دانش جوین
دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی دانشگاه

شبکه متخصصان آموزش عالی کشور تأسیس می‌شود

دانش جوین توسط دانش جوین
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
در دانشگاه
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
1
5
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
شبکه متخصصان آموزش عالی کشور تأسیس می‌شود

رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در اولین جلسه شورای مشورتی نخبگان و متخصصان آموزش عالی بر اهمیت شکل‌گیری شبکه متخصصان آموزش عالی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌باقر طاهری‌نیا در ابتدای این جلسه ضمن اشاره اجمالی به ظرفیت‌های نیروی انسانی و گروه‌های پژوهشی این مؤسسه و ماموریت‌های آن و همچنین لزوم ساماندهی نیروی انسانی از اهمیت شبکه‌سازی و تجربه‌های داخلی و خارجی سخن گفت و اعلام کرد: شبکه متخصصان آموزش عالی ظرفیت‌های قابل توجهی خواهد داشت که می‌تواند از سطح ملی به سطح منطقه‌ای، کشورهای جهان اسلام و فراتر از آن نیز تعمیم یابد.

وی با تأکید بر اهمیت ایده شکل‌گیری شبکه متخصصان آموزش عالی، به طور کلی چهار مؤلفه را برای این شبکه برشمرد که شامل مسئله‌محوری، میان‌رشته‌ای بودن، رویکرد تحولی و پاسخگویی است.

دبیر مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور در ادامه همچنین، به اهمیت ساختار سازمانی شبکه متخصصان آموزش عالی و فرآیند پیاده‌سازی و اجرایی آن اشاره و اعلام کرد: رویکرد اتخاذی باید مبتنی بر کاربست بروندادهای پژوهشی از طریق تولید دانش سیاستی باشد.

در این جلسه دکتر بازرگان، استاد دانشگاه تهران و دبیر دائمی کنفرانس ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی با تاکید بر اهمیت شبکه‌سازی به برخی از مؤلفه‌هایی که در این شبکه باید مورد توجه قرار گیرد اشاره و اظهار کرد: تقویت تعاملات و ارتباطات با وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ایجاد ظرفیت در حوزه آموزش عالی و ترغیب پژوهشگران آن به انجام پژوهش‌های اصیل و همچنین لزوم بسته هم اندیشی و همکاری در حوزه آموزش عالی از جمله این مؤلفه‌هاست.

وی ادامه داد: اعضای شبکه متخصصان آموزش عالی باید از میان افراد ذینفع ذوالقدر علاقه‌مند و دلسوز انتخاب شوند و در این مسیر مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی باید پیشقدم بوده و نقش موتور متحرک در حوزه پژوهش در آموزش عالی را بر عهده بگیرد.

در ادامه دکتر عزیزالله معماریانی، رئیس اسبق مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با اشاره به چالش‌ها و کمبودهایی که در حوزه مدیریت به ویژه در حوزه آموزش عالی وجود دارد، به برخی از کمبودها اشاره کرد و لزوم فائق آمدن بر این مشکلات و چالش‌ها را وجود یک نظام مدیریتی کارآمد دانست.

وی ادامه داد: در روند تغییرات سیستمی در کشورهای جهان شاهد تغییر در سطوح کلان هستیم، این تغییرات به طور گسترده به سطوح میانی مدیریتی تعمیم داده نمی‌شود.

دکتر معماریانی با تاکید بر اهمیت ایجاد شبکه متخصصان آموزش عالی، اظهار کرد: در این مسیر نباید تنها به مسائل آموزش عالی محدود شد و باید مسائل مختلف به ویژه در حوزه علم و فناوری و نوآوری‌های صورت گرفته در این حوزه‌ها را نیز پوشش داد.

