دانش جوین
سه شنبه, تیر ۲۴, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سایر اخبار تکنولوژی

کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در آستانه تحول با هوش مصنوعی؛ اما یک مانع کلیدی وجود دارد

کارشناس روابط عمومی دیجیتال توسط کارشناس روابط عمومی دیجیتال
۰۴ مهر ۱۴۰۳
در سایر اخبار تکنولوژی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
0
کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در آستانه تحول با هوش مصنوعی؛ اما یک مانع کلیدی وجود دارد
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

مطالعه جدید نشان می‌دهد که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMB) می‌توانند از مزایای بزرگ هوش مصنوعی بهره‌مند شوند، اما یک عامل کلیدی آنها را از پذیرش این فناوری و بهره‌برداری از آن بازمی‌دارد.

مطالعه سرویس وب آمازون (AWS) نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای مبتنی بر داده تقریباً دو برابر بیشتر از رقبای خود از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و به نتایج مالی بهتری دست می‌یابند. با این حال، بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل عدم اطمینان و زیرساخت‌های ناکافی از استفاده کامل از هوش مصنوعی بازمانده‌اند که در نهایت عملکرد مالی آنها را محدود کرده و مانع از رسیدن به موفقیت‌های مشابه با رقبای تقویت‌شده با هوش مصنوعی می‌شود.

نیاز کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به اعتماد بیشتر به هوش مصنوعی

حدود یک سوم (34 درصد) از کسب‌وکارها نسبت به شروع پروژه‌های هوش مصنوعی در آینده نزدیک تردید دارند و بسیاری در مرحله آزمایشی گیر کرده‌اند. مطالعه همچنین نشان داده است که کسب‌وکارهایی با استراتژی داده قوی چهار برابر بیشتر در مراحل پیشرفته هوش مصنوعی قرار دارند.

چالش‌های امنیتی و مهارتی در پذیرش هوش مصنوعی

نگرانی‌های امنیتی نیز به عنوان چالشی در راه‌اندازی هوش مصنوعی شناخته شده‌اند، به‌طوری که تقریباً نیمی (48 درصد) از کسب‌وکارها امنیت را به عنوان مانعی برای پذیرش اعلام کرده‌اند. همچنین کمبود کارکنان ماهر (43 درصد) و کمبود مهارت‌های عمومی (42 درصد) از موانع برجسته دیگر هستند.

نتایج مثبت برای کسب‌وکارهای مبتنی بر داده

بین 48 تا 57 درصد از کسب‌وکارهای مبتنی بر داده گزارش کرده‌اند که هوش مصنوعی تأثیرات مثبت متوسط تا بالایی در حوزه‌هایی مانند کارایی فرآیند، بازاریابی، سهم بازار، درآمد، رضایت مشتری، کاهش هزینه و مدیریت ریسک داشته است. کمتر از نیمی (21 درصد) از کسب‌وکارهای کمتر مبتنی بر داده نتایج مشابهی را گزارش کرده‌اند.

آینده: تمرکز بر داده‌محوری

مطالعه تأکید می‌کند که کسب‌وکارها باید قبل از پذیرش هوش مصنوعی، به داده‌محوری روی آورند. با توجه به اینکه تنها یک پنجم (19 درصد) خود را بسیار داده‌محور می‌دانند، مشخص است که برای دستیابی به نتایج مطلوب از هوش مصنوعی، تلاش بیشتری نیاز است.

مطالعه جدید نشان می‌دهد که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMB) می‌توانند از مزایای بزرگ هوش مصنوعی بهره‌مند شوند، اما یک عامل کلیدی آنها را از پذیرش این فناوری و بهره‌برداری از آن بازمی‌دارد.

مطالعه سرویس وب آمازون (AWS) نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای مبتنی بر داده تقریباً دو برابر بیشتر از رقبای خود از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و به نتایج مالی بهتری دست می‌یابند. با این حال، بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل عدم اطمینان و زیرساخت‌های ناکافی از استفاده کامل از هوش مصنوعی بازمانده‌اند که در نهایت عملکرد مالی آنها را محدود کرده و مانع از رسیدن به موفقیت‌های مشابه با رقبای تقویت‌شده با هوش مصنوعی می‌شود.

نیاز کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به اعتماد بیشتر به هوش مصنوعی

حدود یک سوم (34 درصد) از کسب‌وکارها نسبت به شروع پروژه‌های هوش مصنوعی در آینده نزدیک تردید دارند و بسیاری در مرحله آزمایشی گیر کرده‌اند. مطالعه همچنین نشان داده است که کسب‌وکارهایی با استراتژی داده قوی چهار برابر بیشتر در مراحل پیشرفته هوش مصنوعی قرار دارند.

