اخبارجدیدترین

تمام ابعاد زندگی ما انسان ها تحت تاثیر تکنولوژی های مختلف قرار دارد. برخی از تکنولوژی‌های در حال ظهور، روش زندگی ما و روش مراقبت از بدنمان را تغییر خواهند داد. حتی به ما این قدرت را می‌دهد که از حوادث طبیعی زودتر از اتفاق افتادن انها مطلع شویم و از آنها پیشگیری نماییم. هر لحظه، دانشمندان و مهندس های زیادی در سراسر جهان در حال طراحی تکنولوژی های مختلف برای جهان اطراف ما به اشکال مختلف هستند. امروز، دانشجو اینترنشنال، از عینک‌های آینده نگر خود استفاده کرده و لیستی از هیجان‌انگیزترین تکنولوژی‌های آینده که جهان ما را تغییر خواهند داد، اماده کرده است. با ما همراه باشید

آجرهای هوشمند در تکنولوژی های آینده

آجرهای هوشمند

اولین موردی که در موضوع تکنولوژی های آینده به بررسی آن پرداختیم تکنولوژی های آجر های هوشمند است که در آینده نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد. دانشمندان راهی برای ذخیره انرژی در آجرهای قرمز پیدا کرده‌اند که برای ساخت خانه‌ها به کار می‌روند.
محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس در میسوری آمریکا روشی را توسعه داده‌اند که می‌تواند مواد ساختمانی ارزان و به طور گسترده در دسترس را به «آجرهای هوشمند» تبدیل کند که می‌تواند انرژی را مانند یک باتری ذخیره کند. اگرچه این تکنولوژی هنوز در مرحله اثبات مفهوم است، دانشمندان ادعا می‌کنند که دیوار‌های ساخته‌شده از این آجرها «می‌توانند مقدار قابل‌توجهی انرژی ذخیره کنند ومی‌توانند در عرض یک ساعت صدها هزار بار شارژ شوند». محققان روشی را برای تبدیل این نوع آجرهای قرمز به یک نوع دستگاه ذخیره انرژی به نام ابرخازن توسعه دادند.
این پروسه شامل قرار دادن یک پوشش رسانا به نام «پی دات»  بر روی نمونه‌های  مختلف آجر بود که سپس از به آجرهای پخته  نفوذ می‌کرد و آن‌ها را به «الکترودهای ذخیره انرژی» تبدیل می‌کرد. محققان گفتند که این مصالح ساختمانی عملکرد تحمل بار بالایی دارند، قادر به ترمیم خود هستند و از نظر زیست‌محیطی نسبت به بتن که دومین ماده پر مصرف روی زمین پس از آب است، سازگار تر با محیط زیست هستند.
تیم دانشگاه کولورادو بولدر بر این باورند که کار آن‌ها راه را برای سازه‌های ساختمانی آینده هموار می‌کند که می‌توانند شکاف‌های خود را التیام بخشند، سموم خطرناک هوا را کمتر کنند. در نتیجه این تکنولوژی در آینده میتواند به بهبود کیفیت زندگی انسان ها کمک بسیاری کند.

ربات‌های زنده

ربات‌های هیبریدی کوچکی که با استفاده از سلول‌های بنیادی از جنین قورباغه ساخته شده اند که می‌توانند داخل بدن انسان حرکت کنند و به مناطق خاصی که نیاز به دارو دارند، دارو برسانند و یا برای جمع‌آوری میکروپلاستیک در اقیانوس‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

پیشنهاد مطالعه مطلب: هوش مصنوعی زنبور عسل ایده ای برای بکار گیری در مسیریابی

جاشوا بونگارد، دانشمند کامپیوتر و متخصص روباتیک در دانشگاه ورمونت، که روبات‌هایی با عرض یک میلی متر معروف به زنوبات را اختراع کرده است، گفت: «اینها ماشین‌های زنده جدید هستند. آن‌ها نه یک ربات سنتی هستند و نه یک گونه شناخته‌شده از حیوانات. این نوع جدیدی از مصنوعات است: یک موجود زنده که قابلی‌ برنامه‌ریزی دارد.»

