اخبارجدیدترین

در طول سال‌ها، تکنولوژی دنیای ما و زندگی روزمره ما را متحول کرده‌است. علاوه بر این، تکنولوژی برای سالمندان ابزار و منابع شگفت انگیزی ایجاد کرده‌است که زندگی روزمره آنان را  آسان تر می‌کند. پیشرفت تکنولوژی مدرن راه را برای دستگاه‌های چند منظوره مانند ساعت های هوشمند و گوشی‌های هوشمند هموار کرده‌است. کامپیوترها به طور فزاینده‌ای سرعت، قابلیت حمل و قدرت بیشتری نسبت به قبل دارند. تکنولوژی زندگی ما را آسان‌تر، سریع‌تر، بهتر و لذت بخش تر  از گذشته کرده‌است. اما ایا تکنولوژی همیشه به همین شکل امروزی بوده است؟ امروز با خبرگزاری دانشجو اینترنشنال همراه باشید تا چند نمونه از پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز را به شما معرفی کنیم.

جاروبرقی (۱۹۰۷_ ۲۰۲۰)

پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز

در سال ۱۹۰۷، ویلیام هنری هوور، اولین جاروبرقی کیسه ای را در اوهایو آمریکا تولید کرد. او حق امتیاز طرح را از پسر عموی همسرش، جیمز ماری اسپنگلر، که سعی کرده بود یک پنکه الکتریکی، یک جعبه، و یکی از روبالشتی های همسرش را برای از بین بردن آوار کنار هم قرار دهد، خریداری کرد. هوور، این ماشین را با یک پوشش فولادی، و گچ و لوازم جانبی دیگری طرحی دوباره کرد. محصول نهایی او، برای همیشه دنیای تمیزکاری را تحت تاثیر قرار داد.

  امروزه جاروبرقی هایی مثل ای ربات و رومبا وجود دارد که  ربات های هوشمندی هستند که خودشان خانه شمارو تمیز می کنند و خودشان نیز خودشان را شارژ می‌کنند. این جاروبرقی ها کم مصرف تر هستند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه مطلب در سایت: کدام فناوری‌ها ایلان ماسک را ثروتمندترین شخص دنیا کردند؟

کنسول بازی خانگی (۱۹۷۲_۲۰۲۰)

کنسول بازی و پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز

نولان بوشنل، آتاری را در سال ۱۹۷۲ تاسیس کرد، اما تا سال ۱۹۷۵ که آتاری شروع به فروش نسخه‌های خانگی پونگ، یک بازی ورزشی دو بعدی که  یک بازی تنیس روی میز را شبیه‌سازی کرده بود، در خانه‌های مردم شناخته نشد. پونگ به آتاری کمک کرد تا یک برند تجاری شود. اتاری اولین کنسول بازی بود که قابلیت انجام بازی های ویدیویی بسیار ابتدایی در خانه را به افراد بخشید.

اما امروزه شما با کنسول خود می‌توانید  با دوستان خود در کشورهای مختلف بازی کنید، یک فیلم اچ دی را در کنسول خود تماشا کنید، با کنسول خود تنیس بازی کنید و یا تمام روز خود را با پلی استیشن ، نینتندو  و یا اکس باکس بازی کردن پر کنید. تکامل کنسول های خانگی نمونه کاملی از پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز است که تقریبا اکثرا جوانان امروزه با آن آشنا هستند.

تلفن همراه (۱۹۷۳)

زمانی که اولین تلفن همراه در سال ۱۹۷۳ به بازار آمد، بسیار جالب به نظر می‌رسید، اما اکنون در مقایسه با تکنولوژی امروز، گوشی های موبایل قدیمی که یک قطعه  از پلاستیک با قابلیت‌های بسیار محدود به نظر می‌رسند. پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز در تلفن های همراه به صورت واضح قابل مشاهده است.

تلفن‌های همراه (‏۲۰۲۰)

تلفن همراه ۲۰۲۰

پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز به خوبی در صنعت تلفن های همراه قابل مشاهده است. موبایل ها امروزه نازک‌تر، کوچک‌تر، سبک‌تر و نیز توانمندتر شده‌اند. ما صفحات لمسی با قابلیت شناسایی با اثر انگشت و حتی صفحات تاشو انعطاف پذیر داریم. در حالی که 30 سال قبل تلفن های همراه با وزن ها و اندازه های بسیار سنگین در دسترس مردم بودند، امروز وزن تقریبی اکثر تلفن های همراه ۱۹۰ گرم است و نازکی ۴ سانتی متری دارند.

