دانش جوین
چهارشنبه, مرداد ۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

چه شباهت‌هایی میان مقام‌العراقی و موسیقی ایرانی وجود دارد؟

دانش جوین توسط دانش جوین
۲۵ بهمن ۱۴۰۰
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
2
11
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش دانشجو اینترنشنال، در نشست تخصصی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر معنی جهاد (از عراق)، محمد زرین‌مهر و عیسی زارعی (نوازنده و آهنگساز) و همچنین دبیر این نشست  بابک خضرائی  حضور داشتند و به وجه عملی موسیقی مقام‌العراقی و تفاوت‌ها و شباهت‌های میان موسیقی ایرانی و عراقی پرداخته شد.

در ابتدای این نشست، زرین‌مهر به‌عنوان نخستین سخنران گفت: ما قرار است به شناخت مقدماتی اجزا و ساختار مقام‌العراقی بپردازیم که در موسیقی به‌شکلی سنتی رواج دارد. خواستگاه مقام‌العراقی، کافه‌های و قهوه‌خانه‌ها اجرا می‌شده است و قدمتی حدود ۴۵۰ سال دارد و به دوران خلافت عباسی و در پایتخت بغداد بازمی‌گردد؛ زمانی که در هرات، رژیم بعثی حکمرانی می‌کرد، فضا برای مطالعه بسیار بسته بود و البته گشایش‌ها از اوایل قرن ۲۰ اتفاق می‌افتد؛ یوسف عمر، مشهورترین خواننده مقام‌العراقی است.

وی در مورد اصطلاح «چالقی یا جالقی» که به نوازندگان این حوزه اطلاق می‌شود و یا به‌بیان دیگر، گروهی را که شامل کمانچه، رباب و انواع سازهای کوبه‌ای نظیر تنبک و همچنین سنتور، می‌شود، گفت: امروز سازهایی نظیر قانون نیز وارد مقام‌العراقی شده اما در اجراهای قدیمی، سنتور و کمانچه نیز وجود داشته است. کلمات و ساختار موسیقی مقام‌العراقی، شباهت بسیار زیادی به موسیقی ایرانی دارد.

زرین‌مهر افزود: هنگام اجرای مقام‌العراقی، به محض آغاز به‌کار خواننده، «تحریر» شروع می‌شود که به درآمد موسیقی شباهت دارد. پس از تحریر، بخش دیگری آغاز می‌شود که به شعوب معنی می‌شده است که مسئله‌ای عجیبی شده با فرهنگ و گاهی قابل‌قیاس با موسیقی ایرانی است؛ یکی دیگر از اجزای مقام‌العراقی، حالتی برای آماده‌سازی فضاست که می‌تواند از بالاترین نت تا پایین‌ترین آن نواخته شود.

وی تصریح کرد: میانه، دیگر بخش مقام العراقی است که همیشه اوج خوانده می‌شود و خواننده باید با بالاترین حجم صدای خود اجرا کند؛ پس از آن، فرودی برای رسیدن به مبنای مقام‌العراقی نواخته می‌شود و در انتها، مقام‌العراقی با «تضمین» تمام می‌شود؛ همچنین برای مثال، یکی از مقام‌ها، «مقام نوروز عجم» است که خاصیت‌های «درآمد نوا» را دارد که بسیار مقام زیبایی است.

جهاد به‌عنوان دومین سخنران اظهار کرد: مقام‌العراقی مقام، موسیقی خاص بغداد است که البته در بصره و برخی شهرهای دیگر نیز اجرا می‌شود. درست مانند مرکز موسیقی ردیفی که تهران است اما در دیگر شهرهای ایران نیز رواج دارد.

وی نمونه‌هایی اجرایی از مقام‌العراقی نواخت و افزود: در اینجا، توضیحات مختصری در مورد خانواده مقامات می‌دهم؛ این سبک نواختن البته مختص کشورهای عربی نیست و در دیگر کشورها نیز ممکن است این‌گونه نواخته شود.

جهاد با نشان‌دادن مثال عملی مقام‌العراقی، در پاسخ به این پرسش که آیا در عراق به صبا، منصوری میگویند یا خیر؟ تشریح کرد: خیر، تفاوت دارد زیرا منصوری دارای جمله معینی است که آن را از صبا متفاوت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع پایان‌نامه خویش که به بررسی نقاط مشابه موسیقی ایرانی و موسیقی عراقی می‌پردازد، نمونه عملی این وجوه تشابه و تفاوت جزء به جزء و همچنین شباهت‌های این دو نظام موسیقیایی را نواخت و اضافه کرد: نگاه مشترکی در میان این دو نظام وجود دارد. البته ممکن است صورتی دیگر داشته باشد اما در نگرش یکسان هستند. در هر صورت، برخی مقام‌ها خاص موسیقی عراق بوده و در هیچ‌کجای دیگر دیده نمی‌شود.

