[vc_row][vc_column][vc_column_text]ریوین R1T پیکاپ برقی آینده
نام Rivian (تلفظ صحیح: رِیویِن) را شاید خیلی کمتر شنیده باشید اما این شرکت با ارائه خودروهای الکتریکی در کلاس شاسی بلند، ون و پیکاپ توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند. ریوین R1T اولین پیکاپ الکتریکی تولید انبوه است که وارد بازار ایالات متحده آمریکا شد. R1T بدون در نظر گرفتن نیروی محرکه الکتریکی، هیچ شباهتی به هیچ پیکاپ دیگری که تا به حال رانده شده ندارد – اتاق آن چیزی شبیه به یک سدان اسپرت است. گمانه زنی شده است که خریداران این پیکاپ بسیار محافظه کار هستند، اما پس از اولین تجربه رنندگی در ریوین R1T ، چه در جاده معمولی و چه در جاده خاکی، این پیکاپ الکتریکی شما را شگفت زده خواهد کرد.
بیایید با طرح اولیه شروع کنیم. از لحاظ اندازه، ریوین R1T جایی بین یک وانت متوسط مانند شور کلرادو و یک نیمه تونر سنتی مانند فورد F-150 قرار دارد. شکل و تخت جمع و جور ریوین R1Tشبیه به پیکاپ های سبک مانند Honda Ridgeline وHyundai Santa Cruz است.
لوسید ایر دریم 2022؛ عصر جدید خودروی الکتریکی[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”6757″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]ریوین R1Tدارای سیستم چهار موتوره و چهار چرخ محرک با سیستم تعلیق باد قابل تنظیم در ارتفاع و هیدرولیک متصل به هم برای میرایی است. مانند بسیاری از خودروهای برقی، این موتور بسیار سریع است: دو موتور در هر محور 415 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو و 420 اسب و 672 نیوتن متر به عقب می رسانند و ریوین مدعی است 0-100 این ماشین 3.0 ثانیه است. هر چند این مورد هنوز بطور عملی تست نشده اما با محاسبات و پیش بینی های انجام شده، این عدد امکان پذیر است.
[irp]
یک موتور که هر چهار گوشه را فعال می کند به معنای چابکی فوق العاده در داخل یا خارج از جاده است. ریوین R1Tبا استفاده از هر چرخ به صورت مستقل، بردار گشتاور را در زمان واقعی ارائه می دهد و قدرت را دقیقاً به گوشه ای می رساند که در آن بدون تاخیر برای بستن کلاچ یا کوپلینگ های چسبناک به یکدیگر متصل می شود. پیکاپ برقی ریوین با ارائه تعداد زیادی حالت رانندگی و حالت های فرعی که ثابت می کند این پلتفرم چقدر قابل برنامه ریزی و سازگار است، از این مزیت کامل استفاده می کند.
حالت استاندارد رانندگی در جاده به طور مناسب All-Purpose نامیده می شود و اگر هرگز ریوین R1Tرا از این تنظیمات پیشفرض خارج نکرده اید، باز هم می بینید که بسیار سریع و مطمئن است. اگر نگران برد تخمینی 480 کیلومتری ریوین R1T هستید (بسته باتری 640 کیلومتری نیز در راه است)، ریوین R1T را می توان به دو چرخ متحرک تغییر داد (فقط چرخ های جلو قدرت میگیرند)، که باعث صرفه جویی در قدرت در حالت رانندگی میشود که آن را حالت Conserve می نامند.
فاصله از سطح زمین از 7.9 اینچ بسیار قابل استفاده شروع می شود و تا 14.4 افزایش می یابد ، دومی از 3.3 اینچ از تعداد پیکاپ به جیپ گلادیاتور روبیکن فراتر می رود. ریوین R1T همچنین دارای یک کمپرسور هوا است ، بنابراین می توانید لاستیک ها را برای آفرود به هوا بکشید ، زیرا می توانید به راحتی آنها را برای پیاده رو کردن به عقب برسانید.