وی همچنین تاکید کرد: شبکه متخصصان آموزش عالی باید مؤلفه‌های یک نظام حکمرانی از جمله آمایش سرزمینی، هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و پایش و ارزیابی را در بر داشته و در عین حال میزها و اعضای این شبکه ثابت نباشند و از انعطاف و شناور بودن برخوردار باشند.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای جلسه از جمله دکتر کوروش فتحی واجارگاه، دکتر غلامرضا ذاکر صالحی، دکتر مقصود فراستخواه، دکتر مهدی دهمرده، دکتر اصغری زمانی و دکتر سیده مریم حسینی لرگانی دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در زمینه شکل‌گیری شبکه متخصصان آموزش عالی ایراد کردند که عمده مسائلی که اعضای پنل مشورتی بیان کردند را می‌توان به صورت خلاصه اینگونه بیان کرد:

– انعطاف پذیری و شناور بودن شبکه متخصصان آموزش عالی

– اهمیت مباحث و مؤلفه‌های بنیادی و تعریف دقیق آنها در راستای تشکیل شبکه متخصصان آموزش عالی

– پژوهش‌ها و ظرفیت‌های شبکه متخصصان آموزش عالی باید معطوف به سیاست و سیاست گذاری باشد

– اهمیت و محوریت برنامه عملیاتی و چگونگی پیاده‌سازی آن

– بحث نهادسازی و بازوهای اجرای

– دغدغه‌مندی و پرداختن به مسائل کلیدی و محوری آموزش عالی و حوزه‌های مرتبط

–  تعریف سازوکارهای پشتیبانی برای اعضا و مشارکت کنندگان شبکه متخصصان آموزش عالی

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در پایان دکتر طاهری‌نیا ضمن جمع‌بندی مباحث اظهار کرد: مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با توجه به ظرفیت‌های موجود، امکان نقش‌آفرینی ایده‌آل را آنگونه که شایسته است، ندارد و به عبارت دیگر یک خلأ احساس می‌شود و ایجاد شبکه متخصصان آموزش عالی به منظور مرتفع کردن این خلأ است.

وی ادامه داد: ساختار و فرایند شبکه متخصصان آموزش عالی غیرمتمرکز خواهد بود، اولویت‌بندی وجود خواهد داشت، خروجی‌ها کاربردی خواهند بود و این خروجی‌ها در نهایت به احکام سیاستی منتهی خواهند شد.

انتهای پیام

شبکه متخصصان آموزش عالی کشور تأسیس می‌شود

رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در اولین جلسه شورای مشورتی نخبگان و متخصصان آموزش عالی بر اهمیت شکل‌گیری شبکه متخصصان آموزش عالی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌باقر طاهری‌نیا در ابتدای این جلسه ضمن اشاره اجمالی به ظرفیت‌های نیروی انسانی و گروه‌های پژوهشی این مؤسسه و ماموریت‌های آن و همچنین لزوم ساماندهی نیروی انسانی از اهمیت شبکه‌سازی و تجربه‌های داخلی و خارجی سخن گفت و اعلام کرد: شبکه متخصصان آموزش عالی ظرفیت‌های قابل توجهی خواهد داشت که می‌تواند از سطح ملی به سطح منطقه‌ای، کشورهای جهان اسلام و فراتر از آن نیز تعمیم یابد.

وی با تأکید بر اهمیت ایده شکل‌گیری شبکه متخصصان آموزش عالی، به طور کلی چهار مؤلفه را برای این شبکه برشمرد که شامل مسئله‌محوری، میان‌رشته‌ای بودن، رویکرد تحولی و پاسخگویی است.

دبیر مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور در ادامه همچنین، به اهمیت ساختار سازمانی شبکه متخصصان آموزش عالی و فرآیند پیاده‌سازی و اجرایی آن اشاره و اعلام کرد: رویکرد اتخاذی باید مبتنی بر کاربست بروندادهای پژوهشی از طریق تولید دانش سیاستی باشد.

در این جلسه دکتر بازرگان، استاد دانشگاه تهران و دبیر دائمی کنفرانس ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی با تاکید بر اهمیت شبکه‌سازی به برخی از مؤلفه‌هایی که در این شبکه باید مورد توجه قرار گیرد اشاره و اظهار کرد: تقویت تعاملات و ارتباطات با وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ایجاد ظرفیت در حوزه آموزش عالی و ترغیب پژوهشگران آن به انجام پژوهش‌های اصیل و همچنین لزوم بسته هم اندیشی و همکاری در حوزه آموزش عالی از جمله این مؤلفه‌هاست.

وی ادامه داد: اعضای شبکه متخصصان آموزش عالی باید از میان افراد ذینفع ذوالقدر علاقه‌مند و دلسوز انتخاب شوند و در این مسیر مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی باید پیشقدم بوده و نقش موتور متحرک در حوزه پژوهش در آموزش عالی را بر عهده بگیرد.