اسپیکر های قابل‌حمل (‏۱۹۸۵)

اسپیکر های قابل‌حمل (‏۱۹۸۵) پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز

بومباکس ها یا اسپیکر های قابل حمل بزرگ، قطعا تکنولوژی ای برای عصری متفاوت بودند. ماشین‌های موسیقی بزرگی که مردم در خیابان‌های شهر با خود حمل می‌کردند تا چند آهنگ را اجرا کنند. البته، این ماشین ها به یک  باتری بزرگ نیز نیاز داشتند تا انرژی انها را برای استفاده تأمین کند و این دستگاه ها اکثرا با سی دی یا نوار کاست های قدیمی کار می‌کردند. بومباکس ها در سراسر جهان محبوب نبودند، اما بی شک ابزار خاص و چشمگیری بودند.

اسپیکر های قابل حمل (‏۲۰۲۰)

اسپیکر های قابل‌حمل در طول سال‌ها بسیار کوچک شده‌اند و اکنون حتی توانایی بیشتری دارند. باتری‌های بهتر به این معنی هستند که عمر بیشتری دارند و می‌توانند برای مدت زمان طولانی تری موسیقی اجرا کنند، به علاوه قابلیت‌های بلوتوث، رادیو، وای فای  و به سرویس های پخش آنلاین موسیقی مانند اسپاتیفای و آمازون پرایم موزیک، که می‌توانند موسیقی دلخواه شما را در هر مکانی پخش کنند نیز، دسترسی دارند.

دوربین‌های فیلمبرداری (‏دهه ۱۹۸۰)

در گذشته، شما به یک نوار ویدئویی کامل برای ثبت و یک شانه آهنی برای ثابت نگه داشتن دوربین نیاز داشتید. دوربین های بزرگ و حجیم و سنگین بودند. کیفیت فیلم در آن زمان نیز شگفت‌انگیز نبود و تا سال ۲۰۰۰ نبود که فیلمبرداری با جزئیات بالا به عنوان یک گزینه برای انتخاب عموم ظاهر شود.

دوربین‌های فیلمبرداری (‏۲۰۲۰)

دوربین‌های ویدیویی اکنون در همه اشکال و اندازه‌ها، از DSLR های قدرتمند با قابلیت ویدیو گرفته تا دوربین‌های اکشن جیبی، در دسترس هستند. امروزه با نصب  یک دوربین کوچک قابل حمل GoPro به خود میتوان هر چیزی را ثبت کرد . کیفیت ویدئوها اکنون بسیار تاثیرگذارتر است و دوربین‌ها نیز مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. اگر نمی‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید، همیشه می‌توانید با گوشی هوشمند خود لحظه ها را ثبت کنید.

تلویزیون (‏۱۹۴۶)

تلویزیون ۱۹۴۶ پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز

تلویزیون در حال حاضر چندین دهه است که وجود دارد، اما اولین گروه از تلویزیون ها بسیار بزرگ بودند. آن‌ها همچنین حاشیه‌های بیشتری نسبت به خود پنل تصویر داشتند. این تلویزیون ها قابلیت پخش تصاویر سیاه و سفید و تنها چند کانال برای تماشا دارا بودند که برای زمان خود، شگفت انگیز بود.

تلویزیون (‏۲۰۲۰)

تلویزیون ۲۰۲۰ پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز

امروزه تلویزیون ها نه  تنها کیفیت صفحه نمایش 4k دارند، بلکه توانایی پخش برنامه های مختلف از طریق اینترنت به صورت آنلاین را نیز دارند.

تلویزیون های مدرن بسیار نازک هستند و صفحه نمایش میکرو ال ای دی دارند که به این معنی است که تصویر را بسیار با کیفیت و واضح پخش می کنند. تلویزیون ها شاید تنها نوع از تکنولوژی باشد که در طول زمان به جای کوچک تر شدن، با بزرگتر شدن به جذابیت آنها افزوده شد.