چالش‌های امنیتی و مهارتی در پذیرش هوش مصنوعی

نگرانی‌های امنیتی نیز به عنوان چالشی در راه‌اندازی هوش مصنوعی شناخته شده‌اند، به‌طوری که تقریباً نیمی (48 درصد) از کسب‌وکارها امنیت را به عنوان مانعی برای پذیرش اعلام کرده‌اند. همچنین کمبود کارکنان ماهر (43 درصد) و کمبود مهارت‌های عمومی (42 درصد) از موانع برجسته دیگر هستند.

نتایج مثبت برای کسب‌وکارهای مبتنی بر داده

بین 48 تا 57 درصد از کسب‌وکارهای مبتنی بر داده گزارش کرده‌اند که هوش مصنوعی تأثیرات مثبت متوسط تا بالایی در حوزه‌هایی مانند کارایی فرآیند، بازاریابی، سهم بازار، درآمد، رضایت مشتری، کاهش هزینه و مدیریت ریسک داشته است. کمتر از نیمی (21 درصد) از کسب‌وکارهای کمتر مبتنی بر داده نتایج مشابهی را گزارش کرده‌اند.

آینده: تمرکز بر داده‌محوری

مطالعه تأکید می‌کند که کسب‌وکارها باید قبل از پذیرش هوش مصنوعی، به داده‌محوری روی آورند. با توجه به اینکه تنها یک پنجم (19 درصد) خود را بسیار داده‌محور می‌دانند، مشخص است که برای دستیابی به نتایج مطلوب از هوش مصنوعی، تلاش بیشتری نیاز است.

اخبارجدیدترین

اسپری WD-40 چیست و برای چه ساخته شد؟

تشخیص چهره سه‌بعدی، برگ برنده گوشی‌های جدید چینی

بایدو جای «GPS» را می‌گیرد؟

مطالعه جدید نشان می‌دهد که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMB) می‌توانند از مزایای بزرگ هوش مصنوعی بهره‌مند شوند، اما یک عامل کلیدی آنها را از پذیرش این فناوری و بهره‌برداری از آن بازمی‌دارد.

مطالعه سرویس وب آمازون (AWS) نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای مبتنی بر داده تقریباً دو برابر بیشتر از رقبای خود از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و به نتایج مالی بهتری دست می‌یابند. با این حال، بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل عدم اطمینان و زیرساخت‌های ناکافی از استفاده کامل از هوش مصنوعی بازمانده‌اند که در نهایت عملکرد مالی آنها را محدود کرده و مانع از رسیدن به موفقیت‌های مشابه با رقبای تقویت‌شده با هوش مصنوعی می‌شود.

نیاز کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به اعتماد بیشتر به هوش مصنوعی

حدود یک سوم (34 درصد) از کسب‌وکارها نسبت به شروع پروژه‌های هوش مصنوعی در آینده نزدیک تردید دارند و بسیاری در مرحله آزمایشی گیر کرده‌اند. مطالعه همچنین نشان داده است که کسب‌وکارهایی با استراتژی داده قوی چهار برابر بیشتر در مراحل پیشرفته هوش مصنوعی قرار دارند.

چالش‌های امنیتی و مهارتی در پذیرش هوش مصنوعی

نگرانی‌های امنیتی نیز به عنوان چالشی در راه‌اندازی هوش مصنوعی شناخته شده‌اند، به‌طوری که تقریباً نیمی (48 درصد) از کسب‌وکارها امنیت را به عنوان مانعی برای پذیرش اعلام کرده‌اند. همچنین کمبود کارکنان ماهر (43 درصد) و کمبود مهارت‌های عمومی (42 درصد) از موانع برجسته دیگر هستند.

نتایج مثبت برای کسب‌وکارهای مبتنی بر داده

بین 48 تا 57 درصد از کسب‌وکارهای مبتنی بر داده گزارش کرده‌اند که هوش مصنوعی تأثیرات مثبت متوسط تا بالایی در حوزه‌هایی مانند کارایی فرآیند، بازاریابی، سهم بازار، درآمد، رضایت مشتری، کاهش هزینه و مدیریت ریسک داشته است. کمتر از نیمی (21 درصد) از کسب‌وکارهای کمتر مبتنی بر داده نتایج مشابهی را گزارش کرده‌اند.

آینده: تمرکز بر داده‌محوری

مطالعه تأکید می‌کند که کسب‌وکارها باید قبل از پذیرش هوش مصنوعی، به داده‌محوری روی آورند. با توجه به اینکه تنها یک پنجم (19 درصد) خود را بسیار داده‌محور می‌دانند، مشخص است که برای دستیابی به نتایج مطلوب از هوش مصنوعی، تلاش بیشتری نیاز است.

مطالعه جدید نشان می‌دهد که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMB) می‌توانند از مزایای بزرگ هوش مصنوعی بهره‌مند شوند، اما یک عامل کلیدی آنها را از پذیرش این فناوری و بهره‌برداری از آن بازمی‌دارد.

