اخبارجدیدترین

همه ما علاقه مند به داشتن گجت ها و تکنولوژی جدید هستیم، وسیله هایی که زندگی را برای ما راحت‌تر و سرگرم‌کننده‌تر کنند. امروز در دانشجو اینترنشنال ما به شما ۱۳ تکنولوژی و گجت های جدید در دنیا را معرفی می‌کنیم.

۱_ تکنولوژی جدید اسپیکر گردنی بی سیم سونی  SRS-NB10 Sony

۱_ اسپیکر گردنی بی سیم سونی SRS-NB10 Sony

این تکنولوژی جدید ساخته شرکت سونی است. بلندگوی جدید شرکت سونی به گوش شما استراحت می‌دهد و روی شانه‌هایتان می‌نشیند، و صدای موسیقی مورد نظر شما را در یک شعاع متمرکز به سمت گوش‌هایتان شلیک می‌کند. این بلندگو دارای یک میکروفون و قابلیت اتصال به بلوتوث است، که به این معنی است که شما می‌توانید با آن تماس‌ بگیرید و یا به موسیقی تا ۳۰ متر دورتر از دستگاهی که به آن متصل شده است گوش دهید. همچنین لازم نیست نگران مختل کردن زندگی دیگران باشید، چون سونی ادعا می‌کند که زاویه رو به بالای بلندگوها تنها صدا را برای گوش شما بهینه می‌کند و دیگران در اطراف شما چیزی نمی‌شوند. همچنین وزن این دستگاه ۱۱۳ گرم است که ان را  به گجتی سبک و راحت  تبدیل می‌کند.

۲_صندلی هوشمند فلکساوند پالس  FLEXOUND PULSE

۲_صندلی هوشمند فلکساوند پالس FLEXOUND PULSE

صندلی جدید فلکساوند، یک تجربه سینمایی کاملا جدید را به ارمغان می‌آورد. یک فیلم ترسناک می‌تواند به معنای واقعی کلمه بر شما تاثیر بگذارد و شما را بترساند، در حالی که  مقدمه ارکسترال فیلم بعدی باعث می‌شود شما کاملا جنبه حماسی فیلم را حس کنید. به جای پخش کردن صدای یک فیلم از بلندگوهای تلویزیون، پالس از بلندگوهایی استفاده می‌کند که بر روی صندلی قرار داده شده اند تا صدایی را به شما برساند که بتواند آن را احساس کنید. این سیستم تمام صداهایی که در یک سینما پیشرفته می‌شنوید را ارائه می‌دهد، علاوه بر آن شما می‌توانید فرکانس‌های بالای ۱۰۰۰ هرتز را بر روی پوست خود احساس کنید. در حال حاضر این تکنولوژی جدید فقط در سینماها وجود دارد، اما همه چیز آماده است تا مجوز تولید انبوه آن به تولید کنندگان مبلمان نیز داده شود تا در خانه ها هم مورد استفاده قرار گیرد.  فلکساوند حتی به امکان همکاری با برند های خودرو اشاره می‌کند. این تکنولوژی به هر فرد این  امکان را میدهد که مناطق صدای شخصی درست کند که فقط خودش آن را بشنود یا به ماشین های الکتریکی بی صدا این امکان را میدهد که صدای یک‌ موتور هشت سیلندر را تولید کنند.

۳_دوربین سگ فوربو   Furbo Dog Camera

اگر می‌خواهید زمانی که بیرون از خانه هستید، از سگ خود با خبر باشید، این دوربین دارای کیفیت p۱۰۸۰، همراه با یک لنز ۱۶۰ درجه، زوم چهار برابر و حالت دید شب مادون‌قرمز، می‌تواند به شما کمک کند تا همیشه صرف‌نظر از مکانی که در آن قرار دارید از کارهای سگ خود با خبر باشید‌. این دوربین دارای چند تکنولوژی جدید از جمله هشدار پارس کردن است که اگر سگ شما ناراحت باشد و پارس کند،  یک اعلان فوری به تلفن شما می‌فرستد که شما باخبر شوید و یک سیستم مکالمه دو طرفه وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد اگر لازم است با حیوان خانگی خود صحبت کنید و او را آرام کنید. شما حتی می‌توانید بیش از ۱۰۰ خوراکی را در دستگاه ذخیره کنید و آن‌ها را از راه دور به سمت حیوان خانگیتان پرت کنید تا هم سرگرم شود هم تغذیه مناسبی داشته باشد.