لپ تاپ (‏۱۹۹۰)

لپ تاپ ۱۹۹۰ پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز

زمانی که لپ‌تاپ‌ها برای اولین بار در دهه ۹۰ وارد بازار شدند، اساسا چیزی بیش از پردازشگرهای کلمات فانتزی نبودند. هیولاهای سنگین و بزرگ که قدرت پردازش کمی داشتند اما بدون شک شاهکار مهندسی آن دوران بودند. لپ‌تاپ هایی مانند پاور بوک اپل پیشتاز نوت بوک مدرن بودند و راه را برای محاسبات راحت و قابل‌حمل آینده هموار کردند.

پیشنهاد مطالعه مطلب در سایت: با عجیب ترین تکنولوژی های جهان بیشتر آشنا بشیم

لپ تاپ (۲۰۲۰)

پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز را می‌توانید در مقایسه لپ تاپ ها قدیمی با جدید، به صورت کاملا واضح متوجه شوید.  به نظر می‌رسد که برندهای مدرن به طور مداوم در حال رقابت برای دیدن این هستند که چه کسی می‌تواند نازک‌ترین، سبک‌ترین و فشرده‌ترین لپ‌تاپ‌ها را درست کند، در حالی که ازپردازنده های گران‌قیمت نیز استفاده می‌کند تا قدرت پردازش زیادی به شما بدهد. شما می‌توانید کاره‌ای زیادی با این لپ‌تاپ‌ها، از بازی گرفته تا ویرایش عکس، پردازش ویدئو و غیره انجام دهید. حتی بعضی از آن‌ها طول عمر باتری بسیار طولانی دارند که  شمارا از عذاب شارژ مداوم آنها نجات می‌دهد.

دستگاه پخش موسیقی قابل‌حمل (‏دهه ۱۹۸۰)

دستگاه پخش موسیقی قابل حمل در دهه هشتاد تکنولوژی بزرگی بود، مخصوصا اگر شما نوار های مختلف برای پخش موسیقی داشتید. (سونی والکمن) ابزار صوتی آن دوران بود، یک وسیله قابل‌حمل و جیبی برای شما که هرجا که می‌روید بتوانید به آهنگ‌های منتخب خودتان گوش دهید. این وسیله اندازه بزرگی داشت ولی در زمان عرضه بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

موسیقی قابل‌حمل (‏۲۰۲۰)

موسیقی قابل‌حمل پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز

تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده‌است که دستگاه‌های پخش موسیقی قابل‌حمل منسوخ شده است. حالا شما می‌توانید موسیقی خود را بر روی گوشی خود حمل کنید و یا آن را به راحتی بر روی وب پخش کنید. هرگز دسترسی به آهنگ‌ها در هر جایی که شما در دنیا هستید، آسان‌تر نبوده است. به علاوه، دیگر خبری از خراب شدن نوار ها و سی دی های مختلف موسیقی نیست. و شما نیاز نیست یک دستگاه بزرگ را در جیب های خود جا کنید.

کامپیوتر (‏۱۹۴۶)

کامپیوتر ۱۹۴۶

این اولین کامپیوتر EDSAC بود که در سال ۱۹۴۶ در انگلستان ساخته شد تا یک محاسبه اساسی را انجام دهد که جواب آن را سال ۱۹۴۹ به دست آورد. کامپیوترهای اولیه به مبارزه با ماشین جنگی نازی ها کمک کردند و همچنین عصر جدیدی از محاسبات را به ارمغان آوردند. تکنولوژی محاسبات به سرعت پیشرفت کرد و با گذشت زمان همانند همه تکنولوژی های دیگر کوچک تر شد.

کامپیوتر (‏۲۰۲۰)

کامپیوترها در حال حاضر تقریبا در هر خانه‌ای هستند، آن‌ها از کل ناسا در چند دهه پیش قدرتمندتر و قادر به هر نوع محاسبه هستند. کامپیوتر های امروزی ابعاد بسیار کوچیک تری دارند و می‌توانند با انواع مختلف کیس ها و اشکال مختلف ارائه شوند. این کامیپوتر ها قابلیت های مختلفی همانند پخش ویدیو، فایل صوتی، فایل مدارک، بازی های ویدیویی و… را دارند.

ماشین‌حساب (‏۱۹۶۵)

ماشین حساب ۱۹۶۵ پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز

این ماشین‌حساب ELKA ۲۲ از سال ۱۹۶۵ با نمایش دیجیتال است. شاید اکنون زیاد هیجان انگیز به نظر نرسد، اما ماشین‌حساب‌های اولیه اعجوبه های زمان خود بودند و زندگی و حساب کتاب را یرای مردم آسان تر کرده بودند.

