دانش جوین
چهارشنبه, مرداد ۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

ورود غریبه‌ها به جهان فیلم

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۹ بهمن ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
4
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، بی‌رویا به کارگردانی آرین وزیردفتری فیلمی رازآلود است که در جهانی وهمی یا ذهنی می‌گذرد. این فیلم از نظر نحوه روایت‌پردازی جهان تازه‌ای را به نمایش می‌گذارد. این فیلم می‌تواند از جنبه‌های مختلف روانشناسانه، رازآلود و واقعیت مخدوش مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. وزیردفتری در اولین ساخته سینمایی‌اش به سراغ روایتی متفاوت رفته است که در سینمای ایران کمتر مورد توجه و تاکید فیلمسازان قرار گرفته است و از این منظر فیلم تازگی دارد.

فیلم بی‌رویا نظم درحال تغییری را به نمایش می‌گذارد که با ورود زنی ناشناس تمام فضا دستخوش تحول می‌شود. جالب اینجاست که دانسته‌ها و درک مخاطب از فضا از دریچه راوی غیرقابل اعتماد اخذ می‌شود. از این مجرا فیلمساز فرصت مناسبی برای تغییر و چرخش موقعیت پیدا می‌کند تا واقعیت مخدوش شده را به نظم طبیعی آن برگرداند. انتخاب راوی روان‌گسیخته و همراه شدن با او باعث تازگی در نحوه روایت این فیلم می‌شود.

فارغ از خوب یا بد بودن بی‌رویا با نحوه‌ای از روایت‌پردازی مواجه هستیم که نمی‌توانیم در آن مداخله کنیم و با پیش رفتن لحظه به لحظه داستان ما نیز از جریان داستان آگاه می‌شویم تا درنهایت بتوانیم این روایت مخدوش شده را در ذهن خودمان به صورت منظم بازسازی کنیم و از سیطره نگاه راوی غیرقابل اعتماد فیلم خارج شویم و رویدادهای داستانی را مرور کنیم. 

در انتهای فیلم درمی‌یابیم زن ناشناس نه زن تنهای ابتدایی بلکه در اصل، خود راوی بوده است و ما تمام وقایع را از دریچه آن راوی غیرقابل اعتماد به‌طور وهم‌آلود و رازآمیز تماشا کرده‌ایم اما ورود زن ناشناس دریچه ورود وهم و مالیخولیا به فیلم است.

بیگانه‌ای در وطن
بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی فیلمی متفاوت با ساخته‌های اخیر این کارگردان است. شخصیت اصلی این فیلمی زنی بیگانه و دور از وطن است که به واسطه یک اتفاق تلخ به کشور برمی‌گردد. او که بعد از سی‌ سال همچون بیگانه‌ای به سرزمین خودش بازگشته است رفته‌رفته با فضای ناآشنایی که در آن قرار گرفته اخت شده و تمام تصورات و برنامه‌ریزی‌هایش عوض می‌شود. 

فیلم اگرچه از سکانس‌هایی در خارج از کشور و آلمان آغاز می‌شود اما در نشان دادن تصویری واقعی از یک زندگی مهاجر موفق است. فضای فیلم توریستی نیست بلکه نمایش دادن جلوه‌های زندگی ایرانی در آن با طمانینه و در قالب شخصیت‌ها و برخوردهای مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

بازی‌های فیلم در راستای نشان دادن وضعیت کلی موقعیت است و علیرغم کوتاه و بلندی نقش‌ها همه در ساختن آن وضعیت مشارکت دارند. مصطفی زمانی در یک نقش کوتاه توانسته نقشی باورپذیر ایفا کند. پگاه آهنگرانی نیز توانسته نقش درستی از یک مهاجر -که به خوبی نمی‌تواند به زبان مادری‌اش تکلم کند- به دست دهد.

باوجود اینکه شخصیت اصلی زنی بیگانه در شهر است اما فیلم فضای اگزوتیک ندارد و قرار نیست فیلم بامعرفی فرهنگ و تاریخ و سنت‌های ایرانی پیگیری شود. اگرچه در وهله اول زن مهاجر بیگانه‌ای است که به دنبال پدرش آمده است اما درنهایت این پدر است که اقتدار و مهرش همواره حاضر است، علیرغم این که جسم پدر از دست رفته. بودن و نبودن توامان پدر، یا حضور حاضر و غایب پدر انگیزه جست‌جو و همراه شدن زن با وطن‌اش می‌شود. 