در انتها، زارعی با اجرای مثالی عملی از «یوسف عمر» و نمونه ردیفی از «استاد رضوی» به نشان‌دادن وجه‌تشابه موسیقی ایران و عراق و تشریح آراء خویش پرداخت و گفت: «مقام دشت»، مقامی مشترک میان این دو سبک موسیقی و همچنین وجه تمایز ساختارهای موسیقیایی متفاوت است که همین تفاوت‌ها را می‌توان به‌عنوان عاملی برای به‌وجود آمدن وجوه‌ تشابه دو سبک موسیقی ایرانی و عراقی برشمرد.

وی در انتها و در باب شباهت‌های موسیقی کشورهای هم‌جوار از لحاظ جغرافیایی یا مشابه از لحاظ فرهنگی و با توجه به تشابه بسیار زیادی که میان موسیقی ایرانی و موسیقی عراقی وجود دارد، اظهار کرد: موسیقی عراقی، به موسیقی ایران و آذربایجان شباهتی بیشتر از موسیقی دیگر کشورهای عربی دارد. البته این شباهت‌ها به‌دلیل هم جواری، گاهی میان برخی کشورها اتفاق می‌افتد. مانند نظام «جورجینا-جورجینه» که میان موسیقی کردستان و عراق، مشترک است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، در نشست تخصصی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر معنی جهاد (از عراق)، محمد زرین‌مهر و عیسی زارعی (نوازنده و آهنگساز) و همچنین دبیر این نشست  بابک خضرائی  حضور داشتند و به وجه عملی موسیقی مقام‌العراقی و تفاوت‌ها و شباهت‌های میان موسیقی ایرانی و عراقی پرداخته شد.

در ابتدای این نشست، زرین‌مهر به‌عنوان نخستین سخنران گفت: ما قرار است به شناخت مقدماتی اجزا و ساختار مقام‌العراقی بپردازیم که در موسیقی به‌شکلی سنتی رواج دارد. خواستگاه مقام‌العراقی، کافه‌های و قهوه‌خانه‌ها اجرا می‌شده است و قدمتی حدود ۴۵۰ سال دارد و به دوران خلافت عباسی و در پایتخت بغداد بازمی‌گردد؛ زمانی که در هرات، رژیم بعثی حکمرانی می‌کرد، فضا برای مطالعه بسیار بسته بود و البته گشایش‌ها از اوایل قرن ۲۰ اتفاق می‌افتد؛ یوسف عمر، مشهورترین خواننده مقام‌العراقی است.

وی در مورد اصطلاح «چالقی یا جالقی» که به نوازندگان این حوزه اطلاق می‌شود و یا به‌بیان دیگر، گروهی را که شامل کمانچه، رباب و انواع سازهای کوبه‌ای نظیر تنبک و همچنین سنتور، می‌شود، گفت: امروز سازهایی نظیر قانون نیز وارد مقام‌العراقی شده اما در اجراهای قدیمی، سنتور و کمانچه نیز وجود داشته است. کلمات و ساختار موسیقی مقام‌العراقی، شباهت بسیار زیادی به موسیقی ایرانی دارد.

زرین‌مهر افزود: هنگام اجرای مقام‌العراقی، به محض آغاز به‌کار خواننده، «تحریر» شروع می‌شود که به درآمد موسیقی شباهت دارد. پس از تحریر، بخش دیگری آغاز می‌شود که به شعوب معنی می‌شده است که مسئله‌ای عجیبی شده با فرهنگ و گاهی قابل‌قیاس با موسیقی ایرانی است؛ یکی دیگر از اجزای مقام‌العراقی، حالتی برای آماده‌سازی فضاست که می‌تواند از بالاترین نت تا پایین‌ترین آن نواخته شود.