اینترنت برای همه

اینترنتی برای همه

امروزه زندگی انسان بدون اینترنت امکان پذیر نیست. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد، از جمله دلایل اقتصادی و اجتماعی که زندگی همه رو تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما اینترنت برای برخی از انسان ها  قابل‌دسترسی نیست چون آن‌ها توانایی دریافت فرکانس اتصال به اینترنت را ندارند.
یکی دیگر از تکنولوژی های آینده ساخت وسیله ای برای دسترسی همه افراد یه اینترنت است.  گوگل به آرامی در تلاش است تا این مشکل را با استفاده از بالون‌های هلیوم حل کند تا اینترنت را به مناطق غیرقابل دسترسی برساند، در حالی که فیس بوک برنامه‌های خود را رها کرده‌است تا همان کار را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام دهد.
در همین زمان شرکت هیبر راهکار دیگری دارد. آن‌ها رویکرد متفاوتی را با راه‌اندازی یک شبکه از ماهواره های کوچک که اندازه یک جعبه کفش هستند را پیش گرفتند. این ماهواره ها در مدار پایینی زمین قرار گرفته اند که زمانی که بر بالای سر شما قرار بگیرند، مودم متصل به کامپیوتر شما سیگنال های آن را دریافت میکند و به آنها متصل میشود و داده های شمارو انتقال می‌دهد.
به زبان ساده شما را به اینترنت جهانی متصل میکند. ماهواره‌های آن‌ها ۱۶ بار در روز به دور زمین گردش می‌کنند و در گذشته این تکنولوژی توسط سازمان‌هایی مانند «سازمان تحقیقاتی قطب جنوب بریتانیا» برای دسترسی به اینترنت در موقعیت های مکانی بسیار دشوار مورد استفاده قرار می گرفت.

مزارع شناور روی آب جز بهترین تکنولوژی های آینده

مزارع شناور روی آب

سازمان ملل پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۵۰ دو میلیارد نفر دیگر به جمعیت زمین اضافه شود و تقاضای ۷۰ درصدی بیشتر برای غذا به وجود بیاید. تا آن زمان، ۸۰ درصد از ما در شهرها زندگی خواهیم کرد، و بیشتر غذایی که ما مصرف خواهیم کرد از اطراف شهر ها تامین خواهد شد. بنابراین مزارعی که بر روی دریا یا دریاچه‌های داخلی نزدیک به شهرها قرار دارند، قطعا میتوانند به این درخواست غذا پاسخ دهند.

یک ایده که توسط معمار آینده نگر، خاویر پونس طراحی شده ، که شامل یک ساختار ۲۴ متری بلند سه لایه‌ای با پنل های خورشیدی در بالای آن برای تامین انرژی است که لایه میانی آن بدون استفاده از خاک و با استفاده از مواد مغذی در مایعات، انواع سبزیجات را در منطقه‌ای به مساحت ۵۵۰۰۰ متر مربع رشد می‌دهد.
ضایعات این مواد مغذی و گیاهی به لایه پایینی ریخته می‌شوند تا به ماهی‌ها که در همان فضای بسته زیرین پرورش داده می‌شوند، غذا رسیده شود. در یکی از این مزرعه های شناور هوشمند با اندازه ۳۵۰ * ۲۰۰ متر، میتوان سالیانه ۸.۱ میلیارد تن سبزیجات و ۱.۷ میلیارد تن ماهی کشت کرد. که هم بهینه هستند، هم می‌تواند به بقیه مزارع متصل شوند که مدیریت آنها را آسان تر می‌کند.

