موریانههای فرهنگی سراغ سوء استفاده جنسی از کودکان میروند
مدت هاست که به دنبال صفحه گوشی هستند و به دنبال یک پیام یا تماس می گردند. ترس از پذیرفته نشدن فرزندش در آژانس مدلینگ خانواده را نگران کرده است. او آرزو می کند ژست و زبانهای شیرین شاهزاده کوچک او زیر یک ذره بین رشد کند. ما سوپرمدل های تبلیغاتی را برای شرکت ها و مجلات لباس کودکان می نویسیم ، اما آنها را بردگان کوچک می نامیم. غم و اندوه زیر رژگونه رنگارنگ و لبخند نمادین کودک احساس می شود. والدین متن پایان بازی را نوشتند. اما تفاوت بین انتشار اثر و پشت صحنه از زمین به آسمان هفتم است. مادر فکر می کند شکوه معروف شدن آخرین چتر است؛ اما سوراخ های چتر نجات دیده نادیده است!
آینده ای سوراخ / سوء استفاده جنسی از کودکان
دکتر تقی ابوطالبی احمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و روانشناس تربیتی میگوید:« تربیت ایجاد توانایی نیست، بلکه فرصت لازم برای بروز توانایی و استعدادها است. کودکان در خانواده فرزند، در مدرسه فراگیر و در اجتماع شهروند هستند. اطلاعات زود هنگام، دیر هنگام و نشان دادن مسیر انحرافی، زمینههای نفوذ فرهنگی از طریق ابزارهای تبلیغاتی را فراهم کرده است. در کانون اصلاح رفتار که به تعبیری زندان کودکان است، کودکان به علت نداشتن الگو موثر در خانواده تحت مراقبت میباشند. الگوسازان داخلی مدلینگ محرک چنین مسیری هستند.»
قبل از اینستاگرام میان وعده نخورید!
مارک های معروف جهان مانند دولچه، گابانا، سالواتوره، فرراگامو و غیره آنها قدرت خود را با طراحی و مجموعه هایی برای کودکان نشان می دهند ، به همین دلیل این مسابقه مورد توجه عموم و خریداران قرار گرفته است. این امر باعث شده است تا آژانس های مدل سازی مدل های کودک و نوجوان را در کنار بزرگسالان تشکیل دهند که سرمایه خوبی برای آنها است.
دکتر احسان شاه قاسمی ، عضو دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران ، می گوید: «در سیستم سرمایه داری ، نیازها و هزینه های جدید انسان را تشنه پول می کند. مراقبت شایان گسترش این بیماری را دنبال می کند. کودکان این مدل به صورت نقاشی شده در مرکز توجه قرار دارند. آنچه اکنون شاهد آن هستیم جنایات جدی و خشونت علیه کودکان است. کلت سیاه براق به آینده کودکان اشاره می کند. صنعت مدل سازی ذاتاً بدنبال پول است و صحبت کردن برای جلوگیری از آسیب کاری بی فایده است. قانونگذاری موثر و اصلاح رویکرد مخاطبان جامعه دو مؤلفه اساسی است. اما بسیاری با دور زدن قانون از چنین اقداماتی جلوگیری می کنند. تن فروشی در بعضی از کشورها ممنوع است ، اما شرکت ها با ارائه تمام خدمات صریح جنسی قانون را دور می زنند. “این جایی است که تأثیرگذاری بر مخاطبان فراتر از قانون است.”
قانون طلایی پروپاگاندا
در تبلیغات عموماً از هنرهایی مانند فیلمبرداری ، موسیقی ، دانش جامعه شناسی ، روانشناسی و انسان شناسی استفاده می شود تا مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد. یکی از فنون تبلیغاتی در تبلیغات تجاری ، قانون طلایی پروپاگاندا کن است. این قانون از پوسترها و تصاویر افراد مشهور برای انتقال پیام استفاده می کند ، نه فقط در مورد آنها. به عنوان مثال برای تمرکز احساسات و عواطف خود از تصاویر پر زرق و برق استفاده کنید که بیشتر مربوط به مخاطب است. در صنعت تبلیغات ادوارد برنیس آمده است که ذهن ما شکل گرفته است. سلیقه ما شکل گرفته است. امروزه هر عملی که از اهمیت اجتماعی برخوردار باشد باید به کمک تبلیغات انجام شود. تجارت برای افزایش بازار و سودآوری بر زیبایی شناسی تأکید دارد.
موریانه ها فرهنگ
مدل سازی و نمایش زنده لباس در ایران غیرقانونی و مورد تایید نیست و میزبانی هر رویداد مد به مجوزهای قانونی احتیاج دارد. هر روز تعداد تماس ها در مجلات ، روزنامه ها و فضای مجازی افزایش می یابد. سهل انگاری نهادهای مسئول کمین فرهنگ مانند موریانه ای بر زندگی خانواده های ایرانی فرهنگA و اسلامی افتاده است و فرهنگA و ارزش های جامعه تغییر کرده است. تغییر شکل ناشی از ناآگاهی و تقلید کورکورانه از سایر فرهنگ ها. دنیای کودکان صادقانه تر از بزرگسالان است و آنها برنامه های بزرگسالان را نمی دانند.
رهبران برنامه لباس می خواهند از کودکان برای دور زدن قوانین و قوانین شرعی و مقابله با احساسات استفاده کنند. در واقع با سوء استفاده جنسی از کودکان آنها هر لباس را روی بدن کودک قرار می دهند و از آنجا که کودک است ، نمایش آن مشکلی ندارد. در این برنامه کودکان برای انجام تکالیف مسن تر از سن خود هستند. درست است که باز نگه داشتن چشم و گوش قسمت مهمی از سوار شدن به یکی از این قطارهای مدل سازی کودک است. در این بمباران اطلاعات ، دست ها و پاهای اندیشه در تابوت کوچک اینستاگرام و فضای مجازی قطع شده است. نگذارید آینده کودکان به دریایی از خون تبدیل شود.
پایان