گرچه وانتبارها یا اصطلاحاً خودروهای پیکآپ در آمریکا محبوبیت زیادی دارند، باز دور از انتظار بود که ریویان چنین پلتفرمی را برای نخستین محصول خود (یا به عبارت دقیقتر، یکی از دو محصول نخست خود) برگزیند. اما ریویان به انتخاب خود اعتقاد و بر آن اصرار دارد. هر دو محصول جدید این شرکت بزرگ و جادار هستند و فضای داخل و خارج آنها بسیار بهینه مدیریت شده است، اما این موضوع در وانت ریوین R1T بیشتر نمود یافته است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”6758″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]پیکاپ برقی R1T تا 5 سرنشین و حدود 5000 کیلوگرم بار با خود حمل میکند؛ و چون باتری و سامانه رانش برقی خودرو را در کف آن جاسازی کردهاند، فضای بیشتری برای حمل اسباب و اثاثیه سفر فراهم شده است. علاوه بر صندوق عقب ماشین، در صندوق جلو نیز 330 لیتر فضا برای حمل بار وجود دارد. همچنین بین اتاقک راننده و قسمت باربر وانت، فضایی تونلمانند با گنجایش 350 لیتر به چشم میخورد که برای حمل وسایلی به بزرگی کالسکه بچه، یا ساک حاوی تجهیزات کامل گلف کافی است. حتی در قسمت باربر نیز فضایی در نظر گرفته شده است که میتواند یک لاستیک زاپاس را در خود جای دهد.
[irp posts=”6691″ name=”Need For Speed Heat ؛ طلوع دوباره نید فور اسپید”]
در دیواره قسمت حمل بار، سه پورت USB-C و سه پریز 110 ولت تعبیه شده است تا برای شارژ و استفاده از وسایل برقی مشکلی نداشته باشید. این پورتها و پریزها برق خود را از باتری بزرگ خودرو میگیرند و حین حرکت خودرو نیز میتوانند وسایل برقی را شارژ کنند. یک دستگاه کمپرسور هوا نیز در دل خودرو جاسازی شده است تا در صورت نیاز، لاستیک دوچرخه یا دیگر وسایل بادی را بهوسیله آن باد کنید.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”6759″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]این وانت در سه مدل با سه نوع باتری متفاوت طراحی شده است که همگی به چهار موتور برقی (هر یک روی یک چرخ) مجهز هستند. پیشرفتهترین نسخه، باتری 180 کیلوواتی دارد (80 کیلووات بیش از پرظرفیتترین باتری تسلا) و با هر بار شارژ، خودرو را بیش از 640 کیلومتر راه میبرد. نسخه 135 کیلوواتی 482 کیلومتر راه میپیماید و نسخه 105 کیلوواتی با هر بار شارژ نیروی لازم برای پیمودن 370 کیلومتر راه را تامین میکند.
[irp posts=”6710″ name=”جرأت یا حقیقت؟ 5 بازی ترسناک که شما را به چالش میکشند!”]
حداکثر سرعت هر سه نسخه بیش از 200 کیلومتر بر ساعت است. باتری میانبرد متعلق به سریعترین خودرو است که میتواند طی 3 ثانیه از صفر تا حدود 100 کیلومتر (60 مایل) برساعت شتاب بگیرد. پرظرفیتترین مدل طی 3.2 ثانیه و ارزانترین مدل نیز طی 4.9 ثانیه به همین مقدار شتاب دست مییابد.
ریوین احتمالاً با این وانتبار برقی تقاضای آینده بازار را بهخوبی پیشبینی کرده و درست به هدف زده است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا چندی پیش از قصد شرکت متبوعش برای تولید وانتی برقی سخن گفته و این را مهیجترین ایده دانسته بود.
نسخه لانچ دارای باتری ۱۸۰ کیلو واتی با قدرت تولیدی ۷۵۰ اسب بخار است. نسخه ادونچر با باتری ۱۳۵ کیلو واتی ۷۰۰ اسب بخار و نسخه پایه با باتری ۱۰۵ کیلو واتی ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. شعاع پیمایش با شارژ کامل برای نسخه پایه ۳۰۰ کیلومتر، برای نسخه ادونچر ۴۸۳ و برای نسخه لانچ ۶۴۰ کیلومتر است. پیکاپ R1T ظرفیت تحمل بار ۸۰۰ کیلوگرم را دارد و می تواند تا ۵۰۰۰ کیلوگرم دیگر را نیز یدک بکشد. علاوه بر این، این وانت برقی قابلیت حرکت تا عمق یک متری آب را نیز دارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”6760″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]محصولات ریوین هم اکنون در آمریکا و کانادا پیش فروش شده اند. قیمت خودرو شاسی بلند R1S برای نسخه پایه ۷۰ هزار دلار، برای نسخه ادونچر ۷۷/۵۰۰ هزار دلار و برای نسخه لانچ، در حدود ۸۵ هزار دلار است. نسخه پایه R1T نیز ۶۷/۵۰۰ هزار دلار، نسخه ادونچر و لانچ نیز بیش از ۷۵ هزار دلار قیمت خواهد داشت. شاید بتوان گفت که وانت ریوین R1T برای جلب توجه بازار موقعیت بهتری دارد، زیرا در حال حاضر تقریباً بیرقیب است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]