کامیون های هوشمند بدون سرنشین

کامیون‌های هوشمند بدون سرنشین

ما تقریبا به ماشین‌های بدون راننده، قبل از اینکه حتی یکی از آن‌ها را در جاده‌ها ببینیم، عادت کرده ایم. نکته جالب این است که شما ممکن است در آینده کامیون های بدون راننده زیادی را نیز ببینید. خیلی از تدارکات دنیا با استفاده از کامیون ها منتقل می‌شود.  کامیون های بدون سر نشین متفاوت هستند.
ساختن آنها ارزان‌تر از کامیون های عادی، رانندگی آنها روان و در نتیجه استفاده از  آنها از سوخت نیز کم‌تر خواهد بود. کامپیوترها هرگز خسته نمی‌شوند و یا به استراحت و راحتی نیاز ندارند، بنابراین مسیرهای طولانی تری را طی خواهند کرد.

پیشنهاد مطالعه مطلب: ماهیت پرخطر سیاست‌های جدید در چین / شی جین پینگ در حال تغییر

آن‌ها می‌توانند در لبه ها جاده ها رانندگی کنند تا مقاومت باد را به حداقل برسانند.
شرکت‌هایی مانند مرسدس و پلوتون در حال بررسی احتمالات ساخت این کامیون ها هستند و اگر سود دهی وعده‌داده‌شده توسط این تکنولوژی تحقق یابد، شرکت‌های باربری می‌توانند تمام ناوگان خود را در طول یک شب ارتقا دهند. اما بسیاری از شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که این کامیون‌ها هنوز به یک مسافر انسانی نیاز دارند تا اطمینان حاصل کنند که محموله آن‌ها سالم می ماند.

خاموش کردن جنگل های آتش گرفته توسط صدا

خاموش کردن جنگل های آتش گرفته توسط صدا

در موضوع تکنولوژی های آینده به مورد خاموش کردن جنگل آتش گرفته با صدا می پردازیم. جنگل های آتش گرفته،  روزی توسط پهپاد های بدون سرنشینی که یک موج صدای بلند را به سمت درختان پایین خود می‌فرستند، خاموش میشوند.
از آنجایی که صدا از امواج فشار تشکیل شده‌است، می توان از آن برای مختل کردن هوای اطراف آتش استفاده کرد، که در اصل باعث نرسیدن اکسیژن به آتش میشود.
همانطور که محققان دانشگاه جرج میسون در ویرجینیا اخیرا با کپسول صوتی آتش‌نشانی خود نشان دادند، در فرکانس مناسب، هر آتشی خاموش می‌شود. ظاهرا، فرکانس‌های باس بهترین گزینه برای خاموش کردن این آتش ها هستند. این تکنولوژی به زودی در اکثر کشورهای جهان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مراسم تدفین سبز

مراسم تدفین سبز از صدها طرح تکنولوژی های آینده

زندگی پایدار در حال تبدیل شدن به یک اولویت برای افرادی است که با بحران آب و هوا سر و کار دارند، اما مرگ سازگار با محیط‌زیست چطور؟ سوزاندن جسد که عملی بسیار شایع در اکثر کشورهای جهان است، یک فرآیند سنگین کربنی است، که آخرین نشانه از اثرات زیست محیطی یک انسان بر روی طبیعت را بر جای می‌گذارد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که خاکستر کردن انسان به طور متوسط ۴۰۰ کیلوگرم کربن دی‌اکسید در اتمسفر آزاد می‌کند. پس آیا راه بهتری برای تدفین یک انسان وجود دارد؟

در ایالت واشنگتن در ایالات‌متحده، یک انسان میتواند بعد از مرگ به کود تبدیل شود. بدن‌ها در اتاقک‌هایی  همراه با پوست درختان، خاک، کاه و دیگر ترکیبات قرار می‌گیرند که باعث تجزیه طبیعی بدن می‌شوند. ظرف ۳۰ روز، بدن انسان به خاکی تبدیل می‌شود که می‌تواند به باغ یا جنگل برگردد.  شرکت پشت این فرآیند، ادعا می‌کند که این روش، تنها به اندازه یک هشتم روش های دیگر دی اکسید کربن تولید می‌کند.

