغات زمان پیش تولید و پس از آن و مشاهده ساختار فیلم انتظار بسیار بالاتری از فیلمنامه می رفت و ایکاش گروه تولید از فیلمنامه نویسان حرفه ای تر و استخوان خرد کرده تری استفاده می کرد.

البته نباید زحمات گروه نویسندگان فعلی را نیز نادیده گرفت اما مثلا میلاد اکبرنژاد بیشتر به عنوان نمایشنامه نویس شناخته شده است تا فیلمنامه نویس و کیست که نداند فیلمنامه و نمایشنامه تفاوت های ماهوی با یکدیگر دارند و الزاما یک نمایشنامه نویس خوب نمی تواند فیلمنامه نویس خوبی باشد و بالعکس.

شخصیت های دسته دختران از پرداخت کاملی برخوردار نیستند و فقط یکی دو خط درباره هرکدامشان می دانیم که همین یکی دو خط، خود حاوی داستانک های ریز و درشتی است که بعضا کمکی برای داستان اصلی نیستند و به همین دلیل است که جدا شدن تک تک هر کدام از این شخصیت ها در امتداد مسیر داستان برای مخاطب باور پذیر به نظر نمی رسد.

گره افکنی اصلی فیلم نیز خیلی دیر رخ می دهد (شاید از دقیقه ۴۰ به بعد) و همین امر نیز جان فیلم را می گیرد و اجازه نمی دهد با اثری خوش ریتم طرف باشیم . چرا که از این دقیقه به بعد اتفاقات ریز و درشت چنان سریع و پی در پی رخ می دهند که دیگر مجالی برای توجه به تعلیق و ریتم باقی نمی ماند.

کارگردانی قابل قبول است. بدون شک هدایت و مدیریت چنین پروداکشنی بسیار سخت و طاقت فرساست که انصافا قیدی از پسش برآمده. و البته در این مسیر از طراحی صحنه و لباس، جلوه های ویژه صوتی و تصویری و فیلمبرداری نیز خدمات شایان توجهی دریافت کرده و این بخش ها جزو بخش های اثر گذار فیلم و در ردیف نامزدهای احتمالی دریافت سیمرغ جشنواره هستند.

بازی‌ها نیز خوب و یکدست است و البته باید به بازی متفاوت و قدرتمند فرشته حسینی در نقش سیمین اشاره کنم که بخش دیگری از استعداد و توانایی های این بازیگر جوان و آینده دار سینمای ایران را به رخ کشید و او نیز احتمالا در ردیف نامزدهای دریافت جایزه بازیگری قرار خواهد گرفت.

در مجموع دسته دختران فیلمی اثر گذار و ماندگار در سینمای ایران است و با توجه به اثر زنانه قبلی منیر قیدی یعنی ویلایی ها به انتظار سه گانه زنانه جنگی او باید بنشینیم.

اخبارجدیدترین

شمایل‌های پرده‌های عاشورا بازتاب چیست؟

تبلیغ ۴ میلیاردی که ضد اثر شد؛ سریالی بسازید آمار ازدواج را بالا ببرد!

بررسی نسبت گیشه با سینمای ایران در «سینما رو به آینده»

آنها تصمیم می گیرند پابه پای مردان به نبرد با دشمن بپردازند و در این مدت حوادث و وقایع عجیبی انتظارشان را می کشد.

یکی از اهداف مهم نظامی صدام در حمله‌ی سراسری به خاک ایران در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تصرّف شهر بااهمیت خرمشهر بود. برای همین بخشی از توان نظامی اعم از نیروی پیاده و مکانیزه را برای تصرف این شهر مهیا کرد و از آغاز رسمی جنگ حملات زیادی را برای به‌زانو درآوردن مدافعان شهر به انجام رساند.

یکی از شدیدترین درگیری‌ها در روز ۱۰ مهر ۱۳۵۹ در حوالی میدان راه‌آهن اتفاق افتاد. با این حال یک لشکر زرهی ارتش عراق در روز ۱۹ مهرماه از رودخانه‌ی کارون در منطقه‌ی مارد عبور کرد و با بستن جاده‌های خرمشهر- اهواز و آبادان- اهواز خرمشهر را به‌طور کامل محاصره کرد. در این شرایط دیگر کمک به نیروهای مدافع شهر ممکن نبود و نیروهای عراقی در شامگاه روز ۲۱ مهر ۵۹ خود را به مدخل خرمشهر رساندند.

ماجرای دسته دختران دقیقا از شدیدترین روز نبرد آغاز می شود یعنی همان دهم مهر ۵۹ اما در این هنگامه دود و خون و آتش و گلوله، کمتر صحنه هایی از درگیری مردانه در میدان جنگ به چشم می خورد و هر آنچه که بیشتر وجود دارد توجه به نقش کمتر دیده شده حضور زنان در جبهه های جنگ است.

نقشی که سینمای ایران تقریبا به آن نپرداخته و وقتی این حضور با یکی از دراماتیک ترین درگیری ها و نبردهای جنگ هشت ساله گره می خورد بدون تردید قابل ستایش است.

