اخبارجدیدترین

در برخورد اول، ابزارهای جدید همیشه کمی عجیب و غریب هستند، مهم نیست که در نهایت چقدر مفید و قابل استفاده باشند. در نظر داشته باشید که تنها چند سال پیش، بیرون کشیدن یک گوشی هوشمند از جیب، باعث جذب نگاه های عجیب زیادی می‌شد. در حال حاضر، هیچ چیز معمول‌تر داشتن یک تلفن هوشمند نیست زیرا که تلفن‌های همراه تبدیل به یک ابزار عملی برای همه چیز شده‌اند، از تماس با دوستان گرفته تا درخواست تاکسی. با این حال، برای هر تکنولوژی که امروزه فراگیر شده است، ده ها اختراع وجود دارد که هرگز مراحل اولیه تست را نیز طی نکرده. امروز در خبرگزاری دانشجو اینترنشنال، در نظر داریم که شمارو با برخی از عجیب ترین تکنولوژی های جهان آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

۱_ کوبو

کوبر عجیب ترین تکنولوژی های جهان

اگر با تنها بودن در زمان کووید۱۹ مشکل دارید، داشتن یک حیوان خانگی می‌تواند به شما کمک کند. اما اگر شما در موقعیتی نیستید که از یک حیوان زنده مراقبت کنید، این ربات می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. کوبو که هدف طراحی آن آوردن شادی برای شما همانند یک حیوان خانگی است، سر ندارد اما یک دم دارد که در پاسخ به محبت شما تکان می‌خورد. کوبو یکی از عجیب ترین تکونولوژی های جهان است که برای حل مشکلات روحی انسان ها ساخته شده است.

۲_ماشین حساب ساعتی

ماشین حساب ساعتی

آیا هیچ ابزاری خسته کننده تر از ساعتی که یک ماشین حساب است وجود دارد؟ این ابزار در زمان عرضه همانند یک نشان افتخار، وسیله ای جذاب برای جوانان، و به نوعی قدمی  برای ساخت ساعت های هوشمند امروزی بود. البته، مانند بسیاری از ابزارهای دیگر، گوشی‌های هوشمند و گجت های امروزی، این تکنولوژی نیز کاملا سلیقه ای بود و شباهتی بسیار به کنترل تلویزیون داشت.

۳_مزاج سنج یکی از عجیب ترین تکنولوژی های جهان

مزاج سنج

در حالی که ( حلقه‌های خلق و خوی ) سال‌ها وجود داشته‌اند، اما هدف (مزاج سنج) این است که کاری بیش از این انجام دهد و به سادگی نشان دهد شما چه احساسی دارید و به شما در مدیریت آن احساسات نیز کمک کند. مزاج سنگ، سیگنال‌های سیستم عصبی را اندازه‌گیری می‌کند تا بینشی نسبت به وضعیت ذهنی پوشنده خود فراهم کند. این حلقه به یک اپلیکیشن گوشی هوشمند متصل می‌شود، که شرکت ادعا می‌کند می‌تواند شدت احساسات یک شخص را در زمان واقعی نشان دهد. با این حال، سوال این است که: چرا کسی باید به وسیله ای نیاز داشته باشد که به او بگوید در چه حالت روحی قرار دارد؟

۴_تیله های موسیقی ساز

تیله های موسیقی ساز

این تکنولوژی زندگی فردی را تغییر نمی‌دهد، اما یک شاهکار از نظر موسیقیایی است. یک ماشین چوبی غول‌پیکر که با استفاده از ۲۰۰۰ تیله موسیقی پخش می‌کند. این تکنولوژی باید به طور کامل دیده شود و شنیده شود تا فرد لذت ببرد.

۵_سیبین، حذف آلودگی دریایی

۵_سیبین، حذف آلودگی دریایی از عجیب ترین تکنولوژی های جهان

آلودگی اقیانوس‌ها با زباله‌های پلاستیکی یک مشکل در حال رشد است. سیبین یکی از عجیب ترین تکنولوژی های جهان است که با هدف مبارزه با آلودگی دریاها و اقیانوس ها طراحی شده است. این قطعه ساده از تکنولوژی مثل فاضلاب عمل می‌کند، اما زباله ها پلاستیکی را جمع‌آوری می‌کند. سیبین مشابه سیستم‌های دیگر است که برای پوشش قسمت‌های بزرگ‌تر اقیانوس و حذف ضایعات آن توسعه داده شده‌اند اما این تکنولوژی در مقیاس بسیار کوچک تر عمل میکند.

