اخبارجدیدترین

حتما تا الان اسم تکنولوژی واقعیت افزوده  یا AR به گوشتان خورده و این سوال برای شما پیش آمده که چیست وچه کاربردهایی دارد. با دانشجو اینترنشنال همراه باشید تا به بررسی این تکنولوژی روز بپردازیم.

معرفی

حتما تا الان اسم تکنولوژی واقعیت افزوده یا AR به گوشتان خورده و این سوال برای شما پیش آمده که چیست وچه کاربردهایی دارد. با دانشجو اینترنشنال همراه باشید تا به بررسی این تکنولوژی روز بپردازیم. معرفی تکنولوژی واقعیت افزوده (‏AR)‏یک فن آوری است که به مردم اجازه می‌دهد تا محتوای دیجیتال (‏تصاویر، صداها، متن)‏را در یک محیط دنیای واقعی تحمیل کنند. واقعیت افزوده در سال ۲۰۱۶ توجه زیادی را به خود جلب کرد، زمانی که بازی Pokemon Go تعامل با پوکمون ها را که از طریق یک صفحه نمایش گوشی هوشمند امکان پذیر ساخت.از آن زمان به بعد، تکنولوژی واقعیت افزوده به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌است. اپل پلتفرم ARkit خود را در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد و گوگل در اواخر همان سال نمونه‌های اولیه وب API را راه‌اندازی کرد. و عینک AR (‏اپل) ‏نیز وجود دارد که گفته می‌شود در اواخر امسال عرضه خواهد شد، که به شنوندگان این امکان را می‌دهد که بدون نگاه کردن به تلفن، تجربیات AR داشته باشند. به عبارت دیگر، AR در آستانه تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره است.

تکنولوژی واقعیت افزوده (‏AR)‏ یک فن آوری است که به مردم اجازه می‌دهد تا محتوای دیجیتال (‏تصاویر، صداها، متن)‏را در یک محیط دنیای واقعی تحمیل کنند.

واقعیت افزوده در سال ۲۰۱۶ توجه زیادی را به خود جلب کرد، زمانی که بازی Pokemon Go تعامل با پوکمون ها را که از طریق یک صفحه نمایش گوشی هوشمند امکان پذیر ساخت.از آن زمان به بعد، تکنولوژی واقعیت افزوده به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌است.

اپل پلتفرم ARkit خود را در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد و گوگل در اواخر همان سال نمونه‌های اولیه وب API را راه‌اندازی کرد. و عینک AR (‏اپل) ‏نیز وجود دارد که گفته می‌شود در اواخر امسال عرضه خواهد شد، که به شنوندگان این امکان را می‌دهد که بدون نگاه کردن به تلفن، تجربیات AR داشته باشند. به عبارت دیگر، AR در آستانه تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره است.

تکنولوژی واقعیت افزوده چیست؟

واقعیت افزوده چیست و چه کاربردی دارد؟

واقعیت افزوده چیزی است که به نظر می‌رسد: واقعیت، که با اجزای دیجیتال تعاملی تقویت شده‌است. رایج‌ترین برنامه‌های کاربردی واقعیت افزوده این روزها بر گوشی‌های هوشمند تکیه می‌کنند تا جهان به صورت دیجیتالی تقویت‌شده را به نمایش بگذارند: کاربران می‌توانند دوربین یک گوشی هوشمند را فعال کنند، دنیای واقعی اطراف خود را بر روی صفحه نمایش ببینند، و بر یک برنامه واقعیت افزوده تکیه کنند تا آن دنیا را به هر شکلی که می‌خواهند از طریق همپوشانی دیجیتالی تغییر دهند.

پیشنهاد مطالعه در سایت: عینک AR اپل می تواند جای گوشی های هوشمند را بگیرد؟

چند نمونه از واقعیت افزوده برای آشنایی شما در پایین نام برده شده.

تصاویر فوق‌العاده، اطلاعات دیجیتال و مدل‌های سه‌بعدی که با تلفن یا مانیتور قابل مشاهده است

اضافه کردن جهت‌های زمان واقعی، درج برچسب‌ها، تغییر رنگ‌ها

تغییر دادن ظاهر کاربر یا محیط آن‌ها از طریق فیلتر در اینستاگرام، اسنپ چت، و برنامه‌های دیگر

دستگاه‌های مختلفی می‌توانند واقیعت افزوده  را نمایش دهند که شامل: صفحه نمایش، عینک، دستگاه‌های دستی و موبایل، و نمایشگرهای نصب‌شده بر روی سر، لنز و .. می‌شوند. 

