اخبارجدیدترین

اکثر مردم تسلا را به خاطر اتومبیل های الکتریکی شیک و لوکس این شرکت یا ایلان ماسک، مدیر عامل آن میشناسند. اما برخی ممکن است از تکنولوژی تسلا و ویژگی های خاص ماشین های الکتریکی آن که در هیچ ماشین دیگری پیدا نمی شود اطلاعی نداشته باشند.

امروز در دانشجو اینترنشنال، ما ۱۸ ویژگی و تکنولوژی ماشین های تسلا را به شما معرفی می‌کنیم.

۱_راننده خودکار

راننده خودکار تکنولوژی تسلا

تمام ماشین تسلا به یک سیستم کمکی پیشرفته راننده خودکار مجهز شده‌اند.  وب سایت تسلا می‌گوید: (مدل‌های جدیدتر تسلا دارای ۸ دوربین خارجی، ۱۲ سنسور مافوق صوت و یک کامپیوتر قدرتمند هستند که ایمنی بیشتری را برای محافظت از خطرات احتمالی فراهم می‌کنند). هدف از قرار دادن ویژگی رانندگی خودکار این است که رانندگانی که هشیار هستند و دستشان روی فرمان است از آن استفاده کنند.

حتی با وجود این ویژگی تسلا اعلام کرد که: ( در حال حاضر این ویژگی فعال شده وسیله نقلیه را مستقل نمی‌کنند و هنوز به راننده برای هدایت ماشین نیاز است).

۲_حالت دفاعی در مقابل سلاح های بیولوژیکی

حالت دفاعی در برابر سلاح بیولوژیکی

مدل X و مدل Yماشین های تسلا به یک سیستم تصفیه هوا مجهز شده‌اند که مواد شیمیایی سمی را  بعد از ورود به کابین خودرو فیلتر می‌کند. تسلا می‌گوید: ( با الهام از سیستم‌های تصفیه هوا مورد استفاده در بیمارستان‌ها، اتاق‌های تمیز و صنعت هوا فضا، ما یک سیستم تصفیه را توسعه دادیم که قادر به پاک‌سازی هوای خارجی از گرده، باکتری و آلودگی های مختلف است).

۳_صفحه لمسی

صفحه لمسی تکنولوژی تسلا

تمام مدل‌های تسلا دارای یک صفحه نمایش لمسی منحصر به فرد هستند که دارای ویژگی‌هایی از جمله اجرای بازی‌های ویدئویی و به روز رسانی های وضعیت ترافیک به صورت  زنده هستند. این صفحات همچنین دارای ویژگی‌های استاندارد مانند اعلام وضعیت آب و هوا و مسیریابی هستند اما هیچ شباهتی به هیچ چیز دیگری در بازار ندارند.

۴_ خدمات شرکت های پخش اینترنتی

۴_ خدمات شرکت های پخش اینترنتی

صفحه نمایش لمسی با تکنولوژی تسلا همچنین به شما این امکان را می‌دهد که برنامه های مورد علاقه خود را اداخل تسلا خود پخش کنید. اما برای استفاده ازاین ویژگی، شما باید ماشین خود را پارک کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. در صورت حرکت خودرو نمیتوان از این ویژگی استفاده کرد.

۵_ مرورگر وب

۵_ مرورگر وب تکنولوژی تسلا

با  ماشین های تسلا در حالی که اتومبیل شما پارک شده‌است، می‌توانید به وب سایت های مختلف، از جمله هولو، اسپاتیفای، نت فلیکس و مدیا پلیر دسترسی داشته باشید.

۶_ سیستم تعلیق هوا

ماشین های تسلا به یک سیستم تعلیق هوا مجهز هستند که براساس مختصات جی پی اس وسیله نقلیه شما تغییر می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند حالت تعلیق را به صورت دستی از طریق پنل کنترل تسلا تغییر دهند. اگر شما در سراسر کشور سفر می‌کنید و با آب و هوای مختلف سروکار دارید، این ویژگی می‌تواند بسیار مفید باشد چرا که هوای داخل ماشین را، با توجه به موقعیت مکانی شما تنظیم می‌کند.

