دانش جوین
سه شنبه, مرداد ۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

وقتی گیشه مهم نیست

دانش جوین توسط دانش جوین
۲۰ بهمن ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
5
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، این شرایط درحالی در آثار جشنواره این دوره ملموس است که شدت غریب بودن فیلم ها با گیشه، طی فرآیندی تدریجی، در یک دهه گذشته رقم خورده است. فضای فیلمسازی امروز ایران علی الخصوص در میان کارگردانان جوان و فیلم اولی ها به سمتی رفته که آنها ترجیح می دهند به سمت آثار هنری و درام های اجتماعی با موضوعات خاص و بعضا سوررئالی بروند که مخاطب چندانی در گیشه ندارند و عملا نمی توانند حتی نیمی از هزینه های تولید خود را تامین کنند.

نمونه های آثاری از این دست در اکران چند سال اخیر سینمای ایران و در دوره ای که هنوز کرونا، مهمان ناخوانده ما نشده بود، بسیار است. متاسفانه بخش عمده ای از فیلمسازان کشورمان به سینما به چشم «هنر صنعت» نگاه نمی کنند و همین رویکرد سبب می شود تا آنها دائما در تلاش باشند تا از خود، چهره موجهی در حوزه آسیب شناسی اجتماعی ترسیم کنند تا بتوانند خیلی زود در سینما به کرسی برسند.

این نگاه که در ژانر دشواری تعریف می شود، در بسیاری از مواقع، حتی با انگاره های کارگردان نیز منطبق نبوده تا خروجی فیلمی که از ابتدا بنایش را بر وجوه هنری گذاشته بود، حتی در این زمینه نیز به توفیق چندانی نایل نیاید. بر حسب تجربه می توان نمونه های بسیاری از کارگردانانی با این شرایط را برشمرد که آثارشان، نه در گیشه با توفیق همراه بوده و نه توانسته آن شاخصه های مدنظر کارگردان را به درستی منعکس کند. این سقوط آزاد به انزوای کارگردان و وقفه مدید فعالیت های او در سینما منجر شده که پروسه تولید آثار بعدی آنها را دشوارتر می کند.

شیوع این باور اشتباه که آثار هنری، با شاخصه های صنعتی دارای منافات هستند، مسیر فعالیت بسیاری از کارگردانان را با اشکال مواجه کرده است. در کشورمان چون گیشه، عموما با آثار کمدی و فیلم‌هایی از طبقه سینمای بدنه است، این گونه تصور می شود که فیلم های هنری و دارای شاخص های کیفی بالا، در گیشه با اقبال چندانی مواجه نمی شوند، حال آن که تجربه نشان داده که می توان با فیلم هنری شریف، به گیشه قابل اعتنایی نیز دست یافت. هم چنان که در طول یک دهه اخیر، فیلم های بسیاری بوده اند که با رعایت اصول استاندارد آثار هنری، در گیشه نیز خوش درخشیده و مورد پسند مخاطبان بسیاری قرار گرفتند.

یکی از ایرادهای بزرگی‌ که سبب جا افتادن این‌ تلقی اشتباه شده، ورود بی حساب و کتاب بودجه دولتی در عرصه تولید سینمایی بوده است. این آثار، دغدغه چندانی برای بازگشت سرمایه دولتی خود نداشته و به همین دلیل، صاحبان فیلم، تلاش چندانی برای تثبیت جایگاه صنعتی فیلم به عمل‌ نمی آورند.

اگر به تولیدات سینمایی، به مانند اکثر ساخته های هالیوودی و بالیوودی، به مثابه هنرصنعت نگریسته شود، چرخه اقتصادی سینما با رونق قابل توجهی مواجه خواهد شد. با چنین‌ نگاهی است که کارگردانان، به ساخته های خود، به چشم یک کسب و کار نگاه می کنند و در این صورت است که از تمام امکانات خود استفاده می کنند تا آن نتیجه مطلوب را به دست آورند.

در چنین شرایطی است که هم مخاطب، شاهد آثار باکیفیت تر خواهد بود و هم سرمایه گذاران و تهیه کنندگان، در گیشه متحمل خسارت های بزرگ‌ نخواهند شد و چرخه اقتصادی سینما با یک‌ رونق حداکثری بدرقه می شود.
 

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، این شرایط درحالی در آثار جشنواره این دوره ملموس است که شدت غریب بودن فیلم ها با گیشه، طی فرآیندی تدریجی، در یک دهه گذشته رقم خورده است. فضای فیلمسازی امروز ایران علی الخصوص در میان کارگردانان جوان و فیلم اولی ها به سمتی رفته که آنها ترجیح می دهند به سمت آثار هنری و درام های اجتماعی با موضوعات خاص و بعضا سوررئالی بروند که مخاطب چندانی در گیشه ندارند و عملا نمی توانند حتی نیمی از هزینه های تولید خود را تامین کنند.