۶_شنیدن متن به وسیله لمس آن

مطمئن نیستید که چطور یک کلمه رو تلفظ کنید؟  آیا به ترجمه نیاز دارید؟ باید بیشتر در مورد یک عبارت در یک صفحه بدانید؟ ما ابزار مناسب برای این کار‌ها را یه شما معرفی می‌کنیم.

این تکنولوژی در واقع به چند سال پیش باز می‌گردد. این گجت، با حس لامسه جملات را درک می‌کند و  متن کلمات را برای شما می‌خواند در حالی که شما انگشت خود را بر روی کلمات یک کتاب حرکت می‌دهید. همچنین این وسیله می‌تواند زندگی را برای افراد دارای نقص بینایی نیز بهبود بخشد.

۷_ پانر، پهباد قابل خوردن

عجیب ترین تکنولوژی های جهان - پهباد قابل خوردن

هیچ نوع تکنولوژی بشر دوستانه ای بهتر از تکنولوژی سازگار با محیط زیست وجود ندارد. این تکنولوژی ها هم از آسیب به طبیعت جولوگیری می کنند و هم به افرادی که به آنها نیاز دارد کمک می‌کنند. تکنولوژی های مختلفی برای کمک به مردم در مناطقی که تحت‌تاثیر بلایای طبیعی مانند سونامی‏ قرار گرفته اند به کار گرفته شده‌است، اما پانر یکی از جالب‌ترین آنهاست.

پانر یک پهباد ارزان‌قیمت است که برای رسیدن به مناطقی که معمولا جاده‌ها در آنها مسدود یا غیرقابل عبور هستند طراحی شده‌است. این پهباد ها نه تنها قادر به ارائه منابع حیاتی هستند بلکه قادر به پر کردن بال‌های خود با غذا برای تامین غذای افراد نیازمند نیز هستند. بال های این پهپاد، می‌تواند برای هیزم تجزیه شود و مورد استفاده قرار گیرد، درحالی که از بدنه آن میتوان به عنوان پوشش و پناهگاه استفاده کرد.

۸_عینکی که به افراد کور رنگ کمک میکند رنگ ها را ببینند

عینک کوررنگی

کور رنگی یکی از مشکلاتی است که بر ۱ نفر از ۱۲ مرد و ۱ نفر از ۲۰۰ زن به وجود می‌آید، تقریبا ۳ میلیون نفر در بریتانیا و میلیون ها نفر در سراسر دنیا کور رنگی دارند.  این وضعیت از نحوه واکنش سلول‌های مخروطی شبکیه به نور و نحوه تفسیر اطلاعات از سوی مغز ناشی می‌شود. معمولا، این امر به دلیل داشتن یک پاسخ همپوشانی به سبک‌ ترین رنگ‌ها است که تمایز بین رنگ‌ها را دشوار می‌سازد. یک راه‌حل ساده  برای حل این مشکل بعد از یک دهه تحقیق و آزمایش به شکل عینک‌های آفتابی انکروما معرفی شد. این شیشه‌ها لنزهایی دارند که به طور انتخابی طول‌موج‌های خاص نور را برای مقابله با مشکل همپوشانی حذف می‌کنند. بنابراین، به افراد اجازه می‌دهند تا رنگ‌ها را ببینند تا همانند افراد معمولی توانایی درک زیبایی و رنگارنگی جهان را داشته باشند.

۹_عینک‌های واقعیت تقویت‌شده که به افراد کم بینا کمک می‌کنند تا ببینند

عینک واقعیت تقویت شده از عجیب ترین تکنولوژی های جهان

اینها عینک های واقعیت تقویت‌شده هستند که برای کمک به افراد دارای نقص بینایی طراحی شده‌اند تا چیزهایی که هرگز ندیده بودند را ببینند. محققان در دانشگاه آکسفورد بر روی توسعه این عینک هوشمند کار کردند. این عینک‌ها با دادن اطلاعات محیط اطراف به افرادی که دید کمی دارند، به آنها کمک می‌کنند که کارهای روزمره خود را انجام دهند. این تکنولوژی در اصل به  این افراد این امکان را می‌دهد که دید بهتری نسبت به دنیا داشته باشند و به آن‌ها کمک می‌کند تا زندگی خود را به بهترین شکل ممکن ادامه دهند. امید است که این عینک هوشمند به خوبی به تغییر زندگی بسیاری از افراد در آینده کمک کند.

