دانش جوین
سه شنبه, تیر ۲۴, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سایر اخبار تکنولوژی

احتمال استفاده از هوش مصنوعی برای انجام تکالیف در دانشجویان بی‌علاقه به درس بیشتر است

کارشناس روابط عمومی دیجیتال توسط کارشناس روابط عمومی دیجیتال
۰۴ مهر ۱۴۰۳
در سایر اخبار تکنولوژی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
0
احتمال استفاده از هوش مصنوعی برای انجام تکالیف در دانشجویان بی‌علاقه به درس بیشتر است
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

طبق نتایج یک مطالعه روان‌شناسی در دانشگاه سوانسی ولز، احتمال اینکه دانشجویان حواس‌پرت و بی‌تفاوت به دروس برای انجام تکالیف دانشگاهی خود از ابزارهای هوش مصنوعی (خصوصاً ChatGPT) استفاده کنند، بیشتر از بقیه دانشجویان است. این نتایج اعتبار آموزش‌های دانشگاهی را زیر سؤال برده است.

به‌گزارش Phys، پژوهشگران در ماه مارس ۲۰۲۳ از ۱۶۰ دانشجوی ۱۸ تا ۲۴ ساله در مقطع لیسانس نظرسنجی کردند تا بفهمند در گذشته چقدر از ابزارهای هوش مصنوعی در درس‌های خود استفاده کرده بودند. نتایج این مطالعه در ژورنال The Internet and Higher Education منتشر شده است.

۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که تمایل دارند در تکالیف خود از ابزارهایی مانند ChatGPT استفاده کنند. از طرف دیگر، ۱۵ درصد گفتند که در گذشته به‌ندرت از چنین ابزارهایی استفاده کرده بودند.

هیچ‌کدام از شاخص‌های رفتار آکادمیک نتوانست استفاده از ابزارهای AI را در انجام تکالیف درسی به‌درستی پیش‌بینی کند. این شاخص‌ها عبارت بودند از صفات فردی (مانند وجدان، همدلی یا توافق‌پذیری، بی‌عاطفگی یا ماکیاولیسم، خودشیفتگی یا نارسیسیسم)، نمرات، و اعتمادبه‌نفس در درس‌ها.

اما یک عامل کلیدی توانست استفاده از ابزارهای AI را پیش‌بینی کند: درجه بی‌تفاوتی و بی‌علاقگی.

مجازات تقلب با هوش مصنوعی
مجازات دانشجویان متقلب می‌تواند باعث شود آن‌ها کمتر از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند، اما راه‌حل مؤثری نیست.

تأثیر بی‌تفاوتی در استفاده از هوش مصنوعی برای تکالیف

پژوهشگران می‌گویند که این یافته‌ها آن‌ها را غافلگیر کرده است. علاقه دانشجو به رشته تحصیلی خود اصلی‌ترین دلیلی است که باعث می‌شود او تکالیفش را با ابزارهای AI انجام ندهد. هرچقدر درجه بی‌تفاوتی دانشجویان بالاتر بود، تمایل بیشتری داشتند که تکالیف‌شان را با کمک هوش مصنوعی انجام دهند.

در حقیقت، اثر این عامل از تمام عواملی که در بالا ذکر شد، بیشتر است. برای مثال، حتی اگر یک دانشجو بسیار باوجدان باشد، اما به درس خود علاقه‌ای نداشته باشد، همچنان بسیار محتمل است که از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کند.

پژوهشگران اثر ریسک و عواقب تقلب با ChatGPT را نیز بررسی کرده‌اند. نتایج نشان می‌دهند که اگر دانشجویان بدانند ریسک لورفتن بالا است یا مجازات‌های تقلب بسیار شدید هستند، احتمالاً از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند. اما همچنان آن‌هایی که بی‌تفاوتی و بی‌علاقگی بالایی داشتند، با وجود ریسک بالا نیز تقلب می‌کردند.

این نشان می‌دهد که سیاست‌های تنبیهی شدید و جدی احتمالاً راه‌حل مناسبی برای پیشگیری از تقلب نیست و می‌تواند عواقب ناخواسته داشته باشد و عملکرد دانشجویان را به‌طور کلی کاهش دهد. زیرا برای آنکه دانشجویان بی‌علاقه از تقلب بازداشته شوند نیاز به مجازات‌هایی بسیار شدیدتر است.

