سئو یا بهینه سازی سایت یکی از مهمترین فعالیتهایی است که برای دیده شدن در فضای اینترنت لازم است. سئو به معنای بهینه سازی براساس الگوریتمهای موتورهای جستجو است؛ همانطور که میدانید بیشتر ورودی سایتها توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو ایجاد میشود. پس ما برای هرچه بهتر دیده شدن محصولات یا خدماتمان در وبسایتمان، نیاز داریم که سایت خود را به جهت کسب رتبه های بالاتر بهینه نماییم.
سئو را نباید یک کمیت کمی در نظر گرفت و باید به آن با دید کیفی نگریست. این بدان معناست که ما برای بهینه کردن یک سایت نیاز داریم که علاوه بر رعایت اصول طراحی سایت و ایجاد رابط کاربری مناسب به تجربه کاربران در ارتباط و تعامل با سایت اهیمت ویژه ای بدهیم. امروزه سئو را میتوان بهینه تر کردن تجربه کاربران (UX) دانست.
سئو فرایندی است شامل هزینه و زمانبر که البته میتوان با کاربردن ترفندهایی این روند را ارزانتر و کوتاهتر انجام داد. متخصصین راش وب میتوانند سایت شما را بر پایه اصول سئو و طراحی سایت، طراحی کرده و آن را بهینه کنند.
بطور کلی سئو یک سایت متشکل از سه فرایند: سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی است که هر سه این فرایندها باید برنامه ریزی شده و بصورت مداوم مورد توجه قرار گیرند. البته هر سه این فرایندها قابل یادگیری بوده و میتوان در آن ها متخصص شد. اما موارد بسیاری وجود دارد که ممکن است از دید شما پنهان بماند چرا که سئو بیش از آنکه با آموزش فراگرفته شود، یک امر تجربی است و باید با آزمایش، مشاهده و تمرین بر آن مسلط شد.
روند انجام پروژه سئو در راش وب
- طراحی سایت
اگر تا کنون برای معرفی کسب و کارتان سایت نداشته اید هیچ جای نگرانی نیست. ما میتوانیم سایتی با توجه به سلیقه و نیاز شما را به بهینه ترین شکل طراحی کنیم. تیم طراحان ما میتوانند هر سایتی را با سیستم مدیریت محتوای وردپرس بصورت اختصاصی یا با استفاده از قالب های مطرح دنیا طراحی نمایند.
- سئو سایت
در فاز بهینه سازی و سئو هر آنچه ما انجام میدهیم در فعالیت های کلاه سفید خلاصه میگردد و تماما از فعالیت های کلاه سیاه دوری میجوییم. به فعالیت هایی که ربات گونه بوده و موجب جریمه سایت میگردند در اصطلاح فعالیت های کلاه سیاه میگویند و به هر آنچه در این زمره قرار نمیگیرد فعالیت کلاه سفید.
بطور مثال تولید محتوا، لینک سازی صحیح و با برنامه ریزی، بهینه سازی کدهای سایت به جهت افزایش سرعت سایت، بهینه سازی تصاویر بهینه سازی تگ ها و هدینگ ها از فعالیت های سئو کلاه سفید محسوب میگردند.
سئو تکنیکال
هر سایتی که از فاز طراحی خارج میشود باید در این مرحله مورد آزمون قرار گیرد و در صورت نیاز اصلاح یا بهینه گردد، موارد زیر همه زیر مجموعه سئو تکنیکال هستند.
سئو داخلی
یکی از اصول بهینه سازی سایت سئو داخلی است که باید به آن بسیار توجه شود. چرا که امروزه بیشتر امتیاز برای سایتی است که به تجربه کاربران اهمیت دهد. در سئو داخلی سایت نکته مهم نحوه تعامل کاربران با سایت شماست.
در اینجا رعایت مواردی چون تگهای Html ، هدینگ ها و تصاویراز نکات مهم است چرا که به موتورهای جستجو درک بهتری از سایت شما میدهد.
سئو خارجی
در اینجا باید به ساخت و خرید بک لینک بسیار توجه کرد چرا که مهم ترین نیاز یک سایت لینک های ورودی آن است. اما سئو خارجی تنها به ساخت بک لینک ختم نمیشود و منظور کلی تر آن هر چیزی است که از فضای اینترنت برای ما ایجاد ورودی میکند.