۱۰_ کپسول آتش‌نشانی صوتی از عجیب ترین تکنولوژی های جهان

یکی دیگر از عجیب ترین تکنولوژی های جهان کپسول آتش نشانی صوتی است. در سال ۲۰۱۷، محققان دانشگاه جورج میسون در حال آزمایش تکنولوژی‌های جدید برای مقابله با آتش‌سوزی بودند. آن‌ها کشف کردند که صداهای دارای فرکانس درست، یعنی صدای بم سنگین، می‌توانند در هنگام آتش‌سوزی به خوبی آتش را خاموش کنند. در آینده، این فن‌آوری می‌تواند توسط آتش‌نشان‌ها برای جلوگیری از هدر رفتن آب به هنگام نجات جان انسان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

۱۱_ جاده‌های دارای پنل خورشیدی و جاده‌های گرم

جاده های دارای پنل خورشیدی

برخی از دانشمندان ایده جایگزین کردن جاده های استاندارد و معمولی با پنل های خورشیدی فوتوولتاییک که در بافت شیشه دار قرار دارند را مطرح کرده‌اند.  این ایده در چندین کشور از جمله ایالات‌متحده و فرانسه مورد آزمایش قرار گرفته‌است. این ایده با هدف کمک به تولید برق برای شبکه ملی و همچنین ایجاد جاده‌های امن برای رانندگان انجام شده‌است. این پنل‌ها دارای بافت و حرارت هستند و مانع ازبروز مشکلات مربوط به یخ و برف در ماه‌های سردتر سال می‌شوند. این امر به لحاظ نظری جاده‌ها را هم سازگار تر با محیط زیست و هم امن‌تر می‌کند.

۱۲_ پهپاد های آمبولانس

این پهباد برای رساندن یک سیستم دفیبریلاتور به قربانیان حمله قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف از ساخت این پهباد این است که می‌تواند به سرعت به افراد نیازمند برسد و تجهیزات را تحویل دهد، سپس خلبان پهباد می‌تواند با استفاده از این تکنولوژی نجاتبخش با افراد حاضر در صحنه صحبت کند و آنها را هدایت کند.

پیشنهاد مطلب مطالعه در سایت: تکنولوژی های آینده و ۱۲ تکنولوژی که آینده را تغییر خواهد داد

۱۳_ هدفون های مترجم

هدفون های بی سیم پیکسل شرکت گوگل، با استفاده از برنامه مترجم شرکت گوگل، ترجمه همزمان زبان های مختلف را انجام می‌دهد. این اختراع می‌تواند موانع زبانی را از بین ببرد و مسافرت و تجارت با فرهنگ‌های دیگر را بسیار آسان‌تر کند. با این هدفون ها، یک نفر می‌تواند جلوی شما بایستد و به زبان فرانسه صحبت کند، و هدفون ها  ترجمه انگلیسی سخنان او را به شما خواهند گفت. سپس می‌توانید گوش راست خود را به پایین فشار دهید و به زبان انگلیسی صحبت کنید، و گوشی شما ترجمه فرانسوی را از بلندگوی خود اعلام می‌کند  تا طرف مقابل بتواند بشنود. این هدفون ها می‌توانند ۴۰ زبان مختلف را ترجمه کنند!

۱۴_واکسن چاپ شده به شکل برچسب

تیمی از دانشگاه استنفورد و دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل یک قطعه واکسن چاپ‌شده سه‌بعدی ساخته‌اند که می‌گویند ده برابر بیشتر از واکسن وارد شده به یک عضله بازو با سوزن ایمنی ایجاد می‌کند. بدیهی است که مزایای بسیار دیگری نیز دارد. این کار می‌تواند توسط خود فرد انجام شود و یک جایگزین عالی برای کسانی است که از سوزن نفرت دارند.

۱۵_گیاهانی با قابلیت درخشش در تاریکی از عجیب ترین تکنولوژی های جهان

گیاهانی با قابلیت درخشش در تاریکی

تیمی از مهندسان در دانشگاه ام.ای.تی  بر روی ساخت گیاهان درخشان برای جایگزینی چراغ‌های خیابانی و دیگر چراغ‌های شبانه در شهرهای سراسر جهان کار کرده‌اند. هدف در اینجا ایجاد یک منبع نورپردازی غیرفعال است تا به کاهش آلودگی نور و تاثیر روشنایی غیر طبیعی شب بر چرخه‌های خواب انسان و حیوانات کمک کند. این اختراع یکی از عجیب ترین تکنولوژی های جهان است که شاید در آینده نزدیک جایگزین چراغ های خیابان ها در سرتاسر شود.