یافته‌های پژوهشگران درباره بی‌علاقگی به‌عنوان یک عامل ریسک بزرگ تأکید می‌کند که این اقدام می‌تواند حتی باعث کاهش اعتبار تحصیلات دانشگاهی شود. پس برای حفظ این اعتبار، لازم است که اقدامات مؤثری از سوی اساتید و دانشگاه‌ها اتخاذ شود. استفاده از روش‌های تدریس و ارزیابی نوآورانه که انگیزه دانشجویان را برای مشارکت افزایش می‌دهند، یکی از این راه‌ها است.

طبق نتایج یک مطالعه روان‌شناسی در دانشگاه سوانسی ولز، احتمال اینکه دانشجویان حواس‌پرت و بی‌تفاوت به دروس برای انجام تکالیف دانشگاهی خود از ابزارهای هوش مصنوعی (خصوصاً ChatGPT) استفاده کنند، بیشتر از بقیه دانشجویان است. این نتایج اعتبار آموزش‌های دانشگاهی را زیر سؤال برده است.

به‌گزارش Phys، پژوهشگران در ماه مارس ۲۰۲۳ از ۱۶۰ دانشجوی ۱۸ تا ۲۴ ساله در مقطع لیسانس نظرسنجی کردند تا بفهمند در گذشته چقدر از ابزارهای هوش مصنوعی در درس‌های خود استفاده کرده بودند. نتایج این مطالعه در ژورنال The Internet and Higher Education منتشر شده است.

۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که تمایل دارند در تکالیف خود از ابزارهایی مانند ChatGPT استفاده کنند. از طرف دیگر، ۱۵ درصد گفتند که در گذشته به‌ندرت از چنین ابزارهایی استفاده کرده بودند.

هیچ‌کدام از شاخص‌های رفتار آکادمیک نتوانست استفاده از ابزارهای AI را در انجام تکالیف درسی به‌درستی پیش‌بینی کند. این شاخص‌ها عبارت بودند از صفات فردی (مانند وجدان، همدلی یا توافق‌پذیری، بی‌عاطفگی یا ماکیاولیسم، خودشیفتگی یا نارسیسیسم)، نمرات، و اعتمادبه‌نفس در درس‌ها.

اما یک عامل کلیدی توانست استفاده از ابزارهای AI را پیش‌بینی کند: درجه بی‌تفاوتی و بی‌علاقگی.

مجازات تقلب با هوش مصنوعی
مجازات دانشجویان متقلب می‌تواند باعث شود آن‌ها کمتر از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند، اما راه‌حل مؤثری نیست.

تأثیر بی‌تفاوتی در استفاده از هوش مصنوعی برای تکالیف

پژوهشگران می‌گویند که این یافته‌ها آن‌ها را غافلگیر کرده است. علاقه دانشجو به رشته تحصیلی خود اصلی‌ترین دلیلی است که باعث می‌شود او تکالیفش را با ابزارهای AI انجام ندهد. هرچقدر درجه بی‌تفاوتی دانشجویان بالاتر بود، تمایل بیشتری داشتند که تکالیف‌شان را با کمک هوش مصنوعی انجام دهند.

در حقیقت، اثر این عامل از تمام عواملی که در بالا ذکر شد، بیشتر است. برای مثال، حتی اگر یک دانشجو بسیار باوجدان باشد، اما به درس خود علاقه‌ای نداشته باشد، همچنان بسیار محتمل است که از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کند.

پژوهشگران اثر ریسک و عواقب تقلب با ChatGPT را نیز بررسی کرده‌اند. نتایج نشان می‌دهند که اگر دانشجویان بدانند ریسک لورفتن بالا است یا مجازات‌های تقلب بسیار شدید هستند، احتمالاً از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند. اما همچنان آن‌هایی که بی‌تفاوتی و بی‌علاقگی بالایی داشتند، با وجود ریسک بالا نیز تقلب می‌کردند.