نمونه های آثاری از این دست در اکران چند سال اخیر سینمای ایران و در دوره ای که هنوز کرونا، مهمان ناخوانده ما نشده بود، بسیار است. متاسفانه بخش عمده ای از فیلمسازان کشورمان به سینما به چشم «هنر صنعت» نگاه نمی کنند و همین رویکرد سبب می شود تا آنها دائما در تلاش باشند تا از خود، چهره موجهی در حوزه آسیب شناسی اجتماعی ترسیم کنند تا بتوانند خیلی زود در سینما به کرسی برسند.

این نگاه که در ژانر دشواری تعریف می شود، در بسیاری از مواقع، حتی با انگاره های کارگردان نیز منطبق نبوده تا خروجی فیلمی که از ابتدا بنایش را بر وجوه هنری گذاشته بود، حتی در این زمینه نیز به توفیق چندانی نایل نیاید. بر حسب تجربه می توان نمونه های بسیاری از کارگردانانی با این شرایط را برشمرد که آثارشان، نه در گیشه با توفیق همراه بوده و نه توانسته آن شاخصه های مدنظر کارگردان را به درستی منعکس کند. این سقوط آزاد به انزوای کارگردان و وقفه مدید فعالیت های او در سینما منجر شده که پروسه تولید آثار بعدی آنها را دشوارتر می کند.

شیوع این باور اشتباه که آثار هنری، با شاخصه های صنعتی دارای منافات هستند، مسیر فعالیت بسیاری از کارگردانان را با اشکال مواجه کرده است. در کشورمان چون گیشه، عموما با آثار کمدی و فیلم‌هایی از طبقه سینمای بدنه است، این گونه تصور می شود که فیلم های هنری و دارای شاخص های کیفی بالا، در گیشه با اقبال چندانی مواجه نمی شوند، حال آن که تجربه نشان داده که می توان با فیلم هنری شریف، به گیشه قابل اعتنایی نیز دست یافت. هم چنان که در طول یک دهه اخیر، فیلم های بسیاری بوده اند که با رعایت اصول استاندارد آثار هنری، در گیشه نیز خوش درخشیده و مورد پسند مخاطبان بسیاری قرار گرفتند.

یکی از ایرادهای بزرگی‌ که سبب جا افتادن این‌ تلقی اشتباه شده، ورود بی حساب و کتاب بودجه دولتی در عرصه تولید سینمایی بوده است. این آثار، دغدغه چندانی برای بازگشت سرمایه دولتی خود نداشته و به همین دلیل، صاحبان فیلم، تلاش چندانی برای تثبیت جایگاه صنعتی فیلم به عمل‌ نمی آورند.

اگر به تولیدات سینمایی، به مانند اکثر ساخته های هالیوودی و بالیوودی، به مثابه هنرصنعت نگریسته شود، چرخه اقتصادی سینما با رونق قابل توجهی مواجه خواهد شد. با چنین‌ نگاهی است که کارگردانان، به ساخته های خود، به چشم یک کسب و کار نگاه می کنند و در این صورت است که از تمام امکانات خود استفاده می کنند تا آن نتیجه مطلوب را به دست آورند.

در چنین شرایطی است که هم مخاطب، شاهد آثار باکیفیت تر خواهد بود و هم سرمایه گذاران و تهیه کنندگان، در گیشه متحمل خسارت های بزرگ‌ نخواهند شد و چرخه اقتصادی سینما با یک‌ رونق حداکثری بدرقه می شود.
 

اخبارجدیدترین

«سلمان فارسی» اثر منحصر به فرد جهان می‌شود؛ قول پخش تا اواسط سال بعد

طرح سریال های جدید به تایید ساترا رسید

محمدرضا خاکی: از شرایط تئاتر خسته شده‌ام؛ انتقاد از مدیران بی‌برنامه

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، این شرایط درحالی در آثار جشنواره این دوره ملموس است که شدت غریب بودن فیلم ها با گیشه، طی فرآیندی تدریجی، در یک دهه گذشته رقم خورده است. فضای فیلمسازی امروز ایران علی الخصوص در میان کارگردانان جوان و فیلم اولی ها به سمتی رفته که آنها ترجیح می دهند به سمت آثار هنری و درام های اجتماعی با موضوعات خاص و بعضا سوررئالی بروند که مخاطب چندانی در گیشه ندارند و عملا نمی توانند حتی نیمی از هزینه های تولید خود را تامین کنند.