در این فیلم نیز همچون فیلم بی‌رویا موقعیت اولیه با ورود زنی بیگانه با محیط، داستان دچار دست‌انداز می‌شود و وضعیت نهایی کاملا متفاوت با شرایط ابتدایی و شخصیت‌های اولیه است. گویا حضور یک غریبه می‌تواند تمام اوضاع را متحول کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، بی‌رویا به کارگردانی آرین وزیردفتری فیلمی رازآلود است که در جهانی وهمی یا ذهنی می‌گذرد. این فیلم از نظر نحوه روایت‌پردازی جهان تازه‌ای را به نمایش می‌گذارد. این فیلم می‌تواند از جنبه‌های مختلف روانشناسانه، رازآلود و واقعیت مخدوش مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. وزیردفتری در اولین ساخته سینمایی‌اش به سراغ روایتی متفاوت رفته است که در سینمای ایران کمتر مورد توجه و تاکید فیلمسازان قرار گرفته است و از این منظر فیلم تازگی دارد.

فیلم بی‌رویا نظم درحال تغییری را به نمایش می‌گذارد که با ورود زنی ناشناس تمام فضا دستخوش تحول می‌شود. جالب اینجاست که دانسته‌ها و درک مخاطب از فضا از دریچه راوی غیرقابل اعتماد اخذ می‌شود. از این مجرا فیلمساز فرصت مناسبی برای تغییر و چرخش موقعیت پیدا می‌کند تا واقعیت مخدوش شده را به نظم طبیعی آن برگرداند. انتخاب راوی روان‌گسیخته و همراه شدن با او باعث تازگی در نحوه روایت این فیلم می‌شود.

فارغ از خوب یا بد بودن بی‌رویا با نحوه‌ای از روایت‌پردازی مواجه هستیم که نمی‌توانیم در آن مداخله کنیم و با پیش رفتن لحظه به لحظه داستان ما نیز از جریان داستان آگاه می‌شویم تا درنهایت بتوانیم این روایت مخدوش شده را در ذهن خودمان به صورت منظم بازسازی کنیم و از سیطره نگاه راوی غیرقابل اعتماد فیلم خارج شویم و رویدادهای داستانی را مرور کنیم. 

در انتهای فیلم درمی‌یابیم زن ناشناس نه زن تنهای ابتدایی بلکه در اصل، خود راوی بوده است و ما تمام وقایع را از دریچه آن راوی غیرقابل اعتماد به‌طور وهم‌آلود و رازآمیز تماشا کرده‌ایم اما ورود زن ناشناس دریچه ورود وهم و مالیخولیا به فیلم است.

بیگانه‌ای در وطن
بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی فیلمی متفاوت با ساخته‌های اخیر این کارگردان است. شخصیت اصلی این فیلمی زنی بیگانه و دور از وطن است که به واسطه یک اتفاق تلخ به کشور برمی‌گردد. او که بعد از سی‌ سال همچون بیگانه‌ای به سرزمین خودش بازگشته است رفته‌رفته با فضای ناآشنایی که در آن قرار گرفته اخت شده و تمام تصورات و برنامه‌ریزی‌هایش عوض می‌شود. 

فیلم اگرچه از سکانس‌هایی در خارج از کشور و آلمان آغاز می‌شود اما در نشان دادن تصویری واقعی از یک زندگی مهاجر موفق است. فضای فیلم توریستی نیست بلکه نمایش دادن جلوه‌های زندگی ایرانی در آن با طمانینه و در قالب شخصیت‌ها و برخوردهای مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

بازی‌های فیلم در راستای نشان دادن وضعیت کلی موقعیت است و علیرغم کوتاه و بلندی نقش‌ها همه در ساختن آن وضعیت مشارکت دارند. مصطفی زمانی در یک نقش کوتاه توانسته نقشی باورپذیر ایفا کند. پگاه آهنگرانی نیز توانسته نقش درستی از یک مهاجر -که به خوبی نمی‌تواند به زبان مادری‌اش تکلم کند- به دست دهد.