یک تکنولوژی جایگزین وجود دارد که از قارچ‌ها استفاده می‌کند. در سال ۲۰۱۹، بازیگر مرحوم لوک پری در یک « کت و شلوار سفارشی از جنس قارچ» که توسط یک شرکت نوبنیان به نام کویو طراحی شده‌بود، به خاک سپرده شد. این شرکت ادعا می‌کند که این کت و شلوار با استفاده از قارچ‌ها و دیگر میکرو ارگانیزم‌های ساخته شده‌است که به تجزیه و خنثی کردن سمومی کمک می‌کنند که در زمان مرگ، در بدن انسان ترشح می‌شوند.

اغلب روش‌های جایگزین، مبتنی بر تکنولوژی جدید نیستند؛ آن‌ها فقط منتظر پذیرش اجتماع برای رسیدن به جامعه هدف خود هستند. مثال دیگر هیدرولیز قلیایی است که شامل تبدیل بدن ترکیبات شیمیایی در طی یک فرآیند ۶ ساعته در یک اتاق تحت فشار است. این روش در تعدادی از ایالات آمریکا قانونی است و در مقایسه با روش‌های سنتی از آلاینده های کمتری استفاده می‌کند.

تبدیل قهوه به انرژی در تکنولوژی های آینده-min-min

تبدیل قهوه به انرژی در تکنولوژی های آینده

صنعت قهوه لندن سالانه بیش از ۲۰۰۰۰۰ تن زباله تولید می‌کند، اما ما با آن چه کار می‌کنیم؟

ایده بزرگ کارآفرین آرتور کی، استفاده از شرکت خود، بیلوبیی، برای تبدیل ۸۵ درصد از ضایعات قهوه به سوخت‌های زیستی برای گرمایش ساختمان ها  و حمل و نقل است.
این شرکت که هم اکنون بزرگ‌ترین بازیافت کننده ضایعات قهوه در جهان است، تفاله های قهوه را از  فروشگاه های زنجیره‌ ای بزرگ و رستوران‌ها و نیز کافی‌شاپ‌های کوچک‌تر جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را به کارخانه فرآوری خود در کمبریج شایر منتقل می‌کند. در آنجا، این تفاله‌ها قبل از استفاده برای تولید محصولاتی مانند پلت‌ها یا لاگ‌های سوخت زیستی، بیوپلاستیک‌ها یا طعم‌ دهنده ها، خشک و فرآوری می‌شوند. این تکنولوژی آینده میتواند تاثیر بسیاری بر کیفیت هوا و بر کیفیت صنایع بازیافتی باقی بگذارد.

میکرو سوزن ها برای تزریقات و آزمایش های بدون درد

 یکی دیگر از تکنولوژی های آینده این سوزن‌های کوچک هستند، که عمقی اندازه یک ورقه کاغذ و عرض یک موی انسان دارند و می‌توانند تزریق و آزمایش خون بدون درد را برای ما به ارمغان بیاورند. سوزن های میکروسکوپی بدون ایجاد مشکل در انتهای عصب ها به پوست نفوذ می‌کنند و می‌توانند به سرنگ‌ها و یا برچسب ها متصل شوند و یا حتی به شکل کرم مخلوط شوند.
این سوزن ها به ما این توانایی را می‌دهد  که آزمایش های خون در خانه انجام شود و به آزمایشگاه فرستاده شود که در آنجا آنالیز شوند. و از آنجا که استفاده از آن‌ها به تجهیزات گران‌قیمت یا سطوح بالای آموزش و آزمایش نیاز ندارد، این سوزن ها می‌تواند برای استفاده در مناطق محروم فرستاده شود که دسترسی مردم به خدمات درمانی نیز بیشتر شود.