۴_ تکنولوژی جدید شارژ هوایی شیائومی MI AIR CHARGE

تکنولوژی جدید ۴_شارژ هوایی شیائومی MI AIR CHARGE

این تکنولوژی جدید در روزهای اولیه خود قرار دارد ، اما شیائومی ‏یک نمونه نمایشی از محصولی را معرفی کرده است که قرار است در سال ۲۰۲۱ آن را برای فروش در بازار جهانی آماده کند. این تکنولوژی به نام می ایر شارژ شناخته شده است و از ۱۴۴ آنتن کوچک برای انتقال انرژی به تلفن شما از طریق یک پرتو موج باریک استفاده می‌کند. بر اساس آنچه که در نسخه نمایشی اولیه نشان داده شد، زمانی که شما وارد یه اتاق بشوید که این شارژر در آن قرار دارد، گوشی شما بدون هیچ اتصالی شروع به شارژ شدن می‌کند. شیائومی می‌گوید که می توان از این دستگاه برای شارژ هم زمان چند دستگاه در یک اتاق نیز استفاده کرد. این تکنولوژی جدید قبلا در کنفرانس‌های مختلف معرفی شده، اما هرگز تا این حد به یک محصول نهایی واقعی نزدیک نبوده است.

۵_بطری آب ویکاپ با قابلیت پاکسازی _  WAKEcup self-cleaning water bottle

تکنولوژی جدید ۵_بطری آب ویکاپ با قابلیت پاکسازی _ WAKEcup self-cleaning water bottle

 آیا میدانید بطری آب شما چقدر تمیز است؟  معمولا کسی اطلاعی ندارد، اما  تمیز کردن گوشه ها و کناره های بطری آب همیشه کاری دشوار است. این بطری آب ۵۵۰ میلی‌لیتری، دارای یک نور ماورا بنفش در سرپوش آن است که ادعا میکند ۹۹ درصد میکروب های بطری آب را در سه دقیقه از بین ببرد. در دوران پندمیک ویروس کرونا، شرکت سازنده این محصول به ازای هر بطری فروش رفته، یک بطری به دکتران، پرستاران و کارمند های مراقبت بهداشتی هدیه میدهد.

۶_تلفن هوشمند تاشو سامسونگ گلکسی زی فیلیپ ۳_ Samsung Galaxy z flip 3

تکنولوژی جدید ۶_تلفن هوشمند تاشو سامسونگ گلکسی زی فیلیپ ۳_ Samsung Galaxy z flip 3

این اولین تلفن همراه هوشمند تاشو در دنیا است که ارزش خرید بالایی دارد. اولین نسل از این گوشی های هوشمند مشکلات فنی بسیارهمراه با قیمتی بالا داشتند. اما این گوشی با قیمت ۹۴۹ پوند، قیمتی نزدیک به رقبای خود از شرکت گوگل و اپل دارد. گوشی فیلیپ ۳  پردازنده ۸ هسته ای، مقدار زیادی رم و صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی دارد و ضد آب است. تا کردن تلفن صفحه نمایش آن را به دو قسمت تقسیم خواهد کرد، برای مثال، شما می‌توانید گوشی را از یه طرف  روی میز بگذارید و با قسمت دیگر صفحه نمایش آن فیلم تماشا کنید. همچنین یک صفحه نمایش کوچک در پشت آن وجود دارد که می‌توانید اعلانات را وقتی که تلفن شما بسته است مشاهده کنید. این تکنولوژی جدید به چندین ماه زمان نیاز دارد تا اشکالات فنی احتمالی آن گزارش شود ولی تا امروز هیچ مشکل مهمی برای این مدل گوشی گزارش نشده است که نشان دهنده کیفیت بالای آن نسبت به نسل های گذشته این مدل از تلفن های همراه است.

