به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از سیانان رئیس جمهور آمریکا، بایدن روز سهشنبه قانون کاهش تورم را امضا کرد، که این قانون اعتبار مالیاتی خودروهای الکتریکی را تغییر میدهد.
خودروسازان و مصرفکنندگان در هفته گذشته تلاش کردهاند تا خود را در برابر اثرات این کاهش تورم آن آماده کنند. برخی از خریداران خودرو از این که خریدهای خود را قبل از امروز نهایی کرده بودند، آسوده خاطر هستند، به خصوص زمانی که تعیین صلاحیت درباره خرید خودرو به طور کلی دشوارتر شد. خودروسازانی مانند فولکس واگن، نیسان، ریوین، وینفست و لوسید به خریداران کمک کردهاند تا خریدها را تسریع کنند و در ساعتهای پایانی، اعتبار موجود را از دست ندهند، اعتباری که پس از نهایی شدن امضای بایدن منقضی شد و اعتبار جدیدی در سیستم جایگزین آن شد.
کاهش تدریجی اعتبار مالیاتی باعث میشود خریداران خودروهای هیبریدی برقی و پلاگینی که پس از 31 دسامبر 2009 این خودروها را خریداری کردهاند, 7500 دلار اعتبار کسب کنند. در حالی که حداقل اعتبار 2500 دلار بود. مصرف کنندگان تنها زمانی واجد شرایط نبودند که تولیدات خودروساز آنها به سقف 200000 خودرو رسید. بر اساس سیستم قدیمی، افرادی که خودروهای الکتریکی مانند فولکس واگن ID.4 خریداری میکردند، 7500 دلار دریافت میکردند. در حالی که مشتریانی که خودروهای هیبریدی پلاگین میخریدند، مبلغ کمتری دریافت میکردند.
ماشینهای الکتریکی آمریکا به شدت به لیتیوم نیاز دارند که ممکن است باعث شود تولید اینگونه خودروها متوقف شود.
بر اساس اعتبار جدید، ارائه 7500 دلار به خریداران خودروهای الکتریکی ادامه خواهد یافت، اما با اخطارهای جدید و مهم. اکنون خودروها باید در ایالات متحده مونتاژ شوند. همچنین الزامات جدیدی وجود دارد که قطعات فلز یا باتری خودرو یا در داخل کشور استخراج یا فرآوری شوند یا در کشوری که قرارداد تجارت آزاد با ایالات متحده دارد.
بایدن این قانون را راهی برای دستیابی به اهداف مربوط به بهبود شرایط آب و هوایی از طریق کاهش انتشار گازهای گلخانهای و تسریع پذیرش انرژی پاک توصیف کرده است. این در حالی است که ۷۰ درصد خودروهای الکتریکی، هیبریدی و خوردوی سوخت سلولی موجود برای خرید در ایالات متحده، اکنون واجد شرایط دریافت هیچ اعتباری از جمله اعتبارات جزئی نیستند، و از سوی دیگر هیچ کدام شرایط دریافت اعتبار کامل را نیز ندارند. این مطالبی است که موسسه اتحاد برای نوآوری خودرو در آمریکا که نماینده خودروسازانی مانند فورد، جنرال موتورز، هیوندای، تویوتا و فولکس واگن است، مطرح کرده است.
با این حال، بر اساس اعتبار جدید، باعث میشود محدودیت ایجاد شده در زمینه سقف 200000 دستگاه خودروی موجود در مورد تعداد خودروهایی که میتوانند از هر خودروساز واجد شرایط باشند، لغو میشود. خودروهای تسلا از پایان سال 2019، زمانی که این شرکت 200000مین خودروی خود را فروخت، واجد شرایط نبودند، در حالی که جنرال موتورز در آوریل 2020 به این سقف رسید. سازندگان خودروهای برقی جدیدتر، مانند ریویان و کیا، همچنان اعتبار 7500 دلاری را به مشتریان ارائه میکردند.
انتظار نمیرود کیا نیرو دیگر شرکت واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی باشد.
قانون جدید همچنین یک اعتبار اضافی برای وسایل نقلیه الکتریکی مستعمل اضافه میکند. اما الزامات جدید، از جمله محل ساخت وسایل نقلیه، محل تولید باتریها، هزینههای خودرو و درآمد خریدار، اعتبارات دریافتی را به شدت محدود میکند. برخی از مصرفکنندگان احساس میکنند که ذهن آنها درباره قانون جدید پر از ابهام و تردید است. علت آن این است که دولت جزئیات دقیقی را درباره این قانون ارائه نکرده و خریداران را بدون ارائه لیستی از وسایل نقلیه تایید شده، سردرگم باقی میگذارد، برخلاف سالهای قبل که به آنان از خدمات درآمد داخلی پولی پرداخت میشد. (سازمان امور مالیاتی دوشنبه از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرد).
جف نوبائر، ساکن کالیفرنیا، که قبل از اجرایی شدن قانون جدید و تاثیر آن بر روی امید افراد به دریافت اعتبار، برای نهایی کردن سفارش یک وسیله نقلیه الکتریکی لوسید تلاش می کرد، در مورد محدودیتهای جدید گفت: “متاسفانه این قانون شرایط را برای بسیاری از مردم سختتر میکند.” “هرکسی که اکنون به دنبال خرید ماشین باشد، گویی در دنیایی کاملا متفاوت زندگی میکند.”
“کمترین ریسک، بالاترین پاداش برای قماری که تا به حال انجام دادهام”
نوبائر در ابتدا یک دستگاه لوسید ایر را در ژانویه رزرو کرد تا به عنوان یک وسیله نقلیه مشترک با همسرش استفاده کند. او هفته گذشته ایمیلی از لوسید دریافت کرد که در آن هشدار داده بود وقتی قانون کاهش تورم امضا شد، ایر دیگر واجد شرایط دریافت 7500 دلار اعتبار مالیاتی نخواهد بود. اما این لایحه شامل یک قانون دیگر بود که به وسایل نقلیه اجازه میداد طبق قوانین قدیمی واجد شرایط شوند، مشروط بر اینکه یک خریدار قبل از امضای قانون بایدن یک قرارداد الزامآور کتبی برای خرید یک خودروی الکتریکی منعقد کرده باشد.
لوسید در ایمیلی نوشت: «ما تصمیم گرفتهایم به افرادی که رزرو را انجام داده بودند، کمک کنیم تا با باز کردن پنجرهای دیگر برای سفارش لوسید ایر خود از قانون جدید استفاده کنند. ما این کار را انجام میدهیم تا به کسانی که میخواهند هر کارممکنی را انجام دهند تا واجد شرایط بودن برای اعتبار مالیاتی فدرال را حفظ کنند، کمک کنیم.»
در این ایمیل همچنین هشدار داده شده است که بخشی از سپرده خریدار به میزان 300 یا 1000 دلار – بسته به خط اصلاحی که انتخاب میکند – غیرقابل استرداد خواهد بود.
نویبائر در بخش دیگری از گفت که او هرگز حتی لوسید ایر را آزمایش نکرده است. اما او امضای قرارداد و خطر از دست دادن سپرده خود را “بیهوده” خواند. نوبائر گفت که او صاحب چندین وسیله نقلیه الکتریکی است و با آنها راحت است.
وی در ادامه اظهار داشت: “اگر همسرم به دلایلی از این خودرو خوشش نیاید، من 300 دلار را از دست خواهم داد.”
جیز دگت ساکن اورگان نیز پس از شنیدن موارد مشابه از شرکت ریوین در مورد اعتبار مالیاتی جدید، واکنشی مشابه واکنش نویبائر داشت.
کوهی که به رشد خود ادامه میدهد. آنچه باید در مورد زبالههای الکترونیکی به جا مانده توسط ابزارهای الکترونیکی خود بدانید
ریویان در ایمیلی که چهارشنبه ارسال شد نوشته بود: امضای قرارداد باعث میشود 100 دلار از سپرده 1000 دلاری شما غیرقابل استرداد باشد. البته این رویه به شما کمک میکند واجد شرایط درخواست اعتبار مالیاتی 7500 دلاری باشید. زمانی که لایحه کاهش تورم به قانون تبدیل شود، مشتریان این فرصت را از دست خواهند داد و مشمول محدودیتهای جدید خواهند شد.ِ»
داگت هرگز خودروی پیکاپ ریوین R1T را امتحان نکرده است، در عوض به نظرات مردم دیگر و مطالب مطرح شده در یوتیوب تکیه کرده است. او گفت که قرارداد را ظرف “حدود چهار دقیقه” پس از دریافت ایمیل امضا کرده است.
داگت در این باره گفت: «کمترین ریسک، پاداشی برای بالاترین قماری است که تا به حال انجام دادهام.
سایر خریداران به خصوص قبل از تست خودرو تمایلی به امضای قرارداد ندارند. جف داگلاس در این باره میگوید که دو ایمیل از لوسید در مورد نهایی کردن رزرو خود دریافت کرده است تا بتواند اعتبار مالیاتی را دریافت کند.
داگلاس میگوید: «هر بار که از من چیزی میپرسند به آنها این را میگویم، من یک تست رانندگی میخواهم، و نمیخواهم چیز دیگری بشنوم»
فشار برای به دست آوردن منابع داخلی بیشتر، با ناشناختههای جدید
محدودیتهای جدید از توافق مابین چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و سناتور جو مانچین، که رأی وی بسیار مهم بود و چراغ سبزی برای قانون جدید محسوب میشد ، پدید آمد.
مانچین نگرانیهایی در مورد اتکای ایالات متحده به کشورهای خارجی برای قطعات EV داشت. چین در پردازش فلزات وسایل نقلیه الکتریکی و تولید باتری در دنیا دست برتر را دارد.
ریوین در سه ماه 1.7 میلیارد دلار ضرر کرد. به همین دلیل است که قانون جدید باعث میشود چنین مشکلی تکرار نشود
مانچین اخیرا گفت: “من معتقد نیستم که ما باید یک روش تولید وسایل نقلیه را بر اساس زنجیره تامین وسایل خارجی در پیش بگیریم.” “من این کار را نمیکنم.”
به گفته وزارت انرژی، ایالات متحده حدود 90 درصد لیتیوم، یک فلز حیاتی برای باتریها را از آرژانتین و شیلی تامین میکند و تامین کمتر از یک درصد از تولید جهانی کبالت و نیکل بر عهده آمریکا است. تسلط چین در این زمینه شامل پالایش 60 درصد از لیتیوم و 80 درصد از کبالت استخراج شده در سطح جهان است. کارشناسان هشدار دادهاند که اتکا به کشورهایی مانند چین خطر امنیت ملی برای ایالات متحده ایجاد میکند.
این لایحه مستلزم آن است که در سال 2023، 40 درصد از مواد معدنی حیاتی در باتری خودروهای الکتریکی باید در ایالات متحده یا کشوری که ایالات متحده در آن قرارداد تجارت آزاد دارد، استخراج یا فرآوری شود. این 40 درصد به تدریج در سال 2027 به 80 درصد افزایش خواهد یافت. مقرراتی باید ایجاد شود تا دقیقا مشخص شود که یک وسیله نقلیه چگونه آستانه مربوط به این مسئله را برآورده میکند.
قیمت بنزین در حال افزایش است. وقت آن رسیده است که نگاهی دیگر به تولید خودروی پلاگین هیبریدی بیندازیم
دوین هاتکاک، ساکن یوتا، که در نوامبر 2021 یک نیسان آریا الکتریکی را به صورت پیشخرید سفارش داد، میگوید که وقتی برای اولین بار خبرها را در مورد قانون کاهش تورم شنید، نگران بود که اعتبار خود را از دست بدهد.
او گفت که این قانون مانند “مشت بر شکم افراد” است. او از نزدیک وقایع مربوط به شرکت تولید خودروی آریا را دنبال کرده و میگوید که میدانست این خودرو ساخت ژاپن است و باتری آن از چین آمده است. بنابراین بر اساس قانون جدید، وی واجد شرایط نمیشود.
هاتکاک میگوید: «اگر تلاش آنها واقعا این است که مردم را تشویق کنند تا از خودروهای الکتریکی استفاده کنند، این روش واقعا راه اشتباهی بود.
وقتی نیسان به او ایمیل زد و به او پیشنهاد داد که میتواند یک قرارداد الزام آور امضا کند به امید اینکه همچنان اعتبار را دریافت کند، او بلافاصله این قرارداد را امضا کرد.
او گفت: «احساس میکردم چیزی برای از دست دادن ندارم. “و چیزهای زیادی نیز به دست خواهم آورد.”