ساخت محصولات شیمیایی با استفاده از انرژی خورشیدی

ساخت محصولات شیمیایی با استفاده از انرژی خورشیدی

ساخت بسیاری از مواد شیمیایی، مثل پلاستیک که ما به آن‌ها تکیه می‌کنیم نیازمند سوخت‌های فسیلی است. اما یک تکنولوژی جدید، وعده کاهش استفاده از سوخت های فسیلی را با استفاده از نور خورشید برای تبدیل دی‌اکسید کربن زائد به مواد شیمیایی مفید می‌دهد. پیشرفت‌های اخیر با کاتالیستهای فعال شده با نور خورشید مورد نیاز برای این فرآیند، گامی به سوی ایجاد پالایشگاه‌های «خورشیدی» برای تولید ترکیبات مفید از گاز زباله است، که می‌تواند به همه چیز از دارو و مواد شوینده گرفته تا کود و منسوجات تبدیل شود.

نورون‌های مصنوعی بر روی تراشه‌های سیلیکونی

نورون‌های مصنوعی بر روی تراشه‌های سیلیکونی

دانشمندان راهی برای اتصال نورون‌های مصنوعی به تراشه‌های سیلیکونی، تقلید نورون‌ها در سیستم عصبی ما و کپی کردن خواص الکتریکی آن‌ها پیدا کرده‌اند.

پروفسور آلن نوثارت، از دانشگاه باث که رهبری این پروژه را بر عهده داشت، گفت: «تا کنون نورون‌ها مانند جعبه‌های سیاه بوده‌اند، اما ما موفق به باز کردن جعبه سیاه و محتویات داخل آن شده‌ایم. کار ما تغییر الگو است، زیرا یک روش قوی را برای تکثیر ویژگی‌های الکتریکی نورون‌های واقعی با جزئیات دقیق فراهم میکند.
اما بسیار گسترده تر و پیچیده تر از آن است، زیرا نورون‌های ساخته ما تنها به ۱۴۰ نانو وات برق نیاز دارند. این یک میلیارد بار کمتر از برق مورد نیاز یک ریزپردازنده است، که در روش های دیگر برای ساخت نورون‌های مصنوعی مورد استفاده قرار گرفته‌است. محققان امیدوارند که این تکنولوژی ساخته شده  توسط آن‌ها بتواند در ایمپلنت های پزشکی برای درمان شرایطی مانند نارسایی قلبی و آلزایمر مورد استفاده قرار گیرد زیرا به انرژی بسیار کمی نیاز دارد.

فرودگاه برای هواپیماهای بدون سرنشین و تاکسی های هوایی

فرودگاه برای هواپیماهای بدون سرنشین و تاکسی های هوایی

شهرهای شلوغ ما نیاز شدیدی به خلوت شدن دارند و ممکن است برخلاف جاده‌ها که همیشه شلوغ هستند، از هوا این آسودگی خاطر به دست آورند. برنامه‌ کشور ها برای ساخت انواع متفاوتی از مراکز حمل و نقل، مثل هواپیماهای بدون سرنشین و تاکسی‌های هوایی الکتریکی در حال تبدیل شدن به واقعیت هست و اولین فرودگاه کنار شهری بودجه دولت بریتانیا را برای ساخت و توسعه دریافت کرده است.

این مرکز یک طرح آزمایشی است که برای اثبات طرح مفهومی شرکت ارائه دهنده این ایده ساخته شده است. هدف پشت این ایده، حذف تعداد بالایی از وانت های تحویل باز و ماشین های شخصی در جاده ها است، که آنها را با هواپیماهای کوچکی که توسط ایرباس و هیوندا طراحی شده جایگزین می‌کند که انسانها توسط آنها کارهای خود زا انجام دهند. این هواپیما های کوچک کاملا با ژنراتورهای هیدروژنی روشن می‌شوند و پرواز می‌کنند و آلودگی کمتری دارند.
زیرساخت شهرها برای اجرای این طرح مهم خواهد بود. سازمان‌هایی مانند سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال ایجاد جاده های هوایی هستند که ممکن است یک مرکز شهر را به یک فرودگاه یا مرکز خرید محلی متصل کنند. بدون این زیرساخت ها، اجرای چنین طرحی غیر ممکن خواهد بود.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.