برای درک این که واقعیت افزوده  چیست، مهم است که بدانیم آن چه نیست. AR یک تجربه همه جانبه دیجیتال مثل VR نیست. در حالی که واقعیت مجازی مستلزم این است که کاربران هدست خاصی داشته باشند تا آن‌ها را به دنیای کاملا دیجیتال بکشند، تکنولوژی واقعیت افزوده به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به تعامل با دنیای فیزیکی اطراف خود نیز ادامه دهند.

موارد رایج استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده

واقعیت افزوده چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد های معمول شامل:

تمرین و آموزش:

دستورالعمل‌های پویا و مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده به افراد اجازه می‌دهد تا کارهای جدید را راحت‌تر و سریع‌تر از روش‌های آموزش سنتی انجام دهند. از آنجا که دستگاه‌های پوشیدنی مانند عینک های هوشمند واقعیت افزوده، لنز AR و هدست AR به طور گسترده در دسترس قرار می‌گیرند، پتانسیل آموزش از طریق واقعیت افزوده بسیار زیاد خواهد بود.

سرگرمی:

AR سال هاست که بر روی صنعت سرگرمی تاثیر می‌گذارد. در سال ۲۰۱۲، یک هولوگرام از توپاک شکورکنار اسنوپ داگ در کوچلا ظاهر شد. برای انطباق با واقعیت‌های پاندمی COVID۱۹، گروه معاملات ملکی از طریق این تکنولوژی خانه ها را به مشتریان خود نشان می‌دادند.

صنعت بازی:

امروزه، ده‌ها بازی از عناصر AR استفاده می‌کنند. محبوبیت بازی‌های AR جای تعجب ندارد، زیرا بازی یکی از بارزترین کاربردهای اولیه  این تکنولوژی بود که بسیاری از مردم برای قابلیت‌های AR  و VR دیدند. نمونه این بازی ها  پوکمون گو است که پیش‌تر به آن اشاره شد.

فروش:

این روزها، این امکان وجود دارد که  قبل از خرید از طریق برنامه های واقعیت افزوده به صورت مجازی انواع کالاها را امتحان کنید. برنامه سیفورا به شما اجازه می‌دهد تا لوازم آرایشی را بر روی صورت خود ببینید و تست کنید، ای کیا به شما اجازه میدهد مبلمان را در منزل خود ببینید. برنده‌های رنگ به شما این امکان را می‌دهند که رنگ‌های روی دیوار خود را به صورت مجازی ببینید، واربی پارکر این امکان را فراهم می‌کند که بدون بازدید از محل فروشگاه یا نمونه‌های سفارش، قاب‌های عینک های این شرکت را امتحان کنید.

این روش ها پیش از پاندمی، راهی را برای افزایش تجربه در فروشگاه ها و یا کمی آسان‌تر کردن زندگی برای خریدار بود، اما اکنون تکنولوژی واقعیت افزوده این آن‌ها این امکان را برای بسیاری از برندها فراهم کرده‌اند که به خریدارانی که به علت پندمیک کرونا در خانه‌هایشان گیر افتاده‌اند، محصولات خود را عرضه کنند.

برنامه‌های کاربردی AR برای تجارت الکترونیک در حال تبدیل شدن به یک هنجار هستند. امروزه، بسیاری از این تجربیات واقعیت افزوده توسط گوشی‌های هوشمند ممکن می‌شوند. با این حال، توسعه دستگاه‌های AR پیشرفته‌تر (‏مانند عینک‌های AR اپل یا هولولینز میکروسافت)‏می‌تواند حتی در را به روی برنامه‌های کاربردی بیشتری باز کند. مزایای AR  در حال گسترش به بخش‌های جدید مانند بهداشت و درمان، تولید، خدمات رفاهی، ارتباطات از راه دور، آموزش، و امنیت عمومی است. به عنوان مثال، تصور کنید که مبلمان IKEA را در محیط فیزیکی خانه خود خود از طریق واقعیت افزوده مشاهده کنید، آن را به صورت آنلاین سفارش دهید، و سپس دستورالعمل های مونتاژ آن را از طریق عینک های واقعیت افزوده بر روی جعبه ای مشاهده کنید. احتمالات این تکنولوژی بی‌پایان و بی‌نهایت هیجان‌انگیز هستند.