دسته دختران فیلمنامه بدی ندارد اما با توجه به تبلیغات زمان پیش تولید و پس از آن و مشاهده ساختار فیلم انتظار بسیار بالاتری از فیلمنامه می رفت و ایکاش گروه تولید از فیلمنامه نویسان حرفه ای تر و استخوان خرد کرده تری استفاده می کرد.

البته نباید زحمات گروه نویسندگان فعلی را نیز نادیده گرفت اما مثلا میلاد اکبرنژاد بیشتر به عنوان نمایشنامه نویس شناخته شده است تا فیلمنامه نویس و کیست که نداند فیلمنامه و نمایشنامه تفاوت های ماهوی با یکدیگر دارند و الزاما یک نمایشنامه نویس خوب نمی تواند فیلمنامه نویس خوبی باشد و بالعکس.

شخصیت های دسته دختران از پرداخت کاملی برخوردار نیستند و فقط یکی دو خط درباره هرکدامشان می دانیم که همین یکی دو خط، خود حاوی داستانک های ریز و درشتی است که بعضا کمکی برای داستان اصلی نیستند و به همین دلیل است که جدا شدن تک تک هر کدام از این شخصیت ها در امتداد مسیر داستان برای مخاطب باور پذیر به نظر نمی رسد.

گره افکنی اصلی فیلم نیز خیلی دیر رخ می دهد (شاید از دقیقه ۴۰ به بعد) و همین امر نیز جان فیلم را می گیرد و اجازه نمی دهد با اثری خوش ریتم طرف باشیم . چرا که از این دقیقه به بعد اتفاقات ریز و درشت چنان سریع و پی در پی رخ می دهند که دیگر مجالی برای توجه به تعلیق و ریتم باقی نمی ماند.

کارگردانی قابل قبول است. بدون شک هدایت و مدیریت چنین پروداکشنی بسیار سخت و طاقت فرساست که انصافا قیدی از پسش برآمده. و البته در این مسیر از طراحی صحنه و لباس، جلوه های ویژه صوتی و تصویری و فیلمبرداری نیز خدمات شایان توجهی دریافت کرده و این بخش ها جزو بخش های اثر گذار فیلم و در ردیف نامزدهای احتمالی دریافت سیمرغ جشنواره هستند.

بازی‌ها نیز خوب و یکدست است و البته باید به بازی متفاوت و قدرتمند فرشته حسینی در نقش سیمین اشاره کنم که بخش دیگری از استعداد و توانایی های این بازیگر جوان و آینده دار سینمای ایران را به رخ کشید و او نیز احتمالا در ردیف نامزدهای دریافت جایزه بازیگری قرار خواهد گرفت.

در مجموع دسته دختران فیلمی اثر گذار و ماندگار در سینمای ایران است و با توجه به اثر زنانه قبلی منیر قیدی یعنی ویلایی ها به انتظار سه گانه زنانه جنگی او باید بنشینیم.

آنها تصمیم می گیرند پابه پای مردان به نبرد با دشمن بپردازند و در این مدت حوادث و وقایع عجیبی انتظارشان را می کشد.

یکی از اهداف مهم نظامی صدام در حمله‌ی سراسری به خاک ایران در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تصرّف شهر بااهمیت خرمشهر بود. برای همین بخشی از توان نظامی اعم از نیروی پیاده و مکانیزه را برای تصرف این شهر مهیا کرد و از آغاز رسمی جنگ حملات زیادی را برای به‌زانو درآوردن مدافعان شهر به انجام رساند.

یکی از شدیدترین درگیری‌ها در روز ۱۰ مهر ۱۳۵۹ در حوالی میدان راه‌آهن اتفاق افتاد. با این حال یک لشکر زرهی ارتش عراق در روز ۱۹ مهرماه از رودخانه‌ی کارون در منطقه‌ی مارد عبور کرد و با بستن جاده‌های خرمشهر- اهواز و آبادان- اهواز خرمشهر را به‌طور کامل محاصره کرد. در این شرایط دیگر کمک به نیروهای مدافع شهر ممکن نبود و نیروهای عراقی در شامگاه روز ۲۱ مهر ۵۹ خود را به مدخل خرمشهر رساندند.

ماجرای دسته دختران دقیقا از شدیدترین روز نبرد آغاز می شود یعنی همان دهم مهر ۵۹ اما در این هنگامه دود و خون و آتش و گلوله، کمتر صحنه هایی از درگیری مردانه در میدان جنگ به چشم می خورد و هر آنچه که بیشتر وجود دارد توجه به نقش کمتر دیده شده حضور زنان در جبهه های جنگ است.

نقشی که سینمای ایران تقریبا به آن نپرداخته و وقتی این حضور با یکی از دراماتیک ترین درگیری ها و نبردهای جنگ هشت ساله گره می خورد بدون تردید قابل ستایش است.

دسته دختران فیلمنامه بدی ندارد اما با توجه به تبلیغات زمان پیش تولید و پس از آن و مشاهده ساختار فیلم انتظار بسیار بالاتری از فیلمنامه می رفت و ایکاش گروه تولید از فیلمنامه نویسان حرفه ای تر و استخوان خرد کرده تری استفاده می کرد.