وی تصریح کرد: میانه، دیگر بخش مقام العراقی است که همیشه اوج خوانده می‌شود و خواننده باید با بالاترین حجم صدای خود اجرا کند؛ پس از آن، فرودی برای رسیدن به مبنای مقام‌العراقی نواخته می‌شود و در انتها، مقام‌العراقی با «تضمین» تمام می‌شود؛ همچنین برای مثال، یکی از مقام‌ها، «مقام نوروز عجم» است که خاصیت‌های «درآمد نوا» را دارد که بسیار مقام زیبایی است.

جهاد به‌عنوان دومین سخنران اظهار کرد: مقام‌العراقی مقام، موسیقی خاص بغداد است که البته در بصره و برخی شهرهای دیگر نیز اجرا می‌شود. درست مانند مرکز موسیقی ردیفی که تهران است اما در دیگر شهرهای ایران نیز رواج دارد.

وی نمونه‌هایی اجرایی از مقام‌العراقی نواخت و افزود: در اینجا، توضیحات مختصری در مورد خانواده مقامات می‌دهم؛ این سبک نواختن البته مختص کشورهای عربی نیست و در دیگر کشورها نیز ممکن است این‌گونه نواخته شود.

جهاد با نشان‌دادن مثال عملی مقام‌العراقی، در پاسخ به این پرسش که آیا در عراق به صبا، منصوری میگویند یا خیر؟ تشریح کرد: خیر، تفاوت دارد زیرا منصوری دارای جمله معینی است که آن را از صبا متفاوت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع پایان‌نامه خویش که به بررسی نقاط مشابه موسیقی ایرانی و موسیقی عراقی می‌پردازد، نمونه عملی این وجوه تشابه و تفاوت جزء به جزء و همچنین شباهت‌های این دو نظام موسیقیایی را نواخت و اضافه کرد: نگاه مشترکی در میان این دو نظام وجود دارد. البته ممکن است صورتی دیگر داشته باشد اما در نگرش یکسان هستند. در هر صورت، برخی مقام‌ها خاص موسیقی عراق بوده و در هیچ‌کجای دیگر دیده نمی‌شود.

در انتها، زارعی با اجرای مثالی عملی از «یوسف عمر» و نمونه ردیفی از «استاد رضوی» به نشان‌دادن وجه‌تشابه موسیقی ایران و عراق و تشریح آراء خویش پرداخت و گفت: «مقام دشت»، مقامی مشترک میان این دو سبک موسیقی و همچنین وجه تمایز ساختارهای موسیقیایی متفاوت است که همین تفاوت‌ها را می‌توان به‌عنوان عاملی برای به‌وجود آمدن وجوه‌ تشابه دو سبک موسیقی ایرانی و عراقی برشمرد.

وی در انتها و در باب شباهت‌های موسیقی کشورهای هم‌جوار از لحاظ جغرافیایی یا مشابه از لحاظ فرهنگی و با توجه به تشابه بسیار زیادی که میان موسیقی ایرانی و موسیقی عراقی وجود دارد، اظهار کرد: موسیقی عراقی، به موسیقی ایران و آذربایجان شباهتی بیشتر از موسیقی دیگر کشورهای عربی دارد. البته این شباهت‌ها به‌دلیل هم جواری، گاهی میان برخی کشورها اتفاق می‌افتد. مانند نظام «جورجینا-جورجینه» که میان موسیقی کردستان و عراق، مشترک است.

اخبارجدیدترین

مهرشاد سهیلی برنامه‌ای در صداوسیما ندارد؛ پول‌پاشی برای سفیدشویی

جلسه شورای هنر با تاکید سندنویسی هنرهای تجسمی برگزار شد

قراداد خدمات رسانه‌ای تئاتر رسمیت پیدا کرد

به گزارش دانشجو اینترنشنال، در نشست تخصصی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر معنی جهاد (از عراق)، محمد زرین‌مهر و عیسی زارعی (نوازنده و آهنگساز) و همچنین دبیر این نشست  بابک خضرائی  حضور داشتند و به وجه عملی موسیقی مقام‌العراقی و تفاوت‌ها و شباهت‌های میان موسیقی ایرانی و عراقی پرداخته شد.

در ابتدای این نشست، زرین‌مهر به‌عنوان نخستین سخنران گفت: ما قرار است به شناخت مقدماتی اجزا و ساختار مقام‌العراقی بپردازیم که در موسیقی به‌شکلی سنتی رواج دارد. خواستگاه مقام‌العراقی، کافه‌های و قهوه‌خانه‌ها اجرا می‌شده است و قدمتی حدود ۴۵۰ سال دارد و به دوران خلافت عباسی و در پایتخت بغداد بازمی‌گردد؛ زمانی که در هرات، رژیم بعثی حکمرانی می‌کرد، فضا برای مطالعه بسیار بسته بود و البته گشایش‌ها از اوایل قرن ۲۰ اتفاق می‌افتد؛ یوسف عمر، مشهورترین خواننده مقام‌العراقی است.