برندها به چه چیزی نیاز دارند؟

وعده فروش بیشتر با کمک AR قانع‌کننده است، اما یک سوال مهم را نیز مطرح می‌کند: یک شرکت برای معرفی ویژگی‌های واقعیت افزوده به وب سایت موجود خود به چه تکنولوژی نیاز دارد؟ البته پاسخ در میان برندها متفاوت خواهد بود، اما نسخه کوتاه آن این است که اضافه کردن AR به یک وب سایت امروزه به لطف نرم‌افزار جدید در بازار، بسیار آسان‌تر، سریع‌تر و در دسترس تر از چند سال پیش است.

اگر پتانسیل واقعیت افزوده شما را شگفت‌زده کرده‌است، باید زیر بنا کسب و کار خود را بهبود ببخشید و چند اصل مشتری مداری را رعایت کنید. در اینجا چند اصل راهنما معرفی شده:

کارکرد AR باید بر روی وب سایت شما باشد، نه در یک برنامه کاربردی AR اختصاصی. مشتریان نمی‌خواهند تنها برای استفاده از ویژگی‌های AR یک برنامه را دانلود کنند.

پیشنهاد مطالعه در سایت: بررسی ۱۳ تکنولوژی و گجت جدید 2021

برای افزایش فروشی که ویژگی‌های AR می‌توانند ارائه دهند، موانع غیرضروری استفاده از آن‌ها را حذف کنید.

نرم‌افزار تولید کننده AR می‌تواند در وقت، انرژی و پول شما صرفه‌جویی کند. چند سال پیش، هر برند که خواستار AR بود، باید به صورت مستقل آن را می‌ساخت. امروزه، نرم‌افزاری مانند THREEKIT تولید محتوای AR را با یک مدل SaaS ممکن می‌سازد.

بدین ترتیب مسیر به سمت AR هموارتر، سریع‌تر و قابل‌دسترس‌تر می‌شود.

برای گوشی‌های هوشمند نسخه AR بسازید. اگر مزایای AR را می‌خواهید، باید احتمال استفاده مشتریان از آن را به حداکثر برسانید. این به معنای ایجاد تجربیات AR است که با تکنولوژی بیشتر مردم امروزی، که به معنای گوشی‌های هوشمند (‏مانند گوشی‌های آیفون و آندروید)‏است کار میکند. 

فرصت‌های تجاری برای تکنولوژی واقعیت افزوده رو به افزایش است.

واقعیت افزوده چیست و چه کاربردی دارد AR؟

واقعیت افزوده این پتانسیل را دارد که بسیاری از جنبه‌های تجربه مشتری را بهبود بخشد، حتی زمانی که آن تجربه در محدوده فضای زندگی مشتری اتفاق می‌افتد. این تکنولوژی دنیای واقعی و مجازی را در زمان واقعی با تمام قابلیت‌های تصویرسازی خرید شخصی ترکیب می‌کند که شخص با خیال راحت از خرید خود راضی و مطمئن باشد.

در عصر افزایش اعتماد به تجارت الکترونیک، این بدان معنی است که AR یک ابزار بصری قدرتمند است که نام‌های تجاری در صنایع می‌توانند برای بهبود روابط خود با مشتریان و در نهایت بهبود خطوط فروش خود از آن استفاده کنند. اما فقط این حرفا رو باور نکنید. در زیر چند آمار آمده‌است که نشان می‌دهند تاثیر AR در کسب‌وکار تنها در حال رشد چگونه است:

۶۱٪ مصرف کنندگان می‌گویند که خرده فروشانی که تجربه واقعیت افزوده را برای خرید آنها فراهم می‌کنند را ترجیح می‌دهند.

۷۱٪ مصرفی کنندگان می‌گویند اگر بتوانید از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده کنند، بیشتر خرید خواهند کرد.

استفاده از تکنولوژی AR در تجارت الکترونیک می‌تواند نرخ تبدیل سود را تا ۴۰٪ افزایش دهد.

خوشحال میشیم امتیاز بدی 😁
5/5

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.