۷_ تکنولوژی جدید چاپگر کوچک عکس های موبایل  فوجی فیلم _ Fujifilm Instax mini Mobile Photo Printer

 شما میتوانید عکس‌ها و تصاویر خود را مستقیما از گوشی هوشمند خود با این چاپگر فوری دستی از شرکت فوجی فیلم چاپ کنید. با اتصال بی‌سیم به تلفن همراه خود (‏که در iOS و اندروید موجود است)‏، چاپ هر عکس حدود ۱۲ ثانیه طول می‌کشد، و یک شارژ کامل این چاپگر به شما اجازه می‌دهد تا ۱۰۰ عکس را به صورت پیوسته چاپ کنید. این دستگاه دارای چندین ویژگی دیگر مثل حالت مهمانی است که می‌تواند به چندین دستگاه متصل شود و عکس های مختلف را با یکدیگر ترکیب کند و کنار یکدیگر قرار دهد. این ویژگی دارای ۲۷ حالت مختلف است که می‌توان از بین آنها انتخاب کرد.

۸_دفتر هوشمند راکت بوک با قابلیت استفاده مجدد_  Rocketbook Smart Reusable Notebook

تکنولوژی جدید ۸_دفتر هوشمند راکت بوک با قابلیت استفاده مجدد_ Rocketbook Smart Reusable Notebook

این دفترچه هوشمند ۳۲ صفحه دارد که پاک کردن آن با یک پارچه مرطوب امکان پذیر است. البته باید نوشته های آن با قلم مخصوص نوشته شده باشد. این دفتر انتخابات خوبی برای یادداشت‌ بردارن دوستدار محیط‌زیست است. این اولین دفترچه یادداشت  با قابلیت استفاده مجدد است، سازندگان ادعا می‌کنند که نوشتن در این دفتر به لطف کاغذ های مخصوص درست همانند دفترهای سنتی با کاغذ های قدیمی است و همان حس نوشتن را ارائه می‌کند. این دفتر در اندازه‌های مختلف موجود است و همچنین با اپلیکیشن راکت بوک سازگار است.  این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که یادداشت‌های خود را بررسی کنید تا در فضای ابری مورد انتخاب خود ذخیره شوند، بنابراین هرگز نوشته های خود را از دست نخواهید داد و به راحتی می‌توانید هر طراحی، یادداشت و یا فهرستی را که ثبت کرده اید برای مدتی طولانی در اختیار داشته باشید.

۹_پروژکتور جیبی  کادک لوما KODAK Loma ۱۵۰

تکنولوژی جدید ۹_پروژکتور جیبی کادک لوما KODAK Loma ۱۵۰

پیشنهاد مطالعه مطلب در سایت: تکنولوژی های آینده و ۱۲ تکنولوژی که آینده را تغییر خواهد داد

اگر تصمیم به ارائه یک کنفرانس کاری دارید یا اگر می‌خواهید یک فیلم یا بازی های ویدیویی خود را در صفحه نمایش بزرگ تجربه کنید، این پروژکتور برای شما مفید است. و به اندازه کافی قابل‌حمل هست که بتوانید آن را در یک کیف دستی جا دهید. کادک لوما یک پروژکتور قابل‌حمل است که می‌تواند صفحه نمایش را تا ۱۵۰ اینچ گسترش دهد و در عین حال تصاویری روشن و واضح ارائه دهد. این  پروژکتور دارای بلندگوهای داخلی و یک جک هدفون است و تا ۲.۵ ساعت قابلیت پخش ویدیو دارد که  باطری آن با کابل یو اس بی قابل شارژ شدن است.

۱۰_ تکنولوژی جدید چراغ شب ویز Wyze Night Light

این چراغ های شب، دارای سنسورهای حرکتی هستند تا وقتی شما از کنار آن‌ها عبور می‌کنید، آن‌ها را روشن کنند. همچنان دارای سنسور نوری هستند، بنابراین وقتی هوا روشن یا تاریک شود، این چراغ ها آن را حس می‌کنند و خود را روشن یا خاموش می‌کنند. این چراغ ها سبک هستند، با  باتری کار می‌کنند و به صورت مغناطیسی به یک کادر می‌چسبند که با نوار چسب به دیوار متصل می‌شود، بنابراین نصب و جدا کردن آن آسان است. علاوه بر این، این چراغ ها می‌تواند به طور هوشمندانه به هم متصل شود، به طوری که وقتی شما از کنار اولین چراغ رد می‌شوید، بقیه آن‌ها راه را برای شما روشن می‌کنند.