وی در مورد اصطلاح «چالقی یا جالقی» که به نوازندگان این حوزه اطلاق می‌شود و یا به‌بیان دیگر، گروهی را که شامل کمانچه، رباب و انواع سازهای کوبه‌ای نظیر تنبک و همچنین سنتور، می‌شود، گفت: امروز سازهایی نظیر قانون نیز وارد مقام‌العراقی شده اما در اجراهای قدیمی، سنتور و کمانچه نیز وجود داشته است. کلمات و ساختار موسیقی مقام‌العراقی، شباهت بسیار زیادی به موسیقی ایرانی دارد.

زرین‌مهر افزود: هنگام اجرای مقام‌العراقی، به محض آغاز به‌کار خواننده، «تحریر» شروع می‌شود که به درآمد موسیقی شباهت دارد. پس از تحریر، بخش دیگری آغاز می‌شود که به شعوب معنی می‌شده است که مسئله‌ای عجیبی شده با فرهنگ و گاهی قابل‌قیاس با موسیقی ایرانی است؛ یکی دیگر از اجزای مقام‌العراقی، حالتی برای آماده‌سازی فضاست که می‌تواند از بالاترین نت تا پایین‌ترین آن نواخته شود.

وی تصریح کرد: میانه، دیگر بخش مقام العراقی است که همیشه اوج خوانده می‌شود و خواننده باید با بالاترین حجم صدای خود اجرا کند؛ پس از آن، فرودی برای رسیدن به مبنای مقام‌العراقی نواخته می‌شود و در انتها، مقام‌العراقی با «تضمین» تمام می‌شود؛ همچنین برای مثال، یکی از مقام‌ها، «مقام نوروز عجم» است که خاصیت‌های «درآمد نوا» را دارد که بسیار مقام زیبایی است.

جهاد به‌عنوان دومین سخنران اظهار کرد: مقام‌العراقی مقام، موسیقی خاص بغداد است که البته در بصره و برخی شهرهای دیگر نیز اجرا می‌شود. درست مانند مرکز موسیقی ردیفی که تهران است اما در دیگر شهرهای ایران نیز رواج دارد.

وی نمونه‌هایی اجرایی از مقام‌العراقی نواخت و افزود: در اینجا، توضیحات مختصری در مورد خانواده مقامات می‌دهم؛ این سبک نواختن البته مختص کشورهای عربی نیست و در دیگر کشورها نیز ممکن است این‌گونه نواخته شود.

جهاد با نشان‌دادن مثال عملی مقام‌العراقی، در پاسخ به این پرسش که آیا در عراق به صبا، منصوری میگویند یا خیر؟ تشریح کرد: خیر، تفاوت دارد زیرا منصوری دارای جمله معینی است که آن را از صبا متفاوت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع پایان‌نامه خویش که به بررسی نقاط مشابه موسیقی ایرانی و موسیقی عراقی می‌پردازد، نمونه عملی این وجوه تشابه و تفاوت جزء به جزء و همچنین شباهت‌های این دو نظام موسیقیایی را نواخت و اضافه کرد: نگاه مشترکی در میان این دو نظام وجود دارد. البته ممکن است صورتی دیگر داشته باشد اما در نگرش یکسان هستند. در هر صورت، برخی مقام‌ها خاص موسیقی عراق بوده و در هیچ‌کجای دیگر دیده نمی‌شود.

در انتها، زارعی با اجرای مثالی عملی از «یوسف عمر» و نمونه ردیفی از «استاد رضوی» به نشان‌دادن وجه‌تشابه موسیقی ایران و عراق و تشریح آراء خویش پرداخت و گفت: «مقام دشت»، مقامی مشترک میان این دو سبک موسیقی و همچنین وجه تمایز ساختارهای موسیقیایی متفاوت است که همین تفاوت‌ها را می‌توان به‌عنوان عاملی برای به‌وجود آمدن وجوه‌ تشابه دو سبک موسیقی ایرانی و عراقی برشمرد.