نمونه های آثاری از این دست در اکران چند سال اخیر سینمای ایران و در دوره ای که هنوز کرونا، مهمان ناخوانده ما نشده بود، بسیار است. متاسفانه بخش عمده ای از فیلمسازان کشورمان به سینما به چشم «هنر صنعت» نگاه نمی کنند و همین رویکرد سبب می شود تا آنها دائما در تلاش باشند تا از خود، چهره موجهی در حوزه آسیب شناسی اجتماعی ترسیم کنند تا بتوانند خیلی زود در سینما به کرسی برسند.

این نگاه که در ژانر دشواری تعریف می شود، در بسیاری از مواقع، حتی با انگاره های کارگردان نیز منطبق نبوده تا خروجی فیلمی که از ابتدا بنایش را بر وجوه هنری گذاشته بود، حتی در این زمینه نیز به توفیق چندانی نایل نیاید. بر حسب تجربه می توان نمونه های بسیاری از کارگردانانی با این شرایط را برشمرد که آثارشان، نه در گیشه با توفیق همراه بوده و نه توانسته آن شاخصه های مدنظر کارگردان را به درستی منعکس کند. این سقوط آزاد به انزوای کارگردان و وقفه مدید فعالیت های او در سینما منجر شده که پروسه تولید آثار بعدی آنها را دشوارتر می کند.

شیوع این باور اشتباه که آثار هنری، با شاخصه های صنعتی دارای منافات هستند، مسیر فعالیت بسیاری از کارگردانان را با اشکال مواجه کرده است. در کشورمان چون گیشه، عموما با آثار کمدی و فیلم‌هایی از طبقه سینمای بدنه است، این گونه تصور می شود که فیلم های هنری و دارای شاخص های کیفی بالا، در گیشه با اقبال چندانی مواجه نمی شوند، حال آن که تجربه نشان داده که می توان با فیلم هنری شریف، به گیشه قابل اعتنایی نیز دست یافت. هم چنان که در طول یک دهه اخیر، فیلم های بسیاری بوده اند که با رعایت اصول استاندارد آثار هنری، در گیشه نیز خوش درخشیده و مورد پسند مخاطبان بسیاری قرار گرفتند.

یکی از ایرادهای بزرگی‌ که سبب جا افتادن این‌ تلقی اشتباه شده، ورود بی حساب و کتاب بودجه دولتی در عرصه تولید سینمایی بوده است. این آثار، دغدغه چندانی برای بازگشت سرمایه دولتی خود نداشته و به همین دلیل، صاحبان فیلم، تلاش چندانی برای تثبیت جایگاه صنعتی فیلم به عمل‌ نمی آورند.

اگر به تولیدات سینمایی، به مانند اکثر ساخته های هالیوودی و بالیوودی، به مثابه هنرصنعت نگریسته شود، چرخه اقتصادی سینما با رونق قابل توجهی مواجه خواهد شد. با چنین‌ نگاهی است که کارگردانان، به ساخته های خود، به چشم یک کسب و کار نگاه می کنند و در این صورت است که از تمام امکانات خود استفاده می کنند تا آن نتیجه مطلوب را به دست آورند.

در چنین شرایطی است که هم مخاطب، شاهد آثار باکیفیت تر خواهد بود و هم سرمایه گذاران و تهیه کنندگان، در گیشه متحمل خسارت های بزرگ‌ نخواهند شد و چرخه اقتصادی سینما با یک‌ رونق حداکثری بدرقه می شود.
 

به گزارش خبرنگار سینمایی دانشجو اینترنشنال، این شرایط درحالی در آثار جشنواره این دوره ملموس است که شدت غریب بودن فیلم ها با گیشه، طی فرآیندی تدریجی، در یک دهه گذشته رقم خورده است. فضای فیلمسازی امروز ایران علی الخصوص در میان کارگردانان جوان و فیلم اولی ها به سمتی رفته که آنها ترجیح می دهند به سمت آثار هنری و درام های اجتماعی با موضوعات خاص و بعضا سوررئالی بروند که مخاطب چندانی در گیشه ندارند و عملا نمی توانند حتی نیمی از هزینه های تولید خود را تامین کنند.

نمونه های آثاری از این دست در اکران چند سال اخیر سینمای ایران و در دوره ای که هنوز کرونا، مهمان ناخوانده ما نشده بود، بسیار است. متاسفانه بخش عمده ای از فیلمسازان کشورمان به سینما به چشم «هنر صنعت» نگاه نمی کنند و همین رویکرد سبب می شود تا آنها دائما در تلاش باشند تا از خود، چهره موجهی در حوزه آسیب شناسی اجتماعی ترسیم کنند تا بتوانند خیلی زود در سینما به کرسی برسند.