باوجود اینکه شخصیت اصلی زنی بیگانه در شهر است اما فیلم فضای اگزوتیک ندارد و قرار نیست فیلم بامعرفی فرهنگ و تاریخ و سنت‌های ایرانی پیگیری شود. اگرچه در وهله اول زن مهاجر بیگانه‌ای است که به دنبال پدرش آمده است اما درنهایت این پدر است که اقتدار و مهرش همواره حاضر است، علیرغم این که جسم پدر از دست رفته. بودن و نبودن توامان پدر، یا حضور حاضر و غایب پدر انگیزه جست‌جو و همراه شدن زن با وطن‌اش می‌شود. 

در این فیلم نیز همچون فیلم بی‌رویا موقعیت اولیه با ورود زنی بیگانه با محیط، داستان دچار دست‌انداز می‌شود و وضعیت نهایی کاملا متفاوت با شرایط ابتدایی و شخصیت‌های اولیه است. گویا حضور یک غریبه می‌تواند تمام اوضاع را متحول کند.

اخبارجدیدترین

مهرشاد سهیلی برنامه‌ای در صداوسیما ندارد؛ پول‌پاشی برای سفیدشویی

جلسه شورای هنر با تاکید سندنویسی هنرهای تجسمی برگزار شد

قراداد خدمات رسانه‌ای تئاتر رسمیت پیدا کرد

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، بی‌رویا به کارگردانی آرین وزیردفتری فیلمی رازآلود است که در جهانی وهمی یا ذهنی می‌گذرد. این فیلم از نظر نحوه روایت‌پردازی جهان تازه‌ای را به نمایش می‌گذارد. این فیلم می‌تواند از جنبه‌های مختلف روانشناسانه، رازآلود و واقعیت مخدوش مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. وزیردفتری در اولین ساخته سینمایی‌اش به سراغ روایتی متفاوت رفته است که در سینمای ایران کمتر مورد توجه و تاکید فیلمسازان قرار گرفته است و از این منظر فیلم تازگی دارد.

فیلم بی‌رویا نظم درحال تغییری را به نمایش می‌گذارد که با ورود زنی ناشناس تمام فضا دستخوش تحول می‌شود. جالب اینجاست که دانسته‌ها و درک مخاطب از فضا از دریچه راوی غیرقابل اعتماد اخذ می‌شود. از این مجرا فیلمساز فرصت مناسبی برای تغییر و چرخش موقعیت پیدا می‌کند تا واقعیت مخدوش شده را به نظم طبیعی آن برگرداند. انتخاب راوی روان‌گسیخته و همراه شدن با او باعث تازگی در نحوه روایت این فیلم می‌شود.

فارغ از خوب یا بد بودن بی‌رویا با نحوه‌ای از روایت‌پردازی مواجه هستیم که نمی‌توانیم در آن مداخله کنیم و با پیش رفتن لحظه به لحظه داستان ما نیز از جریان داستان آگاه می‌شویم تا درنهایت بتوانیم این روایت مخدوش شده را در ذهن خودمان به صورت منظم بازسازی کنیم و از سیطره نگاه راوی غیرقابل اعتماد فیلم خارج شویم و رویدادهای داستانی را مرور کنیم. 

در انتهای فیلم درمی‌یابیم زن ناشناس نه زن تنهای ابتدایی بلکه در اصل، خود راوی بوده است و ما تمام وقایع را از دریچه آن راوی غیرقابل اعتماد به‌طور وهم‌آلود و رازآمیز تماشا کرده‌ایم اما ورود زن ناشناس دریچه ورود وهم و مالیخولیا به فیلم است.

بیگانه‌ای در وطن
بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی فیلمی متفاوت با ساخته‌های اخیر این کارگردان است. شخصیت اصلی این فیلمی زنی بیگانه و دور از وطن است که به واسطه یک اتفاق تلخ به کشور برمی‌گردد. او که بعد از سی‌ سال همچون بیگانه‌ای به سرزمین خودش بازگشته است رفته‌رفته با فضای ناآشنایی که در آن قرار گرفته اخت شده و تمام تصورات و برنامه‌ریزی‌هایش عوض می‌شود. 