این نشان می‌دهد که سیاست‌های تنبیهی شدید و جدی احتمالاً راه‌حل مناسبی برای پیشگیری از تقلب نیست و می‌تواند عواقب ناخواسته داشته باشد و عملکرد دانشجویان را به‌طور کلی کاهش دهد. زیرا برای آنکه دانشجویان بی‌علاقه از تقلب بازداشته شوند نیاز به مجازات‌هایی بسیار شدیدتر است.

یافته‌های پژوهشگران درباره بی‌علاقگی به‌عنوان یک عامل ریسک بزرگ تأکید می‌کند که این اقدام می‌تواند حتی باعث کاهش اعتبار تحصیلات دانشگاهی شود. پس برای حفظ این اعتبار، لازم است که اقدامات مؤثری از سوی اساتید و دانشگاه‌ها اتخاذ شود. استفاده از روش‌های تدریس و ارزیابی نوآورانه که انگیزه دانشجویان را برای مشارکت افزایش می‌دهند، یکی از این راه‌ها است.

اخبارجدیدترین

اسپری WD-40 چیست و برای چه ساخته شد؟

تشخیص چهره سه‌بعدی، برگ برنده گوشی‌های جدید چینی

بایدو جای «GPS» را می‌گیرد؟

طبق نتایج یک مطالعه روان‌شناسی در دانشگاه سوانسی ولز، احتمال اینکه دانشجویان حواس‌پرت و بی‌تفاوت به دروس برای انجام تکالیف دانشگاهی خود از ابزارهای هوش مصنوعی (خصوصاً ChatGPT) استفاده کنند، بیشتر از بقیه دانشجویان است. این نتایج اعتبار آموزش‌های دانشگاهی را زیر سؤال برده است.

به‌گزارش Phys، پژوهشگران در ماه مارس ۲۰۲۳ از ۱۶۰ دانشجوی ۱۸ تا ۲۴ ساله در مقطع لیسانس نظرسنجی کردند تا بفهمند در گذشته چقدر از ابزارهای هوش مصنوعی در درس‌های خود استفاده کرده بودند. نتایج این مطالعه در ژورنال The Internet and Higher Education منتشر شده است.

۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که تمایل دارند در تکالیف خود از ابزارهایی مانند ChatGPT استفاده کنند. از طرف دیگر، ۱۵ درصد گفتند که در گذشته به‌ندرت از چنین ابزارهایی استفاده کرده بودند.

هیچ‌کدام از شاخص‌های رفتار آکادمیک نتوانست استفاده از ابزارهای AI را در انجام تکالیف درسی به‌درستی پیش‌بینی کند. این شاخص‌ها عبارت بودند از صفات فردی (مانند وجدان، همدلی یا توافق‌پذیری، بی‌عاطفگی یا ماکیاولیسم، خودشیفتگی یا نارسیسیسم)، نمرات، و اعتمادبه‌نفس در درس‌ها.

اما یک عامل کلیدی توانست استفاده از ابزارهای AI را پیش‌بینی کند: درجه بی‌تفاوتی و بی‌علاقگی.

مجازات تقلب با هوش مصنوعی
مجازات دانشجویان متقلب می‌تواند باعث شود آن‌ها کمتر از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند، اما راه‌حل مؤثری نیست.

تأثیر بی‌تفاوتی در استفاده از هوش مصنوعی برای تکالیف

پژوهشگران می‌گویند که این یافته‌ها آن‌ها را غافلگیر کرده است. علاقه دانشجو به رشته تحصیلی خود اصلی‌ترین دلیلی است که باعث می‌شود او تکالیفش را با ابزارهای AI انجام ندهد. هرچقدر درجه بی‌تفاوتی دانشجویان بالاتر بود، تمایل بیشتری داشتند که تکالیف‌شان را با کمک هوش مصنوعی انجام دهند.

در حقیقت، اثر این عامل از تمام عواملی که در بالا ذکر شد، بیشتر است. برای مثال، حتی اگر یک دانشجو بسیار باوجدان باشد، اما به درس خود علاقه‌ای نداشته باشد، همچنان بسیار محتمل است که از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کند.