وی در انتها و در باب شباهت‌های موسیقی کشورهای هم‌جوار از لحاظ جغرافیایی یا مشابه از لحاظ فرهنگی و با توجه به تشابه بسیار زیادی که میان موسیقی ایرانی و موسیقی عراقی وجود دارد، اظهار کرد: موسیقی عراقی، به موسیقی ایران و آذربایجان شباهتی بیشتر از موسیقی دیگر کشورهای عربی دارد. البته این شباهت‌ها به‌دلیل هم جواری، گاهی میان برخی کشورها اتفاق می‌افتد. مانند نظام «جورجینا-جورجینه» که میان موسیقی کردستان و عراق، مشترک است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، در نشست تخصصی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر معنی جهاد (از عراق)، محمد زرین‌مهر و عیسی زارعی (نوازنده و آهنگساز) و همچنین دبیر این نشست  بابک خضرائی  حضور داشتند و به وجه عملی موسیقی مقام‌العراقی و تفاوت‌ها و شباهت‌های میان موسیقی ایرانی و عراقی پرداخته شد.

در ابتدای این نشست، زرین‌مهر به‌عنوان نخستین سخنران گفت: ما قرار است به شناخت مقدماتی اجزا و ساختار مقام‌العراقی بپردازیم که در موسیقی به‌شکلی سنتی رواج دارد. خواستگاه مقام‌العراقی، کافه‌های و قهوه‌خانه‌ها اجرا می‌شده است و قدمتی حدود ۴۵۰ سال دارد و به دوران خلافت عباسی و در پایتخت بغداد بازمی‌گردد؛ زمانی که در هرات، رژیم بعثی حکمرانی می‌کرد، فضا برای مطالعه بسیار بسته بود و البته گشایش‌ها از اوایل قرن ۲۰ اتفاق می‌افتد؛ یوسف عمر، مشهورترین خواننده مقام‌العراقی است.

وی در مورد اصطلاح «چالقی یا جالقی» که به نوازندگان این حوزه اطلاق می‌شود و یا به‌بیان دیگر، گروهی را که شامل کمانچه، رباب و انواع سازهای کوبه‌ای نظیر تنبک و همچنین سنتور، می‌شود، گفت: امروز سازهایی نظیر قانون نیز وارد مقام‌العراقی شده اما در اجراهای قدیمی، سنتور و کمانچه نیز وجود داشته است. کلمات و ساختار موسیقی مقام‌العراقی، شباهت بسیار زیادی به موسیقی ایرانی دارد.

زرین‌مهر افزود: هنگام اجرای مقام‌العراقی، به محض آغاز به‌کار خواننده، «تحریر» شروع می‌شود که به درآمد موسیقی شباهت دارد. پس از تحریر، بخش دیگری آغاز می‌شود که به شعوب معنی می‌شده است که مسئله‌ای عجیبی شده با فرهنگ و گاهی قابل‌قیاس با موسیقی ایرانی است؛ یکی دیگر از اجزای مقام‌العراقی، حالتی برای آماده‌سازی فضاست که می‌تواند از بالاترین نت تا پایین‌ترین آن نواخته شود.

وی تصریح کرد: میانه، دیگر بخش مقام العراقی است که همیشه اوج خوانده می‌شود و خواننده باید با بالاترین حجم صدای خود اجرا کند؛ پس از آن، فرودی برای رسیدن به مبنای مقام‌العراقی نواخته می‌شود و در انتها، مقام‌العراقی با «تضمین» تمام می‌شود؛ همچنین برای مثال، یکی از مقام‌ها، «مقام نوروز عجم» است که خاصیت‌های «درآمد نوا» را دارد که بسیار مقام زیبایی است.

جهاد به‌عنوان دومین سخنران اظهار کرد: مقام‌العراقی مقام، موسیقی خاص بغداد است که البته در بصره و برخی شهرهای دیگر نیز اجرا می‌شود. درست مانند مرکز موسیقی ردیفی که تهران است اما در دیگر شهرهای ایران نیز رواج دارد.

وی نمونه‌هایی اجرایی از مقام‌العراقی نواخت و افزود: در اینجا، توضیحات مختصری در مورد خانواده مقامات می‌دهم؛ این سبک نواختن البته مختص کشورهای عربی نیست و در دیگر کشورها نیز ممکن است این‌گونه نواخته شود.