این نگاه که در ژانر دشواری تعریف می شود، در بسیاری از مواقع، حتی با انگاره های کارگردان نیز منطبق نبوده تا خروجی فیلمی که از ابتدا بنایش را بر وجوه هنری گذاشته بود، حتی در این زمینه نیز به توفیق چندانی نایل نیاید. بر حسب تجربه می توان نمونه های بسیاری از کارگردانانی با این شرایط را برشمرد که آثارشان، نه در گیشه با توفیق همراه بوده و نه توانسته آن شاخصه های مدنظر کارگردان را به درستی منعکس کند. این سقوط آزاد به انزوای کارگردان و وقفه مدید فعالیت های او در سینما منجر شده که پروسه تولید آثار بعدی آنها را دشوارتر می کند.

شیوع این باور اشتباه که آثار هنری، با شاخصه های صنعتی دارای منافات هستند، مسیر فعالیت بسیاری از کارگردانان را با اشکال مواجه کرده است. در کشورمان چون گیشه، عموما با آثار کمدی و فیلم‌هایی از طبقه سینمای بدنه است، این گونه تصور می شود که فیلم های هنری و دارای شاخص های کیفی بالا، در گیشه با اقبال چندانی مواجه نمی شوند، حال آن که تجربه نشان داده که می توان با فیلم هنری شریف، به گیشه قابل اعتنایی نیز دست یافت. هم چنان که در طول یک دهه اخیر، فیلم های بسیاری بوده اند که با رعایت اصول استاندارد آثار هنری، در گیشه نیز خوش درخشیده و مورد پسند مخاطبان بسیاری قرار گرفتند.

یکی از ایرادهای بزرگی‌ که سبب جا افتادن این‌ تلقی اشتباه شده، ورود بی حساب و کتاب بودجه دولتی در عرصه تولید سینمایی بوده است. این آثار، دغدغه چندانی برای بازگشت سرمایه دولتی خود نداشته و به همین دلیل، صاحبان فیلم، تلاش چندانی برای تثبیت جایگاه صنعتی فیلم به عمل‌ نمی آورند.

اگر به تولیدات سینمایی، به مانند اکثر ساخته های هالیوودی و بالیوودی، به مثابه هنرصنعت نگریسته شود، چرخه اقتصادی سینما با رونق قابل توجهی مواجه خواهد شد. با چنین‌ نگاهی است که کارگردانان، به ساخته های خود، به چشم یک کسب و کار نگاه می کنند و در این صورت است که از تمام امکانات خود استفاده می کنند تا آن نتیجه مطلوب را به دست آورند.

در چنین شرایطی است که هم مخاطب، شاهد آثار باکیفیت تر خواهد بود و هم سرمایه گذاران و تهیه کنندگان، در گیشه متحمل خسارت های بزرگ‌ نخواهند شد و چرخه اقتصادی سینما با یک‌ رونق حداکثری بدرقه می شود.
 

برچسب ها: ایرناچهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر
پست قبلی

پنج میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان خمین تخصیص یافت

پست بعدی

خدمات بهورزان، پایه‌ای‌ ترین دستاورد جمهوری اسلامی در موضوع سلامت

مربوطه پست ها

«سلمان فارسی» اثر منحصر به فرد جهان می‌شود؛ قول پخش تا اواسط سال بعد
هنر و فرهنگ

«سلمان فارسی» اثر منحصر به فرد جهان می‌شود؛ قول پخش تا اواسط سال بعد

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
طرح سریال های جدید به تایید ساترا رسید
هنر و فرهنگ

طرح سریال های جدید به تایید ساترا رسید

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
محمدرضا خاکی: از شرایط تئاتر خسته شده‌ام؛ انتقاد از مدیران بی‌برنامه
هنر و فرهنگ

محمدرضا خاکی: از شرایط تئاتر خسته شده‌ام؛ انتقاد از مدیران بی‌برنامه

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
«شیوع» و ماجرای انسان‌های مسخ‌شده؛ کاش برای ذهن‌های خالی کاری کنیم
هنر و فرهنگ

«شیوع» و ماجرای انسان‌های مسخ‌شده؛ کاش برای ذهن‌های خالی کاری کنیم

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
«اتاقک گلی» افتتاح شد؛ روایت حماسه‌آفرینی رزمندگان در عملیات مرصاد
هنر و فرهنگ

«اتاقک گلی» افتتاح شد؛ روایت حماسه‌آفرینی رزمندگان در عملیات مرصاد

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
«باگ» به آمریکا می‌رود
هنر و فرهنگ

«باگ» به آمریکا می‌رود

۰۶ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • شروع اعزام زائران عمره از ابتدای شهریور
  • «سلمان فارسی» اثر منحصر به فرد جهان می‌شود؛ قول پخش تا اواسط سال بعد
  • طرح سریال های جدید به تایید ساترا رسید
  • رشد ۵ برابری کشف ماینرهای غیرمجاز در ۱۴۰۴
  • وضعیت سبز در خط دفاع پرسپولیس با دو بازیکن جدید
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.