پژوهشگران اثر ریسک و عواقب تقلب با ChatGPT را نیز بررسی کرده‌اند. نتایج نشان می‌دهند که اگر دانشجویان بدانند ریسک لورفتن بالا است یا مجازات‌های تقلب بسیار شدید هستند، احتمالاً از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند. اما همچنان آن‌هایی که بی‌تفاوتی و بی‌علاقگی بالایی داشتند، با وجود ریسک بالا نیز تقلب می‌کردند.

این نشان می‌دهد که سیاست‌های تنبیهی شدید و جدی احتمالاً راه‌حل مناسبی برای پیشگیری از تقلب نیست و می‌تواند عواقب ناخواسته داشته باشد و عملکرد دانشجویان را به‌طور کلی کاهش دهد. زیرا برای آنکه دانشجویان بی‌علاقه از تقلب بازداشته شوند نیاز به مجازات‌هایی بسیار شدیدتر است.

یافته‌های پژوهشگران درباره بی‌علاقگی به‌عنوان یک عامل ریسک بزرگ تأکید می‌کند که این اقدام می‌تواند حتی باعث کاهش اعتبار تحصیلات دانشگاهی شود. پس برای حفظ این اعتبار، لازم است که اقدامات مؤثری از سوی اساتید و دانشگاه‌ها اتخاذ شود. استفاده از روش‌های تدریس و ارزیابی نوآورانه که انگیزه دانشجویان را برای مشارکت افزایش می‌دهند، یکی از این راه‌ها است.

طبق نتایج یک مطالعه روان‌شناسی در دانشگاه سوانسی ولز، احتمال اینکه دانشجویان حواس‌پرت و بی‌تفاوت به دروس برای انجام تکالیف دانشگاهی خود از ابزارهای هوش مصنوعی (خصوصاً ChatGPT) استفاده کنند، بیشتر از بقیه دانشجویان است. این نتایج اعتبار آموزش‌های دانشگاهی را زیر سؤال برده است.

به‌گزارش Phys، پژوهشگران در ماه مارس ۲۰۲۳ از ۱۶۰ دانشجوی ۱۸ تا ۲۴ ساله در مقطع لیسانس نظرسنجی کردند تا بفهمند در گذشته چقدر از ابزارهای هوش مصنوعی در درس‌های خود استفاده کرده بودند. نتایج این مطالعه در ژورنال The Internet and Higher Education منتشر شده است.

۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که تمایل دارند در تکالیف خود از ابزارهایی مانند ChatGPT استفاده کنند. از طرف دیگر، ۱۵ درصد گفتند که در گذشته به‌ندرت از چنین ابزارهایی استفاده کرده بودند.

هیچ‌کدام از شاخص‌های رفتار آکادمیک نتوانست استفاده از ابزارهای AI را در انجام تکالیف درسی به‌درستی پیش‌بینی کند. این شاخص‌ها عبارت بودند از صفات فردی (مانند وجدان، همدلی یا توافق‌پذیری، بی‌عاطفگی یا ماکیاولیسم، خودشیفتگی یا نارسیسیسم)، نمرات، و اعتمادبه‌نفس در درس‌ها.

اما یک عامل کلیدی توانست استفاده از ابزارهای AI را پیش‌بینی کند: درجه بی‌تفاوتی و بی‌علاقگی.

مجازات تقلب با هوش مصنوعی
مجازات دانشجویان متقلب می‌تواند باعث شود آن‌ها کمتر از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند، اما راه‌حل مؤثری نیست.

تأثیر بی‌تفاوتی در استفاده از هوش مصنوعی برای تکالیف

پژوهشگران می‌گویند که این یافته‌ها آن‌ها را غافلگیر کرده است. علاقه دانشجو به رشته تحصیلی خود اصلی‌ترین دلیلی است که باعث می‌شود او تکالیفش را با ابزارهای AI انجام ندهد. هرچقدر درجه بی‌تفاوتی دانشجویان بالاتر بود، تمایل بیشتری داشتند که تکالیف‌شان را با کمک هوش مصنوعی انجام دهند.