در ادامه دکتر عزیزالله معماریانی، رئیس اسبق مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با اشاره به چالش‌ها و کمبودهایی که در حوزه مدیریت به ویژه در حوزه آموزش عالی وجود دارد، به برخی از کمبودها اشاره کرد و لزوم فائق آمدن بر این مشکلات و چالش‌ها را وجود یک نظام مدیریتی کارآمد دانست.

وی ادامه داد: در روند تغییرات سیستمی در کشورهای جهان شاهد تغییر در سطوح کلان هستیم، این تغییرات به طور گسترده به سطوح میانی مدیریتی تعمیم داده نمی‌شود.

دکتر معماریانی با تاکید بر اهمیت ایجاد شبکه متخصصان آموزش عالی، اظهار کرد: در این مسیر نباید تنها به مسائل آموزش عالی محدود شد و باید مسائل مختلف به ویژه در حوزه علم و فناوری و نوآوری‌های صورت گرفته در این حوزه‌ها را نیز پوشش داد.

وی همچنین تاکید کرد: شبکه متخصصان آموزش عالی باید مؤلفه‌های یک نظام حکمرانی از جمله آمایش سرزمینی، هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و پایش و ارزیابی را در بر داشته و در عین حال میزها و اعضای این شبکه ثابت نباشند و از انعطاف و شناور بودن برخوردار باشند.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای جلسه از جمله دکتر کوروش فتحی واجارگاه، دکتر غلامرضا ذاکر صالحی، دکتر مقصود فراستخواه، دکتر مهدی دهمرده، دکتر اصغری زمانی و دکتر سیده مریم حسینی لرگانی دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در زمینه شکل‌گیری شبکه متخصصان آموزش عالی ایراد کردند که عمده مسائلی که اعضای پنل مشورتی بیان کردند را می‌توان به صورت خلاصه اینگونه بیان کرد:

– انعطاف پذیری و شناور بودن شبکه متخصصان آموزش عالی

– اهمیت مباحث و مؤلفه‌های بنیادی و تعریف دقیق آنها در راستای تشکیل شبکه متخصصان آموزش عالی

– پژوهش‌ها و ظرفیت‌های شبکه متخصصان آموزش عالی باید معطوف به سیاست و سیاست گذاری باشد

– اهمیت و محوریت برنامه عملیاتی و چگونگی پیاده‌سازی آن

– بحث نهادسازی و بازوهای اجرای

– دغدغه‌مندی و پرداختن به مسائل کلیدی و محوری آموزش عالی و حوزه‌های مرتبط

–  تعریف سازوکارهای پشتیبانی برای اعضا و مشارکت کنندگان شبکه متخصصان آموزش عالی

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در پایان دکتر طاهری‌نیا ضمن جمع‌بندی مباحث اظهار کرد: مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با توجه به ظرفیت‌های موجود، امکان نقش‌آفرینی ایده‌آل را آنگونه که شایسته است، ندارد و به عبارت دیگر یک خلأ احساس می‌شود و ایجاد شبکه متخصصان آموزش عالی به منظور مرتفع کردن این خلأ است.

وی ادامه داد: ساختار و فرایند شبکه متخصصان آموزش عالی غیرمتمرکز خواهد بود، اولویت‌بندی وجود خواهد داشت، خروجی‌ها کاربردی خواهند بود و این خروجی‌ها در نهایت به احکام سیاستی منتهی خواهند شد.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

چگونه آزمون TOLC و SAT آینده تحصیلی شما را تضمین می‌کنند؟

رازهای برتر موفقیت تحصیلی: بهترین مشاور کنکور و راهکارهای نوین جهت فتح قله‌های علم

نحوه استخراج مقاله از پایان نامه مدیریت و روانشناسی

شبکه متخصصان آموزش عالی کشور تأسیس می‌شود

رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در اولین جلسه شورای مشورتی نخبگان و متخصصان آموزش عالی بر اهمیت شکل‌گیری شبکه متخصصان آموزش عالی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌باقر طاهری‌نیا در ابتدای این جلسه ضمن اشاره اجمالی به ظرفیت‌های نیروی انسانی و گروه‌های پژوهشی این مؤسسه و ماموریت‌های آن و همچنین لزوم ساماندهی نیروی انسانی از اهمیت شبکه‌سازی و تجربه‌های داخلی و خارجی سخن گفت و اعلام کرد: شبکه متخصصان آموزش عالی ظرفیت‌های قابل توجهی خواهد داشت که می‌تواند از سطح ملی به سطح منطقه‌ای، کشورهای جهان اسلام و فراتر از آن نیز تعمیم یابد.

وی با تأکید بر اهمیت ایده شکل‌گیری شبکه متخصصان آموزش عالی، به طور کلی چهار مؤلفه را برای این شبکه برشمرد که شامل مسئله‌محوری، میان‌رشته‌ای بودن، رویکرد تحولی و پاسخگویی است.

دبیر مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور در ادامه همچنین، به اهمیت ساختار سازمانی شبکه متخصصان آموزش عالی و فرآیند پیاده‌سازی و اجرایی آن اشاره و اعلام کرد: رویکرد اتخاذی باید مبتنی بر کاربست بروندادهای پژوهشی از طریق تولید دانش سیاستی باشد.

در این جلسه دکتر بازرگان، استاد دانشگاه تهران و دبیر دائمی کنفرانس ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی با تاکید بر اهمیت شبکه‌سازی به برخی از مؤلفه‌هایی که در این شبکه باید مورد توجه قرار گیرد اشاره و اظهار کرد: تقویت تعاملات و ارتباطات با وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ایجاد ظرفیت در حوزه آموزش عالی و ترغیب پژوهشگران آن به انجام پژوهش‌های اصیل و همچنین لزوم بسته هم اندیشی و همکاری در حوزه آموزش عالی از جمله این مؤلفه‌هاست.

وی ادامه داد: اعضای شبکه متخصصان آموزش عالی باید از میان افراد ذینفع ذوالقدر علاقه‌مند و دلسوز انتخاب شوند و در این مسیر مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی باید پیشقدم بوده و نقش موتور متحرک در حوزه پژوهش در آموزش عالی را بر عهده بگیرد.

در ادامه دکتر عزیزالله معماریانی، رئیس اسبق مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با اشاره به چالش‌ها و کمبودهایی که در حوزه مدیریت به ویژه در حوزه آموزش عالی وجود دارد، به برخی از کمبودها اشاره کرد و لزوم فائق آمدن بر این مشکلات و چالش‌ها را وجود یک نظام مدیریتی کارآمد دانست.

وی ادامه داد: در روند تغییرات سیستمی در کشورهای جهان شاهد تغییر در سطوح کلان هستیم، این تغییرات به طور گسترده به سطوح میانی مدیریتی تعمیم داده نمی‌شود.

دکتر معماریانی با تاکید بر اهمیت ایجاد شبکه متخصصان آموزش عالی، اظهار کرد: در این مسیر نباید تنها به مسائل آموزش عالی محدود شد و باید مسائل مختلف به ویژه در حوزه علم و فناوری و نوآوری‌های صورت گرفته در این حوزه‌ها را نیز پوشش داد.

وی همچنین تاکید کرد: شبکه متخصصان آموزش عالی باید مؤلفه‌های یک نظام حکمرانی از جمله آمایش سرزمینی، هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و پایش و ارزیابی را در بر داشته و در عین حال میزها و اعضای این شبکه ثابت نباشند و از انعطاف و شناور بودن برخوردار باشند.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای جلسه از جمله دکتر کوروش فتحی واجارگاه، دکتر غلامرضا ذاکر صالحی، دکتر مقصود فراستخواه، دکتر مهدی دهمرده، دکتر اصغری زمانی و دکتر سیده مریم حسینی لرگانی دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در زمینه شکل‌گیری شبکه متخصصان آموزش عالی ایراد کردند که عمده مسائلی که اعضای پنل مشورتی بیان کردند را می‌توان به صورت خلاصه اینگونه بیان کرد:

– انعطاف پذیری و شناور بودن شبکه متخصصان آموزش عالی

– اهمیت مباحث و مؤلفه‌های بنیادی و تعریف دقیق آنها در راستای تشکیل شبکه متخصصان آموزش عالی

– پژوهش‌ها و ظرفیت‌های شبکه متخصصان آموزش عالی باید معطوف به سیاست و سیاست گذاری باشد

– اهمیت و محوریت برنامه عملیاتی و چگونگی پیاده‌سازی آن

– بحث نهادسازی و بازوهای اجرای

– دغدغه‌مندی و پرداختن به مسائل کلیدی و محوری آموزش عالی و حوزه‌های مرتبط

–  تعریف سازوکارهای پشتیبانی برای اعضا و مشارکت کنندگان شبکه متخصصان آموزش عالی

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در پایان دکتر طاهری‌نیا ضمن جمع‌بندی مباحث اظهار کرد: مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با توجه به ظرفیت‌های موجود، امکان نقش‌آفرینی ایده‌آل را آنگونه که شایسته است، ندارد و به عبارت دیگر یک خلأ احساس می‌شود و ایجاد شبکه متخصصان آموزش عالی به منظور مرتفع کردن این خلأ است.

وی ادامه داد: ساختار و فرایند شبکه متخصصان آموزش عالی غیرمتمرکز خواهد بود، اولویت‌بندی وجود خواهد داشت، خروجی‌ها کاربردی خواهند بود و این خروجی‌ها در نهایت به احکام سیاستی منتهی خواهند شد.

انتهای پیام

شبکه متخصصان آموزش عالی کشور تأسیس می‌شود

رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در اولین جلسه شورای مشورتی نخبگان و متخصصان آموزش عالی بر اهمیت شکل‌گیری شبکه متخصصان آموزش عالی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌باقر طاهری‌نیا در ابتدای این جلسه ضمن اشاره اجمالی به ظرفیت‌های نیروی انسانی و گروه‌های پژوهشی این مؤسسه و ماموریت‌های آن و همچنین لزوم ساماندهی نیروی انسانی از اهمیت شبکه‌سازی و تجربه‌های داخلی و خارجی سخن گفت و اعلام کرد: شبکه متخصصان آموزش عالی ظرفیت‌های قابل توجهی خواهد داشت که می‌تواند از سطح ملی به سطح منطقه‌ای، کشورهای جهان اسلام و فراتر از آن نیز تعمیم یابد.

وی با تأکید بر اهمیت ایده شکل‌گیری شبکه متخصصان آموزش عالی، به طور کلی چهار مؤلفه را برای این شبکه برشمرد که شامل مسئله‌محوری، میان‌رشته‌ای بودن، رویکرد تحولی و پاسخگویی است.

دبیر مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور در ادامه همچنین، به اهمیت ساختار سازمانی شبکه متخصصان آموزش عالی و فرآیند پیاده‌سازی و اجرایی آن اشاره و اعلام کرد: رویکرد اتخاذی باید مبتنی بر کاربست بروندادهای پژوهشی از طریق تولید دانش سیاستی باشد.

در این جلسه دکتر بازرگان، استاد دانشگاه تهران و دبیر دائمی کنفرانس ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی با تاکید بر اهمیت شبکه‌سازی به برخی از مؤلفه‌هایی که در این شبکه باید مورد توجه قرار گیرد اشاره و اظهار کرد: تقویت تعاملات و ارتباطات با وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ایجاد ظرفیت در حوزه آموزش عالی و ترغیب پژوهشگران آن به انجام پژوهش‌های اصیل و همچنین لزوم بسته هم اندیشی و همکاری در حوزه آموزش عالی از جمله این مؤلفه‌هاست.

وی ادامه داد: اعضای شبکه متخصصان آموزش عالی باید از میان افراد ذینفع ذوالقدر علاقه‌مند و دلسوز انتخاب شوند و در این مسیر مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی باید پیشقدم بوده و نقش موتور متحرک در حوزه پژوهش در آموزش عالی را بر عهده بگیرد.

در ادامه دکتر عزیزالله معماریانی، رئیس اسبق مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با اشاره به چالش‌ها و کمبودهایی که در حوزه مدیریت به ویژه در حوزه آموزش عالی وجود دارد، به برخی از کمبودها اشاره کرد و لزوم فائق آمدن بر این مشکلات و چالش‌ها را وجود یک نظام مدیریتی کارآمد دانست.

وی ادامه داد: در روند تغییرات سیستمی در کشورهای جهان شاهد تغییر در سطوح کلان هستیم، این تغییرات به طور گسترده به سطوح میانی مدیریتی تعمیم داده نمی‌شود.

دکتر معماریانی با تاکید بر اهمیت ایجاد شبکه متخصصان آموزش عالی، اظهار کرد: در این مسیر نباید تنها به مسائل آموزش عالی محدود شد و باید مسائل مختلف به ویژه در حوزه علم و فناوری و نوآوری‌های صورت گرفته در این حوزه‌ها را نیز پوشش داد.

وی همچنین تاکید کرد: شبکه متخصصان آموزش عالی باید مؤلفه‌های یک نظام حکمرانی از جمله آمایش سرزمینی، هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و پایش و ارزیابی را در بر داشته و در عین حال میزها و اعضای این شبکه ثابت نباشند و از انعطاف و شناور بودن برخوردار باشند.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای جلسه از جمله دکتر کوروش فتحی واجارگاه، دکتر غلامرضا ذاکر صالحی، دکتر مقصود فراستخواه، دکتر مهدی دهمرده، دکتر اصغری زمانی و دکتر سیده مریم حسینی لرگانی دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در زمینه شکل‌گیری شبکه متخصصان آموزش عالی ایراد کردند که عمده مسائلی که اعضای پنل مشورتی بیان کردند را می‌توان به صورت خلاصه اینگونه بیان کرد:

– انعطاف پذیری و شناور بودن شبکه متخصصان آموزش عالی

– اهمیت مباحث و مؤلفه‌های بنیادی و تعریف دقیق آنها در راستای تشکیل شبکه متخصصان آموزش عالی

– پژوهش‌ها و ظرفیت‌های شبکه متخصصان آموزش عالی باید معطوف به سیاست و سیاست گذاری باشد

– اهمیت و محوریت برنامه عملیاتی و چگونگی پیاده‌سازی آن

– بحث نهادسازی و بازوهای اجرای

– دغدغه‌مندی و پرداختن به مسائل کلیدی و محوری آموزش عالی و حوزه‌های مرتبط

–  تعریف سازوکارهای پشتیبانی برای اعضا و مشارکت کنندگان شبکه متخصصان آموزش عالی

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در پایان دکتر طاهری‌نیا ضمن جمع‌بندی مباحث اظهار کرد: مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با توجه به ظرفیت‌های موجود، امکان نقش‌آفرینی ایده‌آل را آنگونه که شایسته است، ندارد و به عبارت دیگر یک خلأ احساس می‌شود و ایجاد شبکه متخصصان آموزش عالی به منظور مرتفع کردن این خلأ است.

وی ادامه داد: ساختار و فرایند شبکه متخصصان آموزش عالی غیرمتمرکز خواهد بود، اولویت‌بندی وجود خواهد داشت، خروجی‌ها کاربردی خواهند بود و این خروجی‌ها در نهایت به احکام سیاستی منتهی خواهند شد.

انتهای پیام

برچسب ها: رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالیشبکه متخصصان آموزش عالی کشور
پست قبلی

درباره اهمیت اخذ گواهینامه ایزو بیشتر بدانیم

پست بعدی

ورود کشتی‌های جنگی ناتو به بندر فنلاند

مربوطه پست ها

چگونه آزمون TOLC و SAT آینده تحصیلی شما را تضمین می‌کنند؟
دانشگاه

چگونه آزمون TOLC و SAT آینده تحصیلی شما را تضمین می‌کنند؟

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
رازهای برتر موفقیت تحصیلی: بهترین مشاور کنکور و راهکارهای نوین جهت فتح قله‌های علم
دانشگاه

رازهای برتر موفقیت تحصیلی: بهترین مشاور کنکور و راهکارهای نوین جهت فتح قله‌های علم

۲۹ اسفند ۱۴۰۳
نحوه استخراج مقاله از پایان نامه مدیریت و روانشناسی
دانشگاه

نحوه استخراج مقاله از پایان نامه مدیریت و روانشناسی

۱۴ مهر ۱۴۰۳
راهنمای کامل جلسه دفاع از پایان‌ نامه
دانشگاه

راهنمای کامل جلسه دفاع از پایان‌ نامه

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
آموزش زبان آلمانی از طریق فیلم‌ها و سریال‌ها
دانشگاه

آموزش زبان آلمانی از طریق فیلم‌ها و سریال‌ها

۱۲ فروردین ۱۴۰۳
اصول کلیدی برنامه ریزی درسی
دانشگاه

آموزش انجام برنامه ریزی درسی | موفقیت تحصیلی با برنامه ریزی

۲۴ شهریور ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 7 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • سیگنال صعودی ارز چین لینک «Chainlink»
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.