فیلم اگرچه از سکانس‌هایی در خارج از کشور و آلمان آغاز می‌شود اما در نشان دادن تصویری واقعی از یک زندگی مهاجر موفق است. فضای فیلم توریستی نیست بلکه نمایش دادن جلوه‌های زندگی ایرانی در آن با طمانینه و در قالب شخصیت‌ها و برخوردهای مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

بازی‌های فیلم در راستای نشان دادن وضعیت کلی موقعیت است و علیرغم کوتاه و بلندی نقش‌ها همه در ساختن آن وضعیت مشارکت دارند. مصطفی زمانی در یک نقش کوتاه توانسته نقشی باورپذیر ایفا کند. پگاه آهنگرانی نیز توانسته نقش درستی از یک مهاجر -که به خوبی نمی‌تواند به زبان مادری‌اش تکلم کند- به دست دهد.

باوجود اینکه شخصیت اصلی زنی بیگانه در شهر است اما فیلم فضای اگزوتیک ندارد و قرار نیست فیلم بامعرفی فرهنگ و تاریخ و سنت‌های ایرانی پیگیری شود. اگرچه در وهله اول زن مهاجر بیگانه‌ای است که به دنبال پدرش آمده است اما درنهایت این پدر است که اقتدار و مهرش همواره حاضر است، علیرغم این که جسم پدر از دست رفته. بودن و نبودن توامان پدر، یا حضور حاضر و غایب پدر انگیزه جست‌جو و همراه شدن زن با وطن‌اش می‌شود. 

در این فیلم نیز همچون فیلم بی‌رویا موقعیت اولیه با ورود زنی بیگانه با محیط، داستان دچار دست‌انداز می‌شود و وضعیت نهایی کاملا متفاوت با شرایط ابتدایی و شخصیت‌های اولیه است. گویا حضور یک غریبه می‌تواند تمام اوضاع را متحول کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، بی‌رویا به کارگردانی آرین وزیردفتری فیلمی رازآلود است که در جهانی وهمی یا ذهنی می‌گذرد. این فیلم از نظر نحوه روایت‌پردازی جهان تازه‌ای را به نمایش می‌گذارد. این فیلم می‌تواند از جنبه‌های مختلف روانشناسانه، رازآلود و واقعیت مخدوش مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. وزیردفتری در اولین ساخته سینمایی‌اش به سراغ روایتی متفاوت رفته است که در سینمای ایران کمتر مورد توجه و تاکید فیلمسازان قرار گرفته است و از این منظر فیلم تازگی دارد.

فیلم بی‌رویا نظم درحال تغییری را به نمایش می‌گذارد که با ورود زنی ناشناس تمام فضا دستخوش تحول می‌شود. جالب اینجاست که دانسته‌ها و درک مخاطب از فضا از دریچه راوی غیرقابل اعتماد اخذ می‌شود. از این مجرا فیلمساز فرصت مناسبی برای تغییر و چرخش موقعیت پیدا می‌کند تا واقعیت مخدوش شده را به نظم طبیعی آن برگرداند. انتخاب راوی روان‌گسیخته و همراه شدن با او باعث تازگی در نحوه روایت این فیلم می‌شود.

فارغ از خوب یا بد بودن بی‌رویا با نحوه‌ای از روایت‌پردازی مواجه هستیم که نمی‌توانیم در آن مداخله کنیم و با پیش رفتن لحظه به لحظه داستان ما نیز از جریان داستان آگاه می‌شویم تا درنهایت بتوانیم این روایت مخدوش شده را در ذهن خودمان به صورت منظم بازسازی کنیم و از سیطره نگاه راوی غیرقابل اعتماد فیلم خارج شویم و رویدادهای داستانی را مرور کنیم. 

در انتهای فیلم درمی‌یابیم زن ناشناس نه زن تنهای ابتدایی بلکه در اصل، خود راوی بوده است و ما تمام وقایع را از دریچه آن راوی غیرقابل اعتماد به‌طور وهم‌آلود و رازآمیز تماشا کرده‌ایم اما ورود زن ناشناس دریچه ورود وهم و مالیخولیا به فیلم است.

بیگانه‌ای در وطن
بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی فیلمی متفاوت با ساخته‌های اخیر این کارگردان است. شخصیت اصلی این فیلمی زنی بیگانه و دور از وطن است که به واسطه یک اتفاق تلخ به کشور برمی‌گردد. او که بعد از سی‌ سال همچون بیگانه‌ای به سرزمین خودش بازگشته است رفته‌رفته با فضای ناآشنایی که در آن قرار گرفته اخت شده و تمام تصورات و برنامه‌ریزی‌هایش عوض می‌شود. 