۷_ حالت نگهبان

۷_ حالت نگهبان تکنولوژی تسلا

حالت نگهبان به شما این امکان را می‌دهد که از هر جای دنیا مراقب اتومبیل پارک‌شده خود باشید. وقتی کسی به ماشین شما برخورد می‌کند، تسلا شما شروع به ضبط از دوربین‌های بیرونی خواهد کرد و به شما به وسیله اپلیکیشن تسلا هشدار می‌دهد که وسیله نقلیه شما مورد برخورد قرار گرفته و آسیب دیده است.

پیشنهاد مطالعه مطلب در سایت: لوسید ایر دریم 2022؛ عصر جدید خودروی الکتریکی

این ویژگی استرس همیشه نگران بودن و ترسیدن از ضربه خوردن ماشین بدون پیدا کردن مقصر آن را از بین می‌برد.

۸_ سنسورهای پیشرفته پارک کردن

سنسورهای پیشرفته هنگام پارک

سنسورهای پیشرفته پارک کردن تسلا به رانندگان این امکان را می‌دهد تا به طور کامل از اشیایی که ممکن است خیلی نزدیک باشند، آگاه باشند. اگر یک شی بیش از حد به وسیله نقلیه شما نزدیک شود، اتومبیل از طریق شاخص‌های سمعی و بصری به شما اطلاع خواهد داد که شما بیش از حد به چیزی نزدیک می‌شوید.

۹_  شارژ سریع

۹_ شارژ سریع تکنولوژی تسلا

بیش از ۲۵۰۰۰ ایستگاه شارژ سریع تسلا در سراسر جهان وجود دارد. تسلا می‌گوید که شما می‌توانید اتومبیل خود را به مدت ۱۵ دقیقه برای ۲۰۰ مایل سفر شارژ کنید.

۱۰_کلید ماشین

۱۰_کلید ماشین تکنولوژی تسلا

جدا از کلید های سنتی، کلید های مخصوص و شخصی سازی شده نیز برای ماشین های تسلا وجود دارد‌. اگر نمی‌خواهید از تلفن و یا کارت خود استفاده کنید برای روشن کردن ماشین استفاده کنید، کلیدهای منحصر به فردی نیز وجود دارند که شکل یک ماشین تسلا هستند و می‌توانید از آن ها برای روشن کردن ماشین یا باز کردن در آن استفاده کنید.

۱۱_ اپلیکیشن تسلا

۱۱_ اپلیکیشن تسلا

مهم ترین تکنولوژی تسلا این اپلیکیشن کاربردی است که به رانندگان این امکان را می‌دهد تا خودروی خود را از هر جایی کنترل کنند. این برنامه وضعیت زمان حال ماشین تسلا را وقتی در حالن نگهبان قرار داشته باشد، گزارش می‌کند. همچنین به وسیله این اپلیکیشن می‌توانید وضعیت وسیله نقلیه خود را در زمان شارژ شدن کنترل کنید، تهویه مطبوع و حرارت را کنترل کنید، و همچنین اتومبیل خود را قفل یا باز کنید.

پیشنهاد مطلب:   کدام فناوری‌ها ایلان ماسک را ثروتمندترین شخص دنیا کردند؟

۱۲_بروزرسانی وسیله نقلیه در هنگام استفاده

۱۲_بروزرسانی وسیله نقلیه در هنگام استفاده تکنولوژی تسلا

وب سایت تسلا می‌گوید: وسایل نقلیه تسلا اغلب به روز رسانی ها را زمانی که در حال استفاده هستند دریافت می‌کنند. این بروزرسانی ها برای ارسال ویژگی‌های جدید به اتوموبیل ها و امن‌تر کردن آن‌ها طراحی شده‌اند.  اتوموبیل های تسلا را نمی توان در زمان نصب به روز رسانی ها استفاده کرد اما شما می‌توانید در زمان دانلود به روز رسانی ها با وسیله نقلیه خود کار کنید.

