دانش جوین
پنجشنبه, خرداد ۲۲, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

تعرفه ناچیز واردات تایر؛ ترمز توسعه صنعت

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
تعرفه ناچیز واردات تایر؛ ترمز توسعه صنعت
5
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به‌گزارش . «ایرنا» جمال میرزایی اظهار داشت: «برنامه امسال ما نیز افزایش ۱۵ درصدی است تا بتوانیم نیاز داخلی کشور را تامین کنیم. به این ترتیب صنعت تایر با حفظ روند رشد سال گذشته شمسی، شتاب یا مجذور روند رشد تا پایان سال جاری را برابر با عدد صفر تجربه خواهد کرد.» میرزایی ادامه داد: «رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال سرمایه‌گذاری در تولید عنوان کردند که این صنعت با برآوردهای صورت‌گرفته ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون‌تومانی، نیازمند افزایش حجم سرمایه‌گذاری در جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال جدید است.»

عضو هیات‌مدیره انجمن صنعت تایر ایران اضافه کرد: «اگر بتوانیم ظرفیت تولید را از ۳۰۰ به ۴۵۰ هزار تن برسانیم، می‌توانیم نیاز کشور را تامین کرده و روی ‌موضوع صادرات تمرکز کنیم.»

وی با بیان این‌که اکنون ۱۲۰ هزار تن کسری تولید داریم، گفت: «پس از تامین نیاز داخل اگر موضوع صادرات را مورد اهمیت قرار دهیم، فرصت خوبی برای رونق تولید و ارزآوری ایجاد می‌شود.»

میرزایی عنوان کرد: «اکنون ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ۱۱ واحد تولیدی بزرگ مشغول به‌کار هستند که چهار واحد، طرح هایی را تعریف کرده‌اند که هر کدام پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است تا ظرفیت ۵۰ هزار تنی را بتوانند امسال وارد مدار کنند.»

وی با تاکید بر این‌که تامین ارز به‌موقع مهم‌ترین مشکل این صنعت است، گفت: «تامین ارز باید به‌خاطر تولید پیوسته، استمرار داشته باشد و کسری در این عرصه به‌کاهش مواداولیه منجر می‌شود. این درحالی است که منابع بانک‌ها به‌خاطر سیاست‌های پولی و مالی و سیاست‌های سختگیرانه به‌موقع به‌دست صنعتگران نمی‌رسد.»

عضو هیات‌مدیره انجمن صنعت تایر ایران به‌کاهش تعرفه واردات تایر در دو سال گذشته اشاره کرد که به‌نفع واردات بود؛ درحالی که باید تعرفه صفر تا ۶ درصدی برای تولید در نظر گرفته می‌شد. وی خاطرنشان کرد: «این نوع تعرفه‌گذاری شرایط مناسبی برای تولید نیست و منجر به ایجاد رانت در واردات می‌شود. باید رانت از بین برود و تعرفه‌ای اختصاص یابد تا در کشور فضای تولیدی رشد کند.»

میرزایی با اشاره به‌موضوع افزایش هزینه‌های تولید اضافه کرد: «سال گذشته در نیمه دوم به‌خاطر افزایش مواداولیه و نرخ ارز و موضوعات مرتبط با پتروشیمی و معدنی حدود هشت تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشتیم.»

وی تاکید کرد: «اکنون کمبودی در بازار نداریم و تولید افزایش یافته است. امیدواریم راه برای تولید بیش از این هموار شود.» بر اساس بخشنامه اخیر گمرک، از این پس سود بازرگانی ۱۶ درصدی و حقوق گمرکی ۴ درصدی بر واردات لاستیک سواری اعمال می‌شود.

به‌گزارش . «ایرنا» جمال میرزایی اظهار داشت: «برنامه امسال ما نیز افزایش ۱۵ درصدی است تا بتوانیم نیاز داخلی کشور را تامین کنیم. به این ترتیب صنعت تایر با حفظ روند رشد سال گذشته شمسی، شتاب یا مجذور روند رشد تا پایان سال جاری را برابر با عدد صفر تجربه خواهد کرد.» میرزایی ادامه داد: «رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال سرمایه‌گذاری در تولید عنوان کردند که این صنعت با برآوردهای صورت‌گرفته ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون‌تومانی، نیازمند افزایش حجم سرمایه‌گذاری در جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال جدید است.»

عضو هیات‌مدیره انجمن صنعت تایر ایران اضافه کرد: «اگر بتوانیم ظرفیت تولید را از ۳۰۰ به ۴۵۰ هزار تن برسانیم، می‌توانیم نیاز کشور را تامین کرده و روی ‌موضوع صادرات تمرکز کنیم.»

وی با بیان این‌که اکنون ۱۲۰ هزار تن کسری تولید داریم، گفت: «پس از تامین نیاز داخل اگر موضوع صادرات را مورد اهمیت قرار دهیم، فرصت خوبی برای رونق تولید و ارزآوری ایجاد می‌شود.»

میرزایی عنوان کرد: «اکنون ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ۱۱ واحد تولیدی بزرگ مشغول به‌کار هستند که چهار واحد، طرح هایی را تعریف کرده‌اند که هر کدام پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است تا ظرفیت ۵۰ هزار تنی را بتوانند امسال وارد مدار کنند.»

وی با تاکید بر این‌که تامین ارز به‌موقع مهم‌ترین مشکل این صنعت است، گفت: «تامین ارز باید به‌خاطر تولید پیوسته، استمرار داشته باشد و کسری در این عرصه به‌کاهش مواداولیه منجر می‌شود. این درحالی است که منابع بانک‌ها به‌خاطر سیاست‌های پولی و مالی و سیاست‌های سختگیرانه به‌موقع به‌دست صنعتگران نمی‌رسد.»

عضو هیات‌مدیره انجمن صنعت تایر ایران به‌کاهش تعرفه واردات تایر در دو سال گذشته اشاره کرد که به‌نفع واردات بود؛ درحالی که باید تعرفه صفر تا ۶ درصدی برای تولید در نظر گرفته می‌شد. وی خاطرنشان کرد: «این نوع تعرفه‌گذاری شرایط مناسبی برای تولید نیست و منجر به ایجاد رانت در واردات می‌شود. باید رانت از بین برود و تعرفه‌ای اختصاص یابد تا در کشور فضای تولیدی رشد کند.»

میرزایی با اشاره به‌موضوع افزایش هزینه‌های تولید اضافه کرد: «سال گذشته در نیمه دوم به‌خاطر افزایش مواداولیه و نرخ ارز و موضوعات مرتبط با پتروشیمی و معدنی حدود هشت تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشتیم.»

وی تاکید کرد: «اکنون کمبودی در بازار نداریم و تولید افزایش یافته است. امیدواریم راه برای تولید بیش از این هموار شود.» بر اساس بخشنامه اخیر گمرک، از این پس سود بازرگانی ۱۶ درصدی و حقوق گمرکی ۴ درصدی بر واردات لاستیک سواری اعمال می‌شود.

اخبارجدیدترین

«ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه

پرتنوع‌ترین بخش بازار خودرو کشور

کمپین بزرگ «شِل» برای بسته‌بندی‌های جدید

به‌گزارش . «ایرنا» جمال میرزایی اظهار داشت: «برنامه امسال ما نیز افزایش ۱۵ درصدی است تا بتوانیم نیاز داخلی کشور را تامین کنیم. به این ترتیب صنعت تایر با حفظ روند رشد سال گذشته شمسی، شتاب یا مجذور روند رشد تا پایان سال جاری را برابر با عدد صفر تجربه خواهد کرد.» میرزایی ادامه داد: «رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال سرمایه‌گذاری در تولید عنوان کردند که این صنعت با برآوردهای صورت‌گرفته ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون‌تومانی، نیازمند افزایش حجم سرمایه‌گذاری در جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال جدید است.»

عضو هیات‌مدیره انجمن صنعت تایر ایران اضافه کرد: «اگر بتوانیم ظرفیت تولید را از ۳۰۰ به ۴۵۰ هزار تن برسانیم، می‌توانیم نیاز کشور را تامین کرده و روی ‌موضوع صادرات تمرکز کنیم.»

وی با بیان این‌که اکنون ۱۲۰ هزار تن کسری تولید داریم، گفت: «پس از تامین نیاز داخل اگر موضوع صادرات را مورد اهمیت قرار دهیم، فرصت خوبی برای رونق تولید و ارزآوری ایجاد می‌شود.»

میرزایی عنوان کرد: «اکنون ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ۱۱ واحد تولیدی بزرگ مشغول به‌کار هستند که چهار واحد، طرح هایی را تعریف کرده‌اند که هر کدام پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است تا ظرفیت ۵۰ هزار تنی را بتوانند امسال وارد مدار کنند.»

وی با تاکید بر این‌که تامین ارز به‌موقع مهم‌ترین مشکل این صنعت است، گفت: «تامین ارز باید به‌خاطر تولید پیوسته، استمرار داشته باشد و کسری در این عرصه به‌کاهش مواداولیه منجر می‌شود. این درحالی است که منابع بانک‌ها به‌خاطر سیاست‌های پولی و مالی و سیاست‌های سختگیرانه به‌موقع به‌دست صنعتگران نمی‌رسد.»

عضو هیات‌مدیره انجمن صنعت تایر ایران به‌کاهش تعرفه واردات تایر در دو سال گذشته اشاره کرد که به‌نفع واردات بود؛ درحالی که باید تعرفه صفر تا ۶ درصدی برای تولید در نظر گرفته می‌شد. وی خاطرنشان کرد: «این نوع تعرفه‌گذاری شرایط مناسبی برای تولید نیست و منجر به ایجاد رانت در واردات می‌شود. باید رانت از بین برود و تعرفه‌ای اختصاص یابد تا در کشور فضای تولیدی رشد کند.»

میرزایی با اشاره به‌موضوع افزایش هزینه‌های تولید اضافه کرد: «سال گذشته در نیمه دوم به‌خاطر افزایش مواداولیه و نرخ ارز و موضوعات مرتبط با پتروشیمی و معدنی حدود هشت تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشتیم.»

وی تاکید کرد: «اکنون کمبودی در بازار نداریم و تولید افزایش یافته است. امیدواریم راه برای تولید بیش از این هموار شود.» بر اساس بخشنامه اخیر گمرک، از این پس سود بازرگانی ۱۶ درصدی و حقوق گمرکی ۴ درصدی بر واردات لاستیک سواری اعمال می‌شود.

به‌گزارش . «ایرنا» جمال میرزایی اظهار داشت: «برنامه امسال ما نیز افزایش ۱۵ درصدی است تا بتوانیم نیاز داخلی کشور را تامین کنیم. به این ترتیب صنعت تایر با حفظ روند رشد سال گذشته شمسی، شتاب یا مجذور روند رشد تا پایان سال جاری را برابر با عدد صفر تجربه خواهد کرد.» میرزایی ادامه داد: «رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال سرمایه‌گذاری در تولید عنوان کردند که این صنعت با برآوردهای صورت‌گرفته ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون‌تومانی، نیازمند افزایش حجم سرمایه‌گذاری در جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال جدید است.»

عضو هیات‌مدیره انجمن صنعت تایر ایران اضافه کرد: «اگر بتوانیم ظرفیت تولید را از ۳۰۰ به ۴۵۰ هزار تن برسانیم، می‌توانیم نیاز کشور را تامین کرده و روی ‌موضوع صادرات تمرکز کنیم.»

وی با بیان این‌که اکنون ۱۲۰ هزار تن کسری تولید داریم، گفت: «پس از تامین نیاز داخل اگر موضوع صادرات را مورد اهمیت قرار دهیم، فرصت خوبی برای رونق تولید و ارزآوری ایجاد می‌شود.»

میرزایی عنوان کرد: «اکنون ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ۱۱ واحد تولیدی بزرگ مشغول به‌کار هستند که چهار واحد، طرح هایی را تعریف کرده‌اند که هر کدام پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است تا ظرفیت ۵۰ هزار تنی را بتوانند امسال وارد مدار کنند.»

وی با تاکید بر این‌که تامین ارز به‌موقع مهم‌ترین مشکل این صنعت است، گفت: «تامین ارز باید به‌خاطر تولید پیوسته، استمرار داشته باشد و کسری در این عرصه به‌کاهش مواداولیه منجر می‌شود. این درحالی است که منابع بانک‌ها به‌خاطر سیاست‌های پولی و مالی و سیاست‌های سختگیرانه به‌موقع به‌دست صنعتگران نمی‌رسد.»

عضو هیات‌مدیره انجمن صنعت تایر ایران به‌کاهش تعرفه واردات تایر در دو سال گذشته اشاره کرد که به‌نفع واردات بود؛ درحالی که باید تعرفه صفر تا ۶ درصدی برای تولید در نظر گرفته می‌شد. وی خاطرنشان کرد: «این نوع تعرفه‌گذاری شرایط مناسبی برای تولید نیست و منجر به ایجاد رانت در واردات می‌شود. باید رانت از بین برود و تعرفه‌ای اختصاص یابد تا در کشور فضای تولیدی رشد کند.»

میرزایی با اشاره به‌موضوع افزایش هزینه‌های تولید اضافه کرد: «سال گذشته در نیمه دوم به‌خاطر افزایش مواداولیه و نرخ ارز و موضوعات مرتبط با پتروشیمی و معدنی حدود هشت تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشتیم.»

وی تاکید کرد: «اکنون کمبودی در بازار نداریم و تولید افزایش یافته است. امیدواریم راه برای تولید بیش از این هموار شود.» بر اساس بخشنامه اخیر گمرک، از این پس سود بازرگانی ۱۶ درصدی و حقوق گمرکی ۴ درصدی بر واردات لاستیک سواری اعمال می‌شود.

پست قبلی

تولید روانکارهای سطح کیفی بالا با روغن‌پایه گروه یک

پست بعدی

«سایپا» سال جدید را با افزایش درآمد استارت زد

مربوطه پست ها

«ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه
خودرو

«ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

پرتنوع‌ترین بخش بازار خودرو کشور

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
کمپین بزرگ «شِل» برای بسته‌بندی‌های جدید
خودرو

کمپین بزرگ «شِل» برای بسته‌بندی‌های جدید

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
کیا «EV۶»؛ عبوس یا خوش‌فرم؟
خودرو

کیا «EV۶»؛ عبوس یا خوش‌فرم؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
تهدیدی برای صدها فرصت شغلی در منطقه‌ای حساس
خودرو

تهدیدی برای صدها فرصت شغلی در منطقه‌ای حساس

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
شفاف‌ سازی «ایران‌ خودرو» و «سایپا»  در قبال افزایش قیمت‌ها
خودرو

شفاف‌ سازی «ایران‌ خودرو» و «سایپا» در قبال افزایش قیمت‌ها

۲۲ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 5 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • راهنمای جامع تست سلامت باتری لپ‌تاپ
  • «ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه
  • پرتنوع‌ترین بخش بازار خودرو کشور
  • کمپین بزرگ «شِل» برای بسته‌بندی‌های جدید
  • کیا «EV۶»؛ عبوس یا خوش‌فرم؟
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.