اخبارجدیدترین

بررسی کامل بازی کال آف دیوتی موبایل

معرفی بازی کال آف دیوتی موبایل

کال آف دیوتی : موبایل، که قبلاً به نام کال آف دیوتی : افسانه های جنگ شناخت میشد، ‏یک بازی تیراندازی اول شخص است که اولین بار در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۸ برای سیستم‌های اندروید تنها در استرالیا به صورت رایگان منتشر شد.  روز ۱۸ مارس ۲۰۱۹، اکتیویژن رسما این بازی را معرفی کرد که در حال حاضر با نام کال آف دیوتی موبایل شناخته می‌شود. این  بازی در اول اکتبر ۲۰۱۹ در سراسر جهان منتشر شد. در زمان انتشار، این بازی در بلژیک، سرزمین اصلی  سازنده یعنی چین و ویتنام در دسترس نبود. در ۲۰ آوریل ۲۰۲۰ این بازی در ویتنام و ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ در چین منتشر شد.

این بازی به رکورد ۳۵ میلیون دانلود در فروشگاه اپل و گوگل پلی در سه روز اول انتشار خود در سراسر جهان رسید  و در طول هفته اول به رکورد  ۱۰۰ میلیون بار دانلود دست پیدا کرد و تا می ۲۰۲۱، این بازی از ۵۰۰ میلیون دانلود پیشی گرفت و بیش از ۱ میلیارد دلار ثروت تولید کرد.

 می توان آن را تا حدی به عنوان یک جانشین برای کال آف دیوتی آنلاین در نظر گرفت به دلیل اینکه هسته اصلی گیم پلی همچنین چندین اسلحه ها با ویژگی های دیگر از بازی قبلی الهام گرفته شده است.

همه چیز درباره کال آف دیوتی موبایل

حالت مولتی پلیر

مولتی پلیر کال آف دیوتی موبایل، یک سبک بازی کلاسیک  را به نمایش می‌گذارد که طرفداران عاشق آن شده‌اند، و همچنین تمام سلاح‌های مورد علاقه هواداران از تمامی نسخه های مختلف بازی را داراست. این بازی شامل  مقدار رو به رشدی از نقشه‌های مختلف نسخه های متفاوت بازی است از جمله: Hijacked , Nuketown , Crash , Takeoff , Crossfire , Summit , Standoff , Raid , Killhouse and Firing Range .  با انتشار به روز رسانی های جدید، نقشه‌های بیشتری اضافه می‌شوند.

همچنین در قسمت مولتی پلیر بازی شما قابلیت بازی کردن در قسمت رنک و غیر رنک را نیز دارید. رنک تنها شامل ۴ حالت است: شکست تیم، ادغام، هاردپوینت، جستجو و تخریب. رنک تنها شامل ۴ حالت است: تیم دث مچ ،  سلطه یا دامینیشن، هاردپوینت و جستجو و تخریب. غیر رنک را می توان در هر حالت موجود و هر نقشه در دسترس در هر زمان که بخواهید بازی کنید.

همانند نسخه های دیگر بازی کال آف دیوتی، همه بازیکنان دارای نوارهای سلامتی در بالای سر خود و همچنین چراغ‌های قرمز روی شانه‌ها هستند. این چراغ قرمز برای تشخیص دشمنان است و چراغ قرمز یاران شما براش شما نمایش داده نمی شود.

در این نسخه از بازی هم مانند نسخه های کنسولی و کامپیوتری، کیل استریک و اسکور استریک هایی وجود دارد که بعد از رسیدن به لول خاصی برای شما آزاد می‌شود. همچنین همه بازیکنان دارای سه اسکور استریک هستند.

همچنین این بازی دارای مهارت‌های اپراتور است.این مهارت‌های اپراتور پس از یک دوره زمانی خاص فعال می‌شوند و می‌توانند با زدن آسیب خیلی زیاد به دشمنان، موج عظیمی از آنان را در بک چشم به هم زدن نابود کند. هر اپراتور یک مهارت منحصر به فرد برای عملیات دارد.

مدال‌های اعطا شده در بازی به بازیکنان، بر اساس مدال های نسخه بلک آپس دو است. زمانی که شما بیست بار دشمنان تیم مقابل را بدون کشته شدن از بین ببرید، بازی به شما یک نوک یا بمب اتم جایزه میدهد که با انفجار آن همه اعضای تیم مقابل هم زمان از بین می‌روند.

پیشنهاد: مقایسه پابجی موبایل با نسخه اصلی کامپیوتر

از آنجا که به روز رسانی اسلحه ساز در فصل ۹ معرفی شد، این بازی در حال حاضر دارای قابلیت سفارشی سازی اسحله همانند نسخه های مدرن وارفر و بلک آپس کولد وار است. هم اکنون بازیکنان می‌توانند اسلحه های مورد علاقه خودشان را به هر شکلی که دوست دارند با انواع ابزار مختلف و پرک ها شخصی سازی کنند و نتیجه اثر گذاری آنان را با یکدیگر مقایسه کنند.