۱۶_میکروبات‌های پلاستیک خور

ضایعات پلاستیکی یک مشکل جدی است. این پدیده باعث ایجاد انواع مشکلات برای محیط‌زیست ما و حیات دریایی می‌شود و راه خود را به سمت اقیانوس‌ها باز می‌کند. در حال حاضر محققان دانشگاه شیمی و فن‌آوری در پراگ، مطالعه‌ای را با استفاده از میکروبات‌های خود پیشران که برای پاک‌سازی زباله طراحی شده‌اند، آغاز کرده‌اند. گفته می‌شود که این ربات‌ها به اندازه یک سلول خونی قرمز هستند و می‌توانند از انرژی خورشیدی برای حرکت استفاده کنند در حالی که میکروپلاستیک ها را نیز نابود می‌کنند. در این عکس شما می‌توانید ربات‌ها را ببینید. میکروربات‌ها به عنوان نقاط آبی دیده می‌شوند. آن‌ها از نور مرئی برای شکستن پلاستیک‌های خطرناک و تمیز کردن محیط‌زیست استفاده می‌کنند.

۱۷_ پنل های شیشه‌ای خورشیدی

پنل شیشه ای خورشیدی

پنل های خورشیدی عالی هستند، اما چه میشود اگر پنجره های خانه ها بتوانند انرژی تولید کنند؟ این هدف محققان دانشگاه میشیگان است که بر روی مواد شفاف پنجره که می‌توانند انرژی تولید کنند کار می‌کنند. با نصب  این شیشه، محققان گفته اند که ایالات‌متحده می‌تواند ۴۰ درصد از برق خود را از این پنجره‌ها تولید کند.

۱۸_ سگ‌های ربات راهنما

 یکی از عجیب ترین تکنولوژی های جهان توسط دانشمندانی که بر روی ترکیبی از تکنولوژی روباتیک و هوش مصنوعی با هدف جایگزینی سگ‌های راهنما با ربات‌های هوشمند کار می‌کنند، ساخته شده‌است. این ربات‌ها می‌توانند به هدایت افراد دارای نقص بینایی در اطراف موانع در دنیای واقعی کمک کنند و به آن‌ها کمک کنند تا با خیال راحت به این سو و آن سو بروند. سگ‌های راهنمای ربات نیازی به آموزش گران‌قیمت و یا مراقبت منظم مثل یک سگ معمولی ندارند، اگر چه آن‌ها به اندازه سگ‌ها بامزه و نیستند.

۱۹_ جاده‌های شب تاب

جاده شب تاب

در سنگاپور، امنیت عابران پیاده از طریق استفاده از مسیرهای روشن در تاریکی بهبود پیدا کرده است. این مناطق با استفاده از ترکیبی از مواد شامل شن و ماسه، چمن، بتن و مواد معدنی جاذب اشعه فرابنفش غیر سمی ایجاد می‌شوند. نتیجه مسیری است که نور را در طول روز جذب می‌کند و از اشعه فرابنفش برای انتشار یک تابش ایمن در شب استفاده می‌کند. این جاده ها یکی از جدید ترین و عجیب ترین تکنولوژی های جهان در دنیای امروزه هستند که می‌توانند شکل و شمایل شهر ها را برای همیشه تغییر دهند.

۲۰_ هدبند خواب هوشمند فیلیپس

۲۰_هدبند خواب هوشمند فیلیپس

اگر با خواب خود مشکل دارید، ممکن است این گجت هوشمند پوشیدنی فیلیپس راه حل شما برای مشکل خود باشد. این ابزار برای بهبود کیفیت خواب با پخش صداهای دارای تن آرام طراحی شده‌است تا به شما کمک کند خواب شب خوبی داشته باشید.  ادعا می‌شود که این ابزار، که به یک برنامه  از طریق وای فای و بلوتوث متصل می‌شود و می‌تواند از طریق یو اس بی شارژ شود، انرژی را در همان زمان خواب افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که شما احساس خستگی کمتری در طول روز داشته باشید.

۲۱_ فلاس تایم

۲۱_فلاس تایم از عجیب ترین تکنولوژی های جهان

این اختراع یکی از عجیب ترین تکنولوژی ها در جهان است که به دیوار یا آیینه دستشویی متصل میشود و زمانی که به آن ضربه بزنید، ۱۸ اینج نخ دندان را بیرون می‌دهد. هدف این است که این وسیله شما را عادت دهد که هر روز نخ دندان استفاده کنید، که با توجه به این که هر وقت به دستشویی می‌روید، یک دستگاه پخش کننده نخ دندان دارید که به صورت شما خیره می‌شود، کاملا امکان پذیر به نظر می‌رسد. هرچند که این اختراع عجیب و احمقانه به نظر می‌رسد، شرکت سازنده تعداد زیادی از این دستگاه را به خاطر تشویق کودکان به نخ دندان کردن به فروش رسانده است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.