فیلم اگرچه از سکانس‌هایی در خارج از کشور و آلمان آغاز می‌شود اما در نشان دادن تصویری واقعی از یک زندگی مهاجر موفق است. فضای فیلم توریستی نیست بلکه نمایش دادن جلوه‌های زندگی ایرانی در آن با طمانینه و در قالب شخصیت‌ها و برخوردهای مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

بازی‌های فیلم در راستای نشان دادن وضعیت کلی موقعیت است و علیرغم کوتاه و بلندی نقش‌ها همه در ساختن آن وضعیت مشارکت دارند. مصطفی زمانی در یک نقش کوتاه توانسته نقشی باورپذیر ایفا کند. پگاه آهنگرانی نیز توانسته نقش درستی از یک مهاجر -که به خوبی نمی‌تواند به زبان مادری‌اش تکلم کند- به دست دهد.

باوجود اینکه شخصیت اصلی زنی بیگانه در شهر است اما فیلم فضای اگزوتیک ندارد و قرار نیست فیلم بامعرفی فرهنگ و تاریخ و سنت‌های ایرانی پیگیری شود. اگرچه در وهله اول زن مهاجر بیگانه‌ای است که به دنبال پدرش آمده است اما درنهایت این پدر است که اقتدار و مهرش همواره حاضر است، علیرغم این که جسم پدر از دست رفته. بودن و نبودن توامان پدر، یا حضور حاضر و غایب پدر انگیزه جست‌جو و همراه شدن زن با وطن‌اش می‌شود. 

در این فیلم نیز همچون فیلم بی‌رویا موقعیت اولیه با ورود زنی بیگانه با محیط، داستان دچار دست‌انداز می‌شود و وضعیت نهایی کاملا متفاوت با شرایط ابتدایی و شخصیت‌های اولیه است. گویا حضور یک غریبه می‌تواند تمام اوضاع را متحول کند.

برچسب ها: جشنواره فیلم فجرچهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر
پست قبلی

زردآلو کیلویی ۵۰ تومان

پست بعدی

ترامپ حتی “نامه‌های عاشقانه” اون را هم برده بود!

مربوطه پست ها

مهرشاد سهیلی برنامه‌ای در صداوسیما ندارد؛ پول‌پاشی برای سفیدشویی
هنر و فرهنگ

مهرشاد سهیلی برنامه‌ای در صداوسیما ندارد؛ پول‌پاشی برای سفیدشویی

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
جلسه شورای هنر با تاکید سندنویسی هنرهای تجسمی برگزار شد
هنر و فرهنگ

جلسه شورای هنر با تاکید سندنویسی هنرهای تجسمی برگزار شد

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
قراداد خدمات رسانه‌ای تئاتر رسمیت پیدا کرد
هنر و فرهنگ

قراداد خدمات رسانه‌ای تئاتر رسمیت پیدا کرد

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
جیمی لی کرتیس هالیوود را ترک می‌کند؛ انتقاد از ظاهر ساختگی سلبریتی‌ها
هنر و فرهنگ

جیمی لی کرتیس هالیوود را ترک می‌کند؛ انتقاد از ظاهر ساختگی سلبریتی‌ها

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
پلی میان نقاشی و سینما؛ «کوب» روایتی شاعرانه از جنگ دارد
هنر و فرهنگ

پلی میان نقاشی و سینما؛ «کوب» روایتی شاعرانه از جنگ دارد

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
چالش یک ناشنوا در خانواده‌ای شنوا؛ «قبیله‌ها» روایت شنیده‌ نشدن است
هنر و فرهنگ

چالش یک ناشنوا در خانواده‌ای شنوا؛ «قبیله‌ها» روایت شنیده‌ نشدن است

۰۷ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + دو =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • آغاز فروش ویژه اربعین کفش ملی با شعار «همپای ایران حسینی»
  • مهرشاد سهیلی برنامه‌ای در صداوسیما ندارد؛ پول‌پاشی برای سفیدشویی
  • جلسه شورای هنر با تاکید سندنویسی هنرهای تجسمی برگزار شد
  • قراداد خدمات رسانه‌ای تئاتر رسمیت پیدا کرد
  • جیمی لی کرتیس هالیوود را ترک می‌کند؛ انتقاد از ظاهر ساختگی سلبریتی‌ها
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.