ماشین‌حساب (‏در حال حاضر)

ماشین‌حساب (‏در حال حاضر)

امروزه ماشین حساب ها بسیار پیشرفته تر، قدرتمند تر و قابل حمل تر شده اند. اگر می‌خواهید یک ماشین‌حساب جدا از ماشین‌حسابی که در گوشی شما تعبیه شده‌است داشته باشید، می‌توانید به سراغ یک مدل بسیار باریک مانند این بروید. آن‌ها همچنین به طور قابل‌توجهی جمع و جورتر و قابل‌حمل‌تر هستند.

تکنولوژی ذخیره سازی اطلاعات _هارد درایو (‏۱۹۷۹)

فضای ذخیره سازی_ هارد درایو

این وسیله عظیم و عجیب یک هارد درایو ۲۵۰ مگابایتی است. این وسیله نه تنها بزرگ و سنگین است، بلکه با توجه به استانداردهای امروز، شما حتی نمی‌توانید در این موجود عظیم یک فیلم سینمایی ذخیره کنید.

تکنولوژی ذخیره سازی اطلاعات_ اس اس دی های فشرده ان وی ام ای ۲ ( ۲۰۲۰)

این تکنولوژی نه تنها در طول سال‌ها کوچک‌تر شده‌است، بلکه بسیار هم بهبود یافته‌است.هارد درایو های قدیمی غول آسای آن سال‌ها اکنون به طور قابل‌توجهی کوچک‌تر است و می‌تواند اطلاعات بیشتری را نیز ذخیره و با سرعت بالاتر پردازش کند.

پیشنهاد مطالعه مطلب در سایت: هوش مصنوعی (سنتز گفتار) چیست؟

مانیتورهای کامپیوتر (‏۱۹۷۰)

مانیتور (۱۹۷۰) پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز

مانیتورهای CRT قدیمی سنگین بودند و در معرض مشکلات بسیاری از جمله سوختن، روشن نشدن و .. قرار داشتند. مانند تلویزیون‌های اولیه، اولین مانیتورهای کامپیوتر بیشتر شبیه تلویزیون ها  حجیم و سنگین بودند و تراکم پیکسلی آنها به حدی پایین بود که واضح دیدن یک تصویر بر روی آنها امکان نداشت.

مانیتورهای کامپیوتر (‏۲۰۲۰)

مانیتور 2020 پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز

با پیشرفت تکنولوژی مانیتورها هم مانند تلویزیون نازک‌تر، سبک‌تر و مورد قبول عامه مردم شده‌اند. مانیتورهای مدرن نیز در همه اشکال، اندازه‌ها و چیدمان ها وجود دارند. شما می‌توانید پنل های خیره‌کننده با انواع کیفیت، صفحات عریض و تکنولوژی های مخصوص مورد نیاز خود را در این مانیتور ها پیدا کنید. برخی از این مانیتورها حتی قابلیت شخصی سازی رنگ یا چراغ های خود را نیز دارند.

رم کامپیوتر (‏۱۹۴۶)

این  قطعه که مشاهده میکنید، وسیله ای است که در نسخه‌های اولیه کامیپوتر ها به عنوان رم استفاده می‌شد و این نیز مثل سایر قسمت‌های کامپیوتر، خیلی بزرگ بود. خوشبختانه تکنولوژی محاسبات اندازه آن را کاهش داده و در طول سال‌ها به طور باور نکردنی قدرت پردازش آن افزایش‌یافته است.

پیشنهاد مطالعه مطلب در سایت: تکنولوژی های آینده و ۱۲ تکنولوژی که آینده را تغییر خواهد داد

رم کامپیوتر (‏۲۰۲۰)

ماژول های حافظه اکنون کوچک‌تر، قدرتمندتر و حتی با نورپردازی ار جی بی نیز به فروش می‌رسد. کامپیوترهای شخصی مدرن می‌توانند تا ۱۲۸ گیگابایت رم یا بالاتر را داشته باشند و حتی تلفن‌های هوشمند مدرن هم اکنون چندین گیگابایت رم برای کمک به قدرت پردازشی خود دارند. قدرت محاسباتی کامپیوتر های مدرن به صورت احمقانه ای زیاد است و ذهن سازندگان اصلی این قطعات را منفجر می‌کند. این تکامل قطعات نتیجه پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز هست که راه را بری بهینه‌سازی انواع ابزار ها هموار می‌کند.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.