مطالعه سرویس وب آمازون (AWS) نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای مبتنی بر داده تقریباً دو برابر بیشتر از رقبای خود از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و به نتایج مالی بهتری دست می‌یابند. با این حال، بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل عدم اطمینان و زیرساخت‌های ناکافی از استفاده کامل از هوش مصنوعی بازمانده‌اند که در نهایت عملکرد مالی آنها را محدود کرده و مانع از رسیدن به موفقیت‌های مشابه با رقبای تقویت‌شده با هوش مصنوعی می‌شود.

نیاز کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به اعتماد بیشتر به هوش مصنوعی

حدود یک سوم (34 درصد) از کسب‌وکارها نسبت به شروع پروژه‌های هوش مصنوعی در آینده نزدیک تردید دارند و بسیاری در مرحله آزمایشی گیر کرده‌اند. مطالعه همچنین نشان داده است که کسب‌وکارهایی با استراتژی داده قوی چهار برابر بیشتر در مراحل پیشرفته هوش مصنوعی قرار دارند.

چالش‌های امنیتی و مهارتی در پذیرش هوش مصنوعی

نگرانی‌های امنیتی نیز به عنوان چالشی در راه‌اندازی هوش مصنوعی شناخته شده‌اند، به‌طوری که تقریباً نیمی (48 درصد) از کسب‌وکارها امنیت را به عنوان مانعی برای پذیرش اعلام کرده‌اند. همچنین کمبود کارکنان ماهر (43 درصد) و کمبود مهارت‌های عمومی (42 درصد) از موانع برجسته دیگر هستند.

نتایج مثبت برای کسب‌وکارهای مبتنی بر داده

بین 48 تا 57 درصد از کسب‌وکارهای مبتنی بر داده گزارش کرده‌اند که هوش مصنوعی تأثیرات مثبت متوسط تا بالایی در حوزه‌هایی مانند کارایی فرآیند، بازاریابی، سهم بازار، درآمد، رضایت مشتری، کاهش هزینه و مدیریت ریسک داشته است. کمتر از نیمی (21 درصد) از کسب‌وکارهای کمتر مبتنی بر داده نتایج مشابهی را گزارش کرده‌اند.

آینده: تمرکز بر داده‌محوری

مطالعه تأکید می‌کند که کسب‌وکارها باید قبل از پذیرش هوش مصنوعی، به داده‌محوری روی آورند. با توجه به اینکه تنها یک پنجم (19 درصد) خود را بسیار داده‌محور می‌دانند، مشخص است که برای دستیابی به نتایج مطلوب از هوش مصنوعی، تلاش بیشتری نیاز است.

پست قبلی

هوش مصنوعی زیر ذره‌بین مقامات آمریکایی: تحقیقات علیه انویدیا، مایکروسافت و OpenAI آغاز شده است

پست بعدی

اپل پس از آزمایش کوپایلوت در 2022، منابع بیشتری را صرف توسعه هوش مصنوعی کرده است

مربوطه پست ها

اسپری WD-40 چیست و برای چه ساخته شد؟
سایر اخبار تکنولوژی

اسپری WD-40 چیست و برای چه ساخته شد؟

۲۴ تیر ۱۴۰۴
تشخیص چهره سه‌بعدی، برگ برنده گوشی‌های جدید چینی
سایر اخبار تکنولوژی

تشخیص چهره سه‌بعدی، برگ برنده گوشی‌های جدید چینی

۲۴ تیر ۱۴۰۴
بایدو جای «GPS» را می‌گیرد؟
سایر اخبار تکنولوژی

بایدو جای «GPS» را می‌گیرد؟

۲۴ تیر ۱۴۰۴
چرا گوشی‌ تاشوی سامسونگ قلم ندارد؟
سایر اخبار تکنولوژی

چرا گوشی‌ تاشوی سامسونگ قلم ندارد؟

۲۴ تیر ۱۴۰۴
اپ جدید جک دورسی میزان دریافت ویتامین D و نور خورشید شما را اندازه می‌گیرد
سایر اخبار تکنولوژی

اپ جدید جک دورسی میزان دریافت ویتامین D و نور خورشید شما را اندازه می‌گیرد

۲۴ تیر ۱۴۰۴
اگر یک موشک کاغذی را از ایستگاه فضایی پرتاب کنیم، چه می‌شود؟
سایر اخبار تکنولوژی

اگر یک موشک کاغذی را از ایستگاه فضایی پرتاب کنیم، چه می‌شود؟

۲۴ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + هجده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • جدیدترین نرخ رهن کامل در مجیدیه تهران
  • تلاش برای بازگشت حق‌آبه بوستان سرخه حصار از سد لتیان؛ کاشت ۳۳ هزار درخت در دستور کار
  • درگیری تئاتر با صنف دکان‌داران؛ «دوشس ملفی» متولد خیابان میرعماد است!
  • پایش عمق خلیج فارس؛ تحقیقات محیط زیستی دریای خزر با کشتی اقیانوس‌پیما
  • جورج لوکاس برای معرفی موزه شخصی‌اش به دیدار علاقه‌مندان می‌رود
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.