جهاد با نشان‌دادن مثال عملی مقام‌العراقی، در پاسخ به این پرسش که آیا در عراق به صبا، منصوری میگویند یا خیر؟ تشریح کرد: خیر، تفاوت دارد زیرا منصوری دارای جمله معینی است که آن را از صبا متفاوت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع پایان‌نامه خویش که به بررسی نقاط مشابه موسیقی ایرانی و موسیقی عراقی می‌پردازد، نمونه عملی این وجوه تشابه و تفاوت جزء به جزء و همچنین شباهت‌های این دو نظام موسیقیایی را نواخت و اضافه کرد: نگاه مشترکی در میان این دو نظام وجود دارد. البته ممکن است صورتی دیگر داشته باشد اما در نگرش یکسان هستند. در هر صورت، برخی مقام‌ها خاص موسیقی عراق بوده و در هیچ‌کجای دیگر دیده نمی‌شود.

در انتها، زارعی با اجرای مثالی عملی از «یوسف عمر» و نمونه ردیفی از «استاد رضوی» به نشان‌دادن وجه‌تشابه موسیقی ایران و عراق و تشریح آراء خویش پرداخت و گفت: «مقام دشت»، مقامی مشترک میان این دو سبک موسیقی و همچنین وجه تمایز ساختارهای موسیقیایی متفاوت است که همین تفاوت‌ها را می‌توان به‌عنوان عاملی برای به‌وجود آمدن وجوه‌ تشابه دو سبک موسیقی ایرانی و عراقی برشمرد.

وی در انتها و در باب شباهت‌های موسیقی کشورهای هم‌جوار از لحاظ جغرافیایی یا مشابه از لحاظ فرهنگی و با توجه به تشابه بسیار زیادی که میان موسیقی ایرانی و موسیقی عراقی وجود دارد، اظهار کرد: موسیقی عراقی، به موسیقی ایران و آذربایجان شباهتی بیشتر از موسیقی دیگر کشورهای عربی دارد. البته این شباهت‌ها به‌دلیل هم جواری، گاهی میان برخی کشورها اتفاق می‌افتد. مانند نظام «جورجینا-جورجینه» که میان موسیقی کردستان و عراق، مشترک است.

برچسب ها: بصره
پست قبلی

روسیه کار روی پاسخ‌ آمریکا و ناتو به درخواست‌های خود را کامل نکرده است

پست بعدی

سروده شاعر آیینی به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی(ع)

مربوطه پست ها

مهرشاد سهیلی برنامه‌ای در صداوسیما ندارد؛ پول‌پاشی برای سفیدشویی
هنر و فرهنگ

مهرشاد سهیلی برنامه‌ای در صداوسیما ندارد؛ پول‌پاشی برای سفیدشویی

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
جلسه شورای هنر با تاکید سندنویسی هنرهای تجسمی برگزار شد
هنر و فرهنگ

جلسه شورای هنر با تاکید سندنویسی هنرهای تجسمی برگزار شد

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
قراداد خدمات رسانه‌ای تئاتر رسمیت پیدا کرد
هنر و فرهنگ

قراداد خدمات رسانه‌ای تئاتر رسمیت پیدا کرد

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
جیمی لی کرتیس هالیوود را ترک می‌کند؛ انتقاد از ظاهر ساختگی سلبریتی‌ها
هنر و فرهنگ

جیمی لی کرتیس هالیوود را ترک می‌کند؛ انتقاد از ظاهر ساختگی سلبریتی‌ها

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
پلی میان نقاشی و سینما؛ «کوب» روایتی شاعرانه از جنگ دارد
هنر و فرهنگ

پلی میان نقاشی و سینما؛ «کوب» روایتی شاعرانه از جنگ دارد

۰۷ مرداد ۱۴۰۴
چالش یک ناشنوا در خانواده‌ای شنوا؛ «قبیله‌ها» روایت شنیده‌ نشدن است
هنر و فرهنگ

چالش یک ناشنوا در خانواده‌ای شنوا؛ «قبیله‌ها» روایت شنیده‌ نشدن است

۰۷ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 1 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • آغاز فروش ویژه اربعین کفش ملی با شعار «همپای ایران حسینی»
  • مهرشاد سهیلی برنامه‌ای در صداوسیما ندارد؛ پول‌پاشی برای سفیدشویی
  • جلسه شورای هنر با تاکید سندنویسی هنرهای تجسمی برگزار شد
  • قراداد خدمات رسانه‌ای تئاتر رسمیت پیدا کرد
  • جیمی لی کرتیس هالیوود را ترک می‌کند؛ انتقاد از ظاهر ساختگی سلبریتی‌ها
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.