همچنان بازیکنان با  افزایش لول خود پوسته برای اسلحه و لباس برای شخصیت های بازی دریافت می‌کنند. همچنین بازیکنان می‌توانند با خرید واحد پول بازی  که سی پی نام دارد، بتل پس هر فصل را خریداری کنند و از جوایز آن بهره مند شوند.

حالت زامبی

در ساخت اولیه کال آف دیوتی موبایل، حالت زامبی ماموریت‌های خطی مختلفی را نشان می‌داد که می‌توانند در عرض چند دقیقه به جای بازی های معمولی کامل شوند. در این ساختار، ماموریت‌ها براساس نسخه بلک آپس دو بودند.

پیشنهاد: بازی کال آف دیوتی موبایل – بررسی نسخه موبایلی بازی کالاف دیوتی

این حالت قابلیت بازی با چهار بازیکن دیگر را نیز دارا بود و بازگشت دشمنان کلاسیک مختلف مانند بروتوس، آووگادرو، و ناپالم زامبی، ملقب به اینفرنوس را به طرفداران نشان داد. حالت زامبی رسما در تاریخ ۲۳ نوامبر ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد و این روش در مقایسه با نسخه آلفا که در دسامبر ۲۰۱۸ در استرالیا راه‌اندازی شد، کاملا دوباره‌کاری شد و تغییر کرد.

اولین نقشه در آغاز انتشار شی نو نوما( shi no numa)  و دارای سه حالت بازی بود: حالت بقا و حالت یورش عادی و یورش سخت.

همچنین دارای ویژگی‌های کلاسیک نسخه های زامبی دیگر مثل ، اسپید کولا، دابل تاپ روت بیر، احیای سریع،و همچنین یک سیستم جدید به نام سکه است که به طور مشابه با گوبلگام از نسخه بلک آپس ۳  عمل می‌کند. حالت زامبی همچنین دارای باف ها هست، که ارزان‌تر هستند و توانایی بازیکنان مثل آسیب سلاح و سلامتی را افزایش می‌دهد.

همه چیز درباره کال آف دیوتی موبایل

حالت بتل رویال

حالت بتل رویال در کال آف دیوتی موبایل وجود دارد و دارای ۳ حالت بازی، یک نفره، دو نفره و چهار نفره است. یک نقشه در هنگام انتشار در دسترس است، به نام جدا شده (isolated)، که دارای چندین مکان معروف از سری بازی های مدرن وارفر و بلک آپس است. یک حالت ۲۰ در مقابل ۲۰ (‏معروف به وارفر)‏ نیز به طور موقت به بتل رویال بازی اضافه شد. بازیکنان همچنین می‌توانند بین دو نوع دوربین، یک دوربین شخص ثالث به نام TPP Shot و یا یک دوربین شخص اول به نام FPP Shot انتخاب کنند.

زمانی که برای اولین بار بتل رویال را شروع می‌کنید، یک مرور کلی سریع از جزئیات مهم بازی به شما ارائه می‌شود، که برای این طراحی شده‌است که شما را با یک درک کلی از اقدامات مورد نیاز برای بازی کردن این حالت بازی برساند و در سریع ترین حالت ممکن وارد عمل کند.

آسیب از سقوط نیز وجود دارد، اما به راحتی می توان از آن اجتناب کرد چون بازیکن به طور خودکار در هنگام پرش از ارتفاع بالا بال های خود راباز می‌کند.با این حال، ارتفاع متوسط هنوز هم می‌تواند خطرناک باشد.

همه چیز درباره کال آف دیوتی موبایل

انواع وسایل نقیله از جمله هلیکوپتر، موتور، ماشین، اسنو برد برا سفر درنقشه عظیم بازی وجود دارد. همچنین زیپ لاین ها برای سفر سریع و آسان وجود دارد.

 در بتل رویال ، شانزده کلاس وجود داردی که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند، از جمله تجهیزات و یک پرک که تنها برای آن کلاس در دسترس است. بازیکنان می‌تواند در اول بازی هر کدام از این کلاس ها که برای سبک بازی ای که مناسب او است  انتخاب کنند و کل بازی بتل رویال را با همان کلاس پیش ببرند.

این بازی برای دریافت  تعدادی از جوایز مختلف کاندید شد که در میان آن‌ها جایزه بهترین بازی موبایل سال ۲۰۱۹ و شانزدهمین بازی موبایل سال آکادمی بریتانیا را به خود اختصاص داد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.