برخی از کسب و کارها معتقدند که کیفیت خوب محصول و قیمت عالی، تنها فاکتورهایی محسوب میشوند که برای فروش بالا کافی هستند. اما این تفکر در دنیای مدرن امروزی جایگاه خاصی ندارد. درست است که دو فاکتور ذکر شده برای فروش ضروری هستند، ولی برای اطلاع رسانی و معرفی برند نیاز به تبلیغات متعددی است. برای مثال حوزهی گردشگری را در نظر بگیرید، این روزها که آژانسهای هواپیمایی و تورهای مسافرتی فعالیت گستردهای دارند، برای اطلاع رسانی از برنامهی سفرهای خود نیاز به تبلیغات انبوه دارند. در این مقاله قصد داریم روشهای تبلیغاتی برای شرکتهای خدمات گردشگری را معرفی کنیم. لطفا با ما همراه باشید.
تبلیغات در حوزهی گردشگری چه اهمیتی دارد؟
آژانسهای گردشگری در طول سال تورهای زیادی برگزار میکنند. این تورها از نظر هزینه، نوع اقامتگاه، نوع حمل و نقل و شرایط ویژهای که در نظر میگیرند با هم تفاوتهای عمدهای دارند.
اطلاع رسانی این تورها بسیار مهم است و آنچه در این میان حائز اهمیت میباشد؛ این است که تورها باید تا تاریخ مشخص شده، تعداد افراد مورد نظر را جذب کنند. پس در نتیجه نیاز به تبلیغات متعددی دارند. در سایت کندو بارها در مورد تبلیغات در حوزهی گردشگری با هم صحبت کردهایم، اجازه دهید در ادامه به صورت مختصر به انواع روش تبلیغاتی در حوزهی گردشگری بپردازیم.
انواع روشهای تبلیغات برای آژانسهای گردشگری
آژانسهای گردشگری میتوانند با کمک روشهای زیر تبلیغات خود را داشته باشند:
تبلیغات گوگل و کلیکی
تبلیغات گوگلی و کلیکی یک روش بسیار عالی برای تبلیغات در حوزهی گردشگری محسوب میشود. برای این روش تبلیغاتی شما باید وب سایت داشته باشید. این روش مزایای زیادی دارد اما یکی از مشکلات تبلیغات گوگل این است که بر حسب ارز بین المللی مانند دلار، یورو، درهم و … انجام میگیرد و همین ممکن است مشکلاتی را برای ایجاد نماید.
تبلیغات تلگرام و اینستاگرام
تبلیغات در پیجهای پربازدید اینستاگرام و کانالهای تلگرام هم روش بسیار خوبی محسوب میشود. برای آنکه در فضاهای ذکر شده تبلیغات داشته باشید نیاز به طراحی بنر یا تیزر تبلیغاتی هستید. این روش نیاز به زمان دارد تا طراحیهای انجام شده، آماده ارائه گردد.
ارتقاء سئو
اگر وب سایت دارید، باید به فکر ارتقاء سئو باشید. اگر سایت شما از نظر سئو خوب کار شود با جستجو در گوگل همواره در صفحهی اول و جزء نخستین سایتها معرفی میگردد. در این صورت سایت زودتر از بقیه به رویت مخاطب میرسد. ارتقاء سئو کاری هزینه بر و کمی وقت گیر است اما لازمهی هر وب سایتی است.
تاثیر شگفت انگیز تبلیغات پیامکی در حوزهی گردشگری
تبلیغات پیامکی روشی مقرون به صرفه و راحت محسوب میشود. البته باید در ابتدا به این موضوع بپردازیم که اس ام اس مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟
کسب و کار همیشه به دنبال راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود هستند. یکی از آسانترین و صد البته مقرون به صرفهترین روش برای ایجاد این ارتباط ارسال پیامک تبلیغاتی است. تحقیقات نشان میدهد که تقریبا 93% از افراد جامعه دارای تلفن همراه هستند. جالب است بدانید که تنها 72% از این جامعهی آماری گوشی همراه هوشمند دارند. البته این را هم بگوییم که برخی افراد علاقهی زیادی به شبکههای اجتماعی ندارند. اما نکته جالب این است که تمامی مردم به پیامک دسترسی دارند و آن را مرتب چک میکنند. شاید به همین دلیل است که بانکها از طریق پیامک با مشتریان خود در ارتباط هستند.
مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی در حوزهی گردشگری
- همان طور که در قسمت قبل هم گفتیم، اگر قصد تبلیغات در شبکههای مجازی مانند تلگرام یا اینستاگرام را دارید، باید تیزر و یا بنری جذاب طراحی و تهیه نمایید که هم زمان بر است و هم هزینهی زیادی را باید صرف آن کنید.
در صورتی که برای ارسال پیامک کافیست، یک متن خوب و جذاب داشته باشید. ظرف چند دقیقه میتوانید هزاران پیامک برای مخاطبان خود ارسال کنید.
- بعضی از مجموعههای گردشگری دارای بانک اطلاعاتی تماس مشتریان خود هستند. اما برخی دیگر این امکان را ندارند. نگران نباشید کافیست با یک شرکت سامانهی پیامکی قرار داد ببندید و از خدمات آن استفاده کنید. یکی از این خدمات بانک اطلاعاتی تماس است که سامانه در اختیار شما قرار میدهد.
- اگر در متن پیامک ارسالی شما لینک و یا شماره تلفن ثبت شده باشد. مخاطب در صورت نیاز خیلی راحت میتواند با کلیک روی لینک و یا شماره با شما ارتباط برقرار کند. این روند کمتر از 10 ثانیه زمانبر خواهد بود.
- این روش تبلیغ بسیار کم هزینه خواهد بود. تنها کافیست که سامانهای را انتخاب کنید که بهترین تعرفه ارسال پیامک را داشته باشد. روش تبلیغات پیامکی تنها روشی است که شما با هر بودجهای قادر خواهید بود که از آن بهرهمند شوید. پس نگران نباشید چرا که نیازی به هزینه خیلی بالا برای این نوع تبلیغات ندارید.
- با ارسال پیامک تبلیغاتی به دوست داران محیط زیست بپیوندید. طراحی و چاپ تراکت علاوه بر داشتن هزینهی زیاد، باعث مصرف انرژی نیز میگردد. چرا که برای چاپ تراکتها نیاز به مصرف کاغذ داریم. با ارسال پیامک نیازی به هیچ انرژی نیست و هیچ آلودگی برای محیط هم در بر نخواهد داشت.
چگونه پیامک تبلیغاتی در حوزهی گردشگری ارسال کنیم؟
برای آنکه آژانس گردشگری، فروش بالایی داشته باشد باید به نحوهی ارسال پیامک تبلیغاتی خود نیز دقت لازم را داشته باشند. قبل از ارسال پیامک، موارد ذیل را در نظر بگیرید:
- لحن صمیمی و دوستانه داشته باشید.
- سعی کنید نقطه قوت تور خود را پررنگ کنید.
- در اعداد و ارقام (قیمت و مقدار درصد تعیین شده) دقت لازم را داشته باشید.
- برای ثبت نام در تورهای خود حتما تاریخ ذکر کنید.
- در پیامک تعداد روز تور را حتما ذکر کنید.
- اگر تور شما شامل بیمه میشود، حتما در متن پیامک خود بنوسید.
- پیامک تکراری ارسال نکنید.
- زمانبندی مناسب برای ارسال پیامک خود در نظر بگیرید.
- متن پیامک را قوی و جذاب نگارش کنید.
- غلط املایی در متن پیامک نداشته باشید.
- زیاده گویی در پیامک را کنار بگذارید.
سخن آخر
رفتن به سفر با کمک آژانسهای گردشگری این روزها بسیار پر طرفدار است. چرا که مردم دوست دارند با برنامه ریزی سفر کنند و دغدغهی هتل و رفت و آمد را نداشته باشند. البته این را هم بگوییم که رقابت در این حوزه به دلیل تعداد زیاد آژانسهای گردشگری در سطح کشور، گسترده است. در نتیجه برای اطلاع رسانی از تورها و معرفی برند باید برنامه تبلیغاتی زیادی داشته باشیم.