۱۱_پهباد دید اول شخص دی جی ای DJI FPV drone

۱۱_پهباد دید اول شخص دی جی ای DJI FPV drone تکنولوژی جدید

هواپیمای بدون سرنشین جدید دی جی ای نمای دوربین خود را مستقیما به یک هدست بر روی زمین متصل می‌کند. بنابراین شما دید کامل به اطراف این پهباد دارید، در واقع شما دقیقاً زاویه دید یک خلبان را دارید. این تکنولوژی جدید یک نسخه با رابطه کاربری دوستانه ازابزاری است که خلبانان مسابقه با هواپیماهای بدون سرنشین در مسابقات از آن استفاده می‌کنند. خود پهپاد می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت ( ‏یا ۸۷ مایل بر ساعت)‏ حرکت کند و تنها در عرض دو ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد. دامنه کنترل آن حداکثر ۱۰ کیلومتر (‏۶ مایل)‏ است، اما شما هنگام پرواز باید در موقعیتی باشید که در صورت سقوط مردم آسیبی نبینند. این تکنولوژی جدید مصرف انرژی بسیار بالایی دارد و شما حداکثر میتوانید ۲۵ دقیقه آن را پرواز دهید.

۱۲_تصفیه کننده  سرد /گرم فرمالدهید دایسون Dyson Purifier Hot+Cool Formaldehyde

پیشنهاد مطالعه در سایت: آخرین اخبار تکنولوژی جهان را در دانشجو اینترنشنال بخوانید

اگرچه بسیاری از ما می‌دانیم که آلودگی هوا به سلامتی ما آسیب می‌رساند، ممکن است آنچه را که در خانه‌هایمان اتفاق می‌افتد نادیده گرفته باشیم. پخت‌وپز و تمیز کردن، خانه ها را با غلظت بالاتری از آلاینده‌های فرمالدهید نسبت به بیرون پر می‌کند. انسان در این موقعیت دو راه دارد. شما می‌توانید شهر های بزرگ را رها کنید و به روستا های خوش آب و هوا مهاجرت کنید، یا اگر این برای شما ممکن نیست، شاید بخواهید تصفیه کننده هوا را در نظر بگیرید. آخرین نسخه از تصفیه کننده هوای دایسون ‏با فیلترهای مختلف برای پاکسازی آلودگی هایی که به هوای خانه ما هجوم آورده‌اند، از جمله فرمالدهید، ساخته شده است. این تکنولوژی جدید،همچنین دارای تعداد زیادی حسگر است تا اطلاعاتی در مورد این که چه چیزی بیش‌ترین آلودگی را در خانه ما ایجاد می‌کند جمع آوری کند و اعلام کند. این دستگاه همچنین میتواند به عنوان یک کولر یا هیتر نیز عمل کند و هوا را به صورت هوای سرد یا گرم از خودش خارج کند.

۱۳_ تکنولوژی جدید تفنگ ماساژور تراگان پرایم.  Theragun Prime massage gun

تکنولوژی جدید ۱۳_تفنگ ماساژور تراگان پرایم. Theragun Prime massage gun

اخیرا ممکن است متوجه شده‌باشید که در فضای مجازی پر از فیلم‌ از افرادی است که با چیزی شبیه تفنگ بدن  خود را ماساژ می‌دهند. آن ماساژور تراگان است. به جای این که مجبور باشید وقت خود را برای فیزیوتراپی هدر دهید، تفنگ های ماساژور مانند این هستند که یک ماساژور خصوصی  استخدام کرده باشید و هر زمان که اراده کنید، بتوانید یک جلسه ماساژدرمانی  برای خود داشته باشید. در واقع، تروگان پرایم یک دستگاه درمانی موثر است، که برای ماساژ دادن ماهیچه‌های شما با اعمال سریع فشار به بدن شما تا ۴۰ بار در ثانیه طراحی شده‌است. سازندگان ادعا می‌کنند که با تکنولوژی جدید، این دستگاه ۶۰ درصد بهتر از دیگر ماساژورهای بازار به ماهیچه‌های شما نفوذ می‌کند، جریان خون را افزایش می‌دهد، التهاب عضلانی را کاهش می‌دهد، تنش ماهیچه را از بین می‌برد و هر مشکلی عضلانی که به وجود آمده است را تا مقدار زیادی بهبود می‌بخشد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.