- تولید محتوا
تولید محتوا بر پایه اصول سئو از نیازهای اصلی یک سایت است. هر سایت با توجه به خدماتی که ارائه میدهد باید صفحات مرتبط و مناسبی برای کاربران طراحی نماید.
تولید محتوای اختصاصی در مورد خدمات یا محصولات و برای وبلاگ هر سایت لازم است و بطور مداوم باید انجام شود. شما میتوانید سفارش تولید محتوا را به راش وب واگذار نمایید.
سئو چیست؟
سئو به معنای بهینه سازی سایت به جهت کسب رتبه بهتر در نتایج موتورهای جستجو است. اما نکته مهم اینجاست که ما چگونه میتوانیم از سئو به عنوان اهرمی مناسب به جهت ایجاد ورودی، فروش بیشتر و یا عقد قراردادهای کاری بیشتر استفاده نماییم.
سئو سایت چطور به کسب و کار کمک میکند؟
سئو میتواند با ایجاد ورودی منجر به افزایش نرخ تبدیل شود. امروزه کاربران اینترنت تقریبا هر چیزی را جستجو میکنند. ما میتوانیم با ایجاد یک پایگاه آنلاین برای کسب و کارمان آن را به کاربران روزافزون اینترنت معرفی کنیم.
فرض کنید که شما انواع کمد لباس میفروشید، آیا ترجیح میدهید که روی بیلبوردهای یک اتوبان تبلیغ کنید یا برای جلب نظر کسانی که روزانه عبارات مرتبط با خرید یک کمد مناسب برای منزلشان را جستجو میکنند؟
یک بیلیورد نمیتواند نظر همه را به خود جلب کند و یا روی همه تاثیری یکسان بگذارد. اما میتوان حداقل مطمئن بود که کسانی که عبارت کمد لباس را جستجو کرده اند ممکن است به دنبال خرید آن نیز باشند.
مردم همواره دارند مطالب مرتبط با کسب و کار شما را جستجو میکنند. حتما باید به این موضوع توجه ویژه ای شود، چرا که فرصتی این چنینی در کمتر جایی یافت میشود.
دقیقا چه باید کرد تا بتوان ترافیک ورودی یک سایت را افزایش داد؟
ابتدا لازم است بدانیم که قرار است کاربران سایت ما در لحظه ورود به صفحات با چه چیزی مواجه شوند، باید در نظر داشته باشیم که بالا بردن تعامل کاربران یکی از اصلی ترین معیارهای سئو است. البته ساختار هر صفحه باید طوری باشد که بتواند ضمن نگه داشتن ورودی در سایت آنرا تبدیل به مشتری کند.
گوگل اصلی ترین موتور جستجو در فضای اینترنت است. پس اگر ما سایت را صرفا برای الگوریتم های گوگل بهینه کنیم، خیالمان از باقی ماجرا راحت میشود. البته الگوریتم های موتورهای جستجو معمولا اصول یکسانی داشته و در بسیاری از موارد مشترک هستند.
مهم نیست که از چه موتور جستجویی صحبت میکنیم، همه آن ها به شکل سالیانه دستخوش تغییر میشوند و الگوریتم هایشان را بطور مداوم به روز میکنند. بطوری که ممکن است فاکتوری که تا دیروز هیچ اهمیتی نداشته از امروز به یکی از معیارهای اصلی تبدیل میشود.
گوگل به دنبال آن است که با این تغییرات اساسی به بهترین جواب ممکن در پاسخ به یک جستجو برسد، پس ما باید بهترین جواب را ارائه کنیم. محتوا اساس طراحی سایت است باید اصول نگارش یک محتوای مناسب را بدانیم و آن را بر پایه اصول سئو تهیه کنیم.
همانطور که گفتیم سئو شامل سه مرحله سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی است، در ادامه به توضیح این سه مورد میپردازیم
شما میتوانید برای انجام پروژه سئو به راش وب مراجعه کنید، راش وب با نمونه کارهای زیاد در این حوزه میتواند چاره کار شما باشد.