البته نباید زحمات گروه نویسندگان فعلی را نیز نادیده گرفت اما مثلا میلاد اکبرنژاد بیشتر به عنوان نمایشنامه نویس شناخته شده است تا فیلمنامه نویس و کیست که نداند فیلمنامه و نمایشنامه تفاوت های ماهوی با یکدیگر دارند و الزاما یک نمایشنامه نویس خوب نمی تواند فیلمنامه نویس خوبی باشد و بالعکس.

شخصیت های دسته دختران از پرداخت کاملی برخوردار نیستند و فقط یکی دو خط درباره هرکدامشان می دانیم که همین یکی دو خط، خود حاوی داستانک های ریز و درشتی است که بعضا کمکی برای داستان اصلی نیستند و به همین دلیل است که جدا شدن تک تک هر کدام از این شخصیت ها در امتداد مسیر داستان برای مخاطب باور پذیر به نظر نمی رسد.

گره افکنی اصلی فیلم نیز خیلی دیر رخ می دهد (شاید از دقیقه ۴۰ به بعد) و همین امر نیز جان فیلم را می گیرد و اجازه نمی دهد با اثری خوش ریتم طرف باشیم . چرا که از این دقیقه به بعد اتفاقات ریز و درشت چنان سریع و پی در پی رخ می دهند که دیگر مجالی برای توجه به تعلیق و ریتم باقی نمی ماند.

کارگردانی قابل قبول است. بدون شک هدایت و مدیریت چنین پروداکشنی بسیار سخت و طاقت فرساست که انصافا قیدی از پسش برآمده. و البته در این مسیر از طراحی صحنه و لباس، جلوه های ویژه صوتی و تصویری و فیلمبرداری نیز خدمات شایان توجهی دریافت کرده و این بخش ها جزو بخش های اثر گذار فیلم و در ردیف نامزدهای احتمالی دریافت سیمرغ جشنواره هستند.

بازی‌ها نیز خوب و یکدست است و البته باید به بازی متفاوت و قدرتمند فرشته حسینی در نقش سیمین اشاره کنم که بخش دیگری از استعداد و توانایی های این بازیگر جوان و آینده دار سینمای ایران را به رخ کشید و او نیز احتمالا در ردیف نامزدهای دریافت جایزه بازیگری قرار خواهد گرفت.

در مجموع دسته دختران فیلمی اثر گذار و ماندگار در سینمای ایران است و با توجه به اثر زنانه قبلی منیر قیدی یعنی ویلایی ها به انتظار سه گانه زنانه جنگی او باید بنشینیم.

برچسب ها: خرمشهر
پست قبلی

استقبال گرم بازیکنان از خرید جدید لیورپول (عکس)

پست بعدی

گروسی: رسیدن به توافق در وین ظرف روزهای آینده پیچیده است اما غیرممکن نیست

مربوطه پست ها

شمایل‌های پرده‌های عاشورا بازتاب چیست؟
هنر و فرهنگ

شمایل‌های پرده‌های عاشورا بازتاب چیست؟

۱۰ مرداد ۱۴۰۴
تبلیغ ۴ میلیاردی که ضد اثر شد؛ سریالی بسازید آمار ازدواج را بالا ببرد!
هنر و فرهنگ

تبلیغ ۴ میلیاردی که ضد اثر شد؛ سریالی بسازید آمار ازدواج را بالا ببرد!

۱۰ مرداد ۱۴۰۴
بررسی نسبت گیشه با سینمای ایران در «سینما رو به آینده»
هنر و فرهنگ

بررسی نسبت گیشه با سینمای ایران در «سینما رو به آینده»

۱۰ مرداد ۱۴۰۴
یادگاری متفاوت به سیدالشهداء (ع)؛ در «خیمه هنر محرم شهر» چه خبر است؟
هنر و فرهنگ

یادگاری متفاوت به سیدالشهداء (ع)؛ در «خیمه هنر محرم شهر» چه خبر است؟

۱۰ مرداد ۱۴۰۴
«جایی که حروف رویا می‌شوند» تماشایی شد
هنر و فرهنگ

«جایی که حروف رویا می‌شوند» تماشایی شد

۱۰ مرداد ۱۴۰۴
«روزهای بی‌باران» از جای خالی آدم‌ها می‌گوید؛ چالش‌های تولید اثر مستقل
هنر و فرهنگ

«روزهای بی‌باران» از جای خالی آدم‌ها می‌گوید؛ چالش‌های تولید اثر مستقل

۱۰ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 6 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • هدیه سازمانی تبلیغاتی؛ راهی هوشمندانه برای برندینگ پایدار
  • پیشرفته‌ترین رادار فضایی/ از پشت ابرها زمین را با دقت سانتی‌متری رصد می‌کند
  • قطارها در ۵۰ سال آینده چه ظاهری پیدا می‌کنند؟
  • شمایل‌های پرده‌های عاشورا بازتاب چیست؟
  • کارمندان اپل چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.