سایر شرکت های خودروسازی از این تکنولوژی تسلا برای خودروهای خود استفاده کرده‌اند.

۱۳_حالت مضحک

اگر شما به ماشین پر سرعت نیاز دارید و می‌خواهید تسلا خود را به میدان مسابقه ببرید، حالت  مضحک برای شماست. شاید اسم این ویژگی عجیب به نظر برسد اما  این ویژگی، باتری را تا دمای بهینه بالا می‌برد که به وسیله نقلیه امکان رسیدن به حداکثر سرعت را می‌دهد.

۱۴_حالت شطرنجی

حالت شطرنجی تکنولوژی تسلا

حالت شطرنجی یکی دیگر از ویژگی‌های مخصوص مسابقه دهندگان است. به گفته سی ان ان، ماشین های تسلا دارای حالت شطرنجی: دارای چندین باتری و سه موتور الکتریکی است که می‌توانند تا ۱۰۲۰ اسب‌بخار نیرو تولید کنند و تنها در عرض دو ثانیه می‌توانند اتومبیل را از صفر تا ۶۰ مایل در ساعت برسانند. این تکنولوژی تسلا باعث می‌شود که ماشین های تسلای دارای حالت شطرنجی با ماشین های بوگاتی و لامبورگینی در یک گروه از نظر عملکرد سرعتی قرار بگیرند.

۱۵_حالت مخصوص سگ

۱۵_حالت مخصوص سگ

با توجه به این که خیلی از خانواده ها سگ همراه خود دارند، تسلا حالت سگ را برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد حیوانات در داخل ماشین و جولوگیری از آسیب به آنها معرفی کرد. زمانی که شما از ماشین خارج شده و سگتان در داخل ماشین است، صفحه لمسی اتومبیل پس‌زمینه‌ای را نمایش خواهد داد که به کسانی که از اطراف ماشین شما رد می‌شوند اجازه می‌دهد بدانند که اتومبیل شما دارای دمای مناسبی برای سگتان است و صاحب آن بزودی بر می‌گردد.

۱۶_صندوق جلو

بیشتر ماشین‌ها صندوق در عقب دارند، اما تسلا به این ویژگی اهمیت نمی‌دهد و سعی می‌کند خلاق بودن خود را حفظ کند. صندوق جلو درست مانند یک صندوق عقب است، اما در جلو به جای عقب، ویژگی دیگری که رقبا به سرعت از آن کپی کردند.

۱۷_ سانسور متن نامناسب ترانه ها

۱۷_ سانسور متن نامناسب ترانه ها

تکنولوژی تسلا به حدی رسیده است که شما می‌توانید از طریق برنامه موسیقی تسلا اشعار نامناسب در آهنگ‌ها را سانسور کنید.  این ویژگی هنگام رانندگی با کودکان بسیار عالی است و می‌تواند از تاثیر منفی اشعار نامناسب بر کودکان جولوگیری کند.

۱۸_ بازی های ویدیویی

۱۸_ بازی های ویدیویی تکنولوژی تسلا

تکنولوژی تسلا به شما این امکان را می دهد که در ماشین تسلای خود به انجام بازی های ویدیویی همانندfallout بپردازید. این کار ممکن است پیشگامانه نباشد، اما یک ویژگی برای فراهم کردن سرگرمی در اوقات فراغت است که در ماشین‌های دیگر پیدا نخواهید کرد. یکی از بازی هایی که بیشتر از همه در مورد آن صحبت می‌شود، beach buggy racing 2 است که به شما این امکان را می‌دهد که اتومبیل مجازی خود در بازی را با فرمان ماشین تسلا در زندگی واقعی کنترل کنید. البته همه اینها در حالی است که ماشین البته پارک شده‌است و در هنگام رانندگی امکان بازی کردن وجود ندارد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.