دانش جوین
دوشنبه, مرداد ۱۳, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی صنعت و تجارت

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

دانش جوین توسط دانش جوین
۰۱ آذر ۱۴۰۰
در صنعت و تجارت
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

با توجه به بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان و در نتیجه کسری نقدینگی مورد نیاز برای حفظ تولید، انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، پنجگانه‌ای را برای حل بحران نقدینگی که بزرگترین مشکل این صنعت به حساب می‌آید، ارائه کرده است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، نبود سرمایه در گردش مورد نیاز و افزایش میزان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان منجر به تعطیلی و تعلیق تعداد بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی شده است که خطر ورشکستگی این صنعت را جدی‌تر از قبل کرده است؛ به گونه‌ای که فعالان این صنعت معتقدند با توجه به اینکه مطالبات قطعه‌سازان به زودی از ۷۰ هزار میلیارد تومان هم فراتر می‌رود و سرمایه‌ در گردش آن‌ها نزد خودروسازان بلوکه شده است، بدین ترتیب قطعه‌سازان در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برند. 

در این راستا، باتوجه به اینکه کمبود یا در حقیقت نبود نقدینگی مورد نیاز به چالش جدی برای صنعت قطعه‌سازی تبدیل شده است، انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی راهکاری ارائه داده است که در آن به رفع این بحران طی پنج گام پرداخته و نام آن را پنجگانه حل بحران نقدینگی نهاده که به شرح زیر است:

گام اول: صدور مجوز واگذاری خودرو و تهاتر با مطالبات قطعه‌سازان به قیمت تمام شده کارخانه یا حاشیه بازار جهت تسویه بخشی از مطالبات معوق سنگین آن‌ها.

گام دوم: دستور حذف سپرده مسدودی نقدی غیر قانونی تسهیلات خرید دین و سایر تسهیلات از قطعه‌سازان توسط بانک‌های عامل مطابق بخشنامه‌های بانک مرکزی و دستور مقامات قضایی.

گام سوم: انجماد اصل بدهی خودروسازان و قطعه سازان به سیستم بانکی به مدت یکسال و صرفاً پرداخت بهره تسهیلات رأس موعد، تا احیاء مجدد این صنعت.

گام چهارم: تزریق تسهیلات جدید و تامین کسری تقدینگی توسط بانک مرکزی با همکاری بانک‌های عامل و تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی یا جلسه سران قوا.

و در نهایت گام پنجم: مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان به یک ماه کاهش یافته و پوشش بخشی از کسری نقدینگی قطعه‌سازان را بدهد. برآورد کسری نیاز سرمایه در گردش قطعه‌سازان در سال ۱۴۰۰ برای رسیدن به برنامه تولید حداقل ۵۰ هزار هزار میلیارد تومان است.

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

انتهای پیام

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

با توجه به بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان و در نتیجه کسری نقدینگی مورد نیاز برای حفظ تولید، انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، پنجگانه‌ای را برای حل بحران نقدینگی که بزرگترین مشکل این صنعت به حساب می‌آید، ارائه کرده است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، نبود سرمایه در گردش مورد نیاز و افزایش میزان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان منجر به تعطیلی و تعلیق تعداد بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی شده است که خطر ورشکستگی این صنعت را جدی‌تر از قبل کرده است؛ به گونه‌ای که فعالان این صنعت معتقدند با توجه به اینکه مطالبات قطعه‌سازان به زودی از ۷۰ هزار میلیارد تومان هم فراتر می‌رود و سرمایه‌ در گردش آن‌ها نزد خودروسازان بلوکه شده است، بدین ترتیب قطعه‌سازان در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برند. 

در این راستا، باتوجه به اینکه کمبود یا در حقیقت نبود نقدینگی مورد نیاز به چالش جدی برای صنعت قطعه‌سازی تبدیل شده است، انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی راهکاری ارائه داده است که در آن به رفع این بحران طی پنج گام پرداخته و نام آن را پنجگانه حل بحران نقدینگی نهاده که به شرح زیر است:

گام اول: صدور مجوز واگذاری خودرو و تهاتر با مطالبات قطعه‌سازان به قیمت تمام شده کارخانه یا حاشیه بازار جهت تسویه بخشی از مطالبات معوق سنگین آن‌ها.

گام دوم: دستور حذف سپرده مسدودی نقدی غیر قانونی تسهیلات خرید دین و سایر تسهیلات از قطعه‌سازان توسط بانک‌های عامل مطابق بخشنامه‌های بانک مرکزی و دستور مقامات قضایی.

گام سوم: انجماد اصل بدهی خودروسازان و قطعه سازان به سیستم بانکی به مدت یکسال و صرفاً پرداخت بهره تسهیلات رأس موعد، تا احیاء مجدد این صنعت.

گام چهارم: تزریق تسهیلات جدید و تامین کسری تقدینگی توسط بانک مرکزی با همکاری بانک‌های عامل و تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی یا جلسه سران قوا.

و در نهایت گام پنجم: مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان به یک ماه کاهش یافته و پوشش بخشی از کسری نقدینگی قطعه‌سازان را بدهد. برآورد کسری نیاز سرمایه در گردش قطعه‌سازان در سال ۱۴۰۰ برای رسیدن به برنامه تولید حداقل ۵۰ هزار هزار میلیارد تومان است.

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

قیمت سیمان امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۴ / بازار سیمان از رونق افتاد

بررسی ردمی ۱۵/گوشی جدید شیائومی ارزش خرید دارد؟

دپوی ۶ هزار خودرو وارداتی در گمرک و رکود سنگین در بازار

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

با توجه به بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان و در نتیجه کسری نقدینگی مورد نیاز برای حفظ تولید، انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، پنجگانه‌ای را برای حل بحران نقدینگی که بزرگترین مشکل این صنعت به حساب می‌آید، ارائه کرده است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، نبود سرمایه در گردش مورد نیاز و افزایش میزان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان منجر به تعطیلی و تعلیق تعداد بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی شده است که خطر ورشکستگی این صنعت را جدی‌تر از قبل کرده است؛ به گونه‌ای که فعالان این صنعت معتقدند با توجه به اینکه مطالبات قطعه‌سازان به زودی از ۷۰ هزار میلیارد تومان هم فراتر می‌رود و سرمایه‌ در گردش آن‌ها نزد خودروسازان بلوکه شده است، بدین ترتیب قطعه‌سازان در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برند. 

در این راستا، باتوجه به اینکه کمبود یا در حقیقت نبود نقدینگی مورد نیاز به چالش جدی برای صنعت قطعه‌سازی تبدیل شده است، انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی راهکاری ارائه داده است که در آن به رفع این بحران طی پنج گام پرداخته و نام آن را پنجگانه حل بحران نقدینگی نهاده که به شرح زیر است:

گام اول: صدور مجوز واگذاری خودرو و تهاتر با مطالبات قطعه‌سازان به قیمت تمام شده کارخانه یا حاشیه بازار جهت تسویه بخشی از مطالبات معوق سنگین آن‌ها.

گام دوم: دستور حذف سپرده مسدودی نقدی غیر قانونی تسهیلات خرید دین و سایر تسهیلات از قطعه‌سازان توسط بانک‌های عامل مطابق بخشنامه‌های بانک مرکزی و دستور مقامات قضایی.

گام سوم: انجماد اصل بدهی خودروسازان و قطعه سازان به سیستم بانکی به مدت یکسال و صرفاً پرداخت بهره تسهیلات رأس موعد، تا احیاء مجدد این صنعت.

گام چهارم: تزریق تسهیلات جدید و تامین کسری تقدینگی توسط بانک مرکزی با همکاری بانک‌های عامل و تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی یا جلسه سران قوا.

و در نهایت گام پنجم: مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان به یک ماه کاهش یافته و پوشش بخشی از کسری نقدینگی قطعه‌سازان را بدهد. برآورد کسری نیاز سرمایه در گردش قطعه‌سازان در سال ۱۴۰۰ برای رسیدن به برنامه تولید حداقل ۵۰ هزار هزار میلیارد تومان است.

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

انتهای پیام

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

با توجه به بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان و در نتیجه کسری نقدینگی مورد نیاز برای حفظ تولید، انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، پنجگانه‌ای را برای حل بحران نقدینگی که بزرگترین مشکل این صنعت به حساب می‌آید، ارائه کرده است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، نبود سرمایه در گردش مورد نیاز و افزایش میزان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان منجر به تعطیلی و تعلیق تعداد بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی شده است که خطر ورشکستگی این صنعت را جدی‌تر از قبل کرده است؛ به گونه‌ای که فعالان این صنعت معتقدند با توجه به اینکه مطالبات قطعه‌سازان به زودی از ۷۰ هزار میلیارد تومان هم فراتر می‌رود و سرمایه‌ در گردش آن‌ها نزد خودروسازان بلوکه شده است، بدین ترتیب قطعه‌سازان در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برند. 

در این راستا، باتوجه به اینکه کمبود یا در حقیقت نبود نقدینگی مورد نیاز به چالش جدی برای صنعت قطعه‌سازی تبدیل شده است، انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی راهکاری ارائه داده است که در آن به رفع این بحران طی پنج گام پرداخته و نام آن را پنجگانه حل بحران نقدینگی نهاده که به شرح زیر است:

گام اول: صدور مجوز واگذاری خودرو و تهاتر با مطالبات قطعه‌سازان به قیمت تمام شده کارخانه یا حاشیه بازار جهت تسویه بخشی از مطالبات معوق سنگین آن‌ها.

گام دوم: دستور حذف سپرده مسدودی نقدی غیر قانونی تسهیلات خرید دین و سایر تسهیلات از قطعه‌سازان توسط بانک‌های عامل مطابق بخشنامه‌های بانک مرکزی و دستور مقامات قضایی.

گام سوم: انجماد اصل بدهی خودروسازان و قطعه سازان به سیستم بانکی به مدت یکسال و صرفاً پرداخت بهره تسهیلات رأس موعد، تا احیاء مجدد این صنعت.

گام چهارم: تزریق تسهیلات جدید و تامین کسری تقدینگی توسط بانک مرکزی با همکاری بانک‌های عامل و تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی یا جلسه سران قوا.

و در نهایت گام پنجم: مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان به یک ماه کاهش یافته و پوشش بخشی از کسری نقدینگی قطعه‌سازان را بدهد. برآورد کسری نیاز سرمایه در گردش قطعه‌سازان در سال ۱۴۰۰ برای رسیدن به برنامه تولید حداقل ۵۰ هزار هزار میلیارد تومان است.

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

انتهای پیام

برچسب ها: قطعه‌سازی
پست قبلی

مصدوم نشده بودم، الان برای بارسا بازی می‌کردم

پست بعدی

یادداشت : پژمان جمشیدی و جایزه‌ای به نمایندگی 

مربوطه پست ها

قیمت سیمان امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۴ / بازار سیمان از رونق افتاد
صنعت و تجارت

قیمت سیمان امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۴ / بازار سیمان از رونق افتاد

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
بررسی ردمی ۱۵/گوشی جدید شیائومی ارزش خرید دارد؟
صنعت و تجارت

بررسی ردمی ۱۵/گوشی جدید شیائومی ارزش خرید دارد؟

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
دپوی ۶ هزار خودرو وارداتی در گمرک و رکود سنگین در بازار
صنعت و تجارت

دپوی ۶ هزار خودرو وارداتی در گمرک و رکود سنگین در بازار

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
درخشش فولاد مبارکه در ۱۴۰۳؛ سود خالص ۹۹.۶ همت در دل تحریم‌ها
صنعت و تجارت

درخشش فولاد مبارکه در ۱۴۰۳؛ سود خالص ۹۹.۶ همت در دل تحریم‌ها

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
علی امرایی مدیرعامل «گهرزمین» شد
صنعت و تجارت

علی امرایی مدیرعامل «گهرزمین» شد

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
نقش ناچیز کوره بلند در تولید فولاد ایران/ تنها ۱۵ درصد تولید فولاد به زغال‌سنگ متکی است
صنعت و تجارت

نقش ناچیز کوره بلند در تولید فولاد ایران/ تنها ۱۵ درصد تولید فولاد به زغال‌سنگ متکی است

۱۲ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • پرداخت ۴۴ درصد مطالبات گندم‌کاران؛ کشت برنج در ۳ استان
  • دمای هوا به ۵۰ درجه می‌رسد؛ افزایش ۲ درجه‌ای در اکثر نقاط کشور
  • غربالگری هپاتیت در معتادان تحت درمان از اواخر شهریور؛ درمان رایگان هپاتیت در کشور
  • تحویل یک رام قطار ملی به متروی تهران/ شهرداری تکلیف قانونی در زمینه آب ندارد
  • قرارداد خانه اندیشمندان به پایان رسیده است
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.