در حقیقت، اثر این عامل از تمام عواملی که در بالا ذکر شد، بیشتر است. برای مثال، حتی اگر یک دانشجو بسیار باوجدان باشد، اما به درس خود علاقه‌ای نداشته باشد، همچنان بسیار محتمل است که از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کند.

پژوهشگران اثر ریسک و عواقب تقلب با ChatGPT را نیز بررسی کرده‌اند. نتایج نشان می‌دهند که اگر دانشجویان بدانند ریسک لورفتن بالا است یا مجازات‌های تقلب بسیار شدید هستند، احتمالاً از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند. اما همچنان آن‌هایی که بی‌تفاوتی و بی‌علاقگی بالایی داشتند، با وجود ریسک بالا نیز تقلب می‌کردند.

این نشان می‌دهد که سیاست‌های تنبیهی شدید و جدی احتمالاً راه‌حل مناسبی برای پیشگیری از تقلب نیست و می‌تواند عواقب ناخواسته داشته باشد و عملکرد دانشجویان را به‌طور کلی کاهش دهد. زیرا برای آنکه دانشجویان بی‌علاقه از تقلب بازداشته شوند نیاز به مجازات‌هایی بسیار شدیدتر است.

یافته‌های پژوهشگران درباره بی‌علاقگی به‌عنوان یک عامل ریسک بزرگ تأکید می‌کند که این اقدام می‌تواند حتی باعث کاهش اعتبار تحصیلات دانشگاهی شود. پس برای حفظ این اعتبار، لازم است که اقدامات مؤثری از سوی اساتید و دانشگاه‌ها اتخاذ شود. استفاده از روش‌های تدریس و ارزیابی نوآورانه که انگیزه دانشجویان را برای مشارکت افزایش می‌دهند، یکی از این راه‌ها است.

پست قبلی

انویدیا با عبور از اپل، دومین شرکت باارزش جهان شد

پست بعدی

مدیر هوش مصنوعی متا از پیش‌بینی‌های نادرست ایلان ماسک انتقاد کرد

مربوطه پست ها

اسپری WD-40 چیست و برای چه ساخته شد؟
سایر اخبار تکنولوژی

اسپری WD-40 چیست و برای چه ساخته شد؟

۲۴ تیر ۱۴۰۴
تشخیص چهره سه‌بعدی، برگ برنده گوشی‌های جدید چینی
سایر اخبار تکنولوژی

تشخیص چهره سه‌بعدی، برگ برنده گوشی‌های جدید چینی

۲۴ تیر ۱۴۰۴
بایدو جای «GPS» را می‌گیرد؟
سایر اخبار تکنولوژی

بایدو جای «GPS» را می‌گیرد؟

۲۴ تیر ۱۴۰۴
چرا گوشی‌ تاشوی سامسونگ قلم ندارد؟
سایر اخبار تکنولوژی

چرا گوشی‌ تاشوی سامسونگ قلم ندارد؟

۲۴ تیر ۱۴۰۴
اپ جدید جک دورسی میزان دریافت ویتامین D و نور خورشید شما را اندازه می‌گیرد
سایر اخبار تکنولوژی

اپ جدید جک دورسی میزان دریافت ویتامین D و نور خورشید شما را اندازه می‌گیرد

۲۴ تیر ۱۴۰۴
اگر یک موشک کاغذی را از ایستگاه فضایی پرتاب کنیم، چه می‌شود؟
سایر اخبار تکنولوژی

اگر یک موشک کاغذی را از ایستگاه فضایی پرتاب کنیم، چه می‌شود؟

۲۴ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • جدیدترین نرخ رهن کامل در مجیدیه تهران
  • تلاش برای بازگشت حق‌آبه بوستان سرخه حصار از سد لتیان؛ کاشت ۳۳ هزار درخت در دستور کار
  • درگیری تئاتر با صنف دکان‌داران؛ «دوشس ملفی» متولد خیابان میرعماد است!
  • پایش عمق خلیج فارس؛ تحقیقات محیط زیستی دریای خزر با کشتی اقیانوس‌پیما
  • جورج لوکاس برای معرفی موزه شخصی‌اش به دیدار